Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Ja da var fasiten etter jula her: opp 800 gram :(

Den siste uka har jeg gått opp mye, og tror mye av det er vann i kroppen da det månedlige skal dukke opp når som helst. Så neste uke regner jeg med at juletillegget er borte igjen :)

 

Her er det bare å krumme nakken , 12 kg til sommeren skal bort! Jeg gleder meg til nytt kurs etterpå, tror jeg skal ned på senteret å kjøpe meg en ny topp, kanskje en lilla??!!

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

og sannsynligvis er mye av det helt temporært, som du selv skriver.

Og du har jo kost deg en del, og det er jo sånn det skal være. Jul er kos, og da går vi litt opp i vekt. Og så tar vi fatt etter jul med å stramme inn. Hvis vi var normalvektige, og bevisste, ville akkurat det samme skjedd. Litt opp i jula, og så av igjen. Forskjellen er at vi har litt mer å jobbe med og er så utrolig utålmodige etter å komme inn i nye snertne klær. Men jeg tenker på alle de julene jeg har kost meg og vært ganske tynn, også gått litt opp, og så ikke brydd med fordi jeg var fullstendig bevisstløs. Det er de kiloene jeg holder på med nå, og litt tid vil det jo ta. Og nå er vi jo så fokuserte og bevisste, at nå har vi en slags kontroll på dette.

 

Jeg tenkte på det i jula, at vi kan ikke la vær å kose oss i høytidene. Det hadde blitt for rart, og jeg ser at de aller flinkeste her inne som har gått ned snart 20-25 kilo også har gått litt opp i jula.

 

Så jeg synes du skal ta dette lugnt, og sånne runder som dette kommer hvert år i livene våre fremover...som normalvektige.

 

Oppmuntringsklem sendes over med expresspost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Ja da var fasiten etter jula her: opp 800 gram :(

Den siste uka har jeg gått opp mye' date=' og tror mye av det er vann i kroppen da det månedlige skal dukke opp når som helst. Så neste uke regner jeg med at juletillegget er borte igjen :)

 

Her er det bare å krumme nakken , 12 kg til sommeren skal bort! Jeg gleder meg til nytt kurs etterpå, tror jeg skal ned på senteret å kjøpe meg en ny topp, kanskje en lilla??!!

 

 

:):)[/quote']

 

Heihei Soleia. Jeg gikk opp 1kg litt mere en deg. Men vi får være fornøyde med det resultater vi har fått. Tatt i betraktning at det er jo mye fet mat og goddis som frister i jule høytiden. Vi får bare stå på vidre. Dette klarer vi vettu. Jeg syns du er flink jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" jentene mine", Julianna, dronnninga og stinaina!!!

Dere er gode, dere!!

 

Nei, jeg depper ikke over oppgangen lenger, har nettopp vært å kjøpt meg en ny fresh lilla topp, og skal straks på kurs :( Her er det bare å svinge seg.

Oppdatering kommer i kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! Det var så inspirerende å møte kurslederen igjen, hun er helt herlig :(

Ellers var det 16 damer rundt bordet i alle størrelser, fasonger, og med ulike mål for vektnedgangen. Det var mye humor og selvironi og det kan jeg like!

 

Jeg blir alltid så inspirert når jeg begynner på nytt kurs, så her er det bare å sette i gang. Etterpå skal jeg skrive meg en "matplan" for morgendagen. Og jeg har allerede meldt meg på spinning kl 10.00

 

Jeg er tilbake!

 

og ps- kursledervekta viste stillstand siden før jul og ikke opp 800 gram som hjemmevekta..Forstå det den som kan??!!! Jaja, jeg takker og bukker...ds.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så bra da at det gikk den veien med vekta. Hehe. Og at det gikk kjempebra på kurset. Ja du er motivert nå skjønner jeg. Å det er jo kjempebra.

 

Lykke til med treningen i morgen:-):-)

 

God kveld vidre:-)Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...spinninga i dag kl 10.00 utgikk da størstetrollet hadde 40 i temp og måtte bli hjemme fra barnehagen :) Så i dag har jeg sittet i sofaen med en varm unge på fanget- hele dagen.

Derfor har jeg begrenset inntaket mitt til 1481 kcal, men er mett og fornøyd. Har spist ofte, og ikke vært sulten eller fysen. Jeg har også " bare" drukket 2 glass med Pepsi Max, og det er bra til å være meg skal dere vite :(

 

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen, kroppen trives uten all søplematen.

 

Mål for i morgen: drikke 2 vannflasker.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada- som den ekte mål-onanist jeg er, så klarte jeg heller ikke denne gang å holde med unna. :(

Poppa innom forumet som heter "motiver meg", og der er det en briljant påskemåltråd.

Så her kommer det: 13 uker til påsken begynner. Ned 500 gram i uka ( må da for svarte gå, det???)vil utgjøre ned 6,5 kg. Det vil si at jeg da starter påsken med en vekt på 83,9. Herregud, jeg vil jo eksplodere av lykke om det går. Og går det ikke, vel så klarer jeg ihvertfall ned 4-5..(julemålet satsa jeg for frsikt på, med ned 10, men endte dog på ned 6,4 og fornøyd med det. Mye takket være det målet jeg hadde satt meg i hodet. Så det hjelper!!)

 

:):)

 

Heng dere gjerne på dere andre som føler for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-på forumet om dagen, og jeg må alltid laaangt ned på siden for å finne tråden min hver gang. Uvant, men veldig hyggelig. Mange som kommer inn med entusiasme og pågangsmot som kan prelle over på oss "gamliser" i gamet :(

Blir spennende å følge de nye også, må innrømme at jeg bruker en del tid på forumet når småtrolla er i barnehagen eller har lagt seg.

 

Dagen i dag har gått fint. Små måltider som gjør meg akkurat passe mett, og jeg er alltid sulten etter 2,5 time igjen, og da vanker det et nytt lite måltid :)

Håper forbrenninga har fått en kickstart igjen. Har kommet opp på 1637 kcal, men 200 av de er kosemerker, så egentlig bare 1437.

 

Imorgen blir det spinning. Merker at påskemålet kverner inni hodet mitt, og det er en bra ting!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg måtte jo kikke innom olabukse-tråden din. Flott tråd, mange gode råd og en liten anelse frustrasjon her og der. Fine greier!

 

Hils buksene dine, og be dem om å holde fasongen en stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og ønsker god helg.

 

Jeg tenker også masse på påskemålet, og leker med tanken på en slankere utgave av meg selv. Du tenker masse på slanke olabukser kan jeg tenke meg....

Klem :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i dag kjenner jeg. Føler meg slett ikke i form, fryser, er slapp, kvalm og flyr på do :) Maten har gått ok, men treninga har flydd rett ut av vinduet. Er oppblåst i magen, og buksa strammer. Æsj og dobbeltæsj. Nå skal jeg rett og slett legge meg, og så satser jeg på en bedre dag i morgen.

 

Tusen takk for hilsener fra Julianna og Evelyn, forresten :)

 

Tjukke- Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
...i dag kjenner jeg. Føler meg slett ikke i form' date=' fryser, er slapp, kvalm og flyr på do :) Maten har gått ok, men treninga har flydd rett ut av vinduet. Er oppblåst i magen, og buksa strammer. Æsj og dobbeltæsj. Nå skal jeg rett og slett legge meg, og så satser jeg på en bedre dag i morgen.

 

Tusen takk for hilsener fra Julianna og Evelyn, forresten :)

 

Tjukke- Soleia[/quote']

uff da. En dårlig dag for deg soleia. opp med humøret min venn:-) I dag blir det bedre for deg. Vi alle har sånne dager. Tenk på det. men bare tenk framover. Natta melding fra dronninga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Opplever litt triste saker på privaten om dagen. Dette gjør at jeg ikke regner med vektnedgang i morgen. Jeg har et par-tre tøffe uker foran meg. Skal gjøre alt jeg kan for å passe kostholdet og trene innimellom, men akkurat nå er tiden inne for å fokusere på litt annet.

 

Hilsen en trist Soleia

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
...Opplever litt triste saker på privaten om dagen. Dette gjør at jeg ikke regner med vektnedgang i morgen. Jeg har et par-tre tøffe uker foran meg. Skal gjøre alt jeg kan for å passe kostholdet og trene innimellom' date=' men akkurat nå er tiden inne for å fokusere på litt annet.

 

Hilsen en trist Soleia

 

:):)[/quote']

Uff da soleia. Det var da trist å høre at du ikke har det så godt nå for tiden. Uff. Er det noe vi her inne kan hjelpe deg med?? Jeg hjelper deg hjerne jeg vettu. Er jo her for å hjelpe litt:-) For å lette litt på trykket så er det greit å snakke om det. blir kanskje litt vel åpent her inne men... Det er jo ikke meninge at du skal bære på alt inni deg. Du må få det ut på en eller annen måte. Jeg har hatt endel nedturer jeg. Det har vært med mine xer. Da har jeg snakket med familie og venner. det hjelper. Tro du meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

å høre Soleia. Håper det går bra med deg.

Du får gjøre så godt du kan, både med de tingene du står ovenfor og med prosjektet ditt her inne. Prosjektet her inne kan helt sikkert vente, ikke noe å tenke på når mer alvorlige ting melder seg.

Oppmuntringsklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronninga og Julianna!

 

Vil ikke si så mye om hva det dreier seg om her inne, men "det verste" er over om 2-3 uker. Da er jeg tilbake i gamet. Til da må jeg bare forsøke så godt jeg kan, og ta vare på meg selv.

 

Takk for at dere tenker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Dronninga og Julianna!

 

Vil ikke si så mye om hva det dreier seg om her inne' date=' men "det verste" er over om 2-3 uker. Da er jeg tilbake i gamet. Til da må jeg bare forsøke så godt jeg kan, og ta vare på meg selv.

 

Takk for at dere tenker på meg.[/quote']

Lykke til hvertfall. Så håper jeg det går bra med deg. Hvis det skuller være noe så er vi her for å trøste opp muntre deg. Ikke glem det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og ned spinkle 200 gram.

Ved nærmere ettertanke er det kanskje greit nok i den situasjonen jeg er i.

Denne uka skal jeg forsøke å "leve etter boka", så får vi se om det er mulig å få til nedgang til tross for det som skjer ellers.

Satser på spinning i morgen kl 10.00

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Bare sniker meg innom for å si;

 

Stå på soleia..! :)

Du klarer deg kjempebra!

 

Jeg var på StepStyrke i går og kunne ikke hjelpe for at en liten tanke gikk til deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinaina!

 

Jeg er helt enig med deg; stepstyrke er kanskje den timen på SATS som gir mest valuta for pengene. :) Ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk at jeg skal troppe opp på stepstyrke på fredag kl 17.00. Takk til deg!! :)

 

ps- jeg tenkte på deg også, sist jeg svetta og peste meg gjennom stepstyrke-timen. Og så havna jeg heeeeelt foran i salen- damn it!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...