Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

...og æsj. Gruer meg så innmari til vekta i morgen. Kan umulig ha gått ned noe, heller opp. Det kjennes sånn ut på kroppen. Har vært på nattevakt og er støl i muskulaturen etter en galskap-step-styrke-time i går...Sikkert litt ekstra vann i kroppen. Etterpå skal vi ut å spise på Egon. Får velge noe lett, kanskje en salat. Well, om jeg står stille på vekta skal jeg være fornøyd. Har jeg gått opp får jeg svelge skuffelsen og ta en superuke fram til nytt kurs 6.jan :)

 

Dronninga og evelyn: tusen takk for hilsener! Jada, jeg prøver å gjøre "de riktige" tingene, også i jula...Orker ikke så mange plusskilo i januar. Men jeg må si at jeg gleder meg til at jula snart er over :D Håper det har gått greit med dere også!!

 

Klem fra Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
...og æsj. Gruer meg så innmari til vekta i morgen. Kan umulig ha gått ned noe' date=' heller opp. Det kjennes sånn ut på kroppen. Har vært på nattevakt og er støl i muskulaturen etter en galskap-step-styrke-time i går...Sikkert litt ekstra vann i kroppen. Etterpå skal vi ut å spise på Egon. Får velge noe lett, kanskje en salat. Well, om jeg står stille på vekta skal jeg være fornøyd. Har jeg gått opp får jeg svelge skuffelsen og ta en superuke fram til nytt kurs 6.jan :)

 

Dronninga og evelyn: tusen takk for hilsener! Jada, jeg prøver å gjøre "de riktige" tingene, også i jula...Orker ikke så mange plusskilo i januar. Men jeg må si at jeg gleder meg til at jula snart er over :D Håper det har gått greit med dere også!!

 

Klem fra Soleia[/quote']

Jeg hadde veiedag og måling i dag. 1kg opp. men -3cm. Jaja. Får ta ett skippertak på nyåret. Skal på kurs 5 Januar. Så da er det ikke noe kjære mor. Men jeg tror det skal gå greit. God kveld vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...opp etter jula er vel ikke så aller verst....? Den er fort borte igjen' date=' vet du dronninga :D

 

Klem[/quote']

Takk jeg er vel ikke helt alene om å gå opp i jula. Men roser de som klarer det i gå ned:-) Ja vi får bare bite tennene sammen nå etter nytt års feiringen. Vi skal ut å spise middag i morgen vi da. Sønnen til kjæresten min blir 18år og vi skal forlove oss samme dagen. Må jo feire litt da vettu:D hentet ringene i dag. De ligger i esken sin og skinner om kapp. Hehe. God kveld vidre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det var opp 600 gram i dag, etter all julespisinga og med en nattevakt " i kroppen". Kjedelig å se 89,2 og ikke 88, noe, men det skal nemlig ikke vare lenge. Målet innen 6.jan (nytt kurs, jippi!!!!) er å se 88-tallet igjen, altså ned 300 gram de kommende seks dagene. Håper på det, selv om jeg vet om to ting som kan spolere for meg (nyttårsaften og kommende tante rød...). Menjeg gir meg ikke av den grunn, altså! Dessuten har jeg faktisk klart å gå ned 400 gram hittil siden 16.12, så det er OK.

 

I kveld blir en liten nøtt. Vi skal bort. Det blir servert kalkun, og det er jo fint. Men så kommer desserten (riskrem, ugh, ca 10 000 kcal) og alt snopet som kommer på bordet etterpå. Vi skal spise allerede kl 1700 pga småtrolla og andre unger, så jeg må jo spise minst to ganger til etter det...Hjelp, hva gjør jeg? Hmmm, får tenke litt..

 

Ellers: 2008 har vært et humpete år hva gjelder vekta. På samme tid i fjor så veide jeg ca 1 kg mer enn i dag. Deretter gikk det fint nedover og jeg veide 85, noe på vårparten. Så skjedde det noe....fikk ikke trent, og kostholdet glapp. Da jeg dro til Rhodos i juni veide jeg 89 igjen, og deretter bar det rett utfor hele sommeren. Da jeg tilslutt- med angst- entret vekta igjen i aug/sept var jeg oppe i avskyelige 95...Tok så skikkelig tak i det hele igjen, og i dag - på årets siste dag - veide jeg altså 89,2. Og et OK utgangspunkt for å nå målet mitt i 2009. For det skal jeg nemlig.!! Det er tre kurs før sommeren, og målet mitt er 4 kg per kurs,altså minus 12 kg til. (dvs 76-77 kg). Da gjenstår bare en eller to "pyntekilo". Vet det blir tøft, men har bestemt meg for å tenke positivt hele veien. :D

 

Tusen takk til alle som følger meg på vei nedover mot olabuksa. Sammen skal vi kjempe oss mot målene våre. 2009 skal bli VÅRT ÅR!!!

 

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig god, soleia! 2008 ble kanskje humpete for deg, men det ble også året du tok tak igjen og NÅ er du i siget! Jeg stikker innom deg med jevne mellomrom, og er skikkelig imponert over det du har klart denne høsten. Supert at du er i Del 2! Jeg opplevde at å være på veien nedover 80-tallet var ganske fint. Merka stor forskjell både på letthet i kroppen og utseendet og stadig oftere hadde jeg følelsen av at jeg var ganske FIN :)!

 

Ønsker deg et riktig fantastisk 2009! Dette er året den fineste olabuksa kommer til å sitte som et skudd :D.

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det var opp 600 gram i dag' date=' etter all julespisinga og med en nattevakt " i kroppen". Kjedelig å se 89,2 og ikke 88, noe, men det skal nemlig ikke vare lenge. Målet innen 6.jan (nytt kurs, jippi!!!!) er å se 88-tallet igjen, altså ned 300 gram de kommende seks dagene. Håper på det, selv om jeg vet om to ting som kan spolere for meg (nyttårsaften og kommende tante rød...). Menjeg gir meg ikke av den grunn, altså! Dessuten har jeg faktisk klart å gå ned 400 gram hittil siden 16.12, så det er OK.

 

I kveld blir en liten nøtt. Vi skal bort. Det blir servert kalkun, og det er jo fint. Men så kommer desserten (riskrem, ugh, ca 10 000 kcal) og alt snopet som kommer på bordet etterpå. Vi skal spise allerede kl 1700 pga småtrolla og andre unger, så jeg må jo spise minst to ganger til etter det...Hjelp, hva gjør jeg? Hmmm, får tenke litt..

 

Ellers: 2008 har vært et humpete år hva gjelder vekta. På samme tid i fjor så veide jeg ca 1 kg mer enn i dag. Deretter gikk det fint nedover og jeg veide 85, noe på vårparten. Så skjedde det noe....fikk ikke trent, og kostholdet glapp. Da jeg dro til Rhodos i juni veide jeg 89 igjen, og deretter bar det rett utfor hele sommeren. Da jeg tilslutt- med angst- entret vekta igjen i aug/sept var jeg oppe i avskyelige 95...Tok så skikkelig tak i det hele igjen, og i dag - på årets siste dag - veide jeg altså 89,2. Og et OK utgangspunkt for å nå målet mitt i 2009. For det skal jeg nemlig.!! Det er tre kurs før sommeren, og målet mitt er 4 kg per kurs,altså minus 12 kg til. (dvs 76-77 kg). Da gjenstår bare en eller to "pyntekilo". Vet det blir tøft, men har bestemt meg for å tenke positivt hele veien. :D

 

Tusen takk til alle som følger meg på vei nedover mot olabuksa. Sammen skal vi kjempe oss mot målene våre. 2009 skal bli VÅRT ÅR!!!

 

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!

 

:) :)[/quote']

Jeg syns du er kjempeflink jeg soleia. Du gikk opp mindre en meg. Men det er ergelig ja. Men vi får stå på når alle de feslighetene er over. I dag får du tenke på de 600gr du har fått på når det står noe på bordet å frister. Bare et forslag. Hehe. Det går nok bra. Og du skal jo ikke veie deg før om en uke. Å da har du nok fått bort det du ikke klarer å stå i mot i dag. Det går nok bra. det tar bare så fordømradet lang tid før en når målene sine. men lykke til i dag. Og GODT NYTT ÅR til deg og dine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her sitter jeg kl 0755 på første nyttårsdag...Sånn er det når man har småtroll i hus, de står opp til samme tid de, uansett når mamman og pappan har lagt seg kvelden før :)

 

Først: i går var kjempekoselig. Så koselig at jeg spiste aaaaltfor mye. Langa innpå med hjemmelaget potetmos og fløtesaus til kalkunen, og dytta innpå med alskens herligheter etterpå. Og det var så deilig! Jeg bestemte meg for å gi blaffen akkurat i går mellom kl 17 og 24.00, for så å begynne med blanke ark i 2009 :P Det føles helt greit, og jeg orker ikke å dvele ved det mer.

 

Kjempedeilig med januar!! Etterpå skal jeg kaste ut restene med julekaker og snoperier; nå er det slutt !!! Allerede i helga pakker jeg bort julepynten. Og om fem dager er det nytt kurs, og JEG ER I GANG IGJEN! Olabukser: watch out!!!

 

Vel overstått nyttårsfeiring alle sammen

 

:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år Soleia. Er det ikke fint å sette strek over det gamle og starte med bare blanke ark. Nedgangen i 2008 ble nok ikke som forventet hverken for deg eller meg, men alt i alt er vi faktisk mindre enn på samme tid sist år.

 

Jeg har brukt jula til å sette mål. Klarte liksom ikke å bestemme meg om jeg skulle fortsette den sakte, fornuftige nedgangen eller om jeg virkelig skal satse.

Bestemmelsen ble........................ satse 110%.

 

I 2008 la jeg om kostholdet og holdningene. I 2009 skal jeg slanke meg!!!! Har bestemt meg for at de 16 første ukene i 2009 skal vies kiloene, eller fjerningen av disse. 0,5 kilo pr. uke er fornuftig, men jeg SKAL fjerne 10 kilo på disse 16 ukene. Koste hva det koste vil av viljestyrke, trening og sikkert litt dårlig humør innimellom. Jeg skal slankes.................... og jeg skal gjøre det for meg selv. Gjett om jeg skal bli lekker!!!!!

 

Har du satt deg mål for 2009 Soleia? Når skal olabuksa på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mål du har satt deg- her skal det slankes!!! hehe...

 

Jeg har satt som mål å gå ned 4 kg per kurs, i de tre kursene før sommeren. Det vil jo si minus 12 innen sommeren, og da er jeg kun et par kg unna hovedmålet mitt som er 75. Nederst på 80-tallet et sted, blir Soleia å finne rotende rundt i kule "olabukse-butikker!! :) Målet er satt i samråd med min überflinke kursleder, så det burde absolutt være overkommelig. Men det krever innsats!Men jeg er kampklar. Min siste sommer som ubekvem, overvektig var 2008!!!!!!!!

 

Hyggelig å følge deg fremover, ninass!

 

Nå skal jeg straks avgårde på min favoritt- stepstyrke!!!

 

Tadaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....sliter litt med et syndrom om dagen. Jeg tror jeg kan kalle det: "gi- litt- blaffen- i kaloritelling- da- det- snart- er- nytt-kurs- og- jeg- venter- til - da- syndromet."

Veldig dumt i grunn. Mat er så godt, og kroppen har fått smaken på "det søte liv" i jula, og jeg vet at det tar noen dager å "avruse" seg. Så i dag har jeg spist for mye kalorier. Og i går. Jeg trener bra, bla step-styrke i dag, og skal på spinning på søndag. Men det er ikke bra nok om jeg hele tiden spiser for mye :P

 

Hm....gi meg et spark bak, anyone??

Har kjøpt meg en søt liten notisblokk som jeg tenkte å skrive opp alt jeg spiser hver dag, fra 7.januar. Men kanskje jeg skal begynne allerede i morgen? Ja det gjør jeg!!!!!

 

Gi meg styrke!!

 

:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

s020.gif

 

Gir deg et kakk i hodet istedenfor. Holder det?

 

Skjønner hva du tenker, men greier du å legge om nå så slipper du å ta bort så mange kilo når kurset begynner. Du tjener kanskje inn et par uker !!!!

 

Kom igjen. Koble inn "hjernen" nå. Julen er ferdig :-) Nytt år nye muligheter. Grip de nå... Du greier det, Soleia.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vondt, men tusen takk, mai2007!! Det trengte jeg! :)

 

Setter meg ned med notisblokka mi nå, jeg, og planlegger morgendagens mat :P

Helt riktig som du sier: jeg mister kanskje 2-3 uker på sånt tull, og det gidder jeg ikke!!!!

 

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

skål for det nye året og alle dets nye muligheter :P

 

jeg har gått opp i julen...men gjort er gjort...skal på kurs 5 jan og da går startskuddet for slankeåret 2009...og jeg skal helt i mål denne gangen!! :)

 

hatt en bra jul??

jeg har akkurat kommet tilbake til hybelen og i helgen blir det oppgaveskriving...det blir rett på, hehe. men litt trening skal jeg få til og kjøleskapet skal fylles med sunt og namm..hehe

 

nyttårsklem fra bollen som er klar for kilo fight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og godt nyttår til deg også!!

 

Ikke depp over oppgang i jula, spist er spist, og nå går startskuddet for et nytt år. Og dette året skal vi i mål, eller hva?? Nå gidder jeg ikke mer, altså....

Om jeg så ikke er i mål før desember igjen, så får det heller være. Men håper innen høsten, da. Jeg har ca 13 kg igjen. Avhengig av hva kursledervekta viser på tirsdag. Tipper det blir oppgang, da jeg har gått over fra formiddagskurs til ettermiddagskurs...bare det er jo 1 kg +. De to første dagene i januar har jeg også tullet litt på matfronten, men fra i dag er det slutt på det også. Har nettopp inntatt min frokost: havregryn, yoplait youghurt og litt syltetøy på. Yammi!

 

Ha en god helg, og masse lykke til på kurs 5.1. Nå gjelder det, 2009 er vårt år!!!!!!

 

:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på en helgevisitt.

Lurt med den boka, hm.......... tror jeg skal følge deg der, men har det med å starte bra og så dabber det av. Tror jeg bruker Filofaxen jeg. Har tatt frem den store i A5 format for 2009, så det skulle bli mulighet for plass til å skrive inn mat også.

 

I går ble det Taco til middag. Har ikke sjekket helt hvordan det egentlig er å spise, men jeg tar utrolig lite kjøttdeig og masse grønnsaker, så jeg regner uansett med at det er OK.

 

I dag blir det kylling av en eller annen sort, så er det bare å passe på at tilbehøret får ligge i fred.

Har tenkt meg ut på en tur i dag, men formen kommer seg ikke helt. Har nok trolig slitt med influensa og ikke forkjølelse som jeg trodde. Leste akkurat i lokalblekka at det var mye av det rundt her. Men, men....... da er jeg ferdig med den sjauen og får bare bruke litt mer tid før jeg lar kroppen få gjennomgå.

 

Ha en strålende helg, Soleia. Og lykke til med nytt kurs til uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

At du fikk et spark bak og kom på sporet igjen!

 

Det er skikkelig ekkelt når vi sklir utpå i en slags bevisstløs slapphet, og hvor vi vet så godt at vi kke vil, men så gidder vi ikke skjerpe oss. Ingenting er da som et realt spark bak, og som kjennes godt.

 

For tenk over det; sånn som du har jobbet for de kiloene som er borte; de skal du ikke sløse bort på kalorier som ikke egentlig betyr noe. Du har jo kost deg godt i julen og da er du sikkert godt fornøyd. Jeg har begynt å tenke mer og mer sånn, klarer det ikke hele tiden og ihvertfall ikke i julen, men at de luksuskaloriene jeg bevilger meg skal være noe jeg har skikkelig lyst på og ikke noe jeg stapper inn i forbifarten og som jeg egentlig nesten ikke registrerer...hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Så bra du er på sporet og fokuserer fremover.

Blir gøy å følge deg på nytt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og til alle dere andre som er her inne.

 

Jeg har ikke vært innom vektklubben på lenge nå, før jeg kom inn igjen her 1.januar. Har egentlig bevisst hodlt meg borte, slik at motovasjonen skulle være helt på topp da jeg starte igjen nå.

Jeg er kjempeimponert over deg, Soleia, hvor flink du har vært. Du er et godt eksempel til etterfølgelse og jeg vil veldig gjerne lære av deg.

 

Jeg har bestemt meg for at 2009 skal bli et veldig godt år for å få inn de gode vanene, og jeg har ikke tenkt at dette skal bli enda et nyttårsforsett som forsvinner i det store sorte hullet i løpet av januar. Neida, her skal det jobbes iherdig på alle kanter. Jeg lover på tro og ære og kors på halsen.

 

Jeg har tidligere holdt meg stort sett på "Motiver meg" og "Ned 10-20 kg", men har nå flyttet til "Ned under 10 kg". Tror jeg skal få det fint der inne. 10 kg ned på meg blir helt fint det.

 

Jeg gleder meg til å følge med deg videre i 2009. Ønsker deg all verdens lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ninass, Julianna og Elise: tusen takk for at dere gidder å følge min vei nedover mot et lettere liv :) Veldig hyggelig hvis jeg kan være til inspirasjon, og jeg må få si at å lese dere andres tråder her inne virkelig hjelper meg også!!!

 

Jeg har fått sådd en liten tanke inni hjernen min,som ligger og godgjør seg: et påskemål! Jeg skal ha et påskemål! Jeg ser at Grete Roede "reklamerer" med ned 10 kg til påske. For meg er det for mye. Men kanskje 5 eller 6? Skal tenke på det igjen når jeg har min endelige "etter-jul-vekt" på tirsdag. Kanskje er det noen som blir med på et påskemål også?!!

 

Ha en flott januar-kveld

 

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jordmor Soleia :)

Etter julas matorgie med mye sofasliting, har jeg plutselig blitt supermotivert. Er så matlei at jeg ikke har lyst på noe som helst egentlig, og i tillegg har jeg begynt å bli mett lenge før tallerkenen er tom :P

Så mandag er det på an igjen...ser ingen grunn til å vente så lenge jeg er motivert, ikke det at jeg skal gå ned noe, men prøve og begrense oppgangen, som har kommet for fullt de siste ukene. Gruer meg til vekta på mandag, men må til pers, skal til jordmor på tirsdag uansett...

Mitt spørsmål er vel egentlig hvilken meny jeg skal legge meg på? Hva tror du? Meny 4? Eller holder det med 3? Skal prøve og trimme litt, men blir nok ikke all verdens med trimpoeng på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og godt nytt år!!!

 

Tipper at magen har vokst seg stor og fin i jula? Er du rundt 30 uker nå?

Tja...hvilken meny bør du ligge på, tro? Det er mulig at meny 3 med sine 1900 kcal er nok, hvis du ikke er i så mye aktivitet....Pass bare på å få i deg næringsrik mat, så er det ingen fare med babyen. Den er jo som kjent en liten snylter der inni livmoren, som tar til seg det den trenger;) Er nok greit med meny 3, hvis du føler deg tilpass med det, og ikke er stadig sulten. Da kan du jo evnt bare øke inntaket noe. Har vel hørt en eller annen plass at energibehovet øker med noe som tilsvarer to ekstra brødskiver og ett glass melk per dag, så det er jo egentlig ikke store ekstra mengder, det....Gid jeg bare hadde fulgt det selv, da jeg var gravid :)

 

Koselig å høre fra deg igjen! Ikke mange ukene til vekta di igjen skal peke nedover!!

 

Klem

 

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker på mandag...11 uker igjen, har gitt beskjed til jordmor om at det uaktuelt å gå over termin, og hun har lovet og sende meg opp på føden da. Gikk 15 dager over sist og endte med akutt ks, og skal ikke ha samme avslutning på svangerskapet denne ganga!!!

 

Tror jeg prøver meg på meny 3 og ser hvordan det går. Skal spise masse frukt og grønt, og så skal vi bli flinkere til å ha fisk til middag! Kan heller øke litt de dagene det eventuelt blir trim.

Jeg har hørt en trenger en skive, et glass melk og et eple ekstra, så det blir vel omtrent det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi de to-tre siste dagene har gått bare dritt. Spist aaaaaltformye :(

Sitter her og er proppmett, og litt sint på meg selv. Samtidig vokser det fram en djevel i meg som sier; ned 12 kg før sommeren, ned 12 kg før sommeren....(dvs 4 kg x 3 kurs...)

I morgen begynner endelig nytt kurs. Koser meg masse på disse kurskveldene; mye humor, selvironi og støtte å få der. Jeg regner med at vekta er uforholdsmessig høy i morgen, pga siste dagers eteorgier og det månedlige som venter rett rundt svingen.Og en sånn vektøkning har lett for å ta litt piffen fra meg. Men jeg ser fremover. Alltid.

12 kg før sommeren. Banna bein. Og jeg gleder meg!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

jeg hadde min første kurskveld i dag og vekten viste drittall...så på meg blir sommermålet å komme ned 13 kg! :-) kjekt å komme seg på kurs igjen. så nå er det bare å brette opp armene. veie mat og ta situps,hehe. sitter med vannflaska og slurper. badevekten er godt gjemt i skapet. skal forholde meg kun til kursvekten denne gangen. må ha litt spenning i hverdagen :( kast ut snopet og gled deg til nytt kurs og 4 kg minus. for det klarer vi!

 

--> liten dytt i soleias rompe ....dyttdytt..DYTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kjære daimbolle !! <3

Jeg trengte virkelig den dytten i rompa!!

 

Ikke fortvil over oppgangen din, snart er du på 90-tallet igjen, og så skal det jobbes mot 80-tallet! Var det koselig kursleder og deltakere?

 

Jeg skal som sagt i morgen, og er spent på det...

 

Igjen: takk for dytten i rompa, snuppa

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...