Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Du Soleia, du Soleia... Du har en unik evne til å hente ny motivasjon når det står på som verst ;)

 

Var i tenkeboksen igjen i går, og kom frem til det samme som deg; her gjelder bare nøyaktig loggføring av matinntaket.

 

Jeg henger meg gjerne med i denne tråden på fulltid fra i dag. Du har nettop inspirert meg til å ikke gi meg før jeg er i mål. 17 august skal jeg også ha nådd målet på 60kg, det er 4 seige kilo som skal bort. Men dette skal vi klare.

 

God Bergenstur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

Vekta slapp en halv kilo det siste døgnet, etter at jeg noterte all maten og drakk masse vann! Er sikkert tilfeldig, men uansett en motivasjon videre.

Drar til Bergen i kveld. Skal ha med meg Ingers rugbrød, det metter godt. Kommer til å bli noen seriøse utfordringer ifht kaker, men jeg skal stå over.

Dette skal gå greit! Oppdatering kommer 18 mai :)

 

Klem til dere alle

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Så flott med den halvkiloen da :-) Må bli flinkere med vannet igjen jeg også.

Kjenner at det kan dukke opp noen fristelser i løpet av helgen jeg også. Fredag er det middag hos en venninne og da blir det nok et vinglass eller to. !7.mai skal jeg fråtse i de sunne tingene i buffeten slikn at jeg blir mett og ikke orker kaker/dessert.

 

Når fristelsene dukker opp som perler på en snor i løpet av helgen, skal jeg tenke på deg og hva vi skal klare i løpet av sommeren.

 

Gleder meg til rapport fra deg den 18. Da skal jeg også på vekta igjen. skrekk & gru.

 

God langhelg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....frøken fryd! :)

 

Det hjelper å være to som skal nå målet innen 17 august! Jeg skal tenke på deg og vektrapporten vår den 18 mai, når kakene bugner på bordet!

 

Klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelmaP

For en veldig inspirerende tråd! Jeg er mektig imponert over deg og nedgangen og tålmodigheten og ikke minst treninga! Selv har jeg 15 kg som skal av, nå vet jeg hvor jeg skal lese når det butter...

Gratulerer med nedgangen og lykke til videre, jeg er sikker på at det går. (En lege sa til meg at kroppen behøver minst to år (!) for å venne seg til sin nye størrelse, så i to år etter vektnedgang vil den kjempe litt mot og prøve å legge på seg igjen. Kanskje derfor det har stoppet litt opp hos deg nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Hipp, hipp, hurra for oss! ;)

 

Det er godt å høre at du har laget deg en plan. Det var egentlig det viktigste, og at planen er å komme i mål er jo veldig flott det og da. Jeg regner med at august-planen din går helt fint, du har jo gjort dette sommer-opplegget før! Dette KAN DU! :)

 

Jeg henger meg på, har litt lengre til mål enn deg, men jeg også skal ha en STRÅLENDE sommer når det kommer til vekta. Hihi..

 

Du leser kanskje ikke dette før du er tilbake igjen, men allikevel; kos deg masse med langhelg! Vi snakkes snart! Godt å høre at du har mange fine treningsplaner også. Flinke Soleia!!!

 

Klem fra innen (som også må overvåke alt for at det skal gå nedover nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Håper du koser deg i Bergen Soleia. bergenseren her i huset sa akkurat at det hadde vært hyggelig med en 17 mai i den byen en gang. Vi får se, men denne maien blir det i alle fall ikke.

 

Glad for å høre at du jobber videre. Rett og slett et egoistisk ønske fra min side. Da beholder vi deg her inne!!!

 

Her er det første uke i det nye kurset. og det skjer masse, tror jeg. Snikveiing i dag tidlig viser et hopp, så da er det bare å komme seg på trim for å holde den gode stimen oppe.

 

"Snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Vektlogg mitt siste ned- i vekt- kurs!

Dette er mine offisielle veiedager frem til målet skal være nådd. Justert litt ut fra ferier.

 

11.mai: 78,3

19.mai: 77,0

25. mai:

1.juni

8.juni:

15.juni

18.juni-

26.juni:

3.juli:-

10.juli:

18.juli:-

3.aug:

10.aug:

17.aug: Kurs igjen- skal ha nådd målvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Ned 1,3 kilo er status etter langhelg i Bergen. Er strååålende fornøyd! Har vært veldig restriktiv i matfatet og kjører litt samme opplegg som ifjor sommer. Full kontroll på alle kalorier som puttes i munnen. I tillegg har jeg vært på spinning og gått masse....Har kost meg med tre små sjokoladekakestykker og en neve popcorn. Ellers har jeg bytta ut feite pizzastykker og mektig makaronigrateng med fullkornspasta og kylling og masse salat. Deilig!

 

Ellers; her er oppfølgeren til soleias shopping-galskap: kjøpte meg nye klær i Bergen, på Match. Endte opp med turkis lang tunika og en blekrosa knelang kjole ( begge i lin ) i str 38. Svelge....38!!! Og ekspeditøren som skulle hjelpe meg til å finne hvite tights til så på meg og sa: du kan da ikke ha large, du er en medium, det holder i massevis! Jeg holdte på å kysse dama, herregud hun skulle bare visst hvor mye den kommentaren betydde for meg! Jeg svevde ut av butikken, og motivert som tusan for resten av vekttapet og ikke minst stabiliseringen. Det å ha en slank kropp som man kan velge og vrake i klær til, gjør det hele verdt det.

 

Jepsi-pepsi, skal ut en tur i sola- nå kommer varmen fremover.

Kommer innom i kveld med flere hilsener til alle og enhver!

Håper dere alle har hatt en strålende feiring og er klare for sommerinnspurten!

 

Klem fra lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei :-)

 

Gratulerer så mye, Soleia. Dette var kjempegode nyheter. Flott at du har hatt en så god helg også. Ingenting er som vår i luften, nye sommerklær, komplimenter i butikken og vektnedgang på 1,3. Dette er så fortjent, så fortjent.

 

Her ble det stillstand i går da jeg gikk på vekten. Jeg har kost meg litt i helgen, men med måte. Nå er det striskjorte og havrelefse igjen. Nå fører jeg nøye regnskap med hva jeg spiser, og det skal jeg fortsette med gjennom sommeren.

 

Ha en fortsatt fin dag og nyt fin fremgang ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne =) SÅ hardt du jobber og en slik stå-på vilje er noe å drømme om! JEg tenker ofte på ting jeg har lest i tråden din like før jeg holder på å bestille meg en pizza, eller kinesisk mat.. Så tenker jeg, nei søren heller! Må holde meg i skinnet!

 

Hyggelig at du er tilbake, er ikke helt det samme når Operasjon Olabukse ikke oppdateres støtt og stadig! :)

 

Kos deg i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Selma- velkommen hit! Hyggelig å høre at tråden er en inspirasjon :) Lykke til videre, og kom gjerne innom flere ganger!

 

Frøken Fryd- stillstand etter denne langhelga er absolutt godkjent! Nå er det bare å krumme nakken og notere alt inntaket. Sommeren er rett rundt hjørnet ;)

 

Ninass: takk for hilsen. Jeg ser i tråden din at du holder koken- det er supert! Nærmer deg det magiske 7-tallet gjør du også....flinkis!

 

Innen- ja, det er nemlig en plan vi "tullehønene" trenger. Følger vi den, går vi ned. Enkelt og greit. Hvordan har langhelgen gått for deg?? Klem

 

Karamella: takk for heiing, superkoselig at du popper innom. Denne tråden dør nok ikke ut før til høsten, da SKAL jeg være i mål.

 

Vel, nå skal jeg straks avgårde å ta imot noen vakre maibarn! Har med meg knekkebrød, plommetomater, agurk, ost og vannflaska mi.

 

Ha en deilig maikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj!!! Nedgang på 1,3 kg - FANTASTISK! Og selvfølgelig: fortjent! Det er ikke noe flaks her i gården nei, vi vet hva som skal til: knallhardt arbeid, stålkontroll. Men du og du, så godt det er når man får resultatene da. Og at medium holder i massevis! Hehehe.. Du skulle i det minste gitt henne en klem. :)

 

Jeg har hatt en super langhelg. De siste ukene har jeg gått litt ned hver uke, herlig herlig! Nærmer meg nok en gang mitt berømmelige vektplatå (jeg har jo, som jeg har innrømmet uten å ville innrømme det med tall) gått litt opp en stund fra jul til påske omtrent. Det henter jeg gradvis inn igjen nå, og da er planen videre å komme meg ned fra mitt herlige vektplatå område og ned i mål i løpet av sommeren og tidlig-høst! Jada! Jeg har troa! Det er sikkert egentlig veldig lurt dette, å ta kampen litt i etapper. Jeg merker jo at nå er motivasjonen helt tilbake på samme nivå som den var hele våren (startfasen) i fjor, og det var jo motivasjonen jeg slet med i hele høst da jeg stod stille. :) Det har nok litt å si.

 

Du får nyte alle de nye, fine klærne dine, og den stramme spinning-kroppen din! Det er jo lurt å nyte alle gledene vi har underveis mot målet også - og du fortjener jo bøttevis med ros, selvtillit og komplimenter du nå! Jeg er 100 % sikker på at du er rimelig lekker! ;)

 

Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Skulle jeg valgt noen her inne som fortjente en nedgang på 1,3 kilo, så er det DEG. Gratulerer så masse. Må føles fantastisk.

 

Her går det greit. Sakte og sikkert nedover. I dag har jeg tatt meg en fridag og har tenkt meg ut på golfbanen om en liten stund i finværet. Senere i dag er det kurs med hunden, så da blir det masse skritt og masse bevegelse. i dag.

 

Kos deg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk, jenter- dere er da jammen en bukett med roser! <3

 

Sola skinner, og nå har varmen satt inn....deilig å kunne ikle seg lettere plagg, og attpåtil føle seg vel :D

Er mellom nattevakter nå. Tok imot to flotte barn i natt, og maten gikk greit; et eple, en neve peanøtter, et knekkebrød og en pakke med bringebær. Nå sitter jeg og koser meg med vannmelon og jeg tar på meg treningstøyet og fettmarsjer til jobb etterpå. Er supermotivert, på samme måte som i fjor vår og sommer, og det er deilig å kjenne på. Fyser ikke på sjokkis engang, tenk det....

I helga satser jeg på et par spinningøkter igjen. Livet smiler :)

 

Ha en alldeles strålende forsommerkveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg tar av meg hatten for deg Soleia. En slik standhaftighet skal man lete lenge etter tror jeg.

Du gir deg aldri, selv om du møter litt motgang. Og det er utrolig inspirerende.

 

Jeg har bestemt meg for å sette i gang nådestøtet selv nå, for å få bort det siste. En gang for alle. Du inspirerer meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Hei frktrulte: så flott at jeg kan være til inspirasjon! Har lest din nye tråd, og ønsker deg masse lykke til med vektnedgang. Dette fikser du :D

 

Blir en spontan-tur til svigermors sommerhus i Sverige denne pinsehelgen. Drar i morgen og kommer hjem mandag kveld. Blir spennende å klare seg uten kjøkkenvekt igjen og uten spinning, men det gikk jo greit i Bergen....Får ta meg fettmarsjer i skogen der, som sist sommer. Maten har jeg stålkontroll på om dagen. Håper at vekta er med meg på tirsdag, da er det kurs igjen.

 

Ønsker dere alle en herlig pinse, så "snakkes" vi på mandag kveld!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Så var pinsen over, og jeg kjenner at jeg er spent på morgendagens veiing.

Har fått rørt en del på meg i Sverige, tok et par joggeturer på 40 min, samt høy hverdagsaktivitet. Men maten har jeg liksom ikke hatt stålkontroll på. Ingen store utskeielser, men vanskelig å være helt kontrollert til hvert eneste måltid sammen med andre- som momper i seg mat constantly. Men har gjort noen riktige valg; drukket masse vann og valgte kyllingsalat på pizzeriaen i stedet for feit pizza.

 

Wish me luck....

 

Håper dere andre har hatt en fin pinse!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Jeg veide meg i dag siden jeg har vært på hytta denne langhelgen. 200g ned er jeg greit fornøyd med. Vært nogenlunde flink med maten,men kjenner at det er vanskelig å være sammen med andre med ulikt spisemønster jeg også. Når kaffe og kaker blir dratt frem før lunsj, føler jeg meg litt dum som heller vil ha knekkebrødene mine. Er glad det er slutt på disse ovale helgene nå altså.

 

Jeg krysser fingre og tær for veiingen din i dag ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet med mine +15 kg for 4-5 uker siden, og det gikk strålende med stålkontroll i 4 uker (og 4,5 kg ned) og mye trening, men så begynte jeg å slite; langhelger, konfirmasjoner mm tar på - i tillegg er 4 uker uten sjokolade heavy.

 

Har lest hele tråden, og må si jeg ble motivert til å ta tak igjen, så fra og med i dag er det ny runde før jeg glipper helt....

 

Får en god følelse av innleggene dine der hele tiden - "neste kilo er den viktigste", og noen tilbakeslag ristes av på en imponerende måte.

 

Jeg er klar til videre dyst! (7-tallet er nær med en liten innsats et par uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...