Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest soleia

For tredje dagen på rad kan jeg melde om 75-tallet. Ny rekord for meg. Tør jeg håpe på at det "fester" seg ??

 

Det virker som om jeg er en "sommerslanker"....jeg har ikke den samme matlysten som høst/vinter, jeg får mer lyst på lett mat og frukt og bær. Jeg klarer fint å ligge på 1300-1400 kcal, det klarte jeg ikke i vinter/vår. Jeg gleder meg over at det går så fint om dagen, og håper det fortsetter sånn.

 

Vektmessig er jeg i mål. Men jeg prøver- uten å sette press på meg selv- å kverke en kilo eller to til ila sommeren. Går det ikke, så går det ikke. Da skal jeg si meg fornøyd. Men når jeg nå er sånn i siget, så forsøker jeg.

 

Tre dager til Sverigeferie. Planlegger inni hodet mitt. Skal gå fettmarsj hver dag, og ha med en liten svart bok, der jeg noterer matinntak og trening. Dette skal bli bra ;)

 

Ha en flott sommerdag, her skinner sola, og vi skal uuuut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd

Ble som vanlig motivert av ditt innlegg. Er så deilig når sommervarmen tar knekken på matlysten. Er jo nesten så en må passe på å få i seg nok kalorier ;)

 

Ha en toppen dag og en super helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

 

Jeg forstår veldig godt hva du mener med buffer. Høsten og vinteren, og også hold vekten for første gang - da er det alltids greit med en buffer. Det er likevel godt at du ser at du nå er i målområdet, og at du kan begynne å fortelle deg selv at du er sunn og slank! :D For det er du jo!!!

 

Blir gøy med innflytningsfest i august/september!

 

God helg! ;)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...ønskes dere alle her inne ;)

 

Selv koser jeg meg med norske jordbær og en stor skive vannmelon. * fråtse*!!

Følte meg trøtt og slapp i stad etter å ha ligget i sola på terassen en times tid ( må jo flikke på brunfargen, må vite..). Orket ikke tanken på å trene, sånn egentlig. Men etter å ha snakket litt strengt med meg selv, kom jeg meg avgårde, og det er jeg glad for nå :D

 

Nå skal jeg hoppe til køys med nyeste utgaven av Kamille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

En riktig god helg til deg også!! :)

 

Så bra at du klarte å komme igang med trening etter solslikking!! Man blir jo så matt og slapp og giddalaus av å slange seg i solen!

 

Her har det også gått med store mengder jordbær de siste dagene! MMMmmm finnes det noe bedre snadder om sommern?! :D Vi kjøpte svenske bær i sverige da, men de var *nesten* like gode som norske ;) og så var de bare 16 SEK pr kurv! Kjøpte også Kesella jordgubb/lime og det ble nyyyydelig sammen!

 

Kos deg i helgen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Mmmm..kesella jordgubb/lime...er det kesam? Det hørtes nydelig ut!

Takk for tips, skal jo til Sverige fra mandag av. Da skal jeg riktig koooose meg...med bær og frukt!

 

Lykke til videre terrapia, jeg skal lese i tråden din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

superdupert soleia! Du er vi

rkeligg flink. Har 8 uker med kurs foran meg i sommer og har en drøm om å komme under 71 men da må jeg bli flknkere til å trimme så skal tenke på deg og fettmarsjene ;) god tur til sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det er jo utrolig bra Soleia; hadde ikke fått med meg det jeg.

Og smart tenkt med fokus gjennom sommeren selv om du er i mål, for hvis du bare skal begynne å slappe av på fokus, og særlig i sommerperioden vet vi jo hva som skjer...

 

Tallene smiler til deg :-)

 

Ja vi har leilighet i Spania, har overtatt familien sin faktisk i år. Nå har jeg lagt inn fraværsassisten på jobben. Måtte inn idag fordi jeg igår var så forkjølet og alt gikk i kryss oppe i hodet. Idag virket hodet, og de siste viktige oppgavene er gjort og pulten ryddet.

 

Kos deg i solen, klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Ja, jeg er vel egentlig det, Julianna. Mitt utgangspunkt var horrible 96 kg og jeg har hele tiden hatt 75 som det magiske tallet. Nå er jeg her. Men jeg vet at veien opp til 76 ikke er lang, så jeg satser på en "buffer" på 1-2 kilo. Hvis jeg klarer, that is. De siste grammingene har sittet hardt på denne kroppen.

 

Har pakket til Sverigetur i dag, det er meldt supert vær, og jeg gleder meg masse. Har skrevet handleliste også, som inneholder bare sunne saker! ;)

 

Nattevakt i natt- håper å få ta imot noen vakre sommerbarn- og i morgen pakker jeg siste rest. Mandag kl 10 drar vi :D Veier meg da, og setter meg et konkret vektmål for sverigeoppholdet.

 

Tudeluu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

- Jeg har så mange flotte sommeruker foran meg! I løpet av de neste 7 ukene skal jeg jobbe fire vakter ;)

- inne på rommene sine ligger verdens herligste gutter og sover, med solbleket hår, brun hud og løse tenner. Eldstetrollet har senga full av fotballer, og Argentina-drakta henger til tørk, klar til i morgen....

- kofferten er ferdigpakket med lyse lette sommerklær i str m og 38

- jeg og alle jeg er glad i er friske

- jeg veier nesten 74 kg!

- fotbad og smoothie venter

 

Håper dere andre også kan kjenne på lykken i disse dager!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh!!! Du drar til Sverige om 15 minutter, din heldiggris. Høres digg ut å starte ferien i dag! :D Jeg begynner for alvor neste uke.

 

Kos deg masse masse masse! Lykke til med buffer-kiloene, selv om jeg er 100 % sikker på at du er RÅLEKKER nå! ;)

 

Stoor sommerklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige spor i tråden min :D

Jeg er hjemme en liten snartur for å jobbe tre netter, så drar jeg til Sverige igjen. Det er det reneste Saltkråkan......ungene koser seg barbent i gresset og på svabergene, vi bader, fisker krabber, spiller fotball, finner nye venner, tar turer i båten, spiser is....

Litt surt å ta en tur hjem, men jeg fikk ta imot ei alledeles vakker jente på morgenkvisten, så da er det glemt!

 

Og hvordan går det så med frøken olabukse? Joda. Jeg fører nitidig kaloriregnskap i min svarte bok.Ligger mellom 1350 og 1450 kcal per dag. Og går reale fettmarsjer hver dag, av og til to ganger om dagen. Ingen store utskeielser at all. Og vekta? 75,3.

Jeg lånte svigermors badevekt i Sverige og der veide jeg praktfulle 74,9 tre dager på rad, og jeg var i den syvende himmel. Litt nedtur at min egen badevekt er strengere. Men jeg jobber jevnt og trutt på, og har som mål å se 74 innen avreise til Kypros om 9 dager :) Kommer likevel til å veie meg på svigermor-vekta der nede, for å få en viss peil på hvilken retning det går.

 

Kjære alle nydelige flinke jentene "mine" : fortsatt god sommer, og stå på videre. Jeg tenker på dere alle, dere er en stor inspirasjon for meg der jeg er i Sverige. Jeg tenker på dere hver gang jeg nøyer meg med en middagsporsjon, sier nei takk til nybakt brownies og hver gang jeg tar meg en løpetur mens de andre stuper opp i chipsbollen om kvelden.

 

Varme klemmer!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg nemlig 74,9 også på hjemmevekta.

Er superfornøyd om dagen, kan ikke si annet. Det å legge seg litt under 1600 ( og antageligvis en del mer, siden jeg ikke har notert inntaket på lenge ) skulle vise seg å være suksessfullt.

 

Nå har jeg forsåvidt nådd målet om å se 74-tallet innen Kypros. Men det er bare 100 gram opp til 75 igjen, så jeg skuffer på videre. Neste mål må bli å komme så langt ned på 74-tallet som mulig før vi drar. Deretter kan jeg jobbe mot 73 mens vi er der nede i varmen :D

 

Ha en flott dag alle sammen. Her regner det i dag. Stikker straks avgårde på SATS for litt ellipse-trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektlogg mitt siste ned- i vekt- kurs!

Dette er mine offisielle veiedager frem til målet skal være nådd. Justert litt ut fra ferier.

 

11.mai: 78,3

19.mai: 77,0

25. mai: 77,2

1.juni :76,8

8.juni: 76,8

16.juni 76,6

26.juni: 76,6

3.juli:- 75,5

10.juli: 74,9

18.juli:-

3.aug:

10.aug:

17.aug: Kurs igjen- skal ha nådd målvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gratulerer med super vekt!! JEg er STOLT av deg!

 

JEg blir inspirert og skal ta meg på tak i forhold til trening. Jeg synes det er vanskelig å prioritere det for tiden med to småttiser og alt som foregår rundt omkring. Sitter iallefall ikke på rumpa om dagene, DET skal være sikkert. Og i kveld ser vi TV for første gang i juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er etter natttevaktshelg med lite mat, men anyhow: :D

 

Nå skal det jobbes ned mot 73...klarer jeg det før Kypros, tro...?!!

 

Sola skinner, det er 28 varmegrader, og om to timer drar jeg tilbake til Sverige, svaberg, båtliv og mine to praktfulle gutter. Gleder meg vilt! Med meg er seff mim svarte bok og treningstøyet. Stay tuned!

 

Frøkenfrue: fy fader du er rå!!!!!!!!! Kjempegrattis med 72-tallet, vennen!

 

Klem fra Soleia som er tilbake 17 juli!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Saa deilig med nydelig ferie og gode tall paa vekta og bra styring paa mat og trening. Nydelig sommerferielesning dette her.

 

Jeg maa innromme at treningsoktene her nede i ferien ikke hadde kommet istand, uten at jeg hadde hatt dere her inne i bakhodet. Hadde masse indre samtaler og ogsaa med samboer foer noen av treningsoktene, og hvor vi konkluderte med at jo dette greier vi og jo dette vil vi. 30 pluss, det er ingen utfordring:-).

 

Og matinntaket ogsaa, det er bra aa ikke slippe helt taket. Svart bok, der sa du noe. Tror jeg skal folge deg paa den ogsaa:-)

 

Kos deg videre, og saa "snakkes" vi.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor hadde visst med seg PC med mobilt nett :)

 

Svigermorvekta er jammen real, dagens vekt: 73, 6 !!!!!!!!!!!!!

Kan ikke huske sist, rett og slett. Det må ha vært i 2001, da jeg giftet meg.

 

Stå på videre alle sammen. Kos å høre fra deg Julianna. Lurt å skrive inntaket i en bok :D

 

Dagens fettmarsj er unnagjort og jeg koooser meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så gøy Soleia!! :) :)

 

Dette fortjener du så voldsomt. Sommer og Soleia er en herlig kombinasjon!

Gleder meg masse til innflytningsfesten på HV etter ferien.

 

Det går fint med meg, ikke like fort nedover som deg, men hvem får vel til det :D

Treninga går fortsatt litt i rykk og napp, plutselig blir dagene spist helt opp av familie og venner og ting jeg bare "MÅ" gjøre. Merker at det er litt sånn student-sommerferie - så innmari mange ting man skal ha gjort både praktisk, og gøyale ting, for å virkelig maksimere effekten av sommeren før det er tilbake til bøkene. Hihi.. Særlig etter eksamensjaget som er utover våren også. Dårlig unnskyldning allikevel, så jeg SKAL få til treninga de siste juli-ukene.

 

Heia oss! Det er varmt og sommer, og vi er flinkisser!

 

Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...