Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Takk for fine refleksjoner, trili!

 

Da er jeg tilbake fra en ukes ferie i Nord-Norge. Vakker natur, frisk sjøluft og mye aktivitet. Men også reale utfordringer ifht store fellesmiddager, kaker til kaffen og snacks på bordet hver kveld. Har forsøkt så godt jeg kan å holde meg i tøylene, og jeg er jo en helt annen enn for to år siden. Jeg smaker bare litt, og avstår fra mye. Og det er jeg som står for de sunne innslagene på middagsbordet i form av grønnsaker feks....så mye har skjedd i hodet mitt. Jeg har også gått lange fettmarsjer tre ganger + tur opp i Torghatten-hullet. Hadde planer om ergometersykkel, men den var seff ødelagt :) Iskald vind med storm i kastene pluss bøtte-regn satte en stopper for to planlagte fettmarsjer.

 

I morgen skal jeg på vekta. Gruer meg, er så redd for å bli skuffa. Trenger litt nedgang nå kjenner jeg.

 

Håper det går bra med dere alle! I morgen blir det endelig en real økt på SATS og så ut med jentene på kvelden! weeee!!

 

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Vekta viste stillstand. For fjerde uke på rad. 76-tallet er visst et platå, på samme måte som 86 var det. Men jeg gir meg ikke jeg. Er vel sikkert et greit resultat etter en ukes ferie. Men nå er det full gass. Det er:

- 1 uke til Sverigeferien

-3 uker til Kypros.

 

Veier meg igjen i morgen og setter meg vektmål.

 

Har nettopp vært på SATS og kjørt intervalltrening og etterpå er det ut med jentene i Lillestrøm :)

Drinker, lett mat, solskinn og gode veninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkoste meg med jentene i går kveld. Sol og sommer og masse folk ute :P

Spiste sandwich med kylling og tzatsiki og drakk med begge hendene (!)

Men nå er det ikke fest på en stund, så da koste jeg meg litt ekstra.....

 

Dagens vekt er 76.8. Er i alle fall stabil på dette 76-tallet om ikke annet.

Men nå må det snart skje noe! Ok, vektmål:

 

Innen avreise til Sverige 5.juli: se 75-tallet

 

Skal straks avgårde på spinning puls, så er det å nyte sola ute resten av dagen.

Dagen skal bli fin!

 

ps- savner forresten Innen, pav, Julianna, ninass, frøkenFryd....tomt her inne uten dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hei soleia. Som du står på!. Synes dj er kjempeflink. Jeg har hatt ei tussig helg, nei uke, på matfronten. De frustasjonene som ligger i meg har boblet til overflata og resultert i en gi-faen-følelse og bare gitt meg selv lov til å kose meg. Sånn kan det ikke fortsette... Målet mitt er å se 73-tallet til torsdag, men det skal nok holde hardt. Etter å ha tittet innnom deg nå er det likevel større sjans for at jeg klarer samle meg... Du gir inspirasjon soleia for du står på i motbakke og det må jeg bli flinkere til.

 

Ha en god dag, jeg følger med deg :)

 

klem fra frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Så flott at det ble en topp kveld! :) Man skal nyte dagene og de lyse kveldene!! Sommern er herlig!

 

Flinke du som trener så tidlig en søndagsmorgen! Jeg er sikker på at du når feriemålet ditt sånn som du står på! Heiaheia :P

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer sommer sommer!!! ;) Det skjer så mye gøy, godt å se at du koser deg du og. Vi har jo absolutt fortjent en sommerferie! Godt for kropp og sinn.

 

Jeg har funnet på alt for mange hårete unnskyldninger for å ikke trene siste halvannen uken. Selv om jeg nok har beveget meg noe mer enn normalt (er jo sommerferie fra studiene), så teller jeg ikke det med på trimpoeng hvis det ikke er en ordentlig tur eller en ordentlig økt. Så da står det svært dårlig til med trimpoengene mine for tiden. Full skjerpings!

 

Godt å se at du greide vektstabil etter tur, det er en seier det og Soleia! :) Plutselig slipper kroppen opp den siste kiloen din, jeg er helt sikker. Det er fantastisk at du holder ut og holder ut! Heia heia heia! :D

 

Stoor sommerklem fra innen - som har som mandagsplan i dag og lage bedre ukeplan for uken som kommer, og jobbe med motivasjonen igjen. Denne sommeren skal bli bra totalt sett, til tross for litt klønete start. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøkenfrue, terrapia og Innen ! :D Tusen takk for hyggelige hilsener, det er så supert å ha dere her!!

 

Slagplan for de nærmeste ukene: fråtsing i frukt, bær og grønt, litt nøtter og en smoothie per dag. Nulltoleranse for sukker. En halvtime på Ellipsemaskinen hver dag ( byttes ut med fettmarsj i Sverige ). Små endringer- både i kostholdet og med trening- som jeg håper kan hjelpe meg ned siste kiloen.

Jeg VIL se 75 innen avreise til Sverige om en uke.

 

Ellers har jeg en strålende sommer så langt. Jeg nyter at vekta er så lav og at kroppen ser bra ut i speilet ;) Kjøper meg stadig nye florlette sommerplagg og tilbehør- det er så gøy!

 

Fortsatt god sommer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fint å være savnet her gitt:-) . Du skjønner jeg har vært uten internett i helgen, og har bare fått lest via min Iphone. Så jeg følger med på deg. Og prøver å manifestere den samme viljen som du viser. Jeg vet godt hvordan det er på Helgeland med kaffekos og kaker, "hele tiden", så en uke der uten oppgang er jo en bragd i seg selv.

 

Jeg ligger ett kilo eller mer etter deg, på grunn av utskeielser hver eneste helg de to siste ukene. Men jeg prøver nå å ta en dag av gangen, ett måltid av gangen og å styre unna fristelser. Så håper jeg på 76-før ferien som er på søndag. Vekten blir nok med på ferien, eller vi kjøper en faktisk, og jeg har tro på at jeg kan trene en del og spise lett i varmen....viljen vil avgjøre hva jeg får til.

 

Sommer klær ja - jeg pakket til Spania, eller begynte igår, og fant ut at jeg ikke har for mye likevel:-) så shopping står på planen her også - kan egentlig aldri bli for mye. Det er deilig at så mye fint passer i butikkene - tenk vi er ikke tjukke lengre!! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Beklager at jeg ikke har vært her på en stund. Her går det fortsatt trått med vekta, den rikker seg frem og tilbake til tross for hard trening og fornuftig inntak. Jeg hater vektplatå så intenst nå.

 

Har innsett at jeg har 7 uker på meg til å nå målet om 60 kg, og i dag bestemte jeg for at det SKAL jeg. Her blir det et skikkelig naziopplegg gjennom sommeren. Jeg er nødt til å gå ned gjennomsnittlig 500g i uka dersom det skal gå, så nå snur jeg for allvor opp-ned på mine treningsmønstre og spiserutiner. Skal prøve å holde meg unna alt som heter Alkohol og godis. Mine ferier skal bestå av fotturer, kajakkpadling og sykling. Treningstøyet skal være med på enhver hyttetur jeg skal på.

 

Jeg ønsker deg en riktig god ferie, Soleia :-) Håper du titter innom med dine motiverende innlegg når du har mulighet til det. Så skal jeg holde deg oppdatert på hvordan det går her i løpet av sommeren.

 

kos deg masse i nye klær og sunn kropp !!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å være savnet her gitt:-) . Du skjønner jeg har vært uten internett i helgen' date=' og har bare fått lest via min Iphone. Så jeg følger med på deg. Og prøver å manifestere den samme viljen som du viser. Jeg vet godt hvordan det er på Helgeland med kaffekos og kaker, "hele tiden", så en uke der uten oppgang er jo en bragd i seg selv.

 

Jeg ligger ett kilo eller mer etter deg, på grunn av utskeielser hver eneste helg de to siste ukene. Men jeg prøver nå å ta en dag av gangen, ett måltid av gangen og å styre unna fristelser. Så håper jeg på 76-før ferien som er på søndag. Vekten blir nok med på ferien, eller vi kjøper en faktisk, og jeg har tro på at jeg kan trene en del og spise lett i varmen....viljen vil avgjøre hva jeg får til.

 

Sommer klær ja - jeg pakket til Spania, eller begynte igår, og fant ut at jeg ikke har for mye likevel:-) så shopping står på planen her også - kan egentlig aldri bli for mye. Det er deilig at så mye fint passer i butikkene - tenk vi er ikke tjukke lengre!! :-) :-)[/quote']

 

Ja er det ikke deilig å ikke være tjukk lenger..? Alldeles nydelig....Går hardt utover kontoen, men det unner jeg meg som "premie". Kos deg på shopping, det er deg vel unt!

Ønsker deg masse lykke til med å nå 76 innen ferien. Det klarer du med måbevisst arbeid! Jeg selv sikter mot 75 innen 5 juli....

 

Kos deg så masse i Spania. Du har kanskje nettilgang der..?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har vært her på en stund. Her går det fortsatt trått med vekta' date=' den rikker seg frem og tilbake til tross for hard trening og fornuftig inntak. Jeg hater vektplatå så intenst nå.

 

Har innsett at jeg har 7 uker på meg til å nå målet om 60 kg, og i dag bestemte jeg for at det SKAL jeg. Her blir det et skikkelig naziopplegg gjennom sommeren. Jeg er nødt til å gå ned gjennomsnittlig 500g i uka dersom det skal gå, så nå snur jeg for allvor opp-ned på mine treningsmønstre og spiserutiner. Skal prøve å holde meg unna alt som heter Alkohol og godis. Mine ferier skal bestå av fotturer, kajakkpadling og sykling. Treningstøyet skal være med på enhver hyttetur jeg skal på.

 

Jeg ønsker deg en riktig god ferie, Soleia :-) Håper du titter innom med dine motiverende innlegg når du har mulighet til det. Så skal jeg holde deg oppdatert på hvordan det går her i løpet av sommeren.

 

kos deg masse i nye klær og sunn kropp !!! :-)[/quote']

 

Så spennende med naziopplegg gjennom sommeren. Det var vel i grunn det jeg kjørte i fjor sommer, og jeg levde da godt likevel ;) Kjører vel også litt samme opplegg fom i går, vil også se til å komme meg i mål nå.

Vektplatåer, ja....hva skal en si? Jeg hater de dypt og intenst. 76 er et platå for meg, vet ikke hva annet man kan gjøre enn å kanskje gjøre små endringer i kost & trening. Det er mitt forsøk i alle fall.

 

Lykke til i sommer frøkenfryd!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der åpenbarte det seg : 75,8 i dag. Noe overraskende, men desto mer gledelig. Tør ikke å håpe på at jeg skal bli liggende stabil der enda, men jeg skal fanken ta meg jobbe for det !!

Merker at det er deilig å leve med den " nye " menyen min som består av mye frukt, bær og grønnsaker, rent kjøtt, Skyr, Smoothies og null sukker. Skal fortsette med det, og håper, håper, håper at jeg nå kan bli liggende på 75.

Tankens makt er stor: jeg SKAL bli liggende på 75. Så det så! ;)

 

Stor sommerklem til dere alle! Skal hente småtrolla som har vært på fotballskole, er nok mye vått tøy i de sekkene.....men i morgen og i helga skal det bli sol, sol og sol !!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Kjempeflott, Soleia. Nå ble jeg glad på dine vegne :-)

 

Jeg er i gang med naziopplegget mitt. Gikk en time tur kl halvåtte, og etter frokost ble det en spinningtime. Fått sanket inn litt over 3TP i , og er foreløpig fornøyd med matinntaket.

 

Ser ut til at vi følger nogenlunde samme meny. Her skal det inntas minimalt med pølser og andre farseprodukter. Prøver å holde meg til rent kjøtt, fisk samt frukt og grønt. Føles godt og skjerpende å ha en dato som nærmer seg med stormskritt. Nå er det bare tiden av veien frem til 17. august. Dette blir tøffe uker, men vi SKAL klare det.

 

Ha en toppen dag, Soleia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamella: jeg skal være en del på tur, ja. Til mandag drar vi to uker til Sverige, til vestkysten, der svigermor har sommerhus, brygge og båt....Etter de to ukene blir det to uker på Sunwing Sandy Bay på Kypros. Var der i fjor, og vet at vi får et alle tiders sted å bo ;)

 

Frøken Fryd: så godt at vi er to om dette målet! 17 aug er vår magiske dato, da er vi i mål. Herfra og inn er det beinhard jobbing, og litt kos. Ønsker deg masse lykke til videre, hold meg oppdatert! :D

 

Skal straks avgårde på nattevakt, har med meg knekkebrød og norske jordbær. Skriver opp hver smule jeg putter i munnen. Har også hatt en god økt på Ellipsen i dag.

 

Prøvde forøvrig bikini i stad. Det er alltid en grell opplevelse, og kommer nok alltid til å være det, uansett vekt. Lys og speil i prøverommene er nådeløse og appelsinhud og strekkmerker kommer virkelig til sin rett der inne....jaja. Bikini ble det ihvertfall. Nå er jeg klar for sommeren for alvor!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Så utrolig bra at du ser 75-tallet. Det har du fortjent med innsatsen din!

Jeg bare håper håper håper at du husker at dette er et tall og at du er superflott og sunn og sexy selv om det skulle bekke andre veien. nå har du vært så slank så lenge at de grammene det er snakk om er mer hjerneføde enn noe annet, så bruk den positivt! OG SELVFØLGELIG når du målet ditt!! HEia deg!!

 

God klem fra frøken frue som er spent på veiing på kurs i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde forøvrig bikini i stad. Det er alltid en grell opplevelse' date=' og kommer nok alltid til å være det, uansett vekt. Lys og speil i prøverommene er nådeløse og appelsinhud og strekkmerker kommer virkelig til sin rett der inne....jaja. Bikini ble det ihvertfall. Nå er jeg klar for sommeren for alvor!

 

Klem[/quote']

 

Bikini og prøverom hører ikke sammen! Det er jo grusomt. Man er vinterblek og uggen, og så skal bikinien på lenge før man har fått anelse av brunfarge. :) Det er det verste jeg vet hvert fall. Kombinasjonen av prøverom og bikini.

 

Du er egentlig i mål nå du! :D Hipp hipp hipp hurra! Hvis du bare holder på planene dine fram til august så blir det innflyttningsfest over sommeren ser jeg. Det er bra!

 

Jeg er i gang med en god ukeplan for trening og mat, så nå håper jeg det skal gå bra framover. Blir litt bedre planlegging for meg de neste ukene. Det er stikkordet som alltid, planlegging? ;)

 

Ha en fin dag! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg er i farta, etter å ha klart før-ferie målet mitt i sommerplanen min. Vel og merke det reviderte målet - er på 76 tallet igjen.

 

Og du er på 75-tallet - flinke jenta - og da regner jeg med at feier det tallet unna

i løpet av passe tid nå i sommermodusen og biter deg fast i det neste:-).

 

Jeg er på nett i Spania og vil følge deg og støtte hvis du får rapportert i ferien også. Jeg skal rapportere for min egen del også gjennom denne sommeren.

 

Bikini ja - jeg synes du skal overse hele opplevelsen der i prøverommet, bare sortere det ut og konse på hvor deilig det blir i solen med bikini på. Det er 100 % bedre enn i prøverommet, og bare gled deg over en flott slank og velfungerende kropp ute i solen!

 

Sommerklem fra meg, som nå begynner å glede meg helt infernalsk til ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor sommerhilsen til deg - KOS deg masse i disse lyse dager. Syns det er utrolig imponerende at du har holdt fokus og vært aktiv her inne over så lang tid ;) Du gjør en utrolig jobb både med sinn og kropp,- en stor applaus til deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Soleia!

No har eg fulgt tråden din leeenge - lest nesten kvar dag!

Sååå flink du er!!! No er det ikkje lenge til du ser 75 blank!! Godt jobba!

Har sagt det før - det var denne tråden som virkelig fekk meg motivert til å ta

tak i kiloane - pressa på meg den eine gamle olabuksa etter den andre ;)

TAKK Soleia!!!

 

Var på Grete Roede-sommeravslutning i går kveld!

Ned 1,3 kg på de siste 2 vekene.....

Dagens vekt: 64,9 kg :D dvs ned 20,1 kg siden sist sommer :)

Har meldt meg på Hold vekten-kurs fra august - eg skal aldri(!) opp i vekt igjen!

Ønsker deg ein fin fin sommer - nyyyyt sol og sommar i ein slank utgave av deg sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
Så utrolig bra at du ser 75-tallet. Det har du fortjent med innsatsen din!

Jeg bare håper håper håper at du husker at dette er et tall og at du er superflott og sunn og sexy selv om det skulle bekke andre veien. nå har du vært så slank så lenge at de grammene det er snakk om er mer hjerneføde enn noe annet' date=' så bruk den positivt! OG SELVFØLGELIG når du målet ditt!! HEia deg!!

 

God klem fra frøken frue som er spent på veiing på kurs i morgen!![/quote']

 

Ja, jeg prøver å fokusere på at 75 er bare et tall inni hodet mitt. Jeg er flott som jeg er nå, og ingen ser forskjell på 77, 76 eller 75. Takk for at du setter ting i perspektiv for meg :D Jeg skal forsøke å prente inn i meg selv at jeg er sunn og sexy ;)

 

Ha en flott dag og lykke til i helgen med steinbæring og uten frustrasjons-spising!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
Bikini og prøverom hører ikke sammen! Det er jo grusomt. Man er vinterblek og uggen' date=' og så skal bikinien på lenge før man har fått anelse av brunfarge. :) Det er det verste jeg vet hvert fall. Kombinasjonen av prøverom og bikini.

 

Du er egentlig i mål nå du! :D Hipp hipp hipp hurra! Hvis du bare holder på planene dine fram til august så blir det innflyttningsfest over sommeren ser jeg. Det er bra!

 

Jeg er i gang med en god ukeplan for trening og mat, så nå håper jeg det skal gå bra framover. Blir litt bedre planlegging for meg de neste ukene. Det er stikkordet som alltid, planlegging? ;)

 

Ha en fin dag!

 

-innen[/quote']

 

Ja, jeg er faktisk egentlig i mål, sånn rent vektmessig. Tredje dagen jeg ligger på 75 nå, så jeg håper det tallet har "festet" seg. Men er jeg i mål inne i hodet mitt? Tror ikke det. Tenker at jeg ska bruke sommeren på å se om jeg klarer å knekke en kilo eller to til, så her jeg liksom en liten buffer, hvis du skjønner hva jeg mener.....men går det ikke, så går det ikke. Da slår jeg meg til ro med 75 og uansett begynner hold-vekten i september. BMI er uansett normalvektig og jeg føler meg fresh :)

 

Godt å høre at du har kommet i gang med ukesplanlegging, det er veldig viktig. Skjønte at du hadde hatt en litt kronglete start på sommeren, men nå er du igang. Kom igjen nå innen, ta "en soleia" !!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
jeg er i farta' date=' etter å ha klart før-ferie målet mitt i sommerplanen min. Vel og merke det reviderte målet - er på 76 tallet igjen.

 

Og du er på 75-tallet - flinke jenta - og da regner jeg med at feier det tallet unna

i løpet av passe tid nå i sommermodusen og biter deg fast i det neste:-).

 

Jeg er på nett i Spania og vil følge deg og støtte hvis du får rapportert i ferien også. Jeg skal rapportere for min egen del også gjennom denne sommeren.

 

Bikini ja - jeg synes du skal overse hele opplevelsen der i prøverommet, bare sortere det ut og konse på hvor deilig det blir i solen med bikini på. Det er 100 % bedre enn i prøverommet, og bare gled deg over en flott slank og velfungerende kropp ute i solen!

 

Sommerklem fra meg, som nå begynner å glede meg helt infernalsk til ferien![/quote']

 

Først av alt: gratulerer så masse med å ha klart å nå 76 innen ferien. Du er super til å hanke deg inn igjen, og til å holde fokus, altså!

 

Så heldig du er som er på nett i Spania...har dere egen leilighet der, siden dere er der så ofte? Jeg er uten nettilgang i ferien, både i Sverige og på Kypros. Kommer til å få nett-abstinenser! Jeg er hjemme en tur i helga 9-12 juli, da skal jeg få oppdatert her inne i alle fall.

 

Stor klem og god ferie i Spania ( og hold fokus!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
En stor sommerhilsen til deg - KOS deg masse i disse lyse dager. Syns det er utrolig imponerende at du har holdt fokus og vært aktiv her inne over så lang tid ;) Du gjør en utrolig jobb både med sinn og kropp' date='- en stor applaus til deg.

 

Klem[/quote']

 

Tusen takk for applausen og positivt innlegg. Det varmer ! :D

Jeg er nok en av veteranene her inne, så altfor mange detter av lasset etterhvert. Desverre. Men jeg har bestemt meg, dette er et livsstils-prosjekt for meg, og det er livsvarig. Har syslet med tanken på å bli GR- kursleder tilogmed :)

 

God sommer, Korsa!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
Kjære Soleia!

No har eg fulgt tråden din leeenge - lest nesten kvar dag!

Sååå flink du er!!! No er det ikkje lenge til du ser 75 blank!! Godt jobba!

Har sagt det før - det var denne tråden som virkelig fekk meg motivert til å ta

tak i kiloane - pressa på meg den eine gamle olabuksa etter den andre ;)

TAKK Soleia!!!

 

Var på Grete Roede-sommeravslutning i går kveld!

Ned 1' date='3 kg på de siste 2 vekene.....

Dagens vekt: 64,9 kg , dvs ned 20,1 kg siden sist sommer :D

Har meldt meg på Hold vekten-kurs fra august - eg skal aldri(!) opp i vekt igjen!

Ønsker deg ein fin fin sommer - nyyyyt sol og sommar i ein slank utgave av deg sjøl :)[/quote']

 

Så hyggelig at du har fått motivasjon av tråden min!

 

Og så: kjempegrattis med å ha gått ned 20 kilo siden sist sommer!! Jeg bøyer meg i støvet, det er utolig sterkt gjort!

Jeg begynner også på HV i aug/sept, og et nytt liv begynner for oss begge. Skal du lage tråd inne på HV- forumet? Det skal jeg :)

 

God sommer, og nyt livet i slank kropp du også! Tipper det har blitt noen nye klesplagg også??!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...