Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Så fint å høre fra deg igjen!

Godt å høre at vekta di rusler nedover. Flink jente!

Skjønner godt at det er mye fristende og morsomme saker som skjer om dagen. Og det skal du da vitterlig være med på også....sommeren er så altfor kort, så her gjelder det å leve i nuet :) Bare hold litt fokus i tillegg, så går dette brillefint :)

 

Ja, sommer og soleia ser ut til å være en god kombi. Jeg skjønner nesten ikke selv at jeg er på 73. I stad frika jeg litt ut og tenkte at jeg sikkert har sett feil; 76,3 i stedet for 73,6 ....hahaha- er det mulig??!!

Håper at 73 er kommet for å bli, men jeg tør ikke å tro det enda, det er for godt til å være sant på en måte. På den annen side; jeg er superflink om dagen, så hvorfor ikke? Her gjelder det å være positiv! Målet er å holde 73 stabilt innen Kypros. Her jeg sitter med ullpleddet og ser ut på grått skummende hav og blygrå himmel, må jeg si jeg gleder meg til sol og varme :D

 

Hejdå från Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Nei, det var ingen hildring, fantasi, drøm, eller innbilning. Det ER jammen 73,6 :D

Nå er målet å jobbe seg lengst ned mot 72 som mulig før vi drar.

Fettmarsj etterpå, så ut med båten :) Her gjelder det å utnytte sola, i morgen skal det bli regn igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann soleia!!

Så flink du er, virkelig gøy å se at det går så bra med deg!!!

Er jevnlig innom, så hyggelig å lese tråden din :D

 

God sommer og nyt feriedagene!

 

Hilsen caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er innom tråden min!

Jeg er stadig innom din og leser, husker ikke i farten om jeg har lagt igjen noen ord. Uansett: jeg er mektig imponert over innsatsen din Caroline!

 

Fortsatt god sommer!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

For et vakkert tall soleia :D det er vel fortjent! Fortsett det gode arbeidet så ser du 72-tallet før du aner!!

 

Klem fra terrapia - som stadig er innom og leser til inspirasjon og "piff" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Så hyggelig at du er innom tråden min!

Jeg er stadig innom din og leser' date=' husker ikke i farten om jeg har lagt igjen noen ord. Uansett: jeg er mektig imponert over innsatsen din Caroline!

 

Fortsatt god sommer!

 

Klem[/quote']

Hei igjen!

Jeg har lenge irritert meg over Fleksnes "nicket" mitt.....passer ikke på en ung dame. Du ga meg en god idè da du skrev "Hei fru Fleksnes"......

Så nå skifter jeg nick!! Hihi :D

 

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Nå har jeg lest tråden din og den fikk meg til å kaste chipsen min :D herlig<3

du er så utrolig flink =) denne skal jeg begynne å lese oftere!

 

jeg har som mål å gå ned mine siste kg til jeg er 50kg, jeg er 153cm høy! fortiden har jeg ikke noe vekt som funker, men likeveld jeg skal være flink å spise sundt, for denne tråden din har fått meg til å ville gå ned mine siste kg før jul!

 

ha en fin sommer<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har lenge irritert meg over Fleksnes "nicket" mitt.....passer ikke på en ung dame. Du ga meg en god idè da du skrev "Hei fru Fleksnes"......

Så nå skifter jeg nick!! Hihi :D

 

Caroline

 

Haha- genialt! Jeg så jo at du er en Caroline, og da måtte vel Fru Fleksnes passe bedre...? *humrer*

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest tråden din og den fikk meg til å kaste chipsen min :D herlig<3

du er så utrolig flink =) denne skal jeg begynne å lese oftere!

 

jeg har som mål å gå ned mine siste kg til jeg er 50kg' date=' jeg er 153cm høy! fortiden har jeg ikke noe vekt som funker, men likeveld jeg skal være flink å spise sundt, for denne tråden din har fått meg til å ville gå ned mine siste kg før jul!

 

ha en fin sommer<3[/quote']

 

Så bra at tråden har fått opp motivasjonen din :)

Ønsker deg masse lykke til med de siste kiloene...

 

Klem og god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

tråden er veldig motiverende, hakke blitt noe mer snop etter jeg kasta den chipsen, enste jeg koser meg med er tyggis<3

 

og null trening om dagen pga vriket fot =( men er trening i seg selv i å gå på krykker!

 

om jeg ikke er på bærtur så følger du meny 2?

jeg følger meny 1 å går så vit ned! så skal opp til meny 2!

 

 

håper du når målet ditt<3

masse lykke til videre<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på meny 2 i lang tid.

Etter å ha vært stabil nå i nesten ett år, forsøker jeg å ligge på ca 1300-1400 kcal, dvs mellom en og to. Ser ut som at det funker bra foreløpig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 20 kg ned, 73-tallet på vekten og snart hold vekten!! Jeg er superimponert over deg, hvordan du har greid å komme deg nedover gram for gram og deler så fint med oss andre hvordan prosessen har vært, både nederlagene, frustrasjonen og alle gull-glimtene, f.eks garderobefornying!! :)

 

Jeg har omsider fått styr på livet mitt igjen. foreldrene mine har det bra sammen igjen, jeg er ferdig med utdanningen og har flyttet hjem, samtidig som jeg har fått meg en jobb jeg trives i. siden alt dette har falt på plass så føles livet mitt mye lettere og det er på tide å ta tak for en lettere kropp også. mange sunne vaner har jeg heldigvis klart å holde på, men det er litt flere ting som må klaffe for at jeg skal komme meg nedover igjen. har derfor meldt meg på GR-maxi fra 9 august, og målet er å komme på tosifret før jul. hiv og hoi :)

 

Kjekt å lese at det går bra med deg, håper du storkoser deg på ferie med familien! klem fra en gammel traver. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Er innom en tur for å hilse på. Ser at du raser nedover om dagen, og ingenting gleder meg mer enn det. Dette er så fortjent, så fortjent :-)

 

Jeg kom hjem i kveld, og har ikke veid meg på over uke. Tar det i morgen tidlig, men har en god følelse. Blitt lite hardtrening siste uken, men vært flink og gått tur hver dag samt en lengre, men rolig sykkeltur. Maten går det veldig bra med, faktisk. Til tross for fristelser på bordet, er jeg flink til å takke nei. Er nesten ikke sulten om dagen heller, og det bidrar jo fint til å holde kaloritallet nede, hehehe :-)

 

Titter innom i morgen igjen med ny, og forhåpentligvis, lavere vekt.

 

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya 85: sååå koselig å "se" deg igjen! Godt å høre at ting er litt mer på stell ellers i livet ditt. Det er ikke så lett å gjøre store livsstilsendringer når tankene egentlig er helt andre steder. Men nå- masse lykke til, og hør gjerne av deg igjen :D

 

Frøken Fryd: hei, og vel overstått ferie! Så flink du har vært som har holdt deg aktiv og klart å holde kalorinivået nede i sommer. Du skal se du får et pent tall på vekta i dag. Gleder meg til oppdatering! Er du langt unna målet ditt som vi satte til 17 august?

 

Selv er jeg vel egentlig der. Veier 73,7 i dag ( umpf...opp 100 gram, hva er det for noe...?) og da er jeg 74, ett eller annet på kursleder-vekta på kvelden, med klær. Men jeg har fortsatt som mål å komme så langt ned på 70-tallet som jeg klarer. Nesten 5 uker igjen, og det skal jobbes knallhardt....:)

 

Anyhow- ei kjempegod jordmorkollega av meg har hoppet på en tur til samme Sunwing i vår andre uke. De har en gutt på størstetrollets alder, så det blir supert! Gleder meg til basseng-kos og gode samtaler over middagen på kveldene med henne og familien :)

 

Vel, det er tid for dagens fettmarsj. Og jeg må forsøke å riste av meg skuffelsen over 100 g opp. Me not like. Men det er vel naturlige variasjoner.....

 

Ha en flott dag alle sammen! Her er det meldt regn i dag, så det blir shopping på programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Var på vekta i går, og den viste 500 gram ned siden sist (ni dager siden). Er selvsagt kjempefornøyd med det. Så, nå veier jeg 62,7 kg, dvs at jeg har 2,7 kg igjen til 17. august.

 

Det skal nok litt til for at det skal gå. Motivasjonsmessig er jeg der, men denne kroppen min jobber jo uhorvelig tregt med å slippe opp på grammene. Jeg jobber på videre, så ser vi hvordan det går :-)

 

Jeg har totalt gått ned 10,3 kg siden september i fjor. De åtte første kiloene raste rimelig kjapt av, men siden februar/mars har jeg slitt mye. Nå SKAL jeg i mål, koste hva det koste vil !!!

 

Reiser videre på ferie i kveld, så blir nok kanskje ikke så mye her inne den kommende uken. Ønsker deg et fortsatt fint sverige-opphold og lykke til med veiingene fremover :)

 

ps. ble det noe shopping i går ?, elsker å høre om handlehistoriene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Frøken Fryd, og gratulerer så mye med ned 500 gram. Det er veldig bra av to grunner;

1: du har vært på ferie

2: kroppen slipper ikke lett på slutten

 

Du får bare jobbe på så best du kan frem mot 17 august. Uansett er du vel normalvektig og ganske så flott likvel...? :D

God ferie videre, vi "snakkes" senere!

 

Selv er jeg på fjerde dagen på samme vekt, 73,6. I og for seg ingen krise, og det kan vel ikke kalles platå heller. Men jeg kjenner at utålmodige- soleia kjemper seg frem. Jeg prøver å dytte henne vekk, her er det jo tålmodighet som er cluet. Og det har det jo vært gjennom hele prosessen. Håper likevel at vekta gjør et aaaldri så lite byks nedover før Kypros. Tre dager igjen!!!!

 

Shoppingen, ja....ble ikke så mye spennende til meg denne gangen. Har skapet fullt hjemme av nye freshe sommerklær, klare til å legges i kofferten når vi kommer hjem fra Sverige i morgen. I stedet ble det uspennende ting som redningsvest til størstetrollet, paraplyer ( det virkelig bøtta ned....) , crocs til begge småtrolla, og en marineblå og rosa sekk til meg som jeg skal ha som håndbagasje til Kypros.

 

Sola skinner her i dag, det blir fettmarsj og båttur :)

 

I morgen drar vi hjem etter nesten to flotte uker her i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur videre Soleia! Dette går jo brillefint! :) Du får ikke lov å begynne å jyve løs på deg selv på grunn av daglige svigninger... Dette vet du veldig godt - kroppen er ikke en nøyaktig sak, som nødvendigvis veier "riktig" hver dag. :D

 

Ser uansett ut som at du har klart målet ditt med litt buffer før du går over på HV! Det er helt fantastisk flott.

 

Jeg er bare innom og låner en pc med internett, men jeg vet ikke hvor ofte jeg får til det de neste ukene. Hvis ikke jeg får til noe særlig mer internett så "snakkes" vi hvert fall i august! Heia heia heia!

 

Stoor sommerklem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det er vel og bra. Men det var på svigermor-vekta. og den er nok litt snillere enn den hjemme. I morgen etter nattevakt kommer nok en mer korrekt vekt :D Enn så lenge er jeg stråålende happy.

Nattevakt venter, skal notere alt inntaket på forhånd. I morgen etter soving blir det pakking til Kypros-turen...

 

:):)

 

ps- innen, vi snakkes i august. Lykke til videre!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fjerde dagen paa 73,6 og saa er du utaalmodig! Du er vel meg en going:-). Blir skikkelig lattermild naar jeg leser for du har en saa enorm staapaa- og resultatvilje. Der andre legger inn et hvileskjaer etter gode resultater og kanskje legger litt paa seg igjen i rent overmot, hamrer du videre paa kiloene. Jeg er atter en gang mektig imponert over deg.

 

Jeg har det kanskje litt for goy for tiden til aa helt holde fokus, for det er mye morsomt og sosialt, og hvor jeg ikke onsker aa la vaere aa drikke. Det er jo ikke bra for vekten. Men jeg kjenner at etter litt lesning her inne hos deg, kan jeg kanskje klare aa dempe meg littegranne paa vinen, og ha det like goy likevel.

 

God tur til Kypros og kos deg i varmen, og husk paa at i varmen og syden er det helt ok og direkte goy aa brife litt med fin kropp i nye klaer. Du ser sikkert raalekker ut.

 

klem:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg må le litt av meg selv også :D

Utålmodig etter et nytt tall etter fire dager på samme....Typisk meg, når jeg først gir jernet så innmari som nå, så vil jeg at det skal gå fort, fort!

Nei, det gjelder vel å roe seg litt. Egentlig er jeg vel i mål. Men jobber mot minus en kilo eller til før jeg gir meg.

 

Ha en fortsatt deilig ferie i Spania, og nyt vin sammen med gode venner, det er velfortjent det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe, 73,2 er FANTASTISK!!!!

 

SElv er jeg på hytta, uten kursbøker, med defekt internettmobil og omgitt av godsaker...

 

Har vært flink med trimmen, men i dag var det lørdag til gangs (det var det også mandag og tirsdag, så obs obs...)

 

I morgen er det en time med stavgang på programmet. Gleder meg (har lada opp i-poden så kanskje den varer lengre enn til uitgangsdøra i morgen...) og er motivert etter å ha lest her inne hos deg!

 

Superklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ferie på denne jenta også! 5 uker ligger foran meg..... :D

 

Hjemmevekta er snill; 73,6. Veldig fornøyd med det, frykta at den skulle vise mer.

Nå skal jeg fortelle dere en ting, som kanskje gjør at dere tenker at jeg har blitt gal. Men det får gå. Jeg tar nemlig med meg badevekt til Kypros.....Kjøpte meg en nett en i går, type flat og lett. Jeg klarer rett og slett ikke å slippe kontrollen på hva jeg veier mens jeg er der nede. Jeg har så lett for å tenke at " det er jo 14 dager til jeg skal veie meg, det er jo 11 dager til, det er jo 7 dager til...bare denne ene isen? Og denne kaka? Og litt pottis, og ekstra saus? Det er mye lettere for meg å begrense meg når jeg skal på vekta dagen etter. Og det har vært min nøkkel til suksess. Så derfor: vekta skal med i kofferten. Så får dere tenke at det har gått til huet på meg :) Og det har det kanskje også. Men i positiv forstand.

 

Vel, nå må det pakkes.

Mål for kommende to uker i varmen:

1. vannaerobic x 4 per uke

2. SATS x 2 per uke

3. Posjonskontroll

4. Ned 700 gram ( til 72-tallet)

 

Ha en fortsatt god sommer alle herlige jenter her inne! I morgen tidlig setter vi oss på flyet :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektlogg mitt siste ned- i vekt- kurs!

Dette er mine offisielle veiedager frem til målet skal være nådd. Justert litt ut fra ferier.

 

11.mai: 78,3

19.mai: 77,0

25. mai: 77,2

1.juni :76,8

8.juni: 76,8

16.juni 76,6

26.juni: 76,6

3.juli:- 75,5

10.juli: 74,9

18.juli:- 73,6

3.aug:

10.aug:

17.aug: Kurs igjen- skal ha nådd målvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei soleia! Så herlig, endelig ferie!! :D

Jeg skjønner deg veldig godt. Når målet er vektreduksjon i ferien, blir det lite inspirerende uten vekt......

 

Selv var jeg noen uker i Provence/ Cote d`Azur, kjøpte vekt der nede og følte meg sånn passe gal, hihi.

De andre hadde handlet klær, souvenirer osv og der kom jeg med en vekt i kurven. MÅTTE ha vekt, for jeg håpet å se 99,9 kg der nede......

 

Riktig god ferie, nyt dagene og hold fokus. Du er såå flink, dette klarer du :)

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er på nett der nede, men legger inn en hilsen likevel.

 

Jeg er sååååååå imponert. Så imponert faktisk at jeg kjenner at det renner noen tårer. Mest av glede fordi du lykkes og litt av selvmedlidenhet.

 

Du er så flink at jeg finner ikke ord for det. Må virkelig tenke gjennom min egen kamp nå og se om jeg skal komme igang igjen. Må tenke nøye gjennom nå, planlegge og bestemme meg.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...