Gå til innhold

Uke 23. Motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Uke.23 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,6 denne uke:88,2 - 3,7 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 11 kilo. 1.67. forrige uke:73 denne uke: -3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:74,4 denne uke:74,8-11,2 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 79,5 denne uke:79,6 -7,3kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 63,2 denne uke:62,8 -7,5 kilo

-Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:77,4 denne uke:78,3 -5,1kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:83 denne uke:82,6 - '2,4kilo

- Solsikko: Startvekt:86. ned ca16 kilo. 1.70. forrige uke: denne uke: 86 - 0kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 44

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Er jeg glad det er mandag og en ny uke...

Jeg har vært på mat og kakekjøret hele helgen, og har nesten ikke hatt samvittighet til å være innom her:eek:

Men nå orker jeg ikke mer av meg selv.. så nå er det full skjerpings.. Jeg kan kanskje fortsatt redde vekta på torsdag, hvis jeg stopper nå.

Det ble ca 7,5tp denne uka,.. som sagt er målet mitt 10.. Men latskapen tok meg både på lørdag og søndag.. Var en liten tur ute på skogstur i går da, men der spiste vi bare og drakk kakao;) så ble ikke mye trim der.. frisk luft fikk vi da.. Da jeg kom hjem i går skulle jeg gå tur med bikkja, tok båndet i hånda.. Mrn ombestemte meg i gangen og la det tilbake på plass- før en viss en så det.. ellers måtte jeg gått. Var litt synd han ikke så det egentlug for da måtte jeg bare gått. og da ville nok samvittigheten vært litt bedre. MEN NEI DA.. jeg løp inn i sofaen igjen og der ble jeg.. Bortsett fra at vi laget litt tapas snæks i går.. Så luuurt. not. Tenk så mye bedre samvittigheten ville vært om jeg bare gikk den turen, da hadde jeg antakelig ikke laget all den maten heller.. MEn men.. det hjelper ikke gråte over spilt melk- er det ikke så. Det får jo igrunnen bare blitt bedre da.. og dagen i dag er dagen jeg skal rette opp på..

 

Skal ordne hus og vaske litt også skal jeg og snupp ta en fin tur med vogna:)

 

Lykke til i dag og resten av uka dadamer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: jeg er også glad det er ny uke nå! Har vært så mye tull med meg i det siste, føler det akkurat som du skriver, orker ikke meg selv når det blir sånn. Må liksom bare komme ordentlig inn i den gode rytmen igjen så går det bra. Har akkurat vært inne på tråden min og skrevet en liste med mål for uka som kommer. Og så lover jeg høyt og hellig å komme inn her hver dag og rapportere om hvor FLINK jeg er!!! hehe, får håpe jeg slipper å spise i meg ordene mine da. Når mannen min kommer hjem skal jeg dra og trene på sats og det blir nok deilig!;)

 

Ha en fortsatt fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også skjerpe meg! Har jo hatt en helg i sus og dus, og det er ikke bra for vekta. Mannen har gått opp to kg siste uke, håper det ikke blir like ille for meg... Ja, ja, får dommen i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...........

Vekt: 83,3

 

 

Altså, opp 300 gram...Det er jo supert! Hadde jeg bare vært gravid enda... ;)

Men jeg får slutte meg til dere andre å si at NÅ skal jeg skjerpe meg.

Hadde forøvrig 7,4 tp forrige uke... Denne uken satser jeg på 8 tp.. det får være målet. Og ingen store sprekker....

 

huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss er i samme båt ser jeg.. Ha ha... Må jo le litt også. Godt vi ikke er alene da. Men som jeg sa i sta, da får det bare blitt bedre- ikke sant;)

 

I dag har jeg vært kjempe flink. HAr spist bra. Også har gikk jeg til og fra sentrum i dag.. Som er litt over to timer tilsammen. Noe skikkelig heftig terreng og noe asfalt. HElt utrolig bra tur iallefall, kan tro jeg er sliten nå :eek: Men så godt. Da føler jeg at jeg har bøtet på alle dårlige og vonde utskeielser i helgen. Håper jeg allikevel kan redde vekten. JEg bare orker ikke å gå oppigjen nå.. Iallefall ikke nå når jeg har kommet ned på 70tallet....

MEn fortsetter jeg som nå resten av uka , tror jeg at det skal gå bra... HÅPER HÅPER... he he..

 

Nå skal jeg kose meg skikkelig i sofaen fram til jeg skal legge meg.. MEd GOD samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært idag Snurpa!:)

 

Scorpiogi: kjipt å se at vekta har gått opp, den har nok gått ned igjen til neste uke skal du se!

 

Lenemora: Lykke til med veiing imorgen, satser på at det skal går bra;)

 

Har vært flink idag, trente på sats, både styrke og kondisjon. Har tatt rockeringen også (20 min). Matmessig har det gått bra også, men mangler faktisk litt kcal idag fordi vi sov lenge så må få opp inntaket før det er natta!

 

Nesten litt godt vi er mange om å skulle ta seg litt sammen nå, da regner jeg med at vi alle kommer inn i en god steam med masse nedgang! Jeg trenger ihvertfall det nå!

 

Har dere satt dato for målene deres? Altså at dere skal ha nådd en viss vekt innen en spesiell dato? Som jeg har skrevet før er min dato 20. november, håper virkelig jeg skal klare det!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen..

I dag klarte jeg jammen meg å stå opp tidligere enn lille gull.. Hører det er litt lyder oppe, så er nok ikke lenge til jeg må hente henne. MEn delig å sitte her litt alene.. Skal ikke klage jeg da egentlig- hun er jo så rolig og snill hele tiden.. HElt utrolig engentlig. ;)

 

Vel.. målet for dagen i dag er å spise bra og gå meg en fin tur med vogn.

 

Målet mitt er å være i før gravidvekt innen jul.. Altså ca 74kilo.. Det skal også være mulig å få til-.. OG gjerne litt til.. Men målet er først og fremst det jeg veide før gravid.. Det er da 5,5 kilo til. KLarer jeg to kilo i mnd er det 6 kilo innen jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snik-veie-vekt var 82,6... ;) Kom jo på på morgenen når jeg var på do at det var jo jammen minst tre dager siden...

 

Er ikke helt i magebalanse da tenker jeg. Men ikke rart en ikke går ned når alt en spiser bare blir lagret i kroppen... hmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen..

I dag klarte jeg jammen meg å stå opp tidligere enn lille gull.. Hører det er litt lyder oppe' date=' så er nok ikke lenge til jeg må hente henne. MEn delig å sitte her litt alene.. Skal ikke klage jeg da egentlig- hun er jo så rolig og snill hele tiden.. HElt utrolig engentlig. ;)

 

Vel.. målet for dagen i dag er å spise bra og gå meg en fin tur med vogn.

 

Målet mitt er å være i før gravidvekt innen jul.. Altså ca 74kilo.. Det skal også være mulig å få til-.. OG gjerne litt til.. Men målet er først og fremst det jeg veide før gravid.. Det er da 5,5 kilo til. KLarer jeg to kilo i mnd er det 6 kilo innen jul:)[/quote']

 

 

Ja det er deilig å bare sitte litt før ungene våkner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snik-veie-vekt var 82' date='6... ;) Kom jo på på morgenen når jeg var på do at det var jo jammen minst tre dager siden...

 

Er ikke helt i magebalanse da tenker jeg. Men ikke rart en ikke går ned når alt en spiser bare blir lagret i kroppen... hmf![/quote']

 

Da bare endret jeg vekten din jeg:D Mye mer riktig den.. Utrolig hvor mye det kan ha å si å få vært på do skikkelig. Ikke rart man kan føle seg ekkel og oppblåst noen ganger;) JEg har forresten funnet et supert musli brød med masse korn, nøtter og rosiner i.. Det får fart på magen- det lover jeg der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snik-veie-vekt var 82' date='6... ;) Kom jo på på morgenen når jeg var på do at det var jo jammen minst tre dager siden...

 

Er ikke helt i magebalanse da tenker jeg. Men ikke rart en ikke går ned når alt en spiser bare blir lagret i kroppen... hmf![/quote']

 

 

Da har du jo gått ned litt allikevel! Grattis:)

Har du prøvd å drikke et glass biola hver dag? Det hjelper veldig på å holde magen i balanse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen..

I dag klarte jeg jammen meg å stå opp tidligere enn lille gull.. Hører det er litt lyder oppe' date=' så er nok ikke lenge til jeg må hente henne. MEn delig å sitte her litt alene.. Skal ikke klage jeg da egentlig- hun er jo så rolig og snill hele tiden.. HElt utrolig engentlig. :)

 

Vel.. målet for dagen i dag er å spise bra og gå meg en fin tur med vogn.

 

Målet mitt er å være i før gravidvekt innen jul.. Altså ca 74kilo.. Det skal også være mulig å få til-.. OG gjerne litt til.. Men målet er først og fremst det jeg veide før gravid.. Det er da 5,5 kilo til. KLarer jeg to kilo i mnd er det 6 kilo innen jul:)[/quote']

 

Fikk 1,5 time for meg selv idag jeg, mens snuppa sov! Deilig... ;)

Har samme mål som deg for dagen idag, spise bra og gå en tur!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut melis.. Og det skal vi klare sammen:D Når man har hatt en dritt helg når det gjelder matinntak osv- skal det litt til før man skeier ut så veldig. Det er jo positivt iallefall.

Jeg og gull har en veldig rolig dag i dag. Fyrer litt i ovnen og koser oss.. Det er det som foregår. Deilig å ha noen sånne dager. Da blir vi så mye roligere alle sammen,. JEg og gull får masse god tid sammen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag i dag.

78,3 k . dvs OPP 0,9 kg

Men kom jo ikke som noen overaskelse. Så nå er det slut.

Bare å være superflink denne uka!!!

Nå skal jeg og gubben ta med vogna ut på en lang tur ut til en strand hvor vi skal spise medbrakt lunch og kaffe. Sola skinner og det er strålende vær!

Blir nok 2-3 timers gange tror jeg.

 

snx

Hannemor so er drit forbanna på seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da Hannemor! Om du får gått noen gode turer denne uka så er de borte igjen til uka! Må ikke bruke energi på å være forbanna på deg selv (lettere sagt enn gjort) tenk heller på hvor deilig det skal bli med en opptur til uka;)

 

Snurpa: Dagens trim er utført her, 1 t og 10 min med vogna i variert terreng. Ble ganske så svett! Godt vi er sammen om dette, blir ekstra motivert da:D

Skikkelig nydelig høstvær her også idag, ikke så verst temperatur heller, godt med noen sånne dager etter mye gråvær!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...litt tyngre enn sist....;)

 

Jeg har trimma mindre, spist mer og spist godteri/kaker så og si hver dag. Jeg har kost meg, men kjenner jo den dårlige samvittigheten presser på nå når jeg er hjemme igjen... Jaja, jeg har ikke tenkt å grave meg ned i det!

 

Veide meg nå akkurat, og vekta viste vel rundt 2 kg opp(!!!!). Forhåpentligvis så er det ikke fullt så mye på fredag morning. Satser på det! Kommer iallefall tilbake da med veierapport.

 

Godt å være hjemme igjen, og godt å være tilbake her! Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

 

-Ragnhild- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg var forberedt på oppgang ble jeg så drit irritert på meg selv i dag og vekta kunne jeg med glede hivt rett i veggen.

 

Så dagens status er: 88,2. BLÆÆÆÆH! Opp 0,6 kg det... Et skritt frem, to tilbake ;)

 

Mulig mitt dårlige humør skyldes 3 timers søvn i natt, lille snupp får tenner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEnemora og Hanne... Jeg lover dere at neste uke er det bedre resultat.. Bare litt skjerpings nå så skal dette gå greit:D Hvis det er noen trøst kommer antakelig jeg til å ha gått opp litt også.. For maken til fråtsing i helgen har jeg aldri sett:(

MEn men.. Det får bare gått en vei..

S deilig med tur da Hanne. Koselig.

 

OG Ragnhild: SÅ GODT Å SE DEG:D he he.. Så godt p høre at du har kost deg og hatt det bra.. Vi trenger noen sånne uker innimellom også. Da kommer man igjen med litt bedre mot.. Bare en skikkelig do runde det så er du der du var;)

 

JEG og gull har gått en skikkelig runde på litt over timen med vogn i dag. Deilig. Også har vi sittet og lest avisen i sola. Må nyte det nå. FÅ noen solstråler før vinteren setter innover oss. Grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biola og musli-brød må prøves for å få fart i sakene ja. kanskje jeg skal gjøre som svigermor, spise 10 svisker hver dag? ;)

 

Lenemora og Hanne: jeg støtter meg til det Melis sier jeg. Jeg har også slitt litt i det siste, men det brae er at "når som helst" er et bra tidspunkt å snu på, om dere skjønner. Da er det godt å få legge bak seg det som ikke gikk bra, og begynne på nytt. Eller som kurslederen sier, fokuser heller på alle de gode valgene man tar enn det som ikke går så bra..

 

Nå skal jeg gå meg en pitteliten tur med de to søte ungene mine. Skoleuke for meg denne uka, så tror ikke det blir tid til mye trim ellers.

I kveld skal vi ha en lite planlagt utskeielse, tacopizza til Greys Anatomy, så har spart litt kcal, og skader sikkert ikke og gå en liten tur før det. Skal leite fram rockeringen min i dag også. :)

 

Ha en fin kveld!!

 

Ps: Dere er en super gjeng!! Skikkelig flinke og oppmuntrende, alltid hyggelig å lese her :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all oppmuntring jenter ;)

Vi fikk gått oss en skikkelig tur i dag. Spiste lunch og satt å titta utover fjorden og hørte på bølgeskvulp, og sola stekte i ansiktet.. Helt nydelig.

Jammen er jeg heldig som har mulighet til å nyte slike dager i ro og mak sammen med mannen i mitt liv, på en helt vanlig tirsdag!!! Sagt til han at nå skal vi være ute å nyte alle de dagene med bra vær, så når de dårlige værdagene kommer, så kan vi være inne med god samvittighet.

I dag her jeg vert superflink med maten. hehe.. men skulle jo bare mangle... :)

Ha en strålende kveld jenter..

SCORP.

Jeg spiser 2-4 svisker hver dag jeg for å holde magen i orden. Men jeg synes svisker er kjempegodt..

Lene, Snurpa og Ragnhild: Ser vi er i samme båt. Men vi får bare kromme nakken sammen og trå til igjen. Nytter ikke å gråte over spilt melk osv..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker er bra for magen.. Pleier å ta en god slurk av sviskesafta til gull jeg:D Det er så godt når det er kaldt..

 

Uff.. angående veiing i morgen går npk det rett vest.. Jeg gikk på eplesmuldrepai smell i går kveld jeg.. med vaniljeis som smeltet oppå.. nam nam... ;( Veide meg nå og det lover bare dårlig... Nei. får satse på neste uke tror jeg.. Får se om jeg i det heletatt orker veie meg i morgen.. mister så motivasjon jeg når det er sånn. Så håper det er greit for dere...

 

Men jeg gir meg ikke da- som vanlig. I dag skal vi ut på skog tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam.....sånn pai hadde jeg også hjemme, og den var såå god!! I dag er det en ny dag, det er jo det som er så bra! Bra du ikke gir opp, Snurpa!

Jeg har begynt å føre inn maten igjen her, og det hjelper på motivasjonen min med en gang, da har jeg litt kontroll! Men må innrømme det var deilig å gi helt blaffen da jeg var hos foreldrene mine, jeg trengte kanskje den pausen. Har gått å vurdert å gi meg her inne, men det var vel fordi jeg var litt lei.

 

Måtte se på vekta i dag, og det var ikke fullt så ille som 2 kg, men har tippa over 75 igjen.;) Går vel ikke ned noe særlig til fredag, men jeg får prøve...

 

I dag har jeg bestemt meg for å gå til babysvømming. Det er ganske langt, så regner med 1 1/2 time bort, og 1 time og 15 min hjem. Det er mye bakker opp, så da tar det jo litt mer tid... Dagens trim blir god og så er det jo helt fantastisk høstvær! :)

 

Jenta mi har også begynt med tenner... Hun sover heldigvis om nettene, men hun syter endel i løpet av dagen. Jeg holdt seriøst på å bli sprø i går da jeg satt 7 timer på toget med henne. Hun klødde så sinnsykt stakkars, og sov nesten ikke noe. Jeg satt med den verste hodepinen , og det var ikke bare hun som laga lyd i den togvognen for å si det sånn!! Det tror jeg er siste gangen jeg tar toget alene med barn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...