Gå til innhold

Uke 23. Motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake Ragnhild! Må ikke gi deg her inne da, du som er så flink å trene, det er en stor motivasjon for oss andre!;) Er vel ikke så lenge til du har nådd målet ditt heller??

 

Idag snikveide jeg meg... Og jeg ble så glad... Men er jo redd for å bli skuffa imorgen da, om jeg har gått opp litt da, håper jo ikke det. Idag skal jeg gå trilletur med noen venninner, blir nok ikke så mye trim, mer skravling, he he;)

 

Snurpa: om du blir demotivert av veiing imorgen så dropp det! Bedre å ta i et tak og heller bli glad neste uke! Når du får gått deg den turen idag så er kcal fra igår borte vettu;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen.

Snurpa: Ingen god følelse. MEN jeg er absolutt ikke enig med Melis i at det er like greit å hoppe over en veiing. Jeg mener det er veldig viktig å ta den veiinga å se det i hvitøyet med en gang. Hvis du venter til neste uke er det veldig lett for å drøye enda lenger før du er på rett spor igjen. Vi har veldig lett for å lure oss selv.

Det er jo faktisk ikke så viktig hvilket tall som vekta viser, men hvordan kroppen vår har blitt.. Vi ser jo ut som vi gjør og buksa er like trang/vid uansett om det står 78 - 79 eller 90 kg på vekta.

Jeg viste jeg hadde gått opp denne uka, men var veldig bevisst på å veie meg, og begynne på nytt. Og ganske riktig: opp nesten en hel kg. Men ok... Da er det barre å ta tak i det da!! ;)

Mulig du synes jeg er streng nå. Men jeg har ikke tro på at vi blir slanke av å ikke se hva vi veier!! Som kurslederen min sier; de gangene vi ikke har lyst å komme å veie oss, er de gangene det er aller viktigst!! For å ikke ramle enda mer av..

Melis: så deilig med en sånn tur med venninder, selv om det kansje blir mer skravling enn trim.. Sikker på at vi forbrenner mye av det oxo.. :)

Vert nydelig vær i dag også, så lunchen ble fortært på en annen strand i dag. :)

Luksus å ha mulighet til å bruke det flotte høstværet

 

Klem fra Hannemor som er for å "ta tyren ved hornene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk 1,5 time rolig gange idag og det er jo ikke så verst!;) Også har vi hatt det så koselig i tillegg, og med knallvær:)

 

Snurpa: Hannemor har nok et poeng om den veiingen altså... Synes det hørtes så logisk ut da jeg leste det, hehe;) Så jeg heier på deg om du er tøff og veier deg imorgen!

 

Lenemora: det er ikke så greit når de får tenner. Du kan kjøpe dentinox på apoteket og smøre på gommene om det er ille. Det har hjulpet litt på eldste min når det har stått på som værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Flink du er!! Du holder koken hele tiden du.. :) Imponerende.

Blitt 1 time rask gange på meg i dag. Blir muligens 30 min til. Skal på foreldremøte på skolen, og vurderer å gå dit.

Ha en strålende kveld jenter..

 

PS. Og Snurpa; jeg venter spent på resultatet i morgen (husk at jeg gikk opp 0,9 selv, så vi er fler i samme båt) ;)

Hannemor som har mer lyst å legge seg på sofaen enn å gå på foreldremøte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Ja her var det GRUPPEPRESS når det gjelder veiing kan man si;) MEn det går fint-- Jo da. JEg skal nok veie meg i morgen. JEg må jo faktisk se om det er så ille som jeg tror det er.. MEn noen ganger skal jeg ærlig innrømme at jeg mister veldig piffen av å se det. Og da raser det nesten enda mer. Da gir jeg liksom enda mer f... MEn jeg gjør ikke det nå da. For i dag har jeg vært så flink så da føler jeg meg ikke så dritt heller.

Men mye enig i det du skriver Hanne- for det er lett å dette utpå kjøret igjen.

 

Men. jeg har vært utrolig flink på trimmen denne uka. OG har allerede 10,4 trimpoeng. Det hjelper jo litt på kcalinntaket da.

 

PÅ mandag var det 2 t rask gange, i går 1 time rask gange. I dag har jeg vært på skikkelig skogtru med sekk og sele, i kveld har jeg vært på treningsstudio både step og styrketrening. Så nå skal jeg bare kose meg i sofaen. DIGG:D

 

Ragnhild: Du har det med å bli her altså. Trenger deg her inne. Så koselig med babysvømming da. Vi skal snart begynne med sang i livets begynnelse her- det gleder vi oss til:)

 

NEi nå skal jeg ta meg litt kveldsmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har gått opp 100 gram. 79,6kilo.. HE he. Hadde virkelig forventet noe annet. MEn trimmen har nok gjort endel tror jeg. Eller det må jo ha noe å si.. Egentlig så er det litt skummelt for meg å se at vekta ikke har beveget seg mer enn dette- da er det så fort gjort å fortsette litt.. JA ja.. det gikk bra nå, da gjør det det sikkert neste uke også?? MEn nei da.. JEg har alltid hatt lett for å gå ned annenhver uke. Kan jo hende det er sånn med oppgang også. Holder man på lenge nok legger man jo på seg. MEn som du sier melis- bare man slutter i tide..

 

Skal jeg leve sånn må jeg iallefall legge meg på et heftig trimliv.. OG det orker jeg ikke.. ;)

 

MEn neste uke. SKAL jeg se nedgang. KAnskje jeg tilog med kan komme meg under 79?? KAn være mulig. Det skal være målet for neste uken.

 

Lykke til Melis. Nå venter jeg i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Snurpa' date=' det var jo ikke ille! Og under 78 klarer du neste uke, det er jeg sikker på! Du begynner å ta meg igjen du nå....;)[/quote']

 

Jeg veit nå ikke jeg- du ligger et godt forsprang forran... men jeg skal klare å komme meg dit jeg også:)

 

Nei da.. det var ikke så ille. ingen grunn til å gå under for dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. ja. jøtt til klaging.. MEn veldig mye frotsing også;) MEn godt det ikke gikk værre..

 

Hm.. Har ryddedag i dag vi.. Veldig tåkete ute nå- før sola kommer:) Når den kommer skal jeg og jenta mi ut en tur.. Deilig å være ute nå om dagen altså.. Kjenner jeg har så behov for å få mange mange solstråler nå føre vinteren.. OGså er jeg så redd for at det skal blir sånn hålke vinter igjen. Er så glad i vinter med god og fin snø.. Ordentlig skiføre.. Det vil jeg ha:D Da skal jeg og gull ut på ski.. Vel.. hun i pulk da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: var jo ikke så ille med veiing allikevel, synes du var flink som veide deg selv om du ikke hadde lyst! Om du ser på forsiden her har jeg dyttet opp en tråd med oppskriften på forskjellige smileys, var det noen av de?

 

Hannemor: takk for skryt!:) Detter jo av lasset rett som det er, men prøver jo så godt jeg kan og hente meg inn igjen med en gang;)

 

Veie rapport kommer litt seint, jeg måtte nemlig skyndte meg på sats og trene. Snuppa var på minisats for første gang og det gikk strålende. 1 time var hun der og da fikk jeg trent styrke + 20 min kondisjon, men da synes jeg det holdt siden hun ikke har vært der før... Men fikk gått ca 40 min tur i tillegg så dagens trim innsats er jeg veldig fornøyd med!;)

Og veiing var ikke så verst heller. 62,8 altså ned 0,4 siden sist jeg veide meg og det synes jeg er ganske bra for jeg mistenker at jeg har gått litt opp imellom her... Totalt nå er det 7,5 kg! Midjen har også krympet med 1 cm! Så jeg er glad idag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir godt med litt roligere dager igjen ja. Er rimelig hektisk de skoleukene.

Har verdens beste klasse da :) I går hadde vi klassefest, var kjempekoselig! Vi lagde mat selv, forrett var gratinert kamskjell, hovedrett var steinbit, og eplepai til dessert. Ble nok en del kalorier ja, men fy så godt det var!! ;)

 

I morgen er det helg, jeg må nok planlegge helgen litt ja, tror jeg må være ekstra flink. Prøve å ikke sprekke. Og prøve å få noen trimpoeng. Har ikke fått NOEN enda!! fysj..

 

Men nå skal jeg gjøre en oppgave ferdig til i morgen. Skulle bare sjekke innom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,8

 

Ikke så ille, jeg er egentlig ganske fornøyd, selv om jeg har gått opp. Trodde bare det ble så mye mer!

Ny uke, nye muligheter. Er ganske motivert, men det svinger. Jeg har spist mye søtt de siste ukene, så suget er stort! Men jeg får bare bite tennene sammen, så går det jo over!

 

Flink du er, Melis! Det er jo snart ikke mer igjen av deg! ;)

 

Ha en fin helg alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74' date='8

 

Ikke så ille, jeg er egentlig ganske fornøyd, selv om jeg har gått opp. Trodde bare det ble så mye mer!

Ny uke, nye muligheter. Er ganske motivert, men det svinger. Jeg har spist mye søtt de siste ukene, så suget er stort! Men jeg får bare bite tennene sammen, så går det jo over!

 

Flink du er, Melis! Det er jo snart ikke mer igjen av deg! ;)

 

Ha en fin helg alle sammen!

 

-Ragnhild-[/quote']

 

 

Dette var da ikke ille du :)

Ikke værst med tanke på det du trodde... Nei fettet sitter nok mere mellom ørene.. Noen som har lest den boken? Ganske artig igrunnen.

Manga bra poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo slett ikke ille Ragnhild!! Så nå er det bare å se fremover, og komme seg inn i gjenge igjen. Du får prøve å stå imot søthungeren, så gir den seg snart. :)

Har hatt en kjempefin dag i dag.

Gikk en time med naboen på formiddagen. "Drar" hverandre, så vi gikk kjempefort. dyvåt av svette da vi kom hjem. Dødsdeilig.

Så kom mamma å passa Knerten, slik at jeg og mannen fikk holdt på ute i hagen. (han sov i 3,5 time så jeg tror ikke det var så slitsomt å passe han i dag :) )

Har klippa hekk og rydda og sjaua i hele dag, så det ble vel litt trimpoeng der oxo. Mamma ble til middag. Kjempekoselig. Og jeg har servert iskake både i går og i dag uten å spise noe selv

(og den er døds god) ;) Og det er jeg rimelig fornøyd med.

Jeg trenger bare tenke på hvor mye kcal det faktisk er den kaka med bare fløte og mandelbunn, så er det ikke så vanskelig å styre unna egentlig.

Etter den oppgangen jeg hadde på tirsdag så er det ikke snakk om noen slike utskeielser nå.

Nå skal jeg bake brød, så det blir nystekt hjemmebakt til kvelds med en kopp te til. Gleder meg allerede :)

Ha en fin fredagskveld jenter.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: takk takk, begynner faktisk å føle meg slankere nå, men det er fortsatt endel igjen av meg, hehe spesielt over baken;)

Absolutt ikke verst med 400 g opp da, det er borte igjen til uka!

 

Scorpiogi: hørtes koselig ut med klassefest! Er nok travelt med skole ja, får håpe du får anledning til å trimme litt i helgen da!

 

Hannemor: hørtes innmari godt ut med hjemmebakt brød! Driver å tenker på det selv, men det blir liksom alltid med tanken... Men en vakker dag...

 

Dere andre jenter, Lenemora, Snurpa og Mamsemomsen, er det bra med dere?

 

Idag har det vært en travel dag så jeg har ikke rukket å spise hver 3. time (som jeg egentlig har blitt veldig flink til etter div. innlegg fra Hannemor:)) men har blitt ca hver 4. time da så alt for ille er det jo ikke. Har ikke kjøpt inn noe snop til helgen i det hele tatt, men er ikke noe særlig godtesyk heller. Men skal i selskap imorgen så da blir det nok litt kake og div. Skal prøve å spise litt magert iløpet av dagen så har jeg litt å gå på til kvelden;)

 

Ha en super fredagskveld da!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Melis, gikk på en sjokoladekake-fra-frysern-smell i kveld :eek: Har vært så fryktelig sliten, tar på å ha ei lita jente som får tenner. Hun har grint mer i løpet av det siste døgnet enn hun gjort i løpet av sine snart åtte måneder... Så når jeg er så sliten daler motivasjonen. Håper det går fort over!

 

God helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' Melis, gikk på en sjokoladekake-fra-frysern-smell i kveld :eek: Har vært så fryktelig sliten, tar på å ha ei lita jente som får tenner. Hun har grint mer i løpet av det siste døgnet enn hun gjort i løpet av sine snart åtte måneder... Så når jeg er så sliten daler motivasjonen. Håper det går fort over!

 

God helg damer![/quote']

 

Uff, det skjønner jeg godt! Det blir som oftest bedre bare de bryter ut om det er noen trøst. Nå er det jo helg også, kanskje samboeren din kan ta en tørn så du får sove ut i natt? Lett å få sug etter noe godt når man er så sliten, men imorgen er en ny dag!;) Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg sprengt alt som heter for kcal grenser... UFF.. Men men. jeg har kost meg veldig da. må gå an det også;)

JEg og sambo har vært ute og spist en treretters super nydelig middag.

Lakserulade, fiskeposteig, røykelaks og skampi med deilig rømmedressing og rundstykke til forret, oksemedaljonger- bakt potet- sopp- verdens beste saus og dampet brokolli til hovedrett og multe, mango og jordbær krem til dessert:D Dette var virkelig å anbefale altså..

 

På toppen av det hele sitter jeg og spiser tortilla chips med salsa nå...

 

MEn men.. I morgen er det en ny dag med helt blanke ark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner er noe herk ja!! Det kan være noen tunge perioder....

Håper det bedrer seg snart. Gruer meg til Småen begynner å få tenner allerede..

 

Har forøvrig spist endel i kveld jeg og *sier hun og tar en neve popcorn...*

Men i morgen skal jeg på spinningtime!! Det blir bra ;) blir sikkert litt støl ja. gleder meg!!

 

Så, som Snurpa sier; i morgen er det faktisk helt blanke ark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den nye dagen her med nye og blanke ark:D

Har allerede brukt endel kcal- karbonade og egg på brød til frokost.. ;)

 

Men men.. på søndag skal vi ha dåp, så da blir det nok endel mat og kaker.. Gleder meg. Men i morgen skal jeg bare unne meg altså. Det er en spesiell dag og skal ikke brukes til bå tebke mat og kcal..

 

Tenner ja. Etter å ha lest om hvordan det er, så begynner jeg virkelig å grue meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen fra meg også.

Snurpa: Enig i at du ikke skal tenke slanking på dåpsdagen. La det ligge den dagen. Men vær forsiktig så ikke dagen før og dagen etter blir tatt med i samme dragsuget!!! Veldig fort gjort. Sier dette fordi jeg har gjort det selv MANGE ganger, og det så innmari surt. ;) Den ene dagen legger du ikke på deg av, men når det blir 2 og 3 og 4 og ..... Så pass på..

Hatt en flott morgen jeg. Knerten våkna 06.30 (la seg 22) og det er jo helt fantastisk!! Da er det liksom helt greit å stå opp da, for da er det tross alt morgen. Værre når han våkner kl 04. :)

Og han er så blid som ei sol på morgenen. herlig. :)

Så har jeg bakt brød, og farga håret (må ta de små grå som kommer i skillen, hehe)

Han våkner vel snart å skal ha mat tenker jeg. Så nå er vi klare for dagens gjøremål og koz.

Frokosten var den vanlige havregrøten, så har ikke blitt så mane kcal enda, men skal ut å spise lunch med min nevø etterpå (han hadde bursdag i går) så da blir det vel en liten utfordring der tenker jeg :)

Har planer om å få meg en gåtur i dag. Om ikke annet så ned til byen på lunch. Men det blir fort 1 time frem og tilb det.

Husker så vidt hvordan det var da dattera mi fikk tenner. Fryktelig slitsomt. Men dere får trøste dere med at det går over, tross alt. Har heldigvis noen mnd igjen til den tid jeg.

Ha en strålende lørdag jenter

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...