Gå til innhold

uke 27 motivasjonsmødrenesslankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.27 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,2 denne uke: - 4,7 kilo

- Mamsemomsen:Startvekt 76,4.ned ca 11 kilo.1.67.forrige uke:73 denneuke:-3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:74 denne uke: -12 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:82,5 denne uke:82,3-4,6kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 61,2 denne uke:61,7 -8,6 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:76,5 denne uke:76,4 -7kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:80,7 denne uke:79,9-5,1kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke:85 denne uke:83,6 -2,5kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke:65,8 denne uke:65,2 -4,8kilo

-AngeLine:start 104. ned ca 20 kilo. forrige uke: 104 denne uke: - 0kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 64,5 denne uke:63,9 -0,8kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 51,3

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Så var "mandan" her igjen.. Og jeg rakk som vanlig ikke å lage ny side før dere var oppe;) hehe.. Men men.. Gjøkke no.

 

I går kveld ble det litt mer kcal enn planlagt. Men går helt greit. Har vært så flink ellers denne uka, så det skal ikke ha noen avgjørende effekt.

I kveld skal jeg på step. Gleder meg:) Deilig å vite at jeg skal få en bra treningsøkt- iallefall nå når det er så grått og fælt vær ute.. da hadde ikke jeg og gull gått tur uansett.

Men nå på formiddagen skal vi møte barselvenner.. He he.. uten å sprenge kcal grensa.. Skal prøve å ligge på 1900blank denne uka. Lå sånn ca på 2000 hver dag forrige uke. Tror det er litt mye da jeg ikke ammer så masse for tiden.. Lille prinsessa begynner å spise så mye fast føde. Men sakal fortsette å amme henne litt fram til ca 10mnd iallefall. Prøve lenger hvis jeg får til det. Men da skal jeg ut i jobb igjen i 6 uker og da blir det vanskelig med amming. Synd. For jeg kunne iallefall tenke meg å holde på til hun ble ett år. Men kan jo amme på kvelden iallefall. Spørs om det blr for tidlig på morgenen for gull ettersom hun ikke er oppe før kk halv ni-ni hver dag.. Når vi skal flytte klokken tilbake neste uke blir det jo litt tidligere da.. Så i det siste har vi drøyd leggingen litt sånn at det ikke skal bli så tidlig.. Kan ikke legge seg kl seks-halv syv liksom.. Syv blir det nok tenker jeg..Nok om det.

 

Jeg gleder meg sånn til å miste de siste kiloene etter graviditeten.. Vil gjerne klare det føre jul.. Det er mitt mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei,hei.

 

Disse kg dine Snurpa greier du å miste til jul vet du:) Fint å ha ett mål det hjelper på motivasjonen. Kunne selv tenkt meg at vekta hadde vist 70 til jul.

 

Ellers så var det ingen kcal telling igår, men forsøkt å telle litt inne i hode likevel. Vi bestilte oss pizza så det ble sikkert noen kcal der. Lørdagen gikk kjempebra og gutta koste seg med godteriet sitt og jeg smakte ikke en enseste bit:) Men jeg koste meg med 2stk havrekjeks. Disse var regnet inn i dagsbehovet. Synes disse kjeksene er så greie, for kcal per kjeks står på pakken.

 

Idag ser det faktisk ut som om det ikke blir regn her heller, så i dag satser jeg på en trilletur med vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Føler eg begynner litt på nytt denne veka då forge veke gikk opp i snørr og sjuke barn. No e dei to elste på skule og i barnehagen igjen og eg skal inn i gode rutiner igjen med minsten og meg sjølv.

Måtte jo snikveie meg litt i dag, og forsto veldig lite av talla på vekta, trur den har gått bananas aldeles, den viste så lav vekt at eg ikkje trudde på den og etter 7 forsøk sjønte den at eg ikkje trudde på det, så då viste den et meir truverdig antall KILO. Litt frustrande at vekta e så ujavn i veiinga, stoler ikkje på mi eiga vekt, kanskje eg må invistere i ei ny. eller skifte batteri.

 

Vel det blir no spennande å sjå i mårå ka den vise då!

 

Snurpa: Kan du fylle inn forge vekes vekt 65,8 0g total nedgang -4,2

 

Lykke til i veka som kjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

snikveide meg (har veiing i morgen) og det var ikke bra. Begynner å bli lei av å stå der jeg er. Må skerpe meg. Tror jeg har holdt på så lenge nå at jeg har begynnt å bli lei.

Lurer på om jeg skal sette meg et delmål: 4.nov 75 kg.

Får prøve å se om det hjelper.

Barseltreff på helsestasjonen i dag.

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter... Eller god formiddag heter det vel..:(

 

Ser at flere av dere nevner å sette dere mål ang vektnedgangen, og det kan jeg virkelig anbefale dere! Riktignok hender det jo at man må justere underveis, men det er innmari motiverende å se at man nærmer seg! Bare husk å være realistisk ift målsettingen ellers virker det helt motsatt... Selv har jeg f.eks tatt sikte på 0,5 kg i uka i snitt for det er det mest realistiske for meg;)

 

Snurpa: kos deg med ammingen så lenge dere trives med det begge to. Jeg ammet største snuppa helt til hun begynte i barnehagen, men bare på kvelden da og venta med avvenning til hun hadde gått i barnehagen et par mnd. (men da var hun 18 mnd så da var det på tide synes jeg;))

 

Glajenta: høres ut som du skulle hatt deg en ny vekt. Er underlaget jevnt da? Det har også mye å si. Jeg setter vekta på samme sted (fliser på badet) hver gang for da blir det mest riktig...

 

Hannemor: uff, skjønner at du blir lei! Ikke gøy å føle at man ikke kommer noe sted. Men benytt deg av mulighetene dine nå som du har kurslederen din tilgjengelig og få henne til å foreslå noen konkrete tiltak du kan prøve ut i uka som kommer! Håper du ser forandringer i cm, det kan jo være at vekta står stille, men cm forsvinner allikevel!

 

Ønsker dere alle en super dag!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! nå er jeg inne i min første ordentlige uke, siden jeg nå skal ligge på 1900 hele uka. Har ligget litt over hittil, men har regnet meg fram til og fått råd av dere til å prøve litt mindre. . Jeg syns det er utfordrende at jeg går så mye på cafe. . Har jo fri og bor midt i byen, og mange venninder som er i permisjon og barselgruppa møtes også alltid på cafe. Mange fristelser. . Hvordan gjør dere det? Spiser dere litt kake innimellom? Fikk meg en overraskelse da jeg tatset inn musli bolle, som jeg tenkte var en sunn variant, og så at den hadde over 400 kcal! I dag skal jeg spise en stor posjon havregrøt før jeg går ut, så jeg ikke blir så fristet. .Skal trene for førte gang på torsdag på sats. Babyen min er sju uker i dag, så da er det på tide å begynne. . Mange av dere som trener SÅ masse! Men dere med små babyer, har dere ( AngeLine og Levrepostei. .?)begynt å trene enda? Jeg triller jo tur, men har ikke trent ordenlig ennå. spennende med veing på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Da var siste veiing i dette kurset!

 

Vekt: 79,9!!! :o

Tror det var 80,7 siste uke eller noe.. Men nå er jeg omtrent der jeg var før graviditeten(har jo som vanlig ikke vært på do på et par-tre dager..)

 

Begynner nytt kurs neste uke, så jeg fortsetter videre. Har mange mål å nå, men nå får jeg i allefall kjøpe meg nye treningsklær(under 80..)!

 

Truten: Jeg trener på Friskhuset tre ganger i uka. På tirsdagsspinningen har jeg med pjokken, da er det 1 times barnepass. På torsdager er det Mor og Barn, så da har jeg han med på timen. På lørdager er det spinning, og da varierer det, men jeg har han ikke med da. Pappan passer han når det passer :o

Han er forresten 10 uker..

 

Snurpa: Jeg tror også at de kiloene dine går av før jul, tenk på alt du har oppnådd da! Det er mye, bare i "usunne" vaner som er byttet ut. Flink! :o

 

Hanne: Fatt mot! :o Tror delmål er bra, ja!

 

Og Melis: Det har vært så mange innlegg her i det siste at jeg ikke rekker å lese alle, men har du fått brystbetennelse, eller noe sånt? Hvordan går det da?

 

En fin dag til alle gamle og nye mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Har vært middels flink i helgen. Spiste smågodt og for mye pizza, men stod over chipsen som er min største fiende. Jeg klarte å komme meg ned på trening i dag, en skikkelig hard time, er helt utkjørt : ) God måte å start uka på. Og mini hadde det fint på minispenst, må innrømme at jeg ikke helt klarte konsentrere meg, livredd for at noen skulle stjele ungen min eller at toåringene skulle sette seg på henne : O Hadde veldig lyst å stikke av halvveis for å sjekke til henne, men gjorde ikke det. Og hun var blid og fornøyd når jeg hentet henne, og helt uten fotspor på ryggen etc ; )

 

I dag regner det hunder og katter, så veldig glad jeg har trent og ikke er avhengig av å gå tur.

 

Delmål er sikkert lurt! Jeg håper å kunne nå 70 før jul. eller kanskje 69,8!!

 

God uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: gratulerer med nedgang, det er så deilig når man kommer til et nytt titall!!:o Deilig med nye treningsklær!

Ja, jeg har klart å få brystbetennelse... Har heldigvis ikke mer feber idag, men en pupp som fortsatt er dobbelt så stor som den andre. Har begynt med antibiotika så venter på at klumpen skal begynne å løsne... Men blir ganske satt ut i hele kroppen av dette her...

 

Truten: jeg begynte å trene på sats igjen da vesla ble 12 uker. Før det var det trilleturer, sykkelturer og rockeringen min jeg holdt på med... Synes faktisk det var litt deilig å vente litt med å starte opp igjen for da var jeg super motivert da jeg starta og synes det var/er superdeilig å trene;)

Ang. kafe turer pleier jeg stort sett å velge noe sundt å spise og drikke deilig kaffe, da frister ikke boller/kaker like mye. Når vi har venninnelunsjer hvor det blir servert noe godt pleier jeg å smake, men ikke i store mengder;)

 

Mamsemomsen: så flink du har vært på trening! Det er litt tøft i begynnelsen å ha barna på barnepassen. Men stort sett går det veldig bra. Nå med unge nr 2 har jeg faktisk klart å slappe av når jeg trener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange flinke jenter her inne altså! :o

 

Gratulerer til alle dere som har hatt nedgang på vekta til nå! Selv skal jeg ikke veie meg før på onsdag.. er veldig spent. Funnet ut at jeg skal veie meg på helsestasjonen (samme vekta jeg veide meg på da jeg var gravid..) Så lettere å følge den :o I tilegg tar det meg ca 40 min i oppoverbakker for å komme meg dit, så det er en ekstra pådriver hihi :o

 

Men mitt første delmål er iallefall å bli 2-siffret igjen! :o

 

Lykke til videre jenter og god bedring til deg, melis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='hei.

 

Disse kg dine Snurpa greier du å miste til jul vet du Fint å ha ett mål det hjelper på motivasjonen. Kunne selv tenkt meg at vekta hadde vist 70 til jul.

 

Ellers så var det ingen kcal telling igår, men forsøkt å telle litt inne i hode likevel. Vi bestilte oss pizza så det ble sikkert noen kcal der. Lørdagen gikk kjempebra og gutta koste seg med godteriet sitt og jeg smakte ikke en enseste bit Men jeg koste meg med 2stk havrekjeks. Disse var regnet inn i dagsbehovet. Synes disse kjeksene er så greie, for kcal per kjeks står på pakken.

 

Idag ser det faktisk ut som om det ikke blir regn her heller, så i dag satser jeg på en trilletur med vesla.[/quote']

 

Da må jeg si at du har vært flink altså:o Kjempebra.. Da er du vel fornøyd selv også.. Ha en god uke:D Vi får stå på sammen om å nå målet til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Snurpa. Jeg var ned1,1 kg forrige uke. veier nå 85 kg. Skjønner godt det kan gå i surr, så mange som det er her. Synes du er flink jeg. Steppen jeg har er forresten ikke en ordentlig step, kun en som man kan gå opp og ned på. Kjøpt her inne. Egentlig ganske tam, men får da brent unna noen kcal.

 

Melis: Huff, huff brystbetennelse, det er ikke godt. Håper du føler deg bedre. Var å hentent ullinnleggene mine idag og pakka puppa godt inn før jeg var ute å gikk tur:)

 

Mamsemomsen: Så flink du var til å styre unna potetgullet. Det er en av mine værste fiender. hvor gammel er jenta de? Lurer på hvor store de må være før man kan sette de "igjen" på barnepassen? Gruver meg litt til det ja.

 

Scorpiogi: Kjempebra!! Du er under 80. Må føles godt. Blir fint med noen nye treningsklær.

 

Truten: Har vært lite trening til nå. Har gått noen turer, brukt steppen her hjemme, og i dag har jeg funnet fram en treningsvideo. Men det er ikke noen hardtrening akkurat. Fikk til 1,5 trimpoeng idag. Men jeg tar ingen hopp og løper ikke. Samt at jeg lar magemusklene være. Er så redd for bekkenbunnsmuskulaturen.

 

Hanne: Skikkelig tamt når vekta står stille. Men stå på, snart peker den nok nedover igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag tidlig uten klær: 65,2 kg.

 

Har nok ikkje gått ned noe siden sist, men det blir en ny start for meg denne veka og eg hadde jo ikkje så gode forutsetninga forge veke, så da jenter, setter eg inn på nytt gir denne veka og håper på resultater neste veke.

Lurt det der med å sette vekta på et plant/ samme sted, det ga jamt resultat, har ikkje tenkt på det eg:)

Takk for det rådet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

2185 kcal igår, så da spiste jeg nok:) Hodet mitt vil ikke godta at jeg kan spise så mye og gå ned i vekt. Tror at jeg må gå sulten for å slanke meg, men slik er det jo ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Ja potetgull er alltid dårlig nytt for meg, klarer aldri å ta bare litt ; ) Jenta mi er 7 mndr. Gikk jo veldig fint på barnepass, men klart alltid litt skummelt å levere dem fra seg til fremmede. Men hvis jeg er flink å fortsetter med trening blir de kanskje ikke fremmede for henne lengre! (Tror de kan være der fra 6 ukers alder) Noen ganger blir hun veldig redd for fremmede, som i dag da jeg hadde henne med på en utredningstime på sykehuset, og en søt og snill sykepleier skulle holde henne mens jeg ble undersøkt, hun ble livredd stakkars. Så endte opp med å måtte ha henne liggende på brystet, hehe.

 

Å - jeg vil også ha nye treningsklær! Skal innvilge meg selv det når jeg har gått ned 1 kg til.

 

 

 

 

Snurpa. Jeg var ned1' date='1 kg forrige uke. veier nå 85 kg. Skjønner godt det kan gå i surr, så mange som det er her. Synes du er flink jeg. Steppen jeg har er forresten ikke en ordentlig step, kun en som man kan gå opp og ned på. Kjøpt her inne. Egentlig ganske tam, men får da brent unna noen kcal.

 

Melis: Huff, huff brystbetennelse, det er ikke godt. Håper du føler deg bedre. Var å hentent ullinnleggene mine idag og pakka puppa godt inn før jeg var ute å gikk tur:)

 

Mamsemomsen: Så flink du var til å styre unna potetgullet. Det er en av mine værste fiender. hvor gammel er jenta de? Lurer på hvor store de må være før man kan sette de "igjen" på barnepassen? Gruver meg litt til det ja.

 

Scorpiogi: Kjempebra!! Du er under 80. Må føles godt. Blir fint med noen nye treningsklær.

 

Truten: Har vært lite trening til nå. Har gått noen turer, brukt steppen her hjemme, og i dag har jeg funnet fram en treningsvideo. Men det er ikke noen hardtrening akkurat. Fikk til 1,5 trimpoeng idag. Men jeg tar ingen hopp og løper ikke. Samt at jeg lar magemusklene være. Er så redd for bekkenbunnsmuskulaturen.

 

Hanne: Skikkelig tamt når vekta står stille. Men stå på, snart peker den nok nedover igjen:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Og nytt kurs på meg i dag.

76,4 dvs ned 100 gr.

Ihvertfall ikke oppgang. :o

Fikk ny inspirasjon i dag. Ny start liksom Har satt meg et delmål på 75 kg il 4. nov.

Målet mitt er å gå ned til 70 kg før jul. Det kan kansje være litt mye men får prøve.

Skal prøve meg på meny 2 istede for 3 denne uka for å se om det løsner.

Blir mindre og mindre morsmelk her (knerten bare tuller med puppen, så jeg pumper) Men hvis det blir mye trim, så skal jeg passe på å spise nok.

Skal også veie maten denne uka, for å få en liten skjerpings..

Har gått til og fra byen, registrert som moderat gange 1 t og 20 min. Og så skal jeg på spinning i kveld.

Dette SKAL jeg klare, og luuuuur ikke på det.. :o

Var på babysvømming for første gang i går. (gikk på det med dattera mi den gangen hun var liten)

Kjempekoselig. Han koste seg så fælt i vannet så det var en fryd å se. :o

Lykke til jenter :o

(er så mange her nå at jeg rekker ikke å kommentere så mye)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig dag i dag altså:o Jeg er i kjempegodt humør.. Skal rydde litt inne også skal jeg ta med nysa i vogna en tur.. Også skal jeg på step og styrketrening i kveld:D

Håper alle dere andre har en fin dag i dag også. Spent på veiing i morgen jeg.. Etter snikveiing i dag så ser jeg at jeg har gått ned siden forrige uke iallefall..

MEn uansett er det ikke så mye som der jeg var før navnefesten-- Som var 79,5.. Trodde de bare skulle renne bort igjen jeg. Men men.. Sakte men sikkert tenker jeg..

JEg har hatt ett mål om å ligge på rundt 1900kcal.. MEn det har jeg altså ikke klart. HAr ligget på 2100 gjennomsnittlig. Så vi får se hvordan det går.. Blir så fort sulten jeg.. Så da må jeg bare fylle på. Orker ikke gå sulten.. Det er ikke noe alternativ liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekta 63,9. Det er 600 gram fra forrige uke det! ( Snurpa, du hadde skrevet 64,8 på meg forrige uke men samma det! Gadd ikke pirke, du har så mye å holde styr på! og takk for at du følger oss opp forresten! ) jeg er iallefall super fornøyd med at det går riktige veien, og er super motivert.

Melis: ser vi har samme mål omtrent. 59, var det ikke det du ville ned til og? ja, egentlig tidlig nok å begynne å trene etter 12 uker. Sist begynte jeg vel ikke før det hadde gått et halvt år. . Er litt mer utolmodig denne gangen. Er vel noe med at alt ble fortere normalt også. baby nummer to er en helt annen og enklerer opplevelse! Men jeg skal nå prøve en mild start på fredag, så får vi se!

Snurpa:lykke til med veing i morra, og ha en deilig dag i høstsola!

Mamsemomosen: Hvis du er veldig sugen på potetgull , har du prøvd snack and jack eller hva det heter? Syns den med sour cream er veldig god! Du har sikkert testa det. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at det skal være rigtig truten??? :o Beklager altså. Går litt i surr med tall innimellom..Men jeg prøver så godt jeg kan.. Skal skjerpe meg litt også..

 

JA skal virkelig kose meg med sola.. Blåser litt da men.. MEn det gjør ikke no.

HAr vasket utvendige persienner på ett vindu i dag.. MEn det tar så lang tid. Så målet får være ett om dagen eller no;) HAr ikke gjort det på nesten 1,5 år nå, så de er litt møkkete kan du si.. HVis det regner da så plasker det inn møkk på vinduene og da hjelper det ikke vaske de heller for å si det sånn... hm.. Det er det kjedeligste jeg vet. Men må liksom gjøre det. Flaut hvis noen kommer i sol og dagslys. he he..

 

Nå skal jeg ut med vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: så bra at du har gått ned da, blir spennende å se på veiing imorgen!

 

Selv gruer jeg meg til veiing imorgen for den kommer til å vise OPP utifra snikveiing idag. Har bare meg selv å takke for jeg har ikke vært særlig flink, har prøvd å holde meg innafor grensa, men har gjort noen feil valg mens jeg har vært syk og igår gikk jeg tom godt over grensa... Hadde håpet jeg skulle orke en liten tur ut idag, men er fortsatt ganske slapp og lille gullet har feber så vi har vært ETT i det siste...:o Satser på å komme sterkere tilbake altså!!:o

 

Truten: ja vi har omtrent samme mål, skal ned til 58 jeg! Skjønner godt hva du mener med at ting blir fortere normalt med nr 2;)

 

Hannemor: ser ut til at du fikk litt ny motivasjon etter kurset igår, det er flott! 100 g ned er uansett ned og det er riktig retning! Krysser fingerne for at div. tiltak hjelper på til neste uke!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...