Gå til innhold

uke 27 motivasjonsmødrenesslankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne1969

Ja deilig med ny motivasjon.

Ingen trening på meg i dag, men gått 1 time med vogn i det nydelige høstværet.

I dag skal vi bare være hjemme å slappe av og pusle i heimen. Vi år i skrivende stund montert varmepumpe i stua, så det blir spennende å se om den klarer å varme opp hele huset slik de påstår. :o

Vert å fått stelt neglene mine i dag. Deilig!! Er litt opptatt av hender jeg se.. Føler meg ikke velstelt hvis jeg ikke har velstellte hender og pene negler. :o

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Har vært på helsestasjonen i dag på treff, gikk frem og tilbake og tjente meg 3.3 trimpoeng! STOLT (har hørt at man skal registrere trilling som å klippe plen) :o Mye oppoverbakker også, så ble ordentlig svett.. deilig det!

 

Kjempekoselig å treffe så mange jenter og babyene deres, var veldig flink og spiste frokost før jeg gikk og hadde med meg matpakke! Så da kjøpte jeg meg BARE kaffe i dag (og klarte å styre unna vaffelen :o)

 

MEN, så kommer så det veldig store MEN'et: Var på vekta.. har jo bestemt meg for å veie meg på denne vekta istedet for å veie meg her hjemme.. Men jeg vet ikke om det var på grunn av vekta eller jenta, men den viste iallefall 104.5 :o altså OPP 0.5kg.. men nå skal det jo sies at jeg er i "startfasen" her, og mister ikke motet av den grunn! :o Bare å fortsette å være flink fremover og gå turer, så renner vel kg'ene av etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AngeLine: Jeg lover deg at fortsetter du som du har gjort så renner det av på null komme niks.. Når du veide deg i dag kan det hende du hadde litt mer veske i kroppen ikke hadde fått vært på do eller en full ammepupp;) Alt dette hgar mye å si.. Skal se at neste uke ryker det mange gram:) Stå på... VI står sammen her iallefall.. JEg vil så gjerne ned jeg også.. Hvis du ser tilbake på ukene på meg kan du se hvor mye jeg har slitt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AngeLine: Jeg lover deg at fortsetter du som du har gjort så renner det av på null komme niks.. Når du veide deg i dag kan det hende du hadde litt mer veske i kroppen ikke hadde fått vært på do eller en full ammepupp;) Alt dette hgar mye å si.. Skal se at neste uke ryker det mange gram:) Stå på... VI står sammen her iallefall.. JEg vil så gjerne ned jeg også.. Hvis du ser tilbake på ukene på meg kan du se hvor mye jeg har slitt:(

 

Tusen takk for gode ord! Det trengte jeg virkelig og alltid godt å høre/ se at man ikke er alene om situasjonen sin! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn ikke si at vekta viste meg det jeg ville i dag.. Men men.. 82,3. Iallefall ned 200gr siden forrige uke.. Det skal sies at jeg spiste masse eplekake i går kveld.. Og har ikke fått gått på do i dag.. Så det kan være det avgjørende. IAllefall når veta viste helt noe annet i går. Men da får vi se neste torsdag:) Nå skal jeg på morgentrening. Også skal jeg ut i skogen på tur med barselgruppa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Du er ikke alene om det Angeline! Har vært en del slike uker, pyton! Men husk at vekta varierer jo veldig fra dag til dag. Noen ganger har jeg snikveid meg en dag før og til min skrekk sett at jeg har gått opp, men neste dag viser den noe helt annet. sikkert bra resultat neste gang : )

 

Sitter og koser meg med en kaffe før jeg skal på trening, kroppsharmoni- time idag. Følte for en litt roligere time, og dessuten har ryggen minfor alvor begynt å klage over denne plutselige treningen min, ARG - misunner alle som er friske og raske!

 

innrømmelse:

spiste en stor scones med sjokobiter til lunch i går. Endte greit opp i kcal totalt altså, men det føltes veldig fy.. regnet 300 kcal for en slik, kan ikke det stemme sånn ca, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Angeline: Fortsett som du gjør, så ska du se vekta snur ganske fort. Som du sier du er jo i startfasen.

 

Sant som du sier Snurpa, vekta variere en del fra dag til dag. Jeg har veie dag i morgen. Snikveide meg idag og jeg hadde gått ned. Spennende å se i morgen.

 

Ellers så må jeg innrømme at det har blitt noen skiver potetgull denne uka. Har ikke kastet meg over hele skåla, men smakt noen. Men jeg tenker litt sånn at "litt" må man jo kunne smake på, kanskje jeg da slipper de helt store utskeielsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I helga skal vi til Trondheim å kose oss, tror jeg lar vekt få være vekt da :o

Men skal ikke mose i meg da, men blir godt å tenke på noe annet. Blir jo å savne treninga da...skulle egentlig på mor og barn i dag, men det blir så travelt, vi kjører i dag. Får ta meg en liten runde med treningsvideo i stedet :o

 

Men ha en fin helg da, jenter! Og husk å ros dere for alt det dere gjør; den viktigste forandringen skjer jo tross alt i Hodet, ikke i Kroppen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Vi må kose oss litt.. Det er sånn vi er skapt.. Og da kan vi ikke plutselig kutte det ut når vi prøver å gå ned litt i vekt. Da tror jeg det er lettere å akseptere.

 

Nå har jeg vært på morgentime på treningssenteret:) Deilig.. Nå fyller vi på med mat begge to før vi skal ut på tur:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet for min del viste vekta 0,5 kg OPP idag... Ikke spesielt motiverende:o MEN nå er det bare å ta seg sammen, formen er såpass idag at jeg tror jeg skal prøve meg på sats når mannen kommer hjem. Blir jo bare så irritert på meg selv over at jeg lar det gå sånn bare fordi jeg/vi er syke. Men nå sverger jeg på tro og ære at det blir ingen store utskeielser før jeg har nådd målet mitt som nå er 3,7 kg! Neste uke skal det være gladrapport fra meg;)

 

Snurpa: 200 g ned er bra!:o

 

Scorpiogi: god tur! Kos deg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis: bra humøret går opp etter trening! Finnes ingen bedre følelse i kroppen enn etter trening! Gleder meg til å komme igang selv. Du har jo gått ned masse allerede, så da vet du at du greier det!

 

et spørsmål; spiste på thairesturant i dag. Hva ville dere regna i kcal på en kylling og ris med sursøt saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: Kommer jo litt an på hvordan kylling og hvor mye.. OG hvor mye ris osv.. Mend det er veldig sunt da. JEg har kjøpt fjordlang kyllingsweet and sour. Den inneholder faktisk under 400kcal pr pakke.. Er vel ca 150-200g ris og 150g kyllingfilet og 1,5dl saus sikkert. Men aner jo ikke hvordan posjonen din så ut??:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så ut som en vanlig posjon. . eh he he. . . altså en pen liten bunt ris. ca 150-200 gram tenker jeg. . og kyllingbiter og grønnsaker i en rød saus. . Pleier ikke være så pirkete på å finne akkurat hvor mye det blir, så lenge det er ok sunn mat. For det er jo det som du sier snurpa! Veldig greit med fjordland ja. . Vet aldri hvor mye olje de bruker i maten når en spiser ute. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis: bra humøret går opp etter trening! Finnes ingen bedre følelse i kroppen enn etter trening! Gleder meg til å komme igang selv. Du har jo gått ned masse allerede' date=' så da vet du at du greier det!

 

et spørsmål; spiste på thairesturant i dag. Hva ville dere regna i kcal på en kylling og ris med sursøt saus?[/quote']

 

Du kan jo legge det inn som en pakke fjordlands med sweet&sour? Det blir jo aldri helt nøyaktig når man er ute sånn, men man må jo bare prøve å ta det litt på feelingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Blei spurt om å være fadder i dag og det skal skje om 2,5 veker. Eg ser med skrekk og gru på bunaden i skapet og tenker det blir en uutholdelig dag. Hadde som mål å passe den til 17 mai....IKKJE NO I NOVEMBER.... Har aldri sydd den ut etter konfirmasjonen...og hadde jo håpa å sleppe det då....men ka skal eg gå med om eg ikkje får på meg bunaden....Hadde vore snaut med pulverkur og plumbo suppe no...hehe men det er ikkje et alternativ med tanke på amminga.

 

Jaja nok om det, her er det storm etter storm og heavy regn så det blir litt lite trim om dagen, må nok finne fram trim apperatene.

 

Ønsker dere alle en god natt når den kjem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Og vekta viste 83,6, altså ned 1,4kg. Cm rundt midja var 110, så da har jeg krympa 2 cm der også:o.

 

Eller så viste målbåndet at jeg hadde kyrmpet både rundt lår, hofte og arm.

 

Men så er det den maten da. Spiste alt for mye til middag igår. Forsynte meg 2ganger(Fy,fy). Samt at det ble en del vaffel og potetgull på samme dagen. Dette vises vel på vekten om noen dager tenker jeg:(

 

Glajenta: Skjønner dette med bunaden . Jeg har kommet inn i min da gutta ble døpt, men har ikke sjans til det nå når vesla skal bli døpt:( Det synes jeg er litt synd, men samtidig så ammer jeg denne gangen og det er ikke så veldig praktisk med bunad og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så ut som en vanlig posjon. . eh he he. . . altså en pen liten bunt ris. ca 150-200 gram tenker jeg. . og kyllingbiter og grønnsaker i en rød saus. . Pleier ikke være så pirkete på å finne akkurat hvor mye det blir' date=' så lenge det er ok sunn mat. For det er jo det som du sier snurpa! Veldig greit med fjordland ja. . Vet aldri hvor mye olje de bruker i maten når en spiser ute. .[/quote']

 

Det jeg tenkte også-- SOm melis sier. At du kan sikkert sammenlikne det med en pk fjordland.. Det jeg ville fram til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff: Jeg har en forferdelig periode nå.. Inni et forfårdelig kakemodus.. Fy of fy. Laget brownies i går jeg.. Skal si at jeg har smakt for å si det sånn. Jeg skulle bare hatt litt juling fordi jeg er så dum som lager kaker.. tenker at "å så fint, skal fryse og ta opp til kaffe osv... Men nei da. Det rekker liksom ikke å komme i fryseren noen gang. Blir på benken og går rett i gapet mitt:( :o :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Blei spurt om å være fadder i dag og det skal skje om 2' date='5 veker. Eg ser med skrekk og gru på bunaden i skapet og tenker det blir en uutholdelig dag. Hadde som mål å passe den til 17 mai....IKKJE NO I NOVEMBER.... Har aldri sydd den ut etter konfirmasjonen...og hadde jo håpa å sleppe det då....men ka skal eg gå med om eg ikkje får på meg bunaden....Hadde vore snaut med pulverkur og plumbo suppe no...hehe men det er ikkje et alternativ med tanke på amminga.

 

Jaja nok om det, her er det storm etter storm og heavy regn så det blir litt lite trim om dagen, må nok finne fram trim apperatene.

 

Ønsker dere alle en god natt når den kjem;)[/quote']

 

Men kan du ikke bare ta på deg noe annet da??? Holder vel fint med et pent skjørt og bluse.

Må vel ikke gå med bunad!! Er jo helt naturlig at du ikke får på deg den nå som du akkurat har fått barn. :o

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Og vekta viste 83' date='6, altså ned 1,4kg. Cm rundt midja var 110, så da har jeg krympa 2 cm der også:o.

 

Eller så viste målbåndet at jeg hadde kyrmpet både rundt lår, hofte og arm.

 

Men så er det den maten da. Spiste alt for mye til middag igår. Forsynte meg 2ganger(Fy,fy). Samt at det ble en del vaffel og potetgull på samme dagen. Dette vises vel på vekten om noen dager tenker jeg

 

Glajenta: Skjønner dette med bunaden . Jeg har kommet inn i min da gutta ble døpt, men har ikke sjans til det nå når vesla skal bli døpt Det synes jeg er litt synd, men samtidig så ammer jeg denne gangen og det er ikke så veldig praktisk med bunad og amming.[/quote']

 

Gratulerer med nedgang. Kjempebra jobba.. :o Stå på. Hvis du ikke skeier ut så mye mer, så går det nok bra med den vaffelen skal du se :o

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Uff: Jeg har en forferdelig periode nå.. Inni et forfårdelig kakemodus.. Fy of fy. Laget brownies i går jeg.. Skal si at jeg har smakt for å si det sånn. Jeg skulle bare hatt litt juling fordi jeg er så dum som lager kaker.. tenker at "å så fint' date=' skal fryse og ta opp til kaffe osv... Men nei da. Det rekker liksom ikke å komme i fryseren noen gang. Blir på benken og går rett i gapet mitt:( :o :eek:[/quote']

 

HEHE... Jeg kjenner meg SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt igjen.

Kjøper med litt muffinsmix jeg I TILLFELLE DATTEREN MIN VIL AT VI SKAL LAGE..... DAAAAA..

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med bra nedgang leverpostei!

og Snurpa, ikke mist motet om det glapp litt en dag! Hvis du kutter kakespising nå, har du ikke ødelagt noe. Kunsten er å fortsette kcaloritelling etter en sprekk, og ikke kaste inn hånkleet å tenke at "det kan være det samme siden jeg sprakk i går". Det er det som er så fint med denne måten å gå ned i vekt på, det er bare å fortsette med friskt mot "dagen derpå"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. . Og var å trente i dag for første gang siden fødselen. Og følte meg i helt ok form, det var deilig! Er helt forundret at det går an å ligge der å ta situps samtidig som det ikke er lenge siden jeg vagga rundt med svær mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...