Gå til innhold

7-8 kilo slankere til jul? BLI MED!:D


Gjest Ghambia

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
Gjest karoline77

Hei Ida,

heia heia heia.

Tenk så fin du blir til jul, når du har gått ned de kiloene du vil! Og hvor glad kroppen din blir når den får sunn mat. Huden blir finere og friskere, og kroppen strammere.

 

Selv om du ikke går ned med en gang, så er du på riktig vei! Dette skal du klare. Dette skal vi klare!

 

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Blir visst ikke hver dag jeg er innom disse sidene - det er travelt og går i ett med jobb og barn.

 

Hadde meg en sprekk i går kveld der jeg spiste endel sjokolade - når jeg er supertrøtt og ikke går å legger meg vet jeg at jeg er veldig svak for sjokolade - bare så synd at vi har det i skapet innimellom og frister meg. Jeg MÅ bare prøve å stå imot det søte som evt ligger i skapet- det er tross alt flere enn meg i huset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det problemet.

 

MEN: Når jeg så har spist godteri, sier jeg til meg selv: "tenk så ofte du spiste sjokolade før i tiden. Ikke depp nå. Dette smakte godt, men la det bli en stund til neste gang!"

 

Så går livet videre og jeg tør ta tak i hverdagen igjen:)

 

Hvis ikke, er det lett for at en godterisprekk ødelegger for mange dager fremover.

Det er det ikke verdt!

Se positivt på deg selv og alt du klarer å få til:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andkali

jeg kikket litt på det du skrev du spiste.

Du spiser nok ikke riktig - antakelig for lite også.

 

Dersom det er riktig at du stort sett spiser knekkebrød, så er det HELT FEIL.

 

Du skal spise både proteiner, fett og karbohydrater hver dag, i tillegg til vitaminer og mineraler.

 

Proteiner får du f.eks.i egg, pluss mange andre steder. Men 1 egg hver eneste dag, er god slankemat. Det metter og gir deg mye av det du skal ha.

 

Fett får du fra f.eks.feit fisk: ørret, laks, makrell og sild. Noe av det som skjer i kroppen, skjer bare i fett. Så noe fett MÅ du ha hver dag.

 

Karbohydrater får de fleste av oss nok av.Knekkebrød inneholder mye av det.

 

Husk også 5 frukt/grønnsak hver dag.

 

En eller annen spurte om de kunne spise godteri på slutten av dagen dersom de hadde spist for få kcal.

Svaret er NEI.

Godteri er tomme kalorier. De bygger ikke kroppen, de bare setter oss i høygir - og så må kroppen produsere masse insulin for å få ned sukkernivået i kroppen.

 

Mye å tenke på?

Ja, men en sunn kropp er viktig - også særlig i slankeprosessen.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort
Jeg kjenner til det problemet.

 

MEN: Når jeg så har spist godteri' date=' sier jeg til meg selv: "tenk så ofte du spiste sjokolade før i tiden. Ikke depp nå. Dette smakte godt, men la det bli en stund til neste gang!"

 

Så går livet videre og jeg tør ta tak i hverdagen igjen:)

 

Hvis ikke, er det lett for at en godterisprekk ødelegger for mange dager fremover.

Det er det ikke verdt!

Se positivt på deg selv og alt du klarer å få til:)

kokko[/quote']

 

Må bare si kokko at du faktisk er en kjempemotivator når du skriver dette. Var innom og leste svaret ditt i går (men hadde ikke mulighet til å svare igjen da) og fikk nytt pågangsmot på tross av den dosen med sjokolade!

 

Og det er helt sant som du sier " tenk så ofte jeg spiste sjokolade før" - det var faktisk nesten hver eneste kveld.........................

 

Ha en fin dag!

 

Hilsen milli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko. Tusen takk for svar. Kjempebra. Jeg spiser jo ikke bare knekkebrød da. Får i meg både kjøtt og fisk å. Er vel flink til å få i meg alt jeg skal i løpet av dagen. Men spiser knekkebrød i stedet for brød. Er det feil? Burde jeg gå over til grovt brød kanskje? Neida, feilen min er vel noen kjeks og diverse.... Får bare stå på og prøve igjen. Moro å gå inn på denne siden ihvertfall. Blir jo inspirert da. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med? Har egentlig min egen dagbok men trenger noen som pusher meg litt og "holder meg i øra":o

 

Jeg er 30 år, 176cm høy, veier rundt 73 kg, skal på vekta i morra, målet er 67-65kg. Har 2 barn (født 05 og 07) og er gift!

Må prøve å få 15 trimpoeng pr uke, det skal i utgangspunktet gå bra, men er litt "værsjuk", kvier meg for å gå ut i dårlig vær. Jeg sykler, går tur og trener power-plate.

 

Vær hilset kokko! Hyggelig å se et kjent navn!

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her har jeg fått omgangssyke, heldigvis ikke oppkast, er forkjøla og har tante rød:(....Vektmessig tror jeg at jeg tar utgangspunkt i fredagsvekta, 73,0 kg. Ungene er snørr forkjøla, er heldigvis ferdig med omgangssyken de! Men gubben er syk da.... Litt "rettferdighet" må det jo være! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gry!

Vi er noen som "går igjen" her inne. ;)

 

lang tur i sol og kulde: 1 1/2 times rask tur. Aldeles nydelig!

Ett egg etterpå, for å bygge opp kroppen etter turen, + et stort glass vann.

 

Og så laks til middag:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertrollet

Hei-hei! Jeg er 28 år, 160 cm høy, to barn født 2003 og 2007, samboer og en del kilo for mye!

 

Jeg starta med vektklubben 2.mai i år, men hadde da allerede gått ned fem-seks kilo før jeg meldte meg på.

 

Startvekta var 88 kg, rett før jeg ble gravid med minstemann. I slutten av svangerskapet var jeg 93 kg, så graviditeten var egentlig ikke noe vektproblem denne gangen.

 

Da jeg meldte meg inn i vektklubben var jeg ca 83 kg, og har gått ned til 73,5kg til nå. Nesten ti kilo på et halvt år synes jeg er bra til å være meg! Tatt i betraktning at jeg ikke har trent eller trimmet noe spesielt...

 

Men tror jeg skal sette trimsykkelen i stua, med håp om at den blir mer tilgjengelig, og motivasjonen øker. Kanskje jeg klarer å komme meg ned til 70 kilo til jul? Langsiktig mål er 65 kg.

 

Hadde vært godt å gå inn i en klesbutikk og virkelig kunne funnet klær som både er sexy, komfortable og passer godt til en slank figur! Men den største gevinsten er nok å kunne leke med barna, ta en skitur sammen og gå turer med dem i skog og mark, uten å måtte kvie seg for å bli dødssliten av den minste ting! Har allerede blitt kvitt blodtrykksmedisinen, så helsen har blitt mye bedre av å miste noen kilo! Hver kilo og centimeter teller stort for både kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sukkertrollet.

Du har gjort en formidabel innsats:)

 

de siste kg kommer til å gå bra. men det er veldig viktig for deg å komme i gang med trim, slik at ikke kg kommer sigende på igjen.

Det gjør de garantert om du ikke trimmer. kroppen din VIL IKKE godta den nye vekta på lenge.

derfor: tving den, trim, gjør gøye ting sammen med barna; lek, dans, hopp, gå på ski - alt som beveger kroppen.

DA vil du klare å beholde det du har strevd så flott med til nå.

 

jeg ønsker deg masse lykke til.

det er virkelig verdt det:) ;)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er her enda, har bare vært sengeliggende en stund nå, hatt mensen, vært kjempe forkjølet osv.. helt krise for vekten.. tror jeg har 0.5 trimpoeng de siste fem dagene :D ... men siden det er veiedag idag (for min del) kan jeg fortelle at til tross for at jeg ikke har vært i stand til å trene, (Pluss desverre spist litt mye snop FY FY FY FYFYY!) så har jeg gått fra 73,3 kg til 72,9 kg ;)

 

Denne uken starter eg med nytt driv, og forhåpentligvis litt mer aktivitet.

 

Ida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Oj

 

Godt du er LITT bedre:D

 

Jeg går bare oppover:( TRIST

 

Mye trim. Men da har jeg fått i meg gale ting. Tror det er smågodt, selv om jeg trodde jeg hadde vært flink.

mulig det ble for mye vin i helga.

 

SKJERPINGS!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko og alle andre. Må skryte litt av deg Kokko. Du er en inspirerende person. Etterlyser og støtter oss som sliter her. I helga har det gått veldig bra med maten her. Litt likeglad akkurat nå men så gikk jeg inn på siden her og da får jeg nytt pågangsmot. Skal gå en tur i ettermiddag på ca en time. Fler som blir med å gå eller? Ha en topp uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Oj, dere er jo kjempeaktive her inne og motiverer hveravdre - har dårlig samvittighet.................Men tiden strekker ikke til nå om dagen.

 

Jeg prøver å holde meg i "tøylene" når det gjelder kcal - tilater meg å spise snop fredag og lørdag. Har greid å gå ned endel denne gangen også:

 

Startvekt: 72,0 kg

27.10.08: 70,2 kg

03.11.08: 69,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur ut.

1 time er jo kjempebra:)

 

jeg er også misunnelig på 60-tallet.

Håper på det i løpet av 2-3 uker........................

 

jeg har trent styrke på Spenst. Tok i hardt i dag, så jeg ble helt kake:D

 

Så har jeg bestemt meg for 0-toleranse på smågodt hele denne uka, ikke noe brød, men oliven, fetaost, makrell og slike ting, både til frokost og lunch.

Til middag ble det laks med agurksalat og villris + salat med rømme. Godt, flott og inspirerende:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, dette er jo kjempe bra. alle er så flinke! ;) og kokko, kanskje kroppen din bare holder igjen litt i denne perioden, det blir nok bedere. jeg joiner null-toleranse iforhold til godteri! så der har vi en avtale. pluss at jeg skal prøve å få tre ordenlig konisjonsøkter denne uken. Det er mitt lille mål for uken :D håper jeg klarer det!

 

Koselig at så mange har blitt med på denne tråden, snufs! blir så stolt, hehe :)

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en avtale for denne uka, Ida:) 0-toleranse på godteri og minst 3 treningsøkter

 

Jeg har begynt godt ang kosten denne uka.

 

I går ble det 1 skive grovbrød til frokost, ellers slik jeg skrev jeg ville.

I dag hadde jeg makrell, feta, oliven og egg til frokost

Lunchen skal bestå av salat, røkemakrell og villris. (Vet ikke helt med ris. Kan jeg spise det?)

 

Snikveide meg til morgenen: Vekta var allerede "snillere" Tydelig at kroppen hadde fått i seg mat den ikke skulle ha (Min feil:D)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Jeg har vært ute og gått en tur i overskyet vær! Det ble faktisk over en time og 2,5 trimpoeng! Sikter mot 15 trimpoeng denne uka, i morra har guttungen fri fra barnehagen så da skal jeg ut og gå tur med han i vogna, tar det i soveperioden hans så blir det ikke noe "leven":D ;) Kroppen driver og slipper "mens-vannet", var oppe i 75,8 i går og i dag er jeg nede i 73,5, heldigvis!!! nå skal vekta bare gå en vei og det er NED - 65kg here I come!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mer trim ble det i dag, 10 min pilates og 20 min "støvsugeraerobic". Med gåturen ble det 3,7 trimpoeng i dag! Støvsugeraerobicen er rett å slett støvsuging i høyt tempo, med småhopp og jogging fram og tilbake! Godt jeg har persienner og markiser ellers hadde vel naboene trodd jeg var gal:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...