Gå til innhold

uke 28 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne1969
Vekt i dag: 64' date='6 kg....veldig fornøyd, ned 0,6 fra forge veke.

 

I dag er det faktisk snø ute og kaldt for vestlandet å være. Har litt husarbeid som må gjærast i dag og hvis veiret held seg så satser eg på en trilletur, lenge sida no, så det hadde vore deilig.

 

Ha en fin dag:)[/quote']

 

med nedgang. Det er bra jobba. Fortsett slik !! Husarbeid og trilletur høres ut som om det blir noen tp av det, ja.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hanne1969

i dag.

75,1 kg dvs ned 1,3 kg. Kjempefornøyd.

Men har vert lfink denne uka også, bortsett fra litt utskeielser i helgen.

Men jeg har fokusert på å spise hver 3. time!!!!!!!!!! Jeg har ikke fått det helt til bestandig, men gjort så godt jeg har kunnet. Og jeg tror det er det jeg får igjen for.

Jeg er på vei til å miste melka (håper jeg kan få følge dere her inne selv om jeg ikke ammer lenger??) så jeg har gått ned en meny på de dagene jeg ikke trener så mye. Har også vert flink til å kontrollveie denne uka, og det gjør nok også utslag.

Gikk til kurset i dag, så det har blitt 1,3 tp. Og så skal jeg på spinning i kveld.

Ha en fin dag dere

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: velkommen hjem, var så raskt innom her tidligere så glemte helt å si det!:)

 

Hannemor: wow, 1,3 kg er kjempebra da!! Gratulerer:) Og klart du skal fortsette å være her selv om du ikke kan amme mer. Har du vært inne på ammehjelpen sine sider og lest de tipsene de har når man har lite melk? Regner jo med du har prøvd det meste,men tenkte jeg skulle nevne det, synes de sidene er geniale, bruker de rett som det er...

 

Nå har jeg vært på sats og trent, jeg gikk fram og tilbake + litt ekstra så idag har jeg 4 tp så langt. Deilig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Gratulerer så masse, hanne, eg må jo sei at eg va spent på deg med dine trimpoeng....og å ete kvar 3 time, det e super viktig...glemmer tida av og til eg, men prøver å holde meg innenfor 4 timers grensa.

 

Synd med melka, var det sånn med første mann og? Eg har hørt at karve te skal være bra, for å få opp produksjonen, men aldri prøvd det sjølv, men svigerrinna mi hadde god effekt. Vært å prøve om du ønsker å fortsette amminga.

Og så klart skal du fortsette her om du ikkje ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

1,3 er jo bra :)

Og velkommen tilbake Ragnhild :)

 

 

Selv har jeg vært på spinning og styrke. Det var litt tungt med 5 kg oreo-kake og pizza/biff osv.... Men herlig etterpå da. Er über-spent på veiing i mårra, håper jeg ikke har gått opp for mye i løpet av denne matvrak-helgen min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Tusen takk for all støtte. Og gratulasjoner. Og råd når det gjelder amming.

Nei, det var ikke slik med 1. mann. Henne ammet jeg til hun var 11 mnd. Fullammet helt til hun måtte ha grøt.

Men Knerten har fått flaske i tillegg helt siden han ble født, og nå synes han det går for treigt med pupp, og suger to sug og vrir seg og hyler, og på`n igjen. Blir jo ikke store produksjonen av det...

og helt ærlig talt så orker jeg ikke stresse med det jeg. Nå har han beg å få litt grøt og fruktpuree. Så jeg pumper så lenge det er noe. MEn gidder ikke mase med å få opp produksjonen. Jeg tror Knerten har det bedre med en mamma som ikke har skuldrene oppunder øra av stress.. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hanne: Gratulere med nedgang. Du er så flink:) Det går nok helt sikkert greit om knerten får mme. Mine 2 gutter har fått det fra de var henholdsvis 2 og 3 mnd. Og det har da blitt folk av de også:) Nesten aldri vært syk faktisk.

 

Glajenta:Gratulere så mye med nedgang til deg også:)

 

Snurpa: Kjempebra start på uka. 3,1tp. herlig.

 

Melis: Me 4 tp har du også fått en kjempefin start på uka:)

 

Har ikke helt kommet igang med treninga enda jeg, men håper det blir. I dag har jeg hatt en heldag på byen, og fått brent i vei noen penger. Nå har gutta sko til vinteren. Begynner å bli kaldt nå, så det blir vel fort bruk for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

noen spinning på meg i dag. :) Gubben er å hjelper en kompis og har bilen. Men har jo ihvertfall gått 1 time i dag. Bedre enn ikke noe.

Blir bare litt irritert når jeg ikke får det som jeg vil og har planlagt... hehe, noen som kjenner seg igjen?

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis glajenta og hanne med nedgang. Virkelig flinke dere altså:) Det må jeg si. Og hanne. selvfølgelig holder du deg inne her selv om du ikke ammer lenger. Skjønner frustrasjonen din. Er ikke så lett. Syntes du skal være fornøyd med å ha ammet i det hele tatt. Mange i dag som faktisk velger å ikke gjøre det i det hele tatt. Så da har han fått masse antistoffer allikevel.

 

RAGNHILD: Så koselig å se deg igjen. Nå ble jeg jammen glad.. Velkommen skal du være.. Nei jeg ville ikke fjerne deg tilfelle du skulle titte innom oss. Nei du får holde deg inne her og bli mtovert sammen med oss..

 

Dagen i dag har gått bra kcal messig. Iallefall fram til nå. Skal snart finne meg kveldsmat det blir da siste måltidet i dag. Men det er jo passe det:)''

 

Skal ta meg en tur på trening i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen spinning på meg i dag. :) Gubben er å hjelper en kompis og har bilen. Men har jo ihvertfall gått 1 time i dag. Bedre enn ikke noe.

Blir bare litt irritert når jeg ikke får det som jeg vil og har planlagt... hehe' date=' noen som kjenner seg igjen?

Hannemor[/quote']

 

Herregud. En times gange er jo kjempebra. Kos deg hjemme med god samvittighet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte. Og gratulasjoner. Og råd når det gjelder amming.

Nei' date=' det var ikke slik med 1. mann. Henne ammet jeg til hun var 11 mnd. Fullammet helt til hun måtte ha grøt.

Men Knerten har fått flaske i tillegg helt siden han ble født, og nå synes han det går for treigt med pupp, og suger to sug og vrir seg og hyler, og på`n igjen. Blir jo ikke store produksjonen av det...

og helt ærlig talt så orker jeg ikke stresse med det jeg. Nå har han beg å få litt grøt og fruktpuree. Så jeg pumper så lenge det er noe. MEn gidder ikke mase med å få opp produksjonen. Jeg tror Knerten har det bedre med en mamma som ikke har skuldrene oppunder øra av stress.. :)

Hannemor[/quote']

 

Ja, Hannemor, det tror jeg og. Og som Snurpa sier så skal du være fornøyd med å ha ammet i det hele tatt. Ikke så lett å få opp prod. når lillemann ikke er helt med... Synes du skal gi deg selv en klapp på skulderen for god innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det er godt å føle seg velkommen! Takk for det jenter! :)

 

Dagen i dag... Jeg har gått en times tur, pluss vaska klær (= 8 maskiner, så det ble mye bæring opp og ned i vaskekjelleren!)

Starta veldig bra fra morningen, tilbake i gamle måltids-rutiner. Men så hadde mannen med seg sjokolade da han kom fra jobb. Jeg klarte ikke være sterk, så vi stappa i trynet.. Huff! Men nå har vi blitt enige om å være nazi på godteri-fronten! Så i morgen blir det null utskeielser! Og i morgen skal jeg tilbake på Elixia! Treningskortet har begynt å samle støv... :)

 

Takk for at dere holder koken! Nå skal jeg også bli flink igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild:Du er på god vei inn igjen i rutinene Ragnhild. Det er bra du kom tilbake til oss så fort:) Bedre å kaste inn hånkleet før det er forsent.. Da blir det ikke så mye å rette opp på.

 

JEg har en god periode nå. Håper bare at den varer en stund nå, sånn at jeg kan komme meg under 80 igjen.. Er bare nødt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei alle jenter. Jeg vil bare ønske alle sammen en herlig dag i dag..

 

Selv så skal jeg på morgentrening i dag. Får ikke trent på kvelden i dag, så må bare gjøre det nå.. Men det er jo så deilig da.. Bli ferdig med det tidlig, da har man hele dagen ellers..

 

Denne uken har jeg vært så flink.. Og det føles så deilig altså. Men nå har det jo gått to dager av denne uka da. Beg på 3 nå. Så vi får se. Men jeg håper virkelig å få det til:)

 

Kose dere da. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Joda... 81,2. Dvs opp 1,3 altså...........!

Men jeg satser på å være tilbake til start neste uke. I dag begynte det nye kurset, det blir bra. Mål for kurset, ned til 77 kg. Alt under blir ren bonus.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: bra du er i siget! et snitt på 1950 er kjempe bra!

Leverpostei: 1660 er jo kjempe bra. Jeg greier ikke å holde meg så lavt. . . ligger du på meny 2? eller veksler du bare litt og passer på at du ikke overstiger 1900?

Hanne69: super mye å gå ned 1,5! grattis med det!! Og veldig enig med deg at knerten har det bedre med avslappet mor, enn med stressa mor. .

Scorpiogo: vekta finner helt sikkert veien ned igjen, får du vet jo hva du skal gjøre!

 

Veidag på meg i dag! Vekta viste 63,5. Altså ned 400 gram fra forige onsdag. Må innrømme at jeg hadde håpt på litt mer. . Men, herrgud, det går jo rette vegen! Og jeg startet på 65 for tre uker siden. Det er 1,5 kilo ned det, og akkurat i snitt en halv kilo i uka som vel er det man rådes til når man ammer. Men blir lissom litt utolmodig da . .he he. Hanne69, du sier du tror det hjelper å kontrollveie. . Har lurt litt på det, om det er lurt eller ikke. ja, ja. I dag snør det! Kommer i julestemning. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Snurpa: Nå er du tilbake på rett kjør igjen. Kjempebra.

Scorpiogi. Neste uke er du tilbake igjen. Stå på.

Truten: Med 7 tp i uka skal jeg faktisk ha 2200 kcal. Det er lite trim for tiden, så jeg forsøker å holde meg på 1900 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: kjipt å gå opp, men det hadde du vel forventet også... Neste uke er du tilbake der du var, det er jeg sikker på!:)

 

Snurpa: jeg er så glad for at du har funnet motivasjonen igjen, flink med morgen trening altså!:)

 

Truten: grattis med nedgang, 0,5 i snitt er jo veldig bra! Ikke så lett å være tålmodig med denne vektnedgangen, jeg har det på samme måte, men det er jo en del av utfordringen det...

 

Idag har jeg hatt venninnelunsj hos meg, det var så koselig. Serverte kun grovbrød og frukt jeg da. Gadd ikke kjøpe inn boller/kjeks eller andre fristelser. Har jo tross alt veiedag imorgen, hehe;)

Ikke no trim på meg idag heller, men det er greit med en hviledag. Skal ta rockeringen ikveld da...

 

Ha en fin ettermiddag damer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Snurpa: bra du er i siget! et snitt på 1950 er kjempe bra!

Leverpostei: 1660 er jo kjempe bra. Jeg greier ikke å holde meg så lavt. . . ligger du på meny 2? eller veksler du bare litt og passer på at du ikke overstiger 1900?

Hanne69: super mye å gå ned 1' date='5! grattis med det!! Og veldig enig med deg at knerten har det bedre med avslappet mor, enn med stressa mor. .

Scorpiogo: vekta finner helt sikkert veien ned igjen, får du vet jo hva du skal gjøre!

 

Veidag på meg i dag! Vekta viste 63,5. Altså ned 400 gram fra forige onsdag. Må innrømme at jeg hadde håpt på litt mer. . Men, herrgud, det går jo rette vegen! Og jeg startet på 65 for tre uker siden. Det er 1,5 kilo ned det, og akkurat i snitt en halv kilo i uka som vel er det man rådes til når man ammer. Men blir lissom litt utolmodig da . .he he. Hanne69, du sier du tror det hjelper å kontrollveie. . Har lurt litt på det, om det er lurt eller ikke. ja, ja. I dag snør det! Kommer i julestemning. .[/quote']

Gratulerer med nedgang. Gjennomsnitt på 05 pr. uke er kjempebra. :)

Bare så du ikke har missforstått: Det er MATEN jeg snakker om å kontrollveie altså, ikke kroppen. :) Og det er jeg HELT sikker på at er lurt. Fort gjort å skli ut på mengden.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er akkurat hjemme igjen fra bursdagsfeiring hos bestemora mi. Der ble det masse kakespising... JEg spiste sjokoladekake som bare det. Men har ikke spist så mye mat i dag. Så jeg har ikke sprengt kcal grensene:) Men burde ikke spise noe mer i dag for¨å si det sånn.

Men nå er jo kl over åtte- Så det skal vel gå greit. Ellers kan jeg ta meg et knekkebrød hvis det blir for ille.. Er ikke krise med et knekkebrød.. Iallefall hvis man er veldig sulten. Da orker ikke jeg legge meg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...