Gå til innhold

uke 28 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne1969
Leverpostei: da har du jo vært flink da! Det er flott du klarer å unngå fristelsene!:D

 

Truten: takk for gratulasjon:) Jeg måler 2 cm over navelen. En gang iblandt måler jeg "overalt" og da måler jeg også rett rundt navelen... Men det viktigste er ikke hvor du måler' date=' men at du måler samme sted hver gang

 

Jeg har nettopp lest nettmøte her i vektklubben med ernæringsfysiolog Kari Bugge og dette skriver hun om å skeie ut:

 

"Hvis du sprekker en dag og spiser litt mer sjokolade enn det kosemerkene tilsier, synes jeg ikke du skal kutte ut den ordentlige maten for det. Det viktigste når du sprekker, er å akseptere at det skjedde og så hente seg inn igjen med en gang. Ikke la den ene sprekken avløses av den andre og heller ikke "rette opp igjen" ved å hoppe over den sunne mettende maten. Husk at det er inntaket over tid, i løpet av en uke eller to, som har betydning i forhold til om vekten går ned, opp eller står i ro."

 

Dette var en trøst for meg å lese for jeg tok plutselig godte dag idag jeg... Mannen min som skulle være "snill" å og kom hjem med en haug av sjokolade. Han mener det jo bare godt, men jeg blir litt frustert over meg selv som til tider ikke eier selvbeherskelse!!:mad: 2500 kcal idag!! Må bare skrive det her til dere... *rister på hodet av meg selv* Nå skal jeg ta 20 min med rockeringen min, kanskje jeg føler meg bedre etterpå??[/quote']

 

Hehe.. Jepp, er jo akkurat det jeg sier... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hanne1969
glajenta: Tusen takk for gratulasjoner.

 

Vekta viser 82 kg' date=' ned 1,6 kg, og det er totalt 3 kg. Nå veier jeg det jeg gjorde før jeg ble gravid med nr 3:) 17 kg er borte. 10 kg til så er jeg der jeg var før jeg ble gravid med nr 2,altså langt igjen enda. Magemålet er 108 cm , det er -2cm fra forrige uke. jeg KRYMPER, har mistet 6 cm rundt livet.

 

Ellers så frykter jeg at jeg går ned for fort i forhold til melka til tuppa. Hmm, skal nå klage på alt, men det er jo ikke anbefalt mere en 0,5- 1 kg i uken når man ammer. Men samtidig er det herlig å gå ned så mye. Føler jeg spiser godt da. Nå hadde jeg mye vann i kroppen i graviditeten. Fødselen ble satt igang pga høyt blodtrykk og vann i kroppen, så det kan være grunnen til at jeg går ned så pass mye i uka nå.

 

Ja,ja gleder meg over vektnedgangen jeg og tuppa virker fornøyd.

 

Nå skal det bakes til barnebursdag imorgen:)[/quote']

 

Superbra. Gratulerer med nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

det har ikke blitt mye trim på meg denne uka. Hadde planer om Spinning og Body Step i dag. Men har så vondt i knerne så jeg tror jeg dropper det. Bakt i hele dag. Mennen har bursdag så vi skal ha folk på søndag. Smakt litt og. Satser på å få trent eller gått litt i morgen.

Ble også litt kake i går, da jeg var i bursdag. huff og huff...

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor: greit å ta det litt med ro når kroppen ikke er helt med! Lykke til med bursdagsfeiring imorgen:)

 

Glajenta: nå er jeg spent på å høre om hvordan det går med rockeringen!

 

Leverpostei: gratulerer så mye med fin nedgang! Om du er redd det går litt fort mtp ammingen kan du jo prøve å gå opp en meny?

 

Idag ble jeg mildt sagt overrasket over at jeg har fått mensen. (har satt inn horminspiral så det er vel normalt..) Men jeg føler meg helt pyton! Hadde glemt hvordan dette var jeg... Men det forklarer vel hvorfor jeg hadde et vanvittig søtsug igår... Følte meg litt som den lille larven aldri mett:( Tror jeg tar det litt med ro idag, blir kanskje en tur litt senere...

 

Ha en super dag da jenter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har også kommet hjem fra reise med 4 poser med sjokolade' date=' deriblant Bounty som er min favoritt. Jeg er foreløpig så tidlig i kurset at jeg klarte å si nei til det. Jeg er også veldig glad i mørk sjokolade (70% kakao) og den må jeg unne meg litt av hver dag. Den smaker så mye at jeg får slukket behovet ganske fort, heldigvis.

 

Jeg håper forresten at det er greitt at jeg er her inne og leser og skriver litt ;)[/quote']

 

Flott at du klarer å si nei Jaka! Og klart det er greit at du er her inne sammen med oss, du er hjertlig velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I morgen har vi dåp her i huset, dvs på menighetshuset, så de siste dager har bestått i baking, vasking, mathandling og mye annet rart. Var på trening trosdag, men blir ikke noe spinning på meg i dag, tror jeg...

 

I går glemte jeg jammen ta å spise noe som helst hele dagen! Tror dere jeg fikk hakeslepp da, når klokka var 9 og jeg kom på at jeg ikke hadde spist siden frokosten kl 8?? Makan... ikke merket det i det hele tatt... (Hanne, jeg er fullstendig enig i den vedovnen din! Men bare glemte meg ;))

har snikveid meg litt etter onsdagens oppgang, så er spent på neste rapportdag.

 

Det skjer så mye her at jeg ikke er sikker på om jeg husker alle men:

 

Snurpa: som du sier, å stå i ro er bedre enn oppgang! :)

 

Melis: Du er så flink!! De siste kiloene kan være de vanskeligste.. stå på!

 

Hanne: Som sagt, jeg er enig i det du sier, tar meg selv i å tenke på det og deg, etter utskeielser, når jeg står å overveier å hoppe over noe mat. hehe.... så spiser jeg vanlig i stedet :)

 

Leverpostei: Gratulerer med nedgang! Det er så godt når det går rette veien!

 

Glajenta: Ja, jeg også ble inspirert av Melis' gode resultater, men jeg er så piss i å "rocke" og ikke tålmodig nok! Jeg heier på deg, så får du komme å fortelle meg etterpå hvor lang tid du brukte på å lære det. Kanskje jeg prøver på nytt?

Hvordan registreres egentlig rockering som?

 

Jaka: Velkommen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Dagenes trening i boks blei 1,5 time, begynte med spinning time og avslutta med styrke trening så no e eg godt fornøyd...skal være streng med meg sjølv i kveld og ikkje godte meg...

 

...fikk faktisk til å lage ei kjempe go sjokoladekake til fotball festen , men med alle kakene der, måtte eg ta med ei halv spist ei heim ... uff ikkje bra, må virkelig konsentrere meg for ikkje å falle for fristelsen. Eg e av typen som klare meg fint så lenge det ikkje e noke godt i hus, er og flink å oversjå allke reoler med kcal bomber i butikken, men kjem det heim i hus, så blir eg super svak, best å spise opp så en er ferdig med det og slipp å tenke meir på det.

 

Så var det rockeringen då...hehe ...eg må sei at speilbilde ikkje ser så fantastisk ut i utførelsen, men eg fikk det til på første forsøk om ikkje så lenge. konsentrasjonen e på topp men styrken i rygg og mage gjær at det ikkje går så lenge....og anbefalingen om å starte med 1-2 minutt trur eg gjeld for meg, men prøver tre ganger for dag....og eg seie bare au,au,au den e kjempe vond, trur fettcellene skriker for kvar runde dei får, og musklane skriker...hehe...

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg har prøvd litt forskjellige tråder her inne, men ingen som har passet helt til meg..

 

Litt om meg, jeg er en jente på 22 år som fikk en jente 10 mai. Jeg la på meg 22 kg i svangerskapet, og 12 sitter fremdeles igjen. Vekta viser nå ca 82 kg. Jeg var midt i en slankeprosess da jeg bli gravid, var nede i 68 kg.. Skulle gjerne kommet dit igjen! Sommeren fløy av sted med mange utskeielser og ingen trim. 1 september begynte jeg trening igjen, maten har også gått nogenlunde greit. Målet i første omgang er under 80 kg før jul, men de sitter som støpt altså!! Har gått ned litt over 1 kg siden september!!!! Huff, demotiverende at det går så treigt, men det tok tid forrige gang også før kg begynte å slippe taket.

 

Ja, det ble mye meg og mitt.. Har ikke fått lest igjennom hele tråden enda, men håper jeg kan bli bedre kjent med dere, og at vi kan utveksle mange gode erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hei jenter!

 

Jeg har ikke lurt meg unna nå altså, men vi mista internett for noen dager siden. Vet ikke hva som er galt, eller når vi får fikset det. Akkurat nå er vi hos svigerfar, så jeg måtte bare benytte sjansen til å si fra! Jeg kommer tilbake så snart vi er tilbake på nett iallefall!

 

Vekt fredag: 74,2.

 

Fornøyd med det, trodde det var verre! Har skjerpa meg med maten, så det går litt bedre! Har ikke komt i gang med trening orntlig enda, men skal på spinning i morgen, så da regner jeg med at jeg suser avgårde! ;)

 

Derer er flinke! Jeg rekker ikke å kommentere alt som har blitt skrevet nå, men gratulerer med all nedgang!! :D

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da var 2 dager med bursdagsfeiring over. Gikk greit igår, men i dag har jeg sprengt kalorigrense kraftig. Gidder ikke tenke noe mere på det. Spist er spist og i morgen fortsetter jeg som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellige tråder her inne' date=' men ingen som har passet helt til meg..

 

Litt om meg, jeg er en jente på 22 år som fikk en jente 10 mai. Jeg la på meg 22 kg i svangerskapet, og 12 sitter fremdeles igjen. Vekta viser nå ca 82 kg. Jeg var midt i en slankeprosess da jeg bli gravid, var nede i 68 kg.. Skulle gjerne kommet dit igjen! Sommeren fløy av sted med mange utskeielser og ingen trim. 1 september begynte jeg trening igjen, maten har også gått nogenlunde greit. Målet i første omgang er under 80 kg før jul, men de sitter som støpt altså!! Har gått ned litt over 1 kg siden september!!!! Huff, demotiverende at det går så treigt, men det tok tid forrige gang også før kg begynte å slippe taket.

 

Ja, det ble mye meg og mitt.. Har ikke fått lest igjennom hele tråden enda, men håper jeg kan bli bedre kjent med dere, og at vi kan utveksle mange gode erfaringer ;)[/quote']

 

Velkommen til oss Lillevenn!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: tillykke med dåpen!:D Du må huske på å spise da mor! Kan jo ikke gå hele dagen uten mat...

 

Glajenta: flink med trening! Ja, det er ikke bare bare å starte opp med rockeringen, men jeg lover at det blir bedre etterhvert! Selv om jeg har hoppet over noen dager kan jeg fint starte på igjen med 20 min av gangen nå, uten vondter og blåmerker;) Håper du klarer å la kaka stå!

 

Leverpostei: det er lov å kose seg når det er bursdag, imorgen er det tilbake i gode vaner!

 

Ragnhild: vekta var vel ikke ille i det hele tatt, neste uke er du på vei nedover, de aller siste kg!

 

Snurpa, Hannemor og dere andre jentene, hvordan har helgen vært??

 

Selv har jeg vært litt ute og kjøre... Med godteri... Må bare innrømme det... Men har idet minste beveget meg... Gikk tur igår 1 t og 45 min, og idag har jeg trent på sats. Og vært flink med mat og alt igjen idag altså, men samvittigheten er ikke helt god enda..;)

 

Men det kan bare bli bedre heldigvis!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: tillykke med dåpen!:D Du må huske på å spise da mor! Kan jo ikke gå hele dagen uten mat...

 

Glajenta: flink med trening! Ja' date=' det er ikke bare bare å starte opp med rockeringen, men jeg lover at det blir bedre etterhvert! Selv om jeg har hoppet over noen dager kan jeg fint starte på igjen med 20 min av gangen nå, uten vondter og blåmerker;) Håper du klarer å la kaka stå!

 

Leverpostei: det er lov å kose seg når det er bursdag, imorgen er det tilbake i gode vaner!

 

Ragnhild: vekta var vel ikke ille i det hele tatt, neste uke er du på vei nedover, de aller siste kg!

 

Snurpa, Hannemor og dere andre jentene, hvordan har helgen vært??

 

Selv har jeg vært litt ute og kjøre... Med godteri... Må bare innrømme det... Men har idet minste beveget meg... Gikk tur igår 1 t og 45 min, og idag har jeg trent på sats. Og vært flink med mat og alt igjen idag altså, men samvittigheten er ikke helt god enda..;)

 

Men det kan bare bli bedre heldigvis!!:)[/quote']

 

 

 

Helga ja. . Jo, hadde jentekveld med ost og vin på lørdag. . ble 2500 kcal,, men skjerpet igjen i dag. Så omtrent det samme som deg da Melis. . Men det går bra. Vi må kunne unne oss det! Tenk Melis, snart er du ved målet, og for at kroppen ikke skal få sjokk, er det kanskje greit at man legger til seg et mønster man kan leve med! Back in track tomorrow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flinke dere er damer ;)

 

Helgen her har gått ganske bra, hadde en planlagt utskeielse igår. Var fest med noen gamle klassekamerater, så ble en flaske vin. Skulle egentlig trene igår, men da jeg kom til treningssenteret var det stengt, var noe med rømningsveiene som ikke var i orden (har akkurat åpnet der) så da måtte de stenge.. Men det skal være i orden igjen imorg.

 

Planen for uka er å trene mandag, tirsdag, torsdag, lørdag. Skal også være flinkere å spise regelmessig. Var på storhandel på fredag så kjøleskapet bugner av frukt og grønt :D

 

Håper alle har hatt en fin helg, og alle er fit for fight for en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...