Gå til innhold

uke 28 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Har ikke spist godteri i dag....men mye mat i stedet! Grrr....jeg må klare å være flink et par dager, så vet jeg jo at suget gir seg. Men det er vanskelig!!

Har ikke trent heller... :)

 

Ellers... Vi har vært på sykehuset i dag med jenta vår. Hun holder på å få laserbehandling for et fødselsmerke. Det er ganske tøft å være med på, for hun skriker/gråter sånn. Føler meg som verdens verste mor! Glad det er over for denne gang!

 

Jeg prøver igjen i morgen... Jeg vil jeg vil jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leverpostei:)

Ragnhild: Legg dagen i dag bak deg. I morgen er en ny dag, da starter du på nytt. Dette greier du:)

 

Har fått i meg 1729 kcal idag, så det er gangske greit. Unnet meg 2 knekkebrød med sjokoladepålegg på til kvelds. Det hjalp mot søtsuget. Ble 270 kcal så det ble ikke så ille til kvelds det.

Denne treninga mi blir det egentlig ingenting med. Kommer ikke igang:( Finnes ikke motivert når det gjelder trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Er det noen som har bakt kakene som er inne på oppskriftsidene her. Tenker mest på limekaka og appelsinkaka. Størstegutten vår ble 5 år idag og vi skal feire i helga. Tenkte å bake litt "sunnere" kaker slik at jeg kan ta meg ett stykke til kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har bakt kakene som er inne på oppskriftsidene her. Tenker mest på limekaka og appelsinkaka. Størstegutten vår ble 5 år idag og vi skal feire i helga. Tenkte å bake litt "sunnere" kaker slik at jeg kan ta meg ett stykke til kaffen.

 

Jeg kan varmt anbefale limekake, appelsinkake og Grys gulrotkake (tror det er det den heter) Jeg synes de er kjempegode alle tre. Det eneste minuset er at to åringen som ELSKER sjokoladekake i alle varianter var ikke kjempe begeistra for limekaka, men litt av den gikk ned allikevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: dørstokkmila er laaang å komme over, men når man først setter igang er det jo kjempedeilig. Men det er bedre å begynne smått, kan du ikke starte med en 20 min tur eller noe? Også øke derfra?:)

 

Ragnhild: du er ett skritt videre, ikke noe godis idag, det er bra! Imorgen blir det sikkert lettere med maten!:) Stakkars jenta di, ikke så greit å være mamma i sånne situasjoner, skjønner godt at det er vondt i hjertet! Skal hun mange runder til da?

 

Snurpa: Lykke til med veiing imorgen! Er ganske spent på min egen veiing, er ganske sikker på nedgang, men du vet, jeg tør ikke håpe på for mye heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
ja' date=' der kan du se! Jeg var sikker på du kontrollveide kroppen hver dag!! Jeg veier også maten. Gjør det en stund til, til jeg tar det mer på feelingen etterhvert.[/quote']

 

hehe. Fort gjort. Nei jeg veier meg konsekvent bare en gang i uka, på kurset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
JEg er akkurat hjemme igjen fra bursdagsfeiring hos bestemora mi. Der ble det masse kakespising... JEg spiste sjokoladekake som bare det. Men har ikke spist så mye mat i dag. Så jeg har ikke sprengt kcal grensene:) Men burde ikke spise noe mer i dag for¨å si det sånn.

Men nå er jo kl over åtte- Så det skal vel gå greit. Ellers kan jeg ta meg et knekkebrød hvis det blir for ille.. Er ikke krise med et knekkebrød.. Iallefall hvis man er veldig sulten. Da orker ikke jeg legge meg iallefall

 

ALARM ALARM ALARM....

Du må spise etter 3 timer SELV OM du har spist kake!!!!! Du får tenke på kaka som et at måltidene, og så glemmer du gele greiene for så å spise etter 3 timer igjen. SUPERVIKTIG dere. Det er her vi ofte bommer. Når vi har "skeia ut" så skal vi liksom holde igjen. Det er helt riv ruskenda feil.... Da slukner ovnen når den ikke får den lille pinnen for å holde fyren igang....

Vi skal IKKE være sultne når vi går på denne menyen jenter.

Vet jeg maser med dette, men det er den beste måten å gå ned på.

Hold fyr i ovnen jenter...

;)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk veiing over all forventning! Ned 1,3 fra sist uke!! Vekta viste idag 60,4 så nå er det totalt 9,9 kg! Jeg er kjempefornøyd:D Nå skal jeg snart komme meg ut i snøværet og trille til sats!

 

Snurpa: greit at det var samme som forrige uke da, får håpe det går nedover nå!;) Kos deg med morgentrim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Idag gikk veiing over all forventning! Ned 1' date='3 fra sist uke!! Vekta viste idag 60,4 så nå er det totalt 9,9 kg! Jeg er kjempefornøyd:D Nå skal jeg snart komme meg ut i snøværet og trille til sats!

 

Snurpa: greit at det var samme som forrige uke da, får håpe det går nedover nå!:D Kos deg med morgentrim![/quote']

 

Gratulerer. Det er jo superbra!!! Det er jo snart ikke mer igjen av deg jo... ;) Gratulerer igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen
Har ikke spist godteri i dag....men mye mat i stedet! Grrr....jeg må klare å være flink et par dager' date=' så vet jeg jo at suget gir seg. Men det er vanskelig!!

Har ikke trent heller... ;)

 

Ellers... Vi har vært på sykehuset i dag med jenta vår. Hun holder på å få laserbehandling for et fødselsmerke. Det er ganske tøft å være med på, for hun skriker/gråter sånn. Føler meg som verdens verste mor! Glad det er over for denne gang!

 

Jeg prøver igjen i morgen... Jeg vil jeg vil jeg vil![/quote']

 

Godt du er tilbake! Jeg har også hatt meg et par skulkeomganger der jeg ikke har orket å tenke vekt mer, men har også kommet tilbake og heldigvis funnet at de andre har "holdt fortet" imens. Det med godteri er utrolig vanskelig, men ja - det er jo sånn at man må ha en detox ( tre dager uten mener nå jeg) før man klarer å slutte å tenke på det hele tiden.

 

Min datter på 8 mndr har også fødselsmerke. På kinnet, blått og på str med ett kronestykke. vi er jo så vant med det, men absolutt alle kommenterer det så hvis ikke det forsvinner etterhvert som de tror kommer vi nok til å prøve laser. Griner hun fordi det er vondt eller fordi hun må holdes stille? Kanskje ikke så lett å spørre henne ; ) Håper det ordner seg i hv.fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Huff, dagen idag har bare gått på tverke. Måtte inne her å lese slik at jeg ikke over.gir meg til fristelsene i skapet. Berga med 2 knekkebrød, ett med sjokoladepålegg og ett med italiensk salat. Men unngikk kanelsnurrer og div. Greit å ha denne tråden jeg kan gå inn å lese slik at jeg ikke sprekker:) For denne gangen vil jeg virkelig klare dette.

 

Imorgen er ny veiedag, spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALARM ALARM ALARM....

Du må spise etter 3 timer SELV OM du har spist kake!!!!! Du får tenke på kaka som et at måltidene' date=' og så glemmer du gele greiene for så å spise etter 3 timer igjen. SUPERVIKTIG dere. Det er her vi ofte bommer. Når vi har "skeia ut" så skal vi liksom holde igjen. Det er helt riv ruskenda feil.... Da slukner ovnen når den ikke får den lille pinnen for å holde fyren igang....

Vi skal IKKE være sultne når vi går på denne menyen jenter.

Vet jeg maser med dette, men det er den beste måten å gå ned på.

Hold fyr i ovnen jenter...

:D

Hannemor[/quote']

 

 

JAMMEN: KAkene var måltid... ;) SÅ slapp av Hannemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: da har du jo vært flink da! Det er flott du klarer å unngå fristelsene!;)

 

Truten: takk for gratulasjon:) Jeg måler 2 cm over navelen. En gang iblandt måler jeg "overalt" og da måler jeg også rett rundt navelen... Men det viktigste er ikke hvor du måler, men at du måler samme sted hver gang;)

 

Jeg har nettopp lest nettmøte her i vektklubben med ernæringsfysiolog Kari Bugge og dette skriver hun om å skeie ut:

 

"Hvis du sprekker en dag og spiser litt mer sjokolade enn det kosemerkene tilsier, synes jeg ikke du skal kutte ut den ordentlige maten for det. Det viktigste når du sprekker, er å akseptere at det skjedde og så hente seg inn igjen med en gang. Ikke la den ene sprekken avløses av den andre og heller ikke "rette opp igjen" ved å hoppe over den sunne mettende maten. Husk at det er inntaket over tid, i løpet av en uke eller to, som har betydning i forhold til om vekten går ned, opp eller står i ro."

 

Dette var en trøst for meg å lese for jeg tok plutselig godte dag idag jeg... Mannen min som skulle være "snill" å og kom hjem med en haug av sjokolade. Han mener det jo bare godt, men jeg blir litt frustert over meg selv som til tider ikke eier selvbeherskelse!!:mad: 2500 kcal idag!! Må bare skrive det her til dere... *rister på hodet av meg selv* Nå skal jeg ta 20 min med rockeringen min, kanskje jeg føler meg bedre etterpå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en trøst for meg å lese for jeg tok plutselig godte dag idag jeg... Mannen min som skulle være "snill" å og kom hjem med en haug av sjokolade. Han mener det jo bare godt' date=' men jeg blir litt frustert over meg selv som til tider ikke eier selvbeherskelse!!:mad: 2500 kcal idag!! Må bare skrive det her til dere... *rister på hodet av meg selv* Nå skal jeg ta 20 min med rockeringen min, kanskje jeg føler meg bedre etterpå??[/quote']

 

Mannen min har også kommet hjem fra reise med 4 poser med sjokolade, deriblant Bounty som er min favoritt. Jeg er foreløpig så tidlig i kurset at jeg klarte å si nei til det. Jeg er også veldig glad i mørk sjokolade (70% kakao) og den må jeg unne meg litt av hver dag. Den smaker så mye at jeg får slukket behovet ganske fort, heldigvis.

 

Jeg håper forresten at det er greitt at jeg er her inne og leser og skriver litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Melis: Super bra vektnedgang:)

 

Snurpa: Bra at du fokuserer på det som er positivt, du har ikkje gått opp så då krysser vi fingrene for deg neste veke. Ser nå ut som du er flink å trimme, så med full fokus i veka som kjem så må det no vise igjen på vekta.

 

Hanne1969: Enig med deg om amminga, ikkje vits å stresse når han ikkje er interessert.

 

Leverpostei: Leste tråden din og grattis med nedgang:) Veldig bra

 

Har hatt noen hektiske dager og ikkje fått oppdatert meg her inne, men ser jo at aktivitet det er her masse av...og det er bra. Har klart meg bra stort sett, men måtte jo snoke litt i godte posen til mannen somhadde handla veldig billig på nærbutyikken, 69 kr kiloen, fyåfy, blir ikkje småtterier når det er så billig nei, det ble en full pose....æsj...har ikkje rekna på kcal men det ble noen turer ned i posen ja, vi sliter vel alle med det inn i mellom. Så da var det godt å høre fra nettmøte du refererte til Melis.

 

Ser dere diskuterer kaker, eg er pålagt å bake platekake til idrettslaget og det

er ikkje mi sterke side, dei blir så flate, ikkje høge og fine og luftige, neida flate tunge og kompakte det e eg ekspert på, så hvis dere har noen råd så tar eg i mot med takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Fikk pakkepost i går og nå er rockeringen komt, så i dag blir det rock`n roll på stua....hoho...gler meg som en liten unge eg...må komme meg på posten og hente den. Er ei skikkelig kløne med rockering, men med melis som inspirasjons kilde og et stort ønske om å krympe i midjen på en morsom måte, så blir det nokre intensive veke med øving for min del.

 

Rock on girls:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

glajenta: Tusen takk for gratulasjoner.

 

Vekta viser 82 kg, ned 1,6 kg, og det er totalt 3 kg. Nå veier jeg det jeg gjorde før jeg ble gravid med nr 3:) 17 kg er borte. 10 kg til så er jeg der jeg var før jeg ble gravid med nr 2,altså langt igjen enda. Magemålet er 108 cm , det er -2cm fra forrige uke. jeg KRYMPER, har mistet 6 cm rundt livet.

 

Ellers så frykter jeg at jeg går ned for fort i forhold til melka til tuppa. Hmm, skal nå klage på alt, men det er jo ikke anbefalt mere en 0,5- 1 kg i uken når man ammer. Men samtidig er det herlig å gå ned så mye. Føler jeg spiser godt da. Nå hadde jeg mye vann i kroppen i graviditeten. Fødselen ble satt igang pga høyt blodtrykk og vann i kroppen, så det kan være grunnen til at jeg går ned så pass mye i uka nå.

 

Ja,ja gleder meg over vektnedgangen jeg og tuppa virker fornøyd.

 

Nå skal det bakes til barnebursdag imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
JAMMEN: KAkene var måltid... :D SÅ slapp av Hannemor...

HEHE... Ser jeg hørtes lettere hysterisk ut. :) Ikke meninga det.. Hørtes bare ut som om du hadde tenkt å la være å spise resten av dagen pga kakene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...