Gå til innhold

45+


Gjest gmh
 Share

Anbefalte innlegg

Hva har skjedd med hunden din Lubina?

 

Nå står jeg foran to ustrukturerte slankeuker. Første uka skal jeg på massevis med møter og kurs. Det beste er å ta med seg matpakke - så har jeg litt kontroll.

Derimot så kan slanking være slanking fom. lørdag. Ei ukes golf-ferie på LaManga. Gjett om jeg gleder meg. Det blir bra med trim, men også mye "feil" mat og drikke. Er også litt redd for OL. Jeg er sportsidiot, og er redd det blir dårlig med trening i de dagene.

 

I dag fikk jeg en kjempfin skitur over ett par timer. Det er ikke noe bedre enn å gå på ski, noe jeg har kost meg med i hele livet. Godt med snø i år og gode løyper. heldigvis kan jeg gå rett fra døra.

 

Denne uka har jeg vært slanke- og teningsmessig flink. 19,5 trimpoeng, men fredag og lørdag kveld ble det litt for mye kosemerker ellers har jeg spist rundt 1600 kcal. Kosemerkene så jeg på vekta i dag tidlig. Spent på hva den viser på ondag morgen.

 

Hvis jeg ikke rekker å skrive mer før jeg drar på ferie får jeg ønske dere andre lykke til. Bruk denne tråden og skriv noen ord - så kan vi hjelpe hverandre, mens vi legger inn vekta på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres herlig ut.

Spent hvordan det er på vekta i morgen. Nå er jeg blitt skikkelig forkjølet igjen for "ørtende" gang denne høsten og vinteren. Trim blir det da mindre av - sitter på ergometersykkelen, men orker ikke ta i så mye, må vel la kroppen få litt hvile også, skal jeg bli frisk.

Ellers var jeg på fest i går kveld, spiste mye salat, men med ris og stroganoff sier deg seg sjøl at det blir noen kalorier. Noen i vinglassi tillegg så---. Men var flink og drakk to liter farris til.

I dag har vi hatt bursdagsmiddag i familien, men jeg synes jeg var flink - laks med bittelite hollandaise og noe soppstuing, og den minst dajmkakebiten jeg kan huske jeg har fortært noen gang.

Håper på det beste, og tenker at dette skal jeg klare og gjennomføre skikkelig denne gangen, og da må jeg holde ut med noe selskapelighet. Kan jo ikke bli helt asosial heller.

 

Men, verst med rennende nese og nysing. Sitter og skriver og synes såååååå synd på meg sjøl.

 

Håper som sagt at veiinga i morgen skal få meg i godt humør.

 

hilsen fra livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gmh.

 

Ønsker deg god tur til Spania med et snev av misunnelse... ;) Var i Spania en måned i fjor, men har gjort andre prioriteringer denne vinteren. Vet om alle fristelsene du kommer til å bli utsatt for der, men du får prøve så godt du kan så du ikke ødelegger alt for mye for deg sjøl. De har jo utrolig gode salater og masse deilig fisk på menyen, så det er mulig å velge litt fornuftig i forhold til mat. Litt verre med alt det gode man kan fylle i glasset..... Men som du sier så blir det mye trim. Fyldig rapport forventes! :)

 

Hunden min fjernet livmor og urinsteiner. Alt gikk kjempefint. Hun var i veldig god form siden hun har vært med meg og samlet trimpoeng! Kom seg veldig fort.

 

PS. Du kan jo lett gå inn på internett i Spania og sende oss en "kvalm" feriehilsen...........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å samle trimpoeng med forkjølelse nei. Men jeg så du hadde et fint resultat likevel. Du har all grunn til å være stolt av deg sjøl. Det går jo absolutt rette veien. Jeg syns også det går litt tregt med cm rundt livet, men det går jo den rette veien det også. Skulle ønske at jeg bare gikk ned rundt livet hvor jeg har mest, men kan dessverre ikke velge.....

 

Ønsker deg lykke til med ny uke. ;) Og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er som du skriver, gmh, når det går rimelig greit bruker vi tråden mindre.

Jeg synes det går tilfredsstillende. Spent på veiing og måling i morgen. Skal i stor bursdag med restaurantmiddag og sikkert kaker etc. Kjære karakterstyrke - stå meg bi:-)

Kjenner jeg allerede er utålmodig - venter på "synlige" resultater og maaaaaange kilo. Må ta meg i å tenke at i morgen mandag er det 4 uker siden jeg startet opp her.

Alt går greit på hverdager. har lagt meg oppen skikkelig rigid rutine som jeg følger - og klarer å leve opp til. Vanskeligere i helga.

Skal i tillegg på teatertur m/middag med jobben torsdag. Allerede betalt flere "lapper" for kostbart mimåltid. Har bestemt meg for å unngå alkohol til maten og den kvelden. Holder meg til vann - lite glad i brus heldigvis. Ønsket om å gå ned i vekt er stort. Jobber med meg sjøl for ikke å falle i den grøfta som jeg vet er der - nesten sulte seg for kortvarig gevinst.

 

 

Oi - dette var godt å få skrevet. Ikke kommet i gang med dagbok - får liksom ikke tatt meg tid, kanskje redd for hva jeg kommer til å erfare om meg selv og min standhaftighet:-))

Prøver å legge noen smålinjer inn her i løpet av uka. Erinn hver kveld - ser spent etter innlegg fra dere andre.

 

Lykke til alle sammen

 

mvh livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du skriver litt. Ja det er nok slik at går det greit å skriver man mindre. Men jeg tenker sånn at siden vi er ei gruppe som skal støtte hverandre så bør vi vel skrive inn når det er bra også. Det kan jo være nok til å motivere en annen som kanskje står på vippen. Ser jo at det er mange som leser innleggene, men jeg blir ikke så motivert til å skrive hvis jeg bare "prater til veggen". Skjønner? I stedet for å utebli kan en jo bare gå inn å skrive: Hei, alt går bra......... Da vet vi at vedkommende fortsatt er med i gruppa.

 

Ønsker deg lykke til med utfordringen du har foran deg. Prøv å tenk at hvis du skeier ut skikkelig setter du opplegget ditt skikkelig tilbake. Er det verdt det? Ta mindre biter og spis sakte. Drikk mye vann og ikke se det som et mål at du skal spise opp..... :) Jeg er sikker på at du greier det! :(

 

I morra skal jeg veie meg. Har hatt en fin uke og samla mange trimpoeng. Men har to dager som jeg ikke fikk i meg nok mat, håper ikke det har bremset forbrenninga. Men uansett resultat er jeg veldig fornøyd med hva jeg har oppnådd så langt. Har en bedre kontroll over hva jeg får i meg, trimmer mye og formen er veldig mye bedre enn den var før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kom over denne tråden nettopp jeg. Har vært innom sånn fra tid til annen - men ikke så veldig aktivt da.

Og så lurer jeg på om det er greit å henge seg på da?

 

Jeg er 53 - og jeg satser på å miste 15 kilo i løpet av dette året.

 

Har gått på kurs tidligere - men nå finnes det ikke kurs her jeg bor lenger.

 

Lurer på internettkurs - men vet ikke helt om det funker for meg. Føler jeg trenger de samlingene - se gjengen i øynene liksom:-)

 

Bruker vektklubben til å legge inn mat og trim da - og det er veldig greit:-)

Jeg veier meg hver mandag.

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss! Bare fint at vi blir flere i 45+-gruppa. Fint om du kan skrive litt innimellom så vi vet at du forsatt er med. :) Som du sikkert har sett har vi en egen tråd - 45+ resultater - som vi legger inn resultatet hver uke.

 

Lykke til! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått igjennom listen over de som ville være med i 45+. For de som ikke lenger ønsker å være med syntes jeg det er fint om dere sier i fra i stedet for å utebli. Så derfor spør jeg:

 

SOELLI

Du skrev innlegg 8. januar og ønsket å bli med i gruppa. Har ikke hørt fra deg etterpå. Ønsker du fortsatt å bli med? Trenger du motivasjon er det mange her som kan hjelpe deg vet du :)

 

BITEN

Det samme gjelder deg. Vi vil gjerne ha deg med men da må du gi lyd fra deg.

 

ANE

Det gjelder deg også! Hvor er du???

 

SOLENGEN

Og det gjelder deg. Er du med?

 

ANNE BIRGIT

Deg også. Har ikke hørt noe fra deg. Er du med?

 

 

Sender dere hverved et stort "spark i ræ..." og håper vi får svar fra dere! :)

 

Ha en fin og kallorifattig søndag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en litt rolig stund på jobben - så hvorfor ikke legge inn en liten epistel:-)

 

Jeg har akkurat lagt inn resultatet for uka som gikk. Ikke allverdens da - og grunnen er vel et litt vinglete kosthold - og nærmest fraværende trim.

 

Skal nok skjerpe meg på trimfronten utover i uka. Skal på kurs 2 dager - og vet av erfaring at da er jeg så og si oppbrukt når kvelden kommer.

Men noen runder på sykkelen må vel la seg gjennomføre.

 

Matmessig er jeg litt usikker på hva jeg skal.

Er lenge siden jeg gikk på GR kurs - så jeg har bare de "gamle" kursbøkene.

Men regna ut mitt kaloribehov i går - og kom til at jeg burde bruke Meny 2 med 1600 kalorier. Skal forsøke det noen uker og se hvordan det går. Som sagt litt usikker der..

 

Så jeg satser friskt til neste veiing jeg:-)

 

Lykke til alle sammen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt her og jeg med samme jeg er i farta. Veiing rette vegen, kunne vært mer, men tror -0,4 er riktig fart. endelig et par cm. i reduksjon - mine første denne gangen.

 

Lurer på - hvordan klarer dere å sette "smileys" inn i teksten.

 

Neste spørsmål - jeg er svært glad i å sykle. har ergometersykkel foran tv - sykler mellom 30-45 min nesten hver kveld mens jeg ser på mer eller mindre tåpelig amerikanske krimserier. Har større problem med det som skal til for å stramme opp f.eks. magen hvor skinnet allerede kan rommet en liten fotball for å bli stram.

Har noen gode tips. har en gammel Kari Jaq. video, men det kjeder meg nesten ut.

 

Vurderer faktisk å investere i noe som heter eye toy som mitt barnebarn har, hvor du "går inn i" greia. Kanskje letter å følge med da. Har også hørt om "dansematte" hva/hvordan.

 

Mange spørsmål, men min tillit til deres kreativitet er stor.

 

Fortsatt god kveld.

 

mvh livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil selv om du ikke hadde vektnedgang denne uka. Du hadde jo gått ned hele 2 KG forrige uke! :( Vi må nok avfinne oss med at det går litt i rykk og napp. Men så lenge du følger opplegget ditt og ikke skeier ut noe særlig vil du fortsette å gå ned. Måler du midjemål? Du kan ha mistet cm selv om du ikke har mistet vekt denne uka. Ikke la denne veiingen ødelegge for deg. Stå på! Er sikker på at du klarer det. Og jo mindre vi skeier ut jo raskere kommer vi i mål! :) Og hvis du må skeie ut litt, gå deg en god tur på forhånd. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt her og jeg med samme jeg er i farta. Veiing rette vegen' date=' kunne vært mer, men tror -0,4 er riktig fart. endelig et par cm. i reduksjon - mine første denne gangen.

 

Lurer på - hvordan klarer dere å sette "smileys" inn i teksten.

 

Neste spørsmål - jeg er svært glad i å sykle. har ergometersykkel foran tv - sykler mellom 30-45 min nesten hver kveld mens jeg ser på mer eller mindre tåpelig amerikanske krimserier. Har større problem med det som skal til for å stramme opp f.eks. magen hvor skinnet allerede kan rommet en liten fotball for å bli stram.

Har noen gode tips. har en gammel Kari Jaq. video, men det kjeder meg nesten ut.

 

Vurderer faktisk å investere i noe som heter eye toy som mitt barnebarn har, hvor du "går inn i" greia. Kanskje letter å følge med da. Har også hørt om "dansematte" hva/hvordan.

 

Mange spørsmål, men min tillit til deres kreativitet er stor.

 

Fortsatt god kveld.

 

mvh livsl[/quote']

 

Hva er "eye toy"? Jeg er normalt ganske kreativ, men når det gjelder å stramme opp magen kommer jeg ikke på så mye annet enn situps og andre øvelser på matte, rokkering og sengevals.... :) Ellers må man ta en tur på treningsstudio.

 

Syns du er kjempeflink! Lykke til videre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det skjønner jeg er utopi - kanskje den "alltid" vil henge. Må vel sette igang med sit ups :) :) :( (blir ikke smileys for meg - gjør jeg noe gæli).

 

hva angår eye toy - mulig det skrives noe annerledes. Det er i alle fall et lite kamera som man benytter sammen med noe utstyr for å spille på TV. Med dette eye toy kamera blir du med på skjermen sjøl. en type interaktivt system - trur je.

 

 

livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en sånn Fitnessball fra GR jeg;)

 

Har akkurat fått den da - så den er ikke mye brukt enda.

 

Men bruker en lik på treningssenteret - og den er utrolig effektiv. Blir iallefall skikkelig mørbanka i mageregionen. Og så får en støtte i ryggen hele tida.

 

Så da er det bare å trå til så mange ganger du greier - og litt til - som treneren min sier.

Det går bra med vanlige gammeldagse sit-ups også altså:-)

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :) Regner ikke med at du får bruk for denne :( : ( he-he. Du virker så positiv men den kan jo være grei å ha likevel.

 

Ha en fin dag alle sammen! Her snør det igjen og det blir nok litt ekstra effekt på treningsturen i dag.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre dager med dårlige kostvaner. Teater og middag på restaurant med jobben - kinamat og vinog kake på torsdag - pizza - hjemmelaget herlig og mange biter med rødvin til i går. 4 skiver med hjemmebakt nystekt varmt brød med SMØR og ost til lunsj i dag.

Og da - da slurver jeg med registrering - orker ikke/klarer ikke beregne.

 

Men - nå tar jeg tak igjen - blir en forsiktig lørdag kveld, sjøl om småungene har bestilt pannekake med is og syltetøy til lørdagskosen.

 

Kanskje jeg må leve med noen "sprekker" som - når jeg klarer å ta meg inn fort - bare medfører at målet nås ei uke senere. I mrogen blir det skitur mesteparten av dag - ikke fort med små barnebarn i tet, men frisk luft og bevegelse.

 

På tross av sprekken - litt stolt av meg selv fordi jeg er i gang igjen med GR. :-)

 

mvh livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff! Det er nå vi skulle hatt en "spark i ræva- smiley"!!! :D Da skulle jeg gitt deg en sånn en. Men jeg skjønner veldig godt at det ikke er lett når det er snakk om selskaper, teater o.l. Har heldigvis bare vært "utsatt" for et selskap og jeg greide å gjennomføre det slik jeg hadde planlagt. Det var en utrolig god følelse! Men til de nye vanene mine har "satt seg" skikkelig føler jeg meg ikke helt trygg. Det er jo nesten så en håper at en slipper disse "prøvene" på en god stund. Men jeg tror det er lettere med det som er planlagt. For meg ville det vært verre hvis noen dumper inn her med masse deilige kaker..... ;) Jeg må være forberedt, da er det lettere å bevare kontrollen.

 

Tror fortsatt dette er siste gang jeg må holde på med vektredusering. Har aldri noensinne vært så motivert. Nå har jeg holdt på i 7 uker og tenker nesten ikke på det en gang. Føler meg i veldig mye bedre form, både fysisk og mentalt. Ved tidligere forsøk hadde jeg ofte utskeielser allerede første uken, så humøret gikk ofte litt opp og ned. Nå er alt mere stabilt. Fikk testet 14 forskjellige blodprøver, og det er ekstra motiverende når alle testene viste stor forskjell fra de jeg tok før jul. Alle er nå innenfor normalen. Triglyserid-testen er også innenfor normalen, men håper på enda bedre resultat på den neste gang.

 

Nå i disse OL-tider blir det ekstra mye planlegging..... Må tilpasse trimmingen i forhold til hva jeg bare MÅ se på uten at det går utover "gulleplesankingen"! I morgen er det veiedag igjen. Aner ikke om jeg har gått ned, men magen er ganske "slunken" så det går uansett rette veien.

 

Ønsker deg livsl og de andre 45+ lykke til med ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som har registrert vekt enda - men dere kommer vel?

 

Var virkelig ikke så lystbetont å logge inn vekt denne uka. Hadde gått opp - og bare det er jo litt demotiverende.

 

Men da er det bare å brette opp ermene og trå til for fult. Sliter litt med å komme opp i kalorier - høres jo litt teit ut da. Men kaloriene bør jo helst komme av sunne matvaner - og ikke "tull og tøys".

 

Pr. nå ligger jeg på ca 1300 kalorier - så jeg skal ta meg et lite kveldsmåltid med knekkebrød og magerost og prim( godt med litt søtt). Og skal også unne meg ei krus med Confecta sjokodrikk. Da vil jeg ikke ligge så langt unna 1600 iallefall.

 

Kom igang med treninga i dag heldigvis. Har vært utrolig sløv i det siste. Men i dag ble det full uttelling med styrke.

Blir nok aldri noen treningsnarkoman - men et par dager på treningssenteret skal jeg prøve å få til.

Trimturer er nok heller min stil - men føler jeg må trene opp litt styrke også:-)

 

Og Lubina - hurra for deg. Jammen bra resultat. Jeg satser også på å logge et negativt reslutat neste mandag:-)

 

Kom igjen jenter - vi gir oss ikke vel?

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det ganske stille.... ;) Hadde håpet at flere av de som meldte seg inn i gjengen skulle være mer aktive. Mange vi ikke har hørt fra så de strøk jeg fra lista. Da får vi tro at det er KREMEN som er igjen da!! Ha-ha. Skal det ha noe for seg å være med i en motivasjonsgruppe må en jo nødvendigvis skrive litt. Både for å bli litt kjent, men også for å ha muligheten til å backe opp hverandre. Når en ser på hvor mange som leser innleggene så står det ikke helt i forhold til antall skrevne innlegg.....

 

Når man holder på med kostholdsendring (fint uttrykk) må vi bare belage oss på at det kan gå litt opp og ned. Jeg er heldig som foreløpig ikke har hatt noen nedturer, men det kommer nok.... :D Og vi vet som regel årsaken til at vekten enten står stille eller har gått opp. Da er det bare å legge det bak seg og fortsette på ny frisk. Kunnskapen har vi jo, men det er ikke alltid like lett å følge opplegget. Og det er vel spesielt når man er i ferd med å "gjøre noe dumt" at det er smart å bruke dette forumet.

 

Nå er det ny uke og nye muligheter! Ønsker deg og de andre i gruppa en Fettfattig og aktiv uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...