Gå til innhold

45+


Gjest gmh
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde også håpet at flere ville komme med innspill.

Synes det var helt topp da jeg oppdaga en tråd for oss som har tråkket en liten stund her på jorda;)

 

Ellers går det bedre nå synes jeg. Fikk tatt meg fint inn igjen etter en bedrøvelig uke. Og da synes jeg mye er oppnådd. For jeg regner med å "falle" utfor mange ganger jeg. Men når jeg klarer å ta meg inn igjen, ja da er mye oppnådd:-)

 

I går lå jeg rett under 1400 kalorier - skal helst ligge på 1600 da. Må legge inn et ekstra måltid for å få det til ser jeg.

 

Trene gjorde jeg også. Full styrketrening i 40 minutter - flinke meg.

Når jeg har logga meg ut herfra skal jeg ta en rask trimtur på 1 time - og noen omganger på min nye, fine fitnessball. Og så er det ut på venninnekveld. Blir nok litt godt å spise da - men det har jeg tatt høyde for;)

 

So far - so good...........:-)

 

Klem Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nedtur i går etter veiing og opp 8 hg, men så et lite lyspunkt i 1 cm reduksjon.

Gikk på vekta igjen i dag etter å ha fulgt GR i går og også drukket mye vann. - 1,2 kg fra i går. Var nok mye på grunn av dårlig kosthold noen få dager. Så positivt at det rettet seg igjen da jeg hadde tatt tak i meg sjøl.

Beholder sjølsagt resultatet fra i går, men - som sagt - gleder meg over at det kun var en midlertidig økning og satser på at neste regelmessig veiing vil være mer positivt,.

 

Synes også at det er hyggelig og motiverende å gå inn her å lese. Noen av dere er svært flinke til å skrive. Gri meg også lyst til å sette ned noen ord.

Har det litt slitsomt på jobb for tida.

Kjenner at hele kroppen er trøtt. Tror jeg skal stå over syklinga i kveld og heller legge meg tidlig med boka mi.

Trimmen er viktig, men hvile er også vesentlig når en skal komme i bedre form og redusere vekta.

Ha en fortsatt god kveld.

mvh livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Nå begynner denne tråden og bli forferdelig lang. Skal vi starte en ny tråd? Kunne tenkt meg å kalle gruppen vår noe annet jeg. 45+ kan like gjerne assosieres med vekt 45+. Har dere noen forslag? Har tenkt på "Kjerringklubben" jeg da.... :D Men avhengig av dialekt, det lyder kanskje negativt for noen? Kom med forslag da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Akkurat ferdig med dagens trimrunde - og svetten siler.

Ble 30 minutter på sykkelen i dag - og noen runder på ballen. Lurte meg klar den i går nemlig - men tok trimrunden altså.

Noen her som har erfaring med sånn fitnessball? Lurer på om jeg gjør noe galt nemlig.

Etter 15 situps var jeg sjøsyk som fy - måtte bare gi meg. Må være den rullende bevegelsen - kanskje;)

 

Har gått glimrende denne uka både treningsmessig og matmessig. Ligger fremdeles litt lavt kalorimessig dersom jeg regner ut etter GR-metoden - men jobber iherdig med saken.

 

Og livsl - det er viktig med hvile. Vi skal jo leve så normalt som mulig - dette skal jo helst være varig da. Så vi får finne en måte det går an å leve på også.

Håper du kosa deg masse med boka di da.

 

Sant at det begynner å bli en litt lang tråd dette Lubina. Ser at en annen motivasjonsgruppe er begynt å logge ny tråd hver uke - med ukenummer i tillegg til betegnelsen. Kanskje det hadde vært en ide for oss også.

Trodde forresten selv at 45+ henspeilte seg til antall kilo - og ikke var for oss har startet på vår andre ungdom;)

Men har ikke noe bedre forslag jeg da. Kjerring funker for meg det - men hva hvis det dukker opp et mannebein?

 

Vi får tenke over det!

 

Lykke til med innsatsen:-)

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Akkurat ferdig med dagens trimrunde - og svetten siler.

Ble 30 minutter på sykkelen i dag - og noen runder på ballen. Lurte meg klar den i går nemlig - men tok trimrunden altså.

Noen her som har erfaring med sånn fitnessball? Lurer på om jeg gjør noe galt nemlig.

Etter 15 situps var jeg sjøsyk som fy - måtte bare gi meg. Må være den rullende bevegelsen - kanskje;)

 

Har gått glimrende denne uka både treningsmessig og matmessig. Ligger fremdeles litt lavt kalorimessig dersom jeg regner ut etter GR-metoden - men jobber iherdig med saken."

 

 

 

 

Så flink du er! Skammer meg litt når jeg ser hvor mye du gjør. Jeg har hatt et par dager helt uten trim.... Men uken er ikke over enda. Har ingen erfaring med fitnessball. Kanskje du må begynne med sjøsyketabletter før du bruker den!! Ha-ha.

 

 

 

Sant at det begynner å bli en litt lang tråd dette Lubina. Ser at en annen motivasjonsgruppe er begynt å logge ny tråd hver uke - med ukenummer i tillegg til betegnelsen. Kanskje det hadde vært en ide for oss også.

Trodde forresten selv at 45+ henspeilte seg til antall kilo - og ikke var for oss har startet på vår andre ungdom

Men har ikke noe bedre forslag jeg da. Kjerring funker for meg det - men hva hvis det dukker opp et mannebein?

 

Vi får tenke over det!

 

Lykke til med innsatsen:-)

Pandora

 

 

Jeg føler meg ikke som kjerring, men har ingen dårligere assosiasjoner med ordet. Vi får tenke litt på det. Sjansen er vel ikke kjempestor for å få enn et mannlig medlem, men vi skal da jammen ønske han velkommen!! ;) God ide å lage ny tråd hver uke. Får håpe de andre i gruppa kan komme med sine meninger.

 

Ha en fortsatt fin og aktiv uke!

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

 

Ja, jammen greide jeg ei treningsøkt i dag også. Og nå gikk det mye bedre med ballen - ingen sjøsyketendenser i dag nei. Så da slipper jeg sjøsykepillene da Lubina:-)

 

Men jeg er ingen flink trener - iallefall ikke sånn i utgangspunktet. Bare litt deilig å fortelle om det når jeg virkelig trør til.

Litt sånn skippertakmenneske er jeg nok på den fronten ja - og det samme er jeg vel når det gjelder matinntaket.

Føler av og til at det bare er en sånn av/på bryter.

Enten er jeg "fryktelig" flink både med mat og trim - eller så er jeg det ikke - for å si det sånn.

Bøtter innpå som om jeg aldri har har hatt et vektproblem i hele mitt liv. Og da kan man jo ikke beholde trivselsvekta si da.

 

Men denne gangen har jeg stor tro på meg selv. Nå skal det bli varig:-)

Det tror jeg på ja:D

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pandora!

 

Jeg er sikker på at du greier det denne gangen! Ikke glem den gode følelsen du får når du er flink med trim og matinntak. Det er jo en veldig god følelse når vi greier å styre på den veien vi egentlig vil gå, og ikke ta alle de småveien som fører oss ut på ville veier! (Dette ble mye veier....!!)

 

I dag fikk jeg testet meg sjøl igjen. Jeg bakte fyllte boller (makronfyll). Erstattet sukkeret med fruktose, men lell..... Det er ikke slankemat. Men jeg har hatt så få utskeielser så nå planla jeg en i dag. Og jeg spiste bare EN!!! Resten gikk i fryseren. Det ble en veldig hyggelig lunsj - kaffe og bolle. Nam-nam. Men testen pågår forsåvidt enda. Jeg vet jo de ligger i fryseren og bare venter på å bli putta inn i mikro'n..... ;) Det blir en drøss med bursdager fremover også, så her må det planlegges.....!

 

Har ikke fått trimmet de tre siste dagene. Det kommer jeg nok til å merke når jeg skal på vekta på mandag. Men i morra ser det ut for at jeg kan disponere tiden som jeg vil, så da blir det trim.

 

Hvordan går det med dere andre i gruppa? På tide å titte innom og skrive litt? Venter fortsatt på et forslag på navn på gruppa vår... :D

 

Ha en fantastisk helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lubine!

 

Jammen en bragd det der - jeg elsker gjærbakst, spesielt nybakt.

En prøvelse å gå forbi et bakeri/konditori når lekkerbiskenene ligger der på rekke og rad.

Men vi er da standhaftige vi. Kroppen føles mye bedre når vi står over - men litt er lov da. Må ikke bli helt fanatiske heller:-)

 

Inspirert av deg så holdt jeg meg unna sjokoladeskåla og chipsskåla i går - kan du så kan jeg;)

Var barnevakt for min skjønne barnebarn - og fredag er jo litt kos for dem da. Men mormor var skikkelig standhaftig - og drakk te!!

Skikkelig helteglorie med andre ord.

 

Ble rett under 1400 kalorier i går - og ingen trim.

Flott vær her hos meg i dag. Skal ut på en lang trimtur - og kanskje rulle litt på ballen?

 

Stor motivasjonshilsen til alle som er innom.

Vi tråkker til med sunne vaner dere:-)

 

Pandora

PS

Lubine: Kanskje Seniordamene - eller gjengen dersom det skulle dukke opp et mannebein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Pandora!

 

Jammen greide du deg bra. Det er ikke bare bare å ha fristelsene rett foran seg. Men jammen er det gøy når vi greier å styre unna. Jeg var i bursdag i går, og selv om det var planlagt er det ikke så enkelt å holde seg innenfor kalorigrensa. Tok bare et stykke vannbakkels mede vaniljekrem. Så det gikk veldig greit. Verre var det senere på kvelden, da ble jeg skikkelig sulten. Men jeg hadde en skikkelig treningstur i går, rask gange i "melissnø" i en time og 20 minutter! Så jeg spiste kveldsmåltidet mitt med god samvittighet. Å legge seg sulten er å be om en søvnløs natt.

 

Syns forslaget ditt om "Seniorgjengen" var bra. Siden ingen andre har noen meninger om navn, syns jeg vi skal begynne å bruke det fra i morgen. Siden vi ikke er så mange kan vi vel like godt legge inn resultat på samme tråden. Hva syns du/dere andre om det?

 

PS. Señor betyr jo mann på spansk...... Seniorgjengen er absolutt for begge kjønn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens

Jeg er tilbake i gamlelandet - 2 kg tyngre. :D

 

Har hatt ei fantastisk uke i Spania. Golf hver dag i 7 dager. I tillegg fikk jeg med meg ei økt i badebassenget og i treningsstudioet. Veldig mye trening, men maten, vinen, ølet, oliven og peanøttene ble vel mye. I tillegg har jeg hatt ei alt for hektisk uke etter at jeg kom hjem med fy-mat.

 

Nå er det slutt !!!!!!!!

 

Mange av dere er veldig aktive inne på tråden og det er fint. Vitsen er først og fremst at vi skal lære av hverandre og motivere hverandre. Stille spørsmål og finne på noe lurt sammen.

 

Ut fra det har jeg lyst til å anbefale Pandora å bli med på GR's nettkurs. ((Tror ingen har svart deg på spm. ditt) (Brevkurs, ;) som vi fleipet det til) Min erfaring er at det gjør det mer forpliktende enn å bare delta i vektklubben. Ikke minst så lærer man mye gjennom de nye bøkene og med personlig veileder.

 

Enig at vi kan lage ny tråd - forslag på seniormotivatorene.

 

I dag blir det skitur etter herrestafetten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gmh

 

Deilig å være tilbake i snølandet tenker jeg! Å unngå fristelsene i Spania er bortimot umulig. Men samtidig er som regel aktiviteten høyere, så resultatet behøver ikke å bli katastrofalt. Synd med den siste uka di, den ødela kanskje mest for deg. Men spist er spist og flott at du er i gang igjen. Og dette tar du fort av igjen! Du har vært savnet på forumet!

 

Sitter her og er veldig skuffa over at vi ikke fikk medalje i staffetten. Vi pleier å være ganske bortskjemte med medaljer i vinter-OL, men denne gangen har vi ikke nådd opp helt. Stakkars idrettsutøvere, de er nok mest skuffa.

 

Takk for gratulasjonene men det var ikke min bursdag jeg omtalte. Men det er faktisk bare noen dager igjen, så jeg leser den igjen da jeg! ;)

 

Fint navneforslag du kom med men det var et veeeeeldig langt navn. Tror jeg holder en knapp på forslaget til Pandora, men det viktigste er at vi bytter navn. Si fra hva dere syns da. Og til livsl også - hva syns du?

 

Nå er det på med piggskoa og ut å samle ukens siste trimpoeng. I morgen er det frem med badevekta og målbåndet igjen.... Er veldig forberedt på et 0-resultat, men tror heller ikke at jeg har gått opp. Men uansett - her gir vi ikke opp jenter! Stå på! Sommeren kommer fortere enn vi aner! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg - pensjonister - seniorklubber - minst 65 år ++

Tenkte så - navnet skjemmer ingen - og vi vet jo hvem vi er - og for å skille oss fra småbarnsmødre i 20-30 års alder -

 

helt greit for meg med seniordamene.

 

Nettopp tilbake fra skitur, bare 45 min på ski, men her skal det skrives årsrapport til jobb før helga skal avsluttes med kinotur - med lacryl som kino godis.

 

Lite ordinær trim siden onsdag - sliten - men har holdt på to kvelder med bokhyller - montere - og ta ned -og montere igjen - .

spent på vekta i morgen - nedtur forrige uke. Vært mye flinkere nå.

 

Jeg liker så godt å lese det som skrives på denne tråden, setter stor pris på den omtenksomme tonen som ligger her.

 

Lykke til alle - gratulerer med dagen - når den kommer - Lubina.

 

mvh livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det livsl! :D

 

Jeg er temmelig frustert over at jeg ikke greier å komme opp med et greit navn. Pleier ikke å ha problemer med å være kreativ..... Men vi kan da alltids bytte når en av oss kommer på et bedre navn. Så jeg lager en ny tråd i morgen med Seniorgjengen - da utelukker vi ikke evt menn som medlemmer - også ser vi hva vi gjør etterhvert. Jeg tenker også litt 65+ når jeg leser senior, så nye forslag tas i mot!

 

I morgen er det bursdag igjen (fortsatt ikke min....) - så dere får krysse fingrene for meg. Får se hva måla blir i morra tidlig før jeg bestemmer meg for om det er verdt å ta et kakestykke, eller om jeg bare tar kaffe. ;)

 

Dere er så flinke til å gå på ski - tror nesten jeg må kjøpe med et par snart. Har gitt bort de jeg hadde for de ble så støvete.... Men med den vinteren vi har nå er det faktisk ganske fristende å ta en skitur. Vi får se.

 

Lykke til med veiing/måling for dere som skal det i morgen. Jeg krysser fingrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...