Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest poitre
Ja' date=' det blir jeg av dere sporty jenter :D Jeg går turer så fort jeg klarer, men jogge???? har nok ikke kondis nok.[/quote']

 

Det hadde ikke jeg heller for tre uker siden!! Det er ganske overraskende hvor fort det går... Men en skal ikke kimse av gåtur heller, blir mest av det for meg også - er jo super mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Doppler
Ja' date=' det blir jeg av dere sporty jenter :D Jeg går turer så fort jeg klarer, men jogge???? har nok ikke kondis nok.[/quote']

 

Men dere ser meg aldri joggende.. det er så kjedelig.. urk. Eneste som er mer kjedelig er spinning. Ergometersykkel i takt (men knallbra trim på kort tid da) ;P Nei, gi meg ski, sykkel (ute) eller en aerobicsal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Morsomt med så raske svar :D

Da får jeg skaffe meg en vekt da! De selger vel slike billig på clas ohlson ol?

 

Er vel greit å gjøre det ordentlig fra første stund, er vel fort gjort å lure seg selv...

Og det har jeg vært flink til tidligere for å si det sånn. I morgen skal jeg også begynne med å skrive ned alt jeg spiser har forstått at det også er lurt.Huff, det er mye å sette seg inn i for en som aldri har telt kalorier eller veid mat, men det blir vel mer "automatisk" etterhvert.

 

Noen som har eksempler på hva dere spiser på en typisk dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... har jeg trodd i 25 år var dr.. kjedelig. Men nå som jeg har tatt det opp igjen: det er faktisk gøy :D

 

Takker for googlemaps-forslaget! La inn ruta. Kun 4.2 km :D Det skal jeg fikse :)

 

Velkommen, linimini! Vil du være med i vårt skjema? Jeg kan lett legge dine mål inn :)

 

Og nå: Liten gåtur med bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Morsomt med så raske svar :D

Da får jeg skaffe meg en vekt da! De selger vel slike billig på clas ohlson ol?

 

Er vel greit å gjøre det ordentlig fra første stund' date=' er vel fort gjort å lure seg selv...

Og det har jeg vært flink til tidligere for å si det sånn. I morgen skal jeg også begynne med å skrive ned alt jeg spiser har forstått at det også er lurt.Huff, det er mye å sette seg inn i for en som aldri har telt kalorier eller veid mat, men det blir vel mer "automatisk" etterhvert.

 

Noen som har eksempler på hva dere spiser på en typisk dag?[/quote']

 

Først, gå inn her og finn ut hvor mange kcal du skal ha om dag;

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

En vanlig dag spiser jeg

frokost

1 skive med rekesalat

 

Lunch

1 skive med baconpostei

1 skive med taffelost

 

Middag

100 gram pasta/ ris eller 150 gram potet

200 gram rent kjøtt eller 100 gram "blandet" kjøtt (farse, pølser etc)

 

Frukt

Banan / Eple / nøtter (IKKE MANGE, veldig mye kcal) 1-2 ganger om dag, noen ganger 3 om jeg trener mye.

 

Kvelds

Varierer litt etter hvor mange kcal jeg har igjen den dagen men vanligvis ei skive eller to. Har jeg mange kcal til gode blir det toast eller noe sånt.

 

Trenger jeg mellommål mellom lunch og middag så tar jeg et par knekkebrød.

 

Jeg skal ha mellom 1600 og 1900 kcal om dag, så for å få i meg det så bruker jeg vanlig pålegg, ikke noe spesielt magert. I tillegg til dette spiser jeg alltid masse grønnsaker til middag. Lørdag teller jeg kcal frem til 18, og så spiser jeg kosemat sammen med familien uten å telle. Men det betyr ikke at det er greit å stå på hodet i snope-skåla. Fredag drikker jeg to glass hvitvin, og spiser 50 gram superchips til detektimen. (vanedyr) Men fredagskaloriene mine er nøye bokført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
... har jeg trodd i 25 år var dr.. kjedelig. Men nå som jeg har tatt det opp igjen: det er faktisk gøy :D

 

Tror deg. Hadde det sånn med ski. Det hele ble en helt annen opplevelse med riktig utstyr og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Den ser omtrentlig slik ut:

 

Frokost: Tre Ryvita rug med lett-gulost. Kopp kaffe m/litt melk.

 

Lunsj: Tre Husman knekkebrød med makrell i tomat. Kopp kaffe m/litt melk.

 

Mellom: En banan el. et eple eller annen frukt.

 

Middag: En av de anbefalte her på vektklubben; ca. 350 kalorier.

 

Mellom: En rute eller to med Dark 70 % sjokolade.

 

Kvelds: Tre Ryvita rug m/ lett-gulost.

-----------

I tillegg: Drikker 2 liter vann hver dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg var veldig flink til å gå masse i fjor vår og sommer, og formen ble raskt mye bedre. Jeg gikk noen ganger til en hytte i skogen her jeg bor, det er 5 km hver vei. Til hytta er det stort sett oppover med noen flate partier, med tilsvarende nedover hjem igjen. Jeg begynte å jogge litt på vei ned og klarte til å begynne med 7 min i strekk. Var kjempefornøyd med det. Neste gang jeg tok turen, klarte jeg 15 min og til slutt klarte jeg å jogge de 5 km ned fra hytta. Hele veien har jeg klart bare den ene gangen, men jeg har heller ikke prøvd noe særlig etter det.

 

Nå er det en stund siden jeg jogget, men jeg har tenkt å prøve meg igjen når det blir litt mindre sørpe- og snøføre rundt her. Formen kommer faktisk overraskende fort, når du trimmer jevnlig.

 

Lykke til med joggingen, charliemor! Jeg skal komme meg i gang jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, tusen takk, du også EliseV, for oppmuntrende ord om stigende form! Gøy å høre om dine joggeturer - og formen som kom raskt! Fem kilometer.... Håper jeg har den inne innen 1. april. Sentrumsløpet 3. mai er jo doble distansen... Nå går det mot lysere tider og barere veier; dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

Jeg er som regel mest sulten på den første halvdelen av dagen, og ikke så mye senere på kvelden. Jeg spiser nesten ikke vanlig brød, pasta, ris eller poteter lenger - av forskjellige grunner. En vanlig dag kan gjerne se slik ut:

 

Frokost: Havregrøt med melk, litt syltetøy og banan oppi / yoghurt med korn og frukt / rugbrød med magert pålegg.

 

Mellom: Yoghurt med korn / 1 skive rugbrød med kokt skinke / lett philadelphia / god og mager leverpostei, og masse grønt på. Bruker kesam istedet for smør så det ikke blir så tørt.

 

Lunsj: Salat med noe magert kjøtt og dressing / eller samme som mellommåltidet, bare litt mer.

 

Mellom: Frukt, eller som forrige mellommåltid. Noen ganger en pose rett i koppen med litt stekt sopp eller noe godt oppi.

 

Middag: Kan være wok, en god ovnsform med kjøtt og grønnsaker, tomatsuppe med egg, hamburgere, salat, gryteretter, stekt fisk...prøver å variere mye. Spiser mye linser og bønner som tilbehør.

Prøver også å krydre maten godt, sånn at det smaker litt av maten (tankegang: mest mulig smak for færrest mulig kalorier). Bruker derfor mye hvitløk, chilli, lime (istedet for salt - prøv det!), urter, currypaste, ingefær...det jeg måtte finne på egentlig. Uansett prøver jeg alltid å fylle minst halve tallerknen med grønnsaker, det er godt og metter veldig.

 

Kvelds: Spiser ikke så ofte kveldsmat, men hvis jeg har trent kan det feks være en liten porsjon av middagsrestene, en yoghurt, litt frukt, smoothie eller noe annet lett. En kopp te er også godt til kvelden:)

 

...blir nesten sulten av å tenke så mye på mat jeg!:D Men nå er det natta!

Ny uke i morgen, lykke til alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jepp, + 0.4. Det var ikke akkurat sjokkerende, og i hvert fall ikke ettersom jeg vet at mensen er her når som helst; da går jeg opp i vekt.

 

Positivt: Midjemålet ned 0.5 og jeg er nå der jeg hadde satt som målet; 75.0 cm.

 

Ser frem til denne ukas fysiske utskjeielser som begynner i kveld med joggingen hjem fra italiensskurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig, men ukens veiing viser 64,3 kg, nedgang -1,1 kg. Herlig!! Ikke rart at dongribuksa mi henger løst.

 

Forrige uke viste stillstand, så jeg ser dette som et samlet resultet av de to siste ukenes innsats.

 

Og jeg stemmer i med deg, Charliemor: Gleder meg til kveldens trening! I dag blir det Aerobics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Veiedag i dag. Vekten viste forskriftsmessig nedgang på 0,5 kilo til 64,6. Samtidig er det ytterligere ned 0,5 cm i livet til 80 cm akkurat. Offisielt under den farlige grensen på livvidden! k005.gif

Og så hyggelig med masse liv og nye mennesker på tråden i helgen. Velkommen Linimini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Ja' date=' tusen takk, du også EliseV, for oppmuntrende ord om stigende form! Gøy å høre om dine joggeturer - og formen som kom raskt! Fem kilometer.... Håper jeg har den inne innen 1. april. Sentrumsløpet 3. mai er jo doble distansen... Nå går det mot lysere tider og barere veier; dette blir bra![/quote']

 

Nå vet ikke jeg hvor trent du har vært, men på meg virker det som om du øker tempoet på treningen fort! Pass på så du ikke får belastningsskader, og begynner du å kjenne vondter, så tar du pause fort som fy og lar det hvile litt. Særlig beinhinner er lette å irritere når man plutselig blir bråsprek. Gikk på den smellen selv så nå har jeg to bein som ikke tåler løp/hopp eller jogg mer enn to ganger i uka. Og husk jo mindre trent man er, jo lettere blir man overtrent.

 

Dagens moralpreken.

 

________________________

 

Har vonde legger selv akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... av flere enn deg, Doppler :D Min kjære, lengre halvdel har selv smertelig erfart at for mye trening for tidlig kan gi vondter. Jeg skal forsøke stogge meg selv best mulig. Var forsåvidt flink i helgen og holdt meg til kun den ene joggeturen fredag, selv om jeg hadde lyst til å jogge også lørdag. Jeg skal jogge rolig og behersket og satser på at det vil funke, både mht. å bevare bena og å få opp formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Ukens veiing er unnagjort og vekta viste i dag 69,2:-) Nedgang fra forrige uke på 0,4 kg. Det var da en hyggelig start på kurs 2. Klarer jeg minst 300 g til neste mandag er jeg på 68 og noe. Yuhuu.... motivasjonen står og hyler her!

 

 

Charliemor: Pass på at du har skikkelige sko! Som Doppler sier, så er det fort gjort å få vondt i bena, så et par skikkelig gode sko er en meget god investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... på Løplabbet her på fredag. Så nå har jeg supre joggesko tilpaset min fot, min kropp og løpestil :D

--------------------

 

GRATTIS MED NEDGANGENE til EliseV, Kristepine og 2rill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

Jeg har veid meg i dag, dog ikke på min egen, faste vekt, så jeg ser på resultatet som litt uoffisielt, selv om den viste ned 400 g. Det er akkurat det samme som jeg gikk opp forrige uke, så nå er jeg på samme vekt som for to uker siden. Hvis vekten viser riktig, tør ikke helt å stole på den. Veier meg i morgen tidlig på min egen, så får vi se! :D

 

Gratulerer med gode resultater alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:-)

 

Er helt ny her inne jeg og, godt å finne flere lave som meg:-)

 

Jeg er 1,54 og veier 56.6 kilo. Målet mitt er 54, tror ikke jeg greier å komme under det, da jeg har en god pærefasong:-)

 

Jeg har gått ned tre kilo siden nyttår (to av de la jeg på meg i desember..)

 

Jeg føler jeg trener og trener, og spiser rett, holder meg unna brød og pasta, spiser masse proteiner, men likevel henger de to siste kiloene sånn på!

Lurer på om jeg spiser for lite, men i dag hadde jeg gått opp 300 gram...

 

Sliter litt med motivasjonen nå, så kanskje jeg er kommet til rett plass for å få fart på den igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har lagt deg til i vårt skjema; satser på at det er ok :D

 

Her i vårt forum kan vi komme med det meste som ligger oss på hjerte mht. vekt og ernæring. Her kan du få gode råd og tips til trening!

 

Mange av oss råder de ferske å veien til å gjøre følgende:

- Regn ut ditt daglige energiforbruk og legg deg så på et menyvalg som samsvarer med dette. Du kjenner kanskje til menyvalgene til Grete Roede? Hvis ikke kan du sjekke ut denne linken: https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

- Mange av oss mener også at det er lurt å være nøye med å notere alt du spiser, i hvert fall de første ukene, ja, kanskje de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...