Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Hallo, andre som er rundt 160 cm høye! Selv er jeg 159,5 cm høy - eller LAV som noen festlige vil hevde :)

 

Jeg veier i dag 64.9 og målet er 60.0. Startet opp på internettkurs for drøyt fire uker siden, da viste vekta 67.7 kg. Min veiedag er mandag. Målet når kurset er ferdig er 62.7 kg. Langsiktig mål, 15. juni, er 60.0 kg. For meg er det en super vekt! Andre av dere 160-folk vil kanskje ha et kilomål som ligger både 5 og 10 kg nedenfor?! Her gjelder trolig prinsippet om trivselsvekt :)

 

Noen som vil joine denne snart 44 år gamle damen på sin vei mot en lettere tilværelse - en vei som er full av (sjokolade-)fristeler?! Etter fire uker på kurs er motivasjonen dalende og sjokoladen nær. MEN DETTE SKAL JEG KLARE. Hovedutfordringen er dog ikke å slanke meg 4.9 kg til, men Å BEHOLDE VEKTA! Følger du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei du..

 

Jeg har holdt på ganske lenge (februar) Fikk av meg 8.5 kg før sommeren, og har siden da hatt en liten (men utrolig gjenstridig kilo) igjen. Som hos deg er sjokoladen en av hovedutfordrerne, samt rødvin i helgene...

 

Jeg er 155 cm LAV :) Startet på 57.3 kg. Da hadde jeg tvillinger på 3 mnd. Nå er de ett år om en uke.. Målet er 48 kg - pendler rundt 49 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det høres utrolig flott ut med den vekta du har, Rakri! En gjenstridig kilo... hva er vel det blant venner?! Jeg mener, den får du helt sikkert av med rett tilnærming, dvs. rett matinntak ispedd noe trim. Trener du på noe vis - har du tid med to småttinger å se til? Jeg begynte friskt med sykling i høst. Syklet Rallarvegen i høstferien - og har meldt meg på Fredagsbirken som er i august neste år. Da må der trenes! Men en utfordring er det nå som kulda og glatte veier har inntatt landet. Ønsker meg piggdekk på sykkelen. Ellers får jeg nå og da noen gode turer med vår dvergpuddel Charlie.

 

I kveld er søstsuget her.... Startet med krom i går. Spent på når det skal virke.... Skal jo liksom stagge søtsuget det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, velkommen til oss her nede! Det var den siste kiloen eller to som skal vekk da... Du sier noe om "aldren tatt i betrakning" - kan jeg anta du er 63-modell? Selv er jeg da en 64-modell. Og merker vel forskjellen fra da jeg var 20. Den gang tenkte jeg ikke på vekta. Trolig fordi jeg var så utrolig mye mer fysisk aktiv den gang. Har satt meg mer til med åra... Men jeg jobber med saken! Har meldt meg på Fredagsbirken som er i august neste år. Sykle drøye 9 mil... Skal gå det! Og jeg er i gang med treningen. Får meg en god sykkeltur i uka - kanskje klarer jeg to turer denne uka? Tvinge meg ut. I går, fredag, skulle ut på kvelden. Hadde mulighet til å ta buss i regnværet, men dro frem sykkelen. Det ble 2 x 25 min med god fart. Tilfreds da kvelden kom (da hadde jeg veid opp for den sjokoladen jeg tok tidligere på kvelden...).

 

Kun tre uker igjen av mitt GR-kurs. Legge gode vaner for tiden som kommer etter kurset. Jeg snakker høyt og mye om det for riktig å pode det inn i meg selv!

 

Denne helgen byr på en utfordring: Skal i barnedåp i morgen. Der kommer til å være MANGE fristelser. Jeg ser for meg hva og hvor mye jeg skal ta av kaker og annet. Drikke mye kaffe og farris! Jo, med veiedag mandag er det ingen bønn!

 

Noen utfordringer for dere nå i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen. Har besøk denne helga, så har omtrent ikke vært på nett. Er som regel innom en gang eller to hver dag ellers. Ja, den siste kiloen... sukk.. Litt av greia er vel at man tillater seg å skeie ut, sånn som denne helga. Har hatt tvillingene sin farfar + samboern på besøk. Har feiret bursdagen til farfar og ettårsdagen til guttene på forskudd, så da ble det mat ute på Egon igår, kake her hjemme og pinnekjøtt idag. Ikke minst blir det en del snacks og sjokolade og rødvin i kveldinga i hyggelig lag.. Er ganske beinhard ellers, men så blir det en dag eller to med "tellefri" - så det er nok der mye av årsaken til den siste kiloen ligger :confused:

 

Har heller ikke vært noe flink å trimme den siste tiden. Er rimelig "pudding" etter en hel dag med de to små, så det er sjelden jeg kommer meg på trening når de har lagt seg. Håper å mobilisre fra i morgen igjen, så jeg kommer i mål før jul :)

 

Charliemor: høres ut som du er godt igang :)

 

Klumpen: vi SKAL klare det før jul!!!!!!!!!Så får premien være et nytt fint plagg eller noe.. Har kjøpestopp nå inntil jeg når målet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, jeg er for premie jeg også, Rakri! Har bestemt meg at når vekta viser under 63,5 da skal jeg kjøpe ny olabuksen. Ikke før.

 

I dag har jeg vært i barnedåp. Flust med god mat og kaker... Mener selv jeg forsynte meg moderat, men føler meg helt full nå... Spent på veiingen i morgen tidlig; "supert" med veiedag mandag.... Kjennes ikke slik ut akkurat nå!

 

Mørket tærer på mitt humør og derved på slankemotivasjonen. Vi har en slik lyslampe her i huset jeg tenkte å teste i morgen tidlig mens jeg spiser frokost. Den har sånt lys i seg som skal virke helsebringende nå i vintertiden. Lampen og krom skal gjøre susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veiedag mandag kan være noe herk innimellom. Ofte har det fungert etter planen, nemlig å kjøre veldig moderat i helgene. Men jeg tilalter meg noen ganger (sånn som denne helga) å ta en tellefri dag, eller kose meg litt ekstra - og da føles ikke det såå veldig ok med veiedag mandag. En helg vi var på hotell tok jeg fri hele helga, og veide meg ikke før torsdag... Føler jeg må gjøre det slik innimellom. Det viktigste er jo å hente seg inn igjen.

 

Føler jeg er veldig motivert nå til å brette armene opp og ta siste rest. Har koset oss alt for mye i helga, men det har vært deilig :) :)

 

Så planen for i morgen er som normalt hva mat angår, trilletur med de små på dagen og trening på kvelden.

 

Hørtes herlig ut med sånn lys. Er det dyrt? Vi sliter litt med mørket både jeg og mannen min og jenta mi på 14. Får litt lavere energinivå rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

I dag startet jeg altså dagen med frokost og påslått lysterapilampe. Du spør hvor mye en sånn koster, Rakri. Tok en tur til http://www.enklereliv.no og fant noen der, men de er relativt dyre; ca. 2500 (http://www.enklereliv.no/products.aspx?search=lampe).

 

Googlet litt på lysterapilampe: QXL har f.eks. en auksjon gående nå, ferdig om fem dager. Lampen står nå i kr. 400.

 

Mørket plager meg såpass - ja, satser på at det er mørket som setter meg i "dvale-humør" for tiden - at jeg nå tar perm. fra korpset fram til jul (janitsjarkorps er liksom livet for meg, men skal se om det er liv laga uten!). Så i kveld, i stede for øvelse, tar jeg en sykkeltur. Åkke som. Selv om det høljer ned, hvilket det gjør i skrivende stund her jeg bor. Nå bekjenner jeg her at jeg skal sykle, da blir det ikke så enkelt å droppe det :)

 

Så til dagens vekt: Ned 0.1 kg fra forrige mandag... Ikke mye å skrive hjem om, men centimeterne var dog minket noe. På fem uke har midjen f.eks. krympet 5 cm. Tar med meg den jeg!

 

Høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jepp, jeg tvang meg selv ut i går kveld. Syklet i 45 min. Da var framhjulet tomt for luft... Fikkk så en 20 min. gåtur også!

 

Jeg skal ut på en tur til denne uka. Mulig alt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Charliemor ;)

Jeg kom meg også på trening i går. 30 minutters rask gange til og fra treningssenteret, så 20 minutter på sykkel og 40 med styrketrening. Og en time trilletur med tvillingene tidligere på dagen (ganske bra trim det også, vogna og guttene er ca 40 kg tilsammen - så det er litt å skyve på!)

 

Skal ut å gå idag også - vi får oss omtrent en time tur hver dag. Har et mål om å få gjort litt situps og sånt hver dag, men det koker litt bort for meg. Blir ofte sittende på nett eller med aviser eller gjør husarbeid når de sover - og når de er våkne får jeg det iallefall ikke gjort (her står unnskyldningene i kø :) ) Har ikke så veldig mye fett igjen på magen, men det er mye slappe muskler og en del overflødig hud etter min enorme tvillingmage på 115 cm i omkrets.. Dere skulle sett hvordan jeg så ut - 155 i høyden og 115 rundt vittig syn!! ;)

 

Ønsker dere en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, alt du får til med to småttinger i huset! Imponert over din treningsmengde. Det er bare å stå på. Og ja, jeg ser for meg 155 og 115! Nesten utrolig at en så relativt liten kropp kan bære på to unger :)

 

Styrketrening.... der sa du noe interessant. Hjemme hos oss har vi noen redcord-remedier (redcord kan dere lese om på redcord.no - og på nettsidene til Grete Roede). Lørdag og søndag tok jeg meg et par økter der med noe push-up-ligneden øvelse. Tok 10 x 3 på hver av dagene. Ikke mer. Men skal si jeg kjenner det ennå i brystkassa! Her er muskler jeg ikke har trent på en stund!

 

Jeg har også mine mer eller mindre gode unnskyldninger for IKKE å trene: Har ME-syk livsledsager, sønn på 13 som har en lege for hver kroppsdel (har vært igjennom ca 15 operasjoner, et par av dem av den alvorlige sorten), jeg ELSKER å sitte ved min MAC og surfe etter alt mulig rart og mekke bildealbum, lage hjemmesider... Og jeg er veldig god på å slappe av i sofaen og se på TVen... Der vil jeg si at jeg er best i verden.

 

For min egen del gjelder det at jeg sier høyt til meg selv og omverdenen at I DAG SKAL JEG SYKLE I EN TIME, eller: I DAG SKAL JEG TRENE MED REDCORD I 10 MIN. Dette er overkommelige aktiviteter mht. tidsbruk. Det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, da har jeg startet med kromtabletter. En hver morgen. Tro om det funker?! Merker lite til søtsuget i dag. KAN jo ha sammenheng med snørrete nese, men velger å gi "skylden" på krommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! enda en "liten" dame melder seg... (158 cm HØY)

 

Håper det er greit at jeg slenger meg på nå.

Litt om meg selv:

Jeg er 36 år gammel, gift, har en jente på 2.5 år. Begynte på nettkurs i januar i år, da stod vekten på 78.8 kg, i dag stoppet vekten på 65.8. Er egentlig veldig stolt av meg selv. Det har jo tatt litt tid, men tror ikke det er en ulempe. Målet er å komme seg ned til 58 kg, så jeg har noen kg igjen.

 

Det 4 nettkurset mitt er ferdig nå på mandag, og jeg tror ikke jeg skal begynne på et nytt før i januar, skal prøve litt på egen hånd... Håper på hjelp fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hyggelig med en til her på samme høgda :)

Du har jo bak deg et år med fantastisk vektreduksjon! Her er det bare å ta av seg hatten for deg. Så var det de siste kiloene.... Jeg har fem kilo til som skal av innen utgangen av februar. Neste mandag er jeg ferdig på GR-kurs, og som deg vil jeg da prøve meg alene videre. Dvs. vi har jo hverandre her! Skal se at det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da har jeg startet med kromtabletter. En hver morgen. Tro om det funker?! Merker lite til søtsuget i dag. KAN jo ha sammenheng med snørrete nese, men velger å gi "skylden" på krommen![/quote']

 

Jøss - så spennende da :) Må få høre mer hvordan det funker... sikkert noe for meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! enda en "liten" dame melder seg... (158 cm HØY)

 

Håper det er greit at jeg slenger meg på nå.

Litt om meg selv:

Jeg er 36 år gammel' date=' gift, har en jente på 2.5 år. Begynte på nettkurs i januar i år, da stod vekten på 78.8 kg, i dag stoppet vekten på 65.8. Er egentlig veldig stolt av meg selv. Det har jo tatt litt tid, men tror ikke det er en ulempe. Målet er å komme seg ned til 58 kg, så jeg har noen kg igjen.

 

Det 4 nettkurset mitt er ferdig nå på mandag, og jeg tror ikke jeg skal begynne på et nytt før i januar, skal prøve litt på egen hånd... Håper på hjelp fra dere![/quote']

 

 

Du har jo vært kjempeflink. Godt at du slenger deg på.. Jeg pleier å være ganske aktiv her inne, men har hatt mye besøk både forrige og denne helga i forbindelse med at tvillingene fyller ett år i morgen.. Så idag blir det div. baking.. Skal komme veldig sterkt tilbake..

 

Forøvrig har jeg gått ned drøyt 8 kg, og jobber med siste 1- 1.5 kg nå..

 

God og sunn lørdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, mandag og veiedag. Ned 0.7 fra forrige uke. Det synes jeg er bra - ikke minst med tanke på at jeg har ligget støken med forkjølelse et par dager og ikke har fått trimmet det jeg ønsket.

 

Har nå gått ned 3.6 kilo på kurset så langt - vil vel tippe over 4 innen det er ferdig. Det er kun en uke igjen av kurset. Og deretter 4 kilo unna drømmevekta. Skal jeg melde meg på "hold vekten-kurs", eller har jeg tro på at jeg fikser livet på egen hånd? Kurset koster en del - ikke penger jeg har akkurat nå... Tror jeg forsøker på egen hånd - med god støtte i div. fora her!

 

Jeg spiste sjokolade i helgen. Ikke egentlig fordi jeg hadde lyst på - den bare lå der og fristet meg. Jeg tror virkelig krommen hjelper - på søtsuget! Jeg må selv gjøre noe med det å ikke ta med meg sjokolade når fredagen kommer og jeg er innom butikken... Minne meg selv på at jeg egentlig ikke har lyst :)

 

Og dere; noe spennende å fortelle?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk også ned 0,7 forrige uke. Har fått til trimmen både forrige og denne uka. Det vanskeligste er vanndrikkinga. Må jobbe kraftig med det. Min veiedag denne uka blir onsdag. Veide meg tirsdag sist. Nå går det veldig sakte men dog ned.

Vil anbefale deg å ta et hold vekten kurs. Har gjort det tidligere og klart å holde vekten i 1 1/2 år. Nå går vi inn i en tid også som er vanskelig både ift at det er jul og svarteste vinteren med mørke og dårlig vær.

Jeg har meldt meg på et hold vekta kurs. Jeg vet at jeg trenger det spesielt nå i denne årstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, takker for tipset, klumpen63. Skal grave dypt i lommeboka og se om jeg kan hoste opp de nesten to tusen kronene hold-vekten-kurset koster :)

 

0.7 kg; er ikke det den perfekte nedgangen i uka så vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsener!

 

charliemor og klumpen63, gratulerer med 0.7 kg ned! Jeg synes det er supert.

 

Da var jeg ferdig med dette kuret, 3.6 kg ned. Ikke helt superfornøyd... men men... Skal klare meg på egen hånd nå fram til januar, og så begynne på nytt kurs da, tror jeg må ta et 5 kurs, og så blir det hold vekten kurs.

 

Tror det er lurt med et sånt hold vekten kurs. Det er jo endel nye vaner som fortsatt skal jobbes inn!

 

Synes dere det hjelper med crom? Jeg har prøvd det tidlgiere, men har ikke synes det hjelper så masse... Det beste er å klare å holde seg unna det søte, for da forsvinner søtsuget, men hvem klarer å holde seg borte fra det da???!!! Drikker forøvrig altfor masse pepsi max.

 

Traff en venninne her på lørdag, og hun hang seg veldig opp i at jeg var blitt "sååååå tynn", "nesten helt normal" som hun sa, jo takk for den... "nå må du ikke slanke deg mer, for da forsvinner du". Jeg hater sånne kommentarer, jeg er jo langt fra tynn... og jeg må vel få bestemme selv hva som er min trivselsvekt...

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...