Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest rabarbra

leste at mange har hatt gode resultater! så flinke dere er:)

 

jeg har også veiedag i dag, gikk overaskende ned 1,4 kilo! jeg hørte på alle tipsene jeg fikk av dere angående søtt og trening. det morsomme er at jeg faktisk ikke har lyst på søtt lengre, hvertfall ikke i samme grad=)

 

og hei til de nyeste!

 

min samlede vekt er nå på 64,1 kg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Morsomt å se at alle er så godt i gang på skjemaet, neste uke har kanskje jeg også noen gode resultater? :D

 

Jeg har aldri hatt problemer med å trene endel, driver med lagidrett og trener som oftest 2-3 ganger i uken, og prøver å legge inn en eller to styrkeøkter i tillegg.

 

Er nok maten jeg sliter mest med, spiser nok ikke så ofte som jeg burde. Er i tillegg nokså glad i det søte, og spiser nok litt store porsjoner når jeg først spiser (spiser nesten like mye som min kjære samboer, han er 190cm). Har tenkte lenge på å legge om og vet en god del om hva jeg bør gjøre og spise! Men problemet er gjennomførelsen.

 

Fint at dere svarte på hva dere spiste en typisk dag :D Ble litt enklere å se hva man skal legge seg på.

 

Regnet ut at jeg har en kaloriforbrenning på ca 1800 på en dag, med 7treningsmerker. Så da er det vel meny 1 man skal legge seg på? Samboeren min mente jeg burde prøve en shake fra proteinfabrikken som en erstatning for sjokolade ol. når jeg har lyst på det, noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Ja, da var mandagen her og det betyr offisiell veiedag for meg. Vekten viste 58.9 kg, så denne uken har jeg gått ned 0.3 kg:) Bare det går nedover så er jeg fornøyd! Da skal jeg stå på videre... Jeg har som langsiktig mål til sommeren å nå 55 kg, men tenkte å ha som delmål til påske å være på 57-tallet. Så det er minimum ett kg til, men helst litt mer.. Holde ut litt til! Ikveld skal jeg på dansetime på treningsstudioet:) Stå på videre alle sammen! Dette klarer vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Jeg var litt kjapp i sted. Tusen takk for svarene angående brusdrikking! Nå har jeg lest de nye innleggene, og jeg må si at jeg blir litt giret på å komme i gang med jogging og! Har egentlig allerede vært så fan av jogging...men i fjor tok jeg meg sammen en periode, begynte med å jogge ti minutter, men de siste gangene jogget jeg 30 minutter. Det var skikkelig herlig å trene ute i frisk luft! Kanskje jeg skal ha som mål og jogge 40 minutter i strekk til sommeren?! Ja, jeg tror jeg skal ha det..jogge en gang i uken fra nå av, det må jeg klare i tillegg til treningene på treningsstudioet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Arw1!

 

Gratulerer med nedgang til 2rill, Kristepine, Elise V, rabarbra og studinisen! Gratulerer med nedgang i midjemål, Charliemor! OG med nye joggesko, imponerende planer og god motivasjon!

 

JIPPI!! Er nå under 60 kg, rettere sagt 59.5! Har altså gått ned 1.5 kg på en uke. Har nok kommet over en vektterskel. Har ikke gjort noe spesielt den siste uka. Frem til forrige uke hadde jeg gått ned kun 0.5 kg totalt på tre uker. Moralen er: Man får igjen for å stå på selv om vekta tilsynelatende står stille. Ting skjer! :D Kjøpte ny bikini (ja, faktisk!) for 4 uker siden. Begynner faktisk å føle meg fin når jeg prøver den på. Utrolig deilig! Har nå meldt meg på videre GR kurs og satser på 57-57.5 kg før jeg begynner å stabilisere vekta.

 

Stå på videre, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Morsomt å se at alle er så godt i gang på skjemaet' date=' neste uke har kanskje jeg også noen gode resultater? :D

 

Regnet ut at jeg har en kaloriforbrenning på ca 1800 på en dag, med 7treningsmerker. Så da er det vel meny 1 man skal legge seg på? Samboeren min mente jeg burde prøve en shake fra proteinfabrikken som en erstatning for sjokolade ol. når jeg har lyst på det, noen som har erfaringer med det?[/quote']

 

Meny 1 stemmer for deg da.

 

Er ikke sånne shaker ganske næringsrike? Dette er stoff som kroppsbyggere bruker for å få i seg nok proteiner bla? Jeg er skeptisk. Prøv heller å kom deg over de to første ukene uten å spise søtt, så blir du faktisk kvitt snopetrangen. Selv unner jeg meg sjokolade i helgen. Og jeg har gått ned hver uke likevel. Kanskje ikke så fort som jeg kunne gjort. Men denne gangen skal det vare, så da får jeg heller ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, de er bare å bøye seg i støvet for formidabel innstats både her og der!

 

Nå har jeg da kommet joggende hjem fra mitt italienskkurs. Det ble 4.36 km i følge gpsen. Fornøyd med det :D Fulgte samme opplegget som fredag: 2 min gå - 10 min jogg - 2 min gå - 10 min jogg - 2 min gå. Da jeg var ferdig med det, var jeg ennå ikke hjemme. Spedde på med 2-3 min jogg før jeg gikk de to siste minuttene.

 

Nå kvelds og roe litt ned; høyrast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og tusen takk for velkomst og link:-)

 

HAr nå vært inne og regnet ut at jeg har et daglig energiforbruk på ca 1840 kcal.

Men skjønte ikke helt hvor mange kcal jeg skal spise for å gå ned i vekt. Det står noe om at en skal redusere med 500-800. Kan det stemme?

 

Kjenner at jeg er litt redd for å begynne å spise så mye, er vant til å spise lite og trene mye, men raser jo ikke akkurat ned i vekt for det.....

Er jo klar over at en bør spise seg ned i vekt, men syns jo det er veldig mye mat!

Noen andre som har hatt det sånn som kan overbevise meg om at det er bare til å spise i vei?

Har gått på et Grete Roede kurs for 8 år, 2 barn og 20 kilo siden;-)

Da skulle alle ligge på rundt en 1200 kcal. Det virket jo da. og jeg ble kvitt alle mine svangerskapskilo.

Har prøvd å ligge på rundt en 1200 nå også, men noen mener det er for lite i forhold til hvor mye jeg trener.

Jeg trener 5 dager i uken. Er avhengig av å jogge, gjør det tre ganger i uken, alt fra 6- 10 km hver gang. Trener aerobic og sykling på stuegulvet 2 ganger i uken, holder på en time så svetten siler!

 

Det virker jo som om dere i denne tråden har fått veldig gode resultater, så dere vet vel litt mer enn meg om dette.

 

Er kjempetakknemlig for svar og har begynt å grue meg til å gå på vekten på fredag, føler jeg har spist så mye, tenk hvis den har gått opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hei igjen og tusen takk for velkomst og link:-)

 

HAr nå vært inne og regnet ut at jeg har et daglig energiforbruk på ca 1840 kcal.

Men skjønte ikke helt hvor mange kcal jeg skal spise for å gå ned i vekt. Det står noe om at en skal redusere med 500-800. Kan det stemme?

 

 

Har gått på et Grete Roede kurs for 8 år' date=' 2 barn og 20 kilo siden;-)

Da skulle alle ligge på rundt en 1200 kcal. Det virket jo da. og jeg ble kvitt alle mine svangerskapskilo.

 

Jeg trener 5 dager i uken. Er avhengig av å jogge, gjør det tre ganger i uken, alt fra 6- 10 km hver gang. Trener aerobic og sykling på stuegulvet 2 ganger i uken, holder på en time så svetten siler!

 

Det virker jo som om dere i denne tråden har fått veldig gode resultater, så dere vet vel litt mer enn meg om dette.

[/quote']

 

Dersom du trener så mye så har du et langt høyere forbruk enn 1800. Ta meg feks (nå veier jeg 15 kilo mer enn deg men likevel) Jeg har 4x30 min gåtur 2x1 time aerobic, 2x30 min styrke og 2x1 time på ski i uka. Det gir meg aldri mindre enn 15 trimpoeng. Vanligvis ligger jeg mellom 18 og 20 (men pga tyngda får jeg fler poeng enn deg). Noe som tilsier at jeg skal spise mellom 1600 og 1900 kcal om dag. 54 kilo og 15 trimpoeng tilsvarer 2100 i forbruk og da kan du spise ned til 1300 eller opp til 1600, litt ettersom. Men uansett så vil du gå ned.

 

Jeg får litt kick av trimpoeng. Nå jager jeg mitt andre trimtre.

 

Å spise 1200 om dag funker. Man går ned. Men kroppen liker det ikke og vil prøve å lagre fett igjen etterpå sånn at du fort kan gå opp igjen. Ved å gå ned saktere med mindre sult vil du lettere holde vekten. Jeg var som deg. Trodde 1200 om dag var løsningen. Men jeg har det langt bedre nå med 1600 om dag, er mettere og blidere. Og det var damene i denne tråden som fikk meg på rett spor, så all ære til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Doppler:-)

 

Bommet sikkert litt på trimpoengene når jeg regnet ut, hadde ikke oversikten over de når jeg la inn opplysningene. Har ikke fått satt meg inn i alt her inne enda.

Skal prøve å ligge meg på en rundt 13-1400 for dagen da, så får vi se. Er sikkert hodet mitt jeg burde jobbe mest med virker det som;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at min egen vekt er langt snillere enn den jeg måtte ta til takke med i går! Hoppet på i dag tidlig, og da viste den herlige 62,6 kg! Dvs en nedgang på 1,6 kg fra forrige uke! Men så gikk jeg jo opp 400 g forrige uke, mye pga mensen, sannsynligvis.

På to uker har jeg derfor tilsammen gått ned 1,2 kg, og det er jo en fin nedgang. Det bare viser hvor mye mensen kan "forstyrre"...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Tusen takk for svar Doppler:-)

 

Bommet sikkert litt på trimpoengene når jeg regnet ut' date=' hadde ikke oversikten over de når jeg la inn opplysningene. Har ikke fått satt meg inn i alt her inne enda.

Skal prøve å ligge meg på en rundt 13-1400 for dagen da, så får vi se. Er sikkert hodet mitt jeg burde jobbe mest med virker det som;-)[/quote']

 

Etter å ha registrert en uke så vil du jo se hva du ligger på i trimpoeng. Dersom du kommer opp mot 20 må du nok spise enda litt mer.

 

Hodet er det meste av slankingen! Har jobbet en del der selv. Denne gangen slanker jeg meg uten tidspress. Det er ikke noe jeg må rekke. Jeg skal ned til 65 kilo og stabilisere der. Om det tar tre mnd eller ett år har ikke så mye å si, for jeg føler ikke at denne slankekuren er noen begrensning på livet mitt. Mer en berikelse fordi jeg spiser rett. Jeg er mer opplagt, har penere hud og mindre tørr hodebunn.

 

Det jeg trenger å jobbe med er mitt forhold til vekt. Jeg er tung. Det vil alltid gi meg en feil BMI, så jeg må bli fortrolig med at jeg har har høy bmi men ikke er overvektig. Når jeg nå går under 70 kilo så bruker jeg str medium og 38 i klær. Og da er det ikke sånn at jeg trykker meg inn i dem heller. Ved 65 kilo bruker jeg 36. Men denne forbanna vekta er så høy! Vurderer faktisk å kaste vekta når jeg er stabilisert og heller prøve å forholde meg til speil og klær. For jeg får litt hang-up på vekta mi til tider. Vi sliter alle med vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, maser fælt her inne nå, men bare så på skjemaet at alderen min ikke var kommet med. Har lagt inn fødselsdato i profilem min. Er ikke så nøye da, men er 31 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Det viser seg at min egen vekt er langt snillere enn den jeg måtte ta til takke med i går! Hoppet på i dag tidlig' date=' og da viste den herlige 62,6 kg! Dvs en nedgang på 1,6 kg fra forrige uke! Men så gikk jeg jo opp 400 g forrige uke, mye pga mensen, sannsynligvis.

På to uker har jeg derfor tilsammen gått ned 1,2 kg, og det er jo en fin nedgang. Det bare viser hvor mye mensen kan "forstyrre"...:D[/quote']

 

Gratulerer! 1,6 kilo er rått. Dette er tydeligvis uken for de store nedgangene.

 

Skal veie meg selv i kveld og er spent. Har fått min første kommentar på at jeg har gått ned i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha registrert en uke så vil du jo se hva du ligger på i trimpoeng. Dersom du kommer opp mot 20 må du nok spise enda litt mer.

 

Hodet er det meste av slankingen! Har jobbet en del der selv. Denne gangen slanker jeg meg uten tidspress. Det er ikke noe jeg må rekke. Jeg skal ned til 65 kilo og stabilisere der. Om det tar tre mnd eller ett år har ikke så mye å si' date=' for jeg føler ikke at denne slankekuren er noen begrensning på livet mitt. Mer en berikelse fordi jeg spiser rett. Jeg er mer opplagt, har penere hud og mindre tørr hodebunn.

 

Det jeg trenger å jobbe med er mitt forhold til vekt. Jeg er tung. Det vil alltid gi meg en feil BMI, så jeg må bli fortrolig med at jeg har har høy bmi men ikke er overvektig. Når jeg nå går under 70 kilo så bruker jeg str medium og 38 i klær. Og da er det ikke sånn at jeg trykker meg inn i dem heller. Ved 65 kilo bruker jeg 36. Men denne forbanna vekta er så høy! Vurderer faktisk å kaste vekta når jeg er stabilisert og heller prøve å forholde meg til speil og klær. For jeg får litt hang-up på vekta mi til tider. Vi sliter alle med vårt.[/quote']

 

JEg tenker og at slanking uten tidspress er det beste, er jo en omlegging av livsstil, og så lenge en ikke går opp gjør det ikke noe om det tar litt tid.

Skjønner deg godt i forholdet til vekten, jeg blir sykelig opptatt av den til tider, og må veie meg hver dag. Viser den 100 gram mer enn dagen før, er dagen liksom ødelagt. Tror det kan være lurt å gjemme den innerst i skapet til tider ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tenker og at slanking uten tidspress er det beste' date=' er jo en omlegging av livsstil, og så lenge en ikke går opp gjør det ikke noe om det tar litt tid.

Skjønner deg godt i forholdet til vekten, jeg blir sykelig opptatt av den til tider, og må veie meg hver dag. Viser den 100 gram mer enn dagen før, er dagen liksom ødelagt. Tror det kan være lurt å gjemme den innerst i skapet til tider ja![/quote']

 

Ja, den vekta er ikke bare enkel bestandig. Hvis man blir for opphengt i den, kan det nok være lurt å gjemme den litt og bare ta den frem en gang i uken til samme tid.

Jeg er periodeveier; dvs at jeg noen ganger veier meg hver dag og følger godt med på ukens svingninger, mens jeg andre uker ikke husker på den eller bryr meg om den før ukens veiing skal foregå. Nå er jeg inne i en periode hvor jeg ikke veier meg hver dag, men kanskje annenhver dag. Blir jeg for opphengt i den, så gjemmer jeg den unna. Da blir hodet helt forstyrra, og så blir det til at jeg hele tiden går rundt og tenker kcal og hva man bør/bør ikke spise. Noen ganger ender det også med at jeg spiser noe jeg absolutt ikke bør spise.

 

Hodet er det viktigste når det gjelder å gå ned i vekt. Hvis du ikke har det helt med deg, så vil ikke resultatene komme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei!

Jeg synes det er en god ide at du regner ut ditt daglige energiforbruk en gang til (https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi). Er redd for at 13-1400 kalorier blir for lite for deg med tanke på hvor mye du trener. Om det er så at du kommer opp mot 20 trimpoeng i uka - og har lav hverdagsaktivitet - kommer jeg til et daglig energitall for deg på over 2100. Dvs. at du da skal gå for meny 2 som er 1600 kalorier om dagen. Det gjelder å ikke sette kroppen på sparebluss :D

 

For å sitere Doppler: "Å spise 1200 om dag funker. Man går ned. Men kroppen liker det ikke og vil prøve å lagre fett igjen etterpå sånn at du fort kan gå opp igjen. Ved å gå ned saktere med mindre sult vil du lettere holde vekten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fornuftig som sies her inne! Jeg bare slutter meg til dere andre: Det viktigste for meg også er å lære å spise passe mye med normal og sunn mat til hverdags, og å innarbeide gode daglige mosjonsrutiner. Da skal jeg klare å holde vekten etterpå, og det er det som teller.

 

Jeg har slanket med to ganger tidligere i mitt liv. Jeg var tynn (50-52 kg) helt til etter mitt tredje barn som jeg fikk 32 år gammel. Da ammingen ikke var nok til å få vekk kiloene benyttet jeg Nutrilett. Jeg holdt vekten nede i ca fem år, til jeg gikk opp til 100% jobb og fikk det travelt og lite tid til meg selv og trening osv.

 

Etter ca. fire år med langsom vektøkning til ca. 66 kg, tok jeg rev i seilene og fant ut at jeg vill prøve en lavkorbo-diett (ikke av det ekstreme slaget), og det gikk bra med vektreduksjonen, nådde -9 kg på ca fem måneder. Men dette var for spesiell mat til at jeg orket å fortsette med det etter at kuren var over, og kiloene kom langsomt på igjen.

 

Nå har jeg tro på at jeg skal beholde vekten siden jeg har lært mye om hvor mye mat jeg egentlig trenger, har fått opp mosjonsnivået og jeg spiser meg mett på normal og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ned 0,5 kilo. Veldig fornøyd med det. Ny vekt 70,6. Ser vel ut til at jeg kan nå under 70 før påske. Det hadde vært stas, men ikke noe must.

 

Nå har jeg hatt en time med mage/rygg og en time step på senteret. Sliten og sulten. Skal spise og glo på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk charliemor, godt fornøyd med det ja:)

 

I dag var jeg på Sats og klarte 20 minutter jogging, så det går raskt fremover! Men jeg var helt utslitt når jeg var ferdig altså...

 

Om det er flere av dere som har Isbilen som kjører rundt i nabolaget innimellom, vil dere kanskje stikke ut en tur og ta en titt på det de har. Er en del lettis der. http://www.hjem-is.no/Default.aspx?ID=1654

 

Jeg kjøpte en pakke lightbeger i dag, og den var ganske god. Hvertfall med tanke på at hvert beger kun gir 75 kcal:) Hadde egentlig tenkt å kjøpe lightpakken, men den hadde de ikke i dag dessverre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0' date='5 kilo. Veldig fornøyd med det. Ny vekt 70,6. Ser vel ut til at jeg kan nå under 70 før påske. Det hadde vært stas, men ikke noe must.

 

Nå har jeg hatt en time med mage/rygg og en time step på senteret. Sliten og sulten. Skal spise og glo på tv.[/quote']

 

 

Gratulerer! Tipper du klarer å få se 60-tallet før påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...