Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Ja, enig i at du ser 6-tallet først før påske, Doppler! Det er ennå fire uker til; vi heier på deg :)

 

---

Og: 0,5 kg nedgang sist uke = PERFEKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Doppler

Hadde en dongeribukse som var så slitsom fordi den krøp nedover hele tiden. Men nå har den plutselig gitt seg med det. Nå må jeg faktisk ha belte.. Og så hadde jeg en pen dressbukse som har blitt til en sekk. Og jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er fornøyd med utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempedeilig ut doppler :) Tenk at du har kommet så langt, flinkis :)

 

Idag har jeg prøvd å spise helt riktig, så at vekten har gått opp 1 kg idag, så det var litt kjedelig.

 

Tror det kan være muskler etter jeg har gått regelmessig på styrketrening i ca 2 mnder. Har økt en del på belastningen og.

 

Var fremdeles sulten etter å ha spist 154g kyllingfilet, ris og masse grønnsaker. Er sulten ennå egentlig etter det.. så tok meg 8 gram litt mørk skjokolade.

 

Lurer egentlig på hvorfor jeg fremdeles er sulten, trenger jo ikke mer mat.. tidligere har jeg spist 3 skiver og ett egg. fordelt på frokost/lunsj

 

Håper alle får en fin dag videre :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener selvsagt en bukse man har KRYMPET UT AV, evt svømmer inn i, evt blitt for liten for! :) Like deilig er følelsen når man tar på seg ei bukse man tidligere fikk opp til like ovenfor knærne - smetter denne på og trekker opp glidelåsen uten problemer! Hvis man kan puste fritt og sitte rett opp og ned på en stol uten å være redd for at noe skal rakne - da har man også en utrolig god følelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jo' date=' jeg mener selvsagt en bukse man har KRYMPET UT AV, evt svømmer inn i, evt blitt for liten for! :) Like deilig er følelsen når man tar på seg ei bukse man tidligere fikk opp til like ovenfor knærne - smetter denne på og trekker opp glidelåsen uten problemer! Hvis man kan puste fritt og sitte rett opp og ned på en stol uten å være redd for at noe skal rakne - da har man også en utrolig god følelse!![/quote']

 

På treningssenteret jeg jobber fikk vi hver vår treningsskjorte til jul. Jeg fikk medium. Den så ut som et dårlig stappa pølseskinn da jeg fikk den, men om et par uker nå så tror jeg den er brukbar ute blant folk. Det er motiverende å se. Den henger på skapet på soverommet som en daglig påminnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

.... med klær som nå sitter ok! Ja, jeg kjenner det følselsen. Testet i går et sommerplagg, type overdel. Forrige sommeren var det så om jeg lurte på om jeg kunne gå i den. Bilringen var ikke lett å skjule. Puppene presset på. I det hele tatt. Testet så denne overdelen i går. Helt utrolig hvor god plass det er inni der nå! Min lengre halvdel foreslo at jeg skulle henge den frem, for å minne meg selv på hva jeg kom i fra, og at det er et avsluttet kapittel i mitt liv. Jeg må jo si at det er deilig å konstatere at livet - boktavelig talt - er lettere :)

----

Ellers så går det bra med joggingen. Har vært ute fredag-mandag-onsdag og kjenner at formen er stigende. Har mer enn tro på at jeg skal klare å gjennomføre Sentrumsløpet 3. mai. Noen som tar utfordringen og blir med der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes det er en god ide at du regner ut ditt daglige energiforbruk en gang til (https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi). Er redd for at 13-1400 kalorier blir for lite for deg med tanke på hvor mye du trener. Om det er så at du kommer opp mot 20 trimpoeng i uka - og har lav hverdagsaktivitet - kommer jeg til et daglig energitall for deg på over 2100. Dvs. at du da skal gå for meny 2 som er 1600 kalorier om dagen. Det gjelder å ikke sette kroppen på sparebluss :)

 

For å sitere Doppler: "Å spise 1200 om dag funker. Man går ned. Men kroppen liker det ikke og vil prøve å lagre fett igjen etterpå sånn at du fort kan gå opp igjen. Ved å gå ned saktere med mindre sult vil du lettere holde vekten".

 

Hjelp! Nå har jeg fulgt rådene deres, og spist MYE mer enn jeg pleier. HAr lagt på rundt 13-1400 kcal for dagen, klarer ikke komme opp mer. I dag MÅTTE jeg bare veie meg for jeg følte meg så tung, og ganske riktig, har gått opp 500 gram.

 

Kjenner det var litt kjedelig, trodde liksom jeg hadde sagt hadet til 57 tallet for godt, har jobbet så hardt for å komme ned i 56....

Nå har jeg jo spist mye mer enn jeg pleier, så jeg tenker at vekten kanskje går litt opp før den begynner å gå ned igjen? Noen som har erfart dette?

 

Kjenner jeg holder på å miste all motivasjon........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hjelp! Nå har jeg fulgt rådene deres' date=' og spist MYE mer enn jeg pleier. HAr lagt på rundt 13-1400 kcal for dagen, klarer ikke komme opp mer. I dag MÅTTE jeg bare veie meg for jeg følte meg så tung, og ganske riktig, har gått opp 500 gram.

 

[/quote']

 

Veide du deg da på samme tidspunkt som du vanligvis gjør? Vekta mi varierer med intill et kilo litt etter når jeg veier meg på dagen og i uka.

 

Om du tenker rent logisk på det, så vet du at kroppen din ikke vil legge på seg av 1300 kcal om dagen. Du har selv regnet ut at du forbruker mer enn det. Det jeg tenker kan ha skjedd, er at du har holdt kroppen din nede i inntak, som igjen gir deg lav forbrenning. Når du nå spiser mer, tenker kroppen "MAT - HAMSTRE" og legger det ekstra du spiser rett på sidene. Du har rett og slett sultet deg. Og kroppen vet ikke forskjell på slankekur og hungersnød. Den vil skru ned forbrenningen likevel.

 

Hold ut. Prøv en uke til. Og husk at muskler veier mer enn fett, så om du trener mer enn før er det logisk å ikke gå ned å så mye i perioder pga endring av kroppens sammensetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Slapp helt av! Svingninger helt opp mot en kilo er normalt fra en dag til en annen. Det svinger med hormoner og vann i kroppen og når du sist var på do. Hvis du ha spist alt for lite en god stund, kan du sikkert også oppleve at kroppen tuller litt med deg før du får den jevne nedgangen igjen. Bare du vet at du spiser riktig og trener godt, så får du belønningen i løpet av det lange løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor
Slapp helt av! Svingninger helt opp mot en kilo er normalt fra en dag til en annen. Det svinger med hormoner og vann i kroppen og når du sist var på do. Hvis du ha spist alt for lite en god stund' date=' kan du sikkert også oppleve at kroppen tuller litt med deg før du får den jevne nedgangen igjen. Bare du vet at du spiser riktig og trener godt, så får du belønningen i løpet av det lange løp![/quote']

 

Ja, vil bare si halleuja og amen til Kristepines innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Ja' date=' vil bare si halleuja og amen til Kristepines innlegg :)[/quote']

hi hi! Takk for det.

 

Sitter på jobben med null arbeidslyst. Har alt for mye som skulle vært gjort på en gang, og da går jeg litt i stå. Nå har jeg lest litt rundt på forumet her i stedet, og det er jammen mye koselige mennesker her. Jeg kom til å tenke på at jeg tidligere ville ha løpt på butikken og kjøpt sjokolade og cookies hvis det gikk litt trått med arbeidsoppgavene. h040.gif Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal skrelle meg en gulrot i stedet. Vi har fremdeles spisepause kl 9:30 og 14:30 i tillegg til lunsjen her. Et par av gutta har virkelig gått mye ned, men de har også tatt gode grep om kostholdet sitt. Han ene har gått fra et stort måltid om dagen (lunsjen...) suplert med cola og potetgull på kvelden, til frokost lunsj og middag og null cola og potetgull. Han er merkbart smalere og har gått ned over en buksestørrelse. Det er gøy når det fungerer! Han som virkelig hadde trengt å miste litt rundt livet har ikke klart å ta de samme grep om maten hjemme. Eller det er vel snarere drikken. De koser seg med god vin og gode sauser til maten flere ganger i uken og han kommer seg ikke på SATS. Trist. Men han må ville det selv, ellers er det ingen vits.

 

I kveld har jeg en date med poden. Vi skal endelig komme oss på kino og se Bolt. Jeg gleder meg litt, det marsvinet er jo helt herlig! :) Inne i planen ligger også en tur på Burger King selvfølgelig. Det blir koselig, selv om det blir litt sent på en skole-kveld. Jeg tenker som så at det er greit, for det er kort dag på skolen på fredag.

 

Vel vel... Jeg får kanskje hive meg rundt og organisere oppgavene min i hvertfall, før jeg skal ut på kundebesøk og skaffe meg enda mer jobb... k045.gif sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Til arw1: Må bare føye meg inn i rekken til det de andre sier, har lagt ved en link til hva kosekvensen kan være ved for lite inntak av kalorier med mye trening kan være: http://www.doktoronline.no/news/2007-06/trening_osteoporose.html

 

Har fått kjøpt meg vekt, og må si at selvom jeg var blitt advart av poitre var 100g overaskende lite. Skjønner hvorfor dere anbefaler og skrive opp alt, var utrolig mange ting jeg "glemte" at jeg spist eller drukket.

 

Et litt dumt spørsmål: Når man veier opp ris/pasta er det ukokt eller kokt?

 

Grugleder meg litt til første veiing på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntrende ord og linker dere!

HAdde jo ikke veiedag i dag, er ikke før på mandag, så får se da, skal prøve å holde meg borte fra den helt til da:-)

Tenker og at det er litt logisk siden jeg har spist så lite, men har ikke hatt noe særlig sultfølelse, er bare blitt vant til detm for jeg hater følelsen av å være veldig mett.

Gir det en stund til, vet jo at det skal funke, er vel bare kroppen min som, unnskyld uttrykket, er litt "fucked up".

Tusen takk igjen dere, nå har dere klart i gi meg pågangsmot igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Et litt dumt spørsmål: Når man veier opp ris/pasta er det ukokt eller kokt?

 

 

Middagsrasjonen av ris er 100 gram kokt ris, pasta er 100 gram kokt pasta (det er lite) og av potet 150 gram kokt eller bakt potet. Men jeg må innrømme at jeg fusker til middag og spiser mer pasta og ris.. men nå spiser jeg middag på mellom 6 og 800 kcal også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå trenger jeg hjelp for å klare å holde motivasjonen oppe. I dag var det veiedag og vekta står bom stille. Ikke et gram i endring denne uka:( Forstår ikke hva jeg gjør galt og har bare lyst til å gi opp.

 

Jeg spiser riktig, ligger jevnt på 1300-1350 kcal pr. dag. Vel hadde jeg en liten utskeielse med et kakestykke i går og kom da opp i 1420 kcal, men skal virkelig det ha så mye å si for ei hel uke??? Jeg var også syk mandag og tirsdag og fikk ikke trent da men har fått 7,9 TP. Ikke allverden da..

 

Har dere gode råd til meg så blir jeg utrolig takknemlig. Er jo så nær målet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Ja nå trenger jeg hjelp for å klare å holde motivasjonen oppe. I dag var det veiedag og vekta står bom stille. Ikke et gram i endring denne uka:( Forstår ikke hva jeg gjør galt og har bare lyst til å gi opp.

 

Hva sier målebåndet ditt? Selv om jeg har gått lite ned noen uker så har jeg alltid mistet en cm her og der.

 

Kanskje har du kommet til et platå. I såfall. Hold fokus og gi gass. Du kan ikke gi deg nå, du er nesten i mål. Du vet at det du gjør virker. Det har ikke skjedd noe mystisk ang det i den siste tiden. Husk at kroppen ikke vil ned i vekt, og det skjer med mild tvang. Derfor vil den etterstrebe å beholde den vekten du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lite livstegn fra denne kanten i det siste. Har liksom ikke hatt inspirasjonen til å skrive.

 

I dag er det veiedag. 61,1 kg, viste vekta. Det betyr 600 gram ned fra sist fredag. Veldig fornøyd, siden det har vært minimalt med trim i det siste.

 

I dag er jeg alene hjemme på dagtid, så nå blir det snart en god tur. Ikke så aller verst vær heller i dag.

 

Jeg ser på bilringen min at jeg nok må ned på ca 57-58 før den har minket tilfredsstillende. Hadde vært så deilig å hatt bikini på i sommer uten den fæle pølsa over trusa. Tenk hvor flotte vi er da alle sammen!

 

Håper å nå 60 kg innen påske, men som dere andre sier her inne: det er ikke så viktig når jeg har nådd målet, men at jeg lærer en ny livsstil, slik at ikke kiloene kommer på igjen når jeg er ferdig slanket.

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Doppler har et veldig godt poeng når hun trekker frem målebåndet. Det er min erfaring også, at selv om vekta står stille, ja endog har gått litt opp, så kan målebåndet vise nedgang. Er vi trofaste mot kaloriinntaket vårt, vil vi få resultater. Om kanskje ikke i denne uka, så neste! Det gjelder å ha fokus på hva vi vil oppnå og ha tro på at opplegget vi følger vil gi resultater.

 

Vi vet også at vekten kan vareriere fra uke til uke. Som Kristepine skrev her: "Svingninger helt opp mot en kilo er normalt fra en dag til en annen. Det svinger med hormoner og vann i kroppen og når du sist var på do. Hvis du ha spist alt for lite en god stund, kan du sikkert også oppleve at kroppen tuller litt med deg før du får den jevne nedgangen igjen. Bare du vet at du spiser riktig og trener godt, så får du belønningen i løpet av det lange løp!"

----

 

Så var det bikinien: Jeg har rett og slett kjøpt meg, via ellos.no, en sånn tankini-sak. Den består av en bukse i boxerformat og en topp ala singlett. Veldig fornøyd med kjøpet :) Nå skal der sies at, selv om jeg nærmer meg 57 kg og mitt mål, er min bilring ennå ikke er helt borte.... Akkurat magepartiet er "problemområdet" mitt; der er det stadig mykt og godt! Vi er ulikt bygget. Andre får det andre steder. Jeg fortsetter med rockering, sykling og jogging og satser på at det vil gi resultater også for bilringen sånn på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

jeg fikk en kjempefin kortermet topp av en venninne for en tid siden. Første gang jeg tok den på meg måtte jeg (ehm) av med bh for å få den av meg. I dag gikk den helt greit utenpå en langermet jumper. Det er så godt å se at man endres. Og det gir en veldig god påminnelse på hva man ikke vil tilbake til.

 

Mitt problemområde er låra. Midja er nå 79 cm, men låra er fortsatt 59. Og de krymper så sakte. jeg vet jeg har mye muskler i bena pga step og sykkeltrening, men det er kjedelig likevel. Det gjør det vanskelig å finne bukser.

 

her ser dere forskjell på 2,2 kilo fett og 2,2 kilo muskler.

http://3.bp.blogspot.com/_tvmikJMeGqQ/R92WzRdCQiI/AAAAAAAAACs/A-yxzlkjGAE/s1600-h/fettmuskel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svindyr (i mine øyne) Dieselbukse som jeg kjøpte da jeg var på mitt tynneste sist, og selv da var den alt for stram. Hadde planer om å gå ned et par kilo til, og fikk høre av butikken at den viet seg ut en del, så jeg kjøpte den - som en belønning. Problemet var bare at jeg aldri kom inn i den, og siden har den ligget der i skuffen og ventet på meg...

Nå får jeg igjen knappen, men klarer ikke bevege meg nevneverdig i den, så det gjenstår enda litt... Men jeg har et håp om at jeg skal kunne bruke den om et par måneder, og da uten pustebesvær eller mangel på blodgjennomstrømning i beina.

 

I påsken reiser jeg og kjæresten til New York, gleder meg som en unge! Har spart opp en del kroner som skal gå til ny garderobe - DET er belønning det!!:) Tenk så kjedelig om jeg skulle dratt uten å ha klart å gå ned de overflødige kiloene...ville ikke blitt det samme å shoppe da, nei!

Spørsmålet er - klarer jeg å komme på 60 kilo til da?? Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...