Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Nå fant jeg frem målebåndet og det vist 1 cm mindre runt magen enn sist uke:D. så da har det jo skjedd noe. Og det er også magen som er mitt største problem, det er der de siste kiloene fremdeles sitter. Kan nok ha noe å si på vekta at jeg ikke har vært i form denne uka heller.

 

Doppler: Får lytte til deg. Det er jo dumt å gi seg når jeg er så nær målet :)

 

Nå skal jeg se fremover, være trofast mot opplegget som dere sier, så vil nok resultatene komme. Har et stort håp om å få bunaden min på meg til 17.mai og det ser ganske lyst ut for det nå. Noen få cm. til så sitter den som et skudd :)

 

I dag er det herlig vårvær her hos meg, det har begynt å spire i hagen. Snøklokkenne blomstrer og snart kommer krokusen også. Humøret stiger litt når solen titter frem og en merker at våren er nær. Nå skal jeg finne frem turskoa og ta meg en lang tur i marka og nyte dagen.

 

Ha en flott helg alle dere positive og flinke mennesker her inne. Å ta turen inn her (både med sorger og gleder) gir meg det puffet som skal til for å stå på. Så hjertelig takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Sitter allerede i sofaen og har en lang god helg foran meg. Poden avspaserte en time i dag, så da bestemte jeg meg for å gjøre det samme.

Bildet til Doppler var ganske beskrivende! Det viser jo bare det vi egentlig vet, men det er godt å se allikevel. Det er deilig å merke at man får bedre plass i garderoben sin! :) Jeg har også en svinedyr Dieselbukse kjøpt da jeg var på det tynneste sist. Og det er sant at de vier seg ut, men ikke noe særlig i linningen dessverre! Min er 29 tommer i livvidde og fryktelig lav i livet så den havner på det bredeste nesten på hofta... Det er ennå et stykke frem dit! Ser litt ut som en muffins. he he. Den som hadde spart penger og kunne reise på shopping i New York! Det høres veldig deilig ut poitre. Og du har så fin fremgang, så vi skal ikke se bort i fra at du ser 60-tallet når du drar!

Og jeg må si meg enig med FruWie. Uten dere herlige mennesker her inne er det ikke sikkert jeg hadde kommet meg gjennom den humpete starten i januar og klart å fortsette mot målet! Tusen takk alle sammen!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å lese hva dere skriver om div klesplagg som nå passer eller nesten passer! Å komme inn i yndlingsplagget eller en trang bukse som har ligget lenge i skapet er skikkelig belønning! Jeg har en drøm om å komme inn i en svart, kort kinakjole med gullbroderi min mor kjøpte i utlandet for mange år siden. Jeg og mamma er ganske likt bygd og like høye. Jeg kommer nesten inn i den nå, men den sitter som et pølseskinn, hehe.. Må ned i 57 kg (evt 56?) for at den skal passe. Jeg har også en solid bilring fortsatt, typisk eplefasong. Nå venter mensen og merker at bena er hovne som tømmerstokker. Det blir nok vektoppgang til mandag. Men, men.. som vi er enige om: Vi må bare stå på videre, så kommer resultatene før eller siden! Jeg er enig med Fru Wie og Kristepine: uten alle dere her inne og oppmuntringen man får her, er det ikke sikkert jeg ville ha lykkes.

 

Riktig god helg, alle sammen! Bruk helga til å samle krefter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle går ned og jeg kryper fortsatt oppover :) Jaja.. krympet en cm i midjen og det er jeg glad for. 81cm. Eplefasong :) trent meg til 10 tp denne uken. ikke telt kalorier. spist søtt hver dag men ok med annen sunn mat også. MÅ klare å slutte med småspisingen.. Kjenner nesten abstinenser når jeg vil har snop og søtt om jeg vet at jeg kan få tak i det.. Tankene går ikke vekk selv om jeg prøver å spise noe annet eller gjøre noe annet. Resultatet blir at jeg sprekker mer enn jeg burde gjort. Føler at denne kampen kommer til å være lang.. Dårlig søvn fører til at jeg spiser mer samtidig som forbrenningen synker, mye mindre selvkontroll.. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig vil dette eller ei, det er nesten for mye jobb. Men jeg skal klare det, vil så gjerne bli sprek og sunn.

 

Idag var jeg på bosu- trening og vrikket ankelen etter 20 min, menmen.. Lærer til neste gang

 

Har fått på meg 2 bukser som har vært for små str 33 og 32, 32 er en smule for liten ennå :)

 

Imorgen er det fest, og da skal jeg kose meg. Heldigvis klarer jeg å holde meg unna nattmat og snacks hvis jeg har en øl å kose meg med :)

 

Vekten er nå + 700gram og 68,1

 

Håper alle får en super helg :) Tusen takk for all motivasjon og positivitet :) Gøy å ha noen som er i liknende situasjoner, som vet hva alle sammen går gjennom. Ganske omfattende livstilsendringer i lengden. "Tommel opp"

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle går ned og jeg kryper fortsatt oppover :) Jaja.. krympet en cm i midjen og det er jeg glad for. 81cm. Eplefasong :) trent meg til 10 tp denne uken. ikke telt kalorier. spist søtt hver dag men ok med annen sunn mat også. MÅ klare å slutte med småspisingen.. Kjenner nesten abstinenser når jeg vil har snop og søtt om jeg vet at jeg kan få tak i det.. Tankene går ikke vekk selv om jeg prøver å spise noe annet eller gjøre noe annet. Resultatet blir at jeg sprekker mer enn jeg burde gjort. Føler at denne kampen kommer til å være lang.. Dårlig søvn fører til at jeg spiser mer samtidig som forbrenningen synker' date=' mye mindre selvkontroll.. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig vil dette eller ei, det er nesten for mye jobb. Men jeg skal klare det, vil så gjerne bli sprek og sunn.

 

Idag var jeg på bosu- trening og vrikket ankelen etter 20 min, menmen.. Lærer til neste gang

 

Har fått på meg 2 bukser som har vært for små str 33 og 32, 32 er en smule for liten ennå :)

 

Imorgen er det fest, og da skal jeg kose meg. Heldigvis klarer jeg å holde meg unna nattmat og snacks hvis jeg har en øl å kose meg med :)

 

Vekten er nå + 700gram og 68,1

 

Håper alle får en super helg :) Tusen takk for all motivasjon og positivitet :) Gøy å ha noen som er i liknende situasjoner, som vet hva alle sammen går gjennom. Ganske omfattende livstilsendringer i lengden. "Tommel opp"

 

J21[/quote']

 

Det ser ut til at du har kommet inn i en dårlig sirkel akkurat nå J21. Du klarer ikke å holde deg unna noe søtt, og det mer du spiser dess mer vil du ha. Den er ikke så lett å komme seg ut av, men det er absolutt mulig.

En ting du må gjøre, er å sørge for at du ikke har noe søtt i skapet. Når du vet at det ikke er noe der, vil fysingen gi seg fortere.

 

Prøv en dag, hvor du virkelig konsentrerer deg om å ikke spise noe søtt. Når du har klart den ene dagen, går du løs på en dag til. Jeg lover deg at etter 2-3 dager så er abstinensene over. Da er det bare hodet som kan ødelegge for deg.

 

Hva er det som gjør at du sover dårlig? Er det barn som vekker deg stadig vekk? Prøv om du kan få ordnet det slik at du får sovet skikkelig ut. For lite søvn er drepen når man gjerne vil ned noen kilo.

 

Ikke gi opp, selv om det er en skikkelig tung jobb noen ganger. Du vil greie det til slutt. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Elise V. Man må legge forholdene til rette for seg selv slik at man har det beste grunnlaget for å lykkes: sørge for nok søvn, ikke ha søtsaker i huset hvis man vet det ikke går. Videre: rydde plass i timeplanen til trening, legge treningsklærne fram dagen før, spise regelmessig.

 

Du tviler på om du kommer til å greie å gå ned i vekt. Jeg tror alle vi som er i dette forumet har hatt de tankene. Og tankene kan nok sveipe innom av og til hvis man har stått lenge stille i vekt. Samtidig vet vi at DET GÅR hvis man følger opplegget. Hvis inntaket er 500-800 kcal mindre enn det man forbrenner pr dag, går man ned. Noen trenger å være helt uten søtsaker, etter noen dager har man ikke lenger lyst på søtt. Andre, som meg selv, trenger å tillate seg litt innimellom for å kunne ha det greit. Da er søtsakene med i regnskapet for den dagen. DETTE KAN DU KLARE! Husk at du allerede har gått ned 7 kg! Det er MYE! Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne klare de resterende kiloene! Men du må ta konsekvensene av ditt ønske om vektnedgang. Du må ikke bare ønske det, du må VILLE det - ville det nok og lenge nok! Vær snill mot deg selv og ikke saboter opplegget ditt, så går det! Du fortjener å lykkes! :)

 

Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Alle går ned og jeg kryper fortsatt oppover :) Jaja.. krympet en cm i midjen og det er jeg glad for. 81cm. Eplefasong :P trent meg til 10 tp denne uken. ikke telt kalorier. spist søtt hver dag men ok med annen sunn mat også. MÅ klare å slutte med småspisingen.. Kjenner nesten abstinenser når jeg vil har snop og søtt om jeg vet at jeg kan få tak i det.. Tankene går ikke vekk selv om jeg prøver å spise noe annet eller gjøre noe annet. Resultatet blir at jeg sprekker mer enn jeg burde gjort. Føler at denne kampen kommer til å være lang.. Dårlig søvn fører til at jeg spiser mer samtidig som forbrenningen synker' date=' mye mindre selvkontroll.. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig vil dette eller ei, det er nesten for mye jobb. Men jeg skal klare det, vil så gjerne bli sprek og sunn.

 

J21[/quote']

 

Tror du har mistet fokus. I stedet for å tenke på hva du skal spise så havner du på alt det du ikke kan spise. Gjør noe annet når trangen til å spise melder seg. Vask hus, gå ut, hopp tau, rydd, dans. Og følg rådene du har fått av de andre. Fjern snopet. A) ikke kjøp det B) er det i hus så gjem det, sånn at det å ta det fram blir et nederlag. Selv har vi en del i kjelleren. Men å gå dit og hente det er for meg ren desperasjon. Og på vei ned til kjelleren rekker jeg godt å tenke over om dette er det jeg vil.

 

Dette er ikke mye jobb. Hva er jobben? Spise sunt? Ikke spise snop hele tiden? Flytte litt på kroppen av og til? Dette er uansett ting du må gjøre dersom du skal ivareta helsa di resten av livet! Bestem deg. Du har kommet en lang vei, ikke gi opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Var ute og gikk på ski i dag. Og så tenkte jeg litt på slankinga mi, på kaloriinntak, på trimpoeng. Og det slo meg, dette er den store forskjellen. Dette er det som har manglet i livet mitt. Jeg har trent litt lite med bare to økter i uka. Jeg bør ha tre stabilt. Nå har jeg fire. Treninga er noe av grunnen til suksess for meg denne gang. Jeg kan spise mellom 1600 og 1900 kcal om dag med aktivitetsnivået. Det er så mye mat at jeg ikke føler at jeg har noen kur på gang egentlig. Og om man regner om totalt. 15 trimpoeng i uka er 3000 kalorier ekstra. Det er faktisk to dager ekstra med mat ved et inntak på 1300.. Klart det utgjør noe.. 20 trimpoeng er 4000 ekstra kcal i uka..

 

Som min stebror sa.. kan man ikke gjøre noe med inputen, så får man gjøre noe med outputen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var klokt sagt, synes jeg.

 

Det er klart at trening har masse å si for om man vil lykkes i å kvitte seg med ekstra opparbeidede kilo. Og husk også at trening kan være så mangt.... det trenger ikke foregå på et treningssenter. All bevegelse utenom det vanlig er med å dra lasset.

Jeg er ikke på noe treningssenter for tiden. Jeg går turer med bikkja, og skal nå utover våren legge inn jogging på turene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor
Det var klokt sagt' date=' synes jeg.

 

Det er klart at trening har masse å si for om man vil lykkes i å kvitte seg med ekstra opparbeidede kilo. Og husk også at trening kan være så mangt.... det trenger ikke foregå på et treningssenter. All bevegelse utenom det vanlig er med å dra lasset.

Jeg er ikke på noe treningssenter for tiden. Jeg går turer med bikkja, og skal nå utover våren legge inn jogging på turene mine.[/quote']

 

Det gjelder vel å finne en form for fysisk aktivitetet som passe akkurat deg. Selv er jeg i full gang med jogging og sykling; startet for en drøy uke siden. Joggingen har jeg ved et par anledninger lagt inn på hjemtur fra kurs, i tillegg til et par turer kun for joggingens skyld. Sykling: Der tok jeg meg en times tur i går formiddag. Det kjennes bra ut for kroppen å være i aktivitet; det gir ekstra energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det nærmer seg målgang for meg. Innen utgangen av måneden har jeg nådd ønsket vekt og livmål. Da er det naturlig å gå videre til et annet forum. Spørmålet er om en av dere andre her inne kan tenke dere å overta føringen av skjemaet. Hva krever det? Vel, her er hvordan jeg har gjort det:

- Ført skjemaet i et word-dokument. Oppdatert så snart folk har lagt inn nye tall.

- Tatt et bilde av skjemaet (på PC brukt printscreen, på MAC cmd+shift).

- Åpnet bildet i photoshop elements og evt. croppet det.

- Lagret bilde som en gif-fil og kalt det etter uken vi er i (type "oss160uke11.gif").

- Lagt ut bilde på en ftp-server. Jeg har benyttet meg av http://www.home.no sin tjeneste.

- Deretter laget en melding her på forumet hvor jeg har vist til bildet på ftp-serveren Min kode ser da slik ut: http://home.no/aha03/oss160uke11.gif - bytt ut http:// med foran http og  med etter .gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig jogget litt som jeg pleier, men tror jeg må finne på noe annet - av to grunner. 1) mp3-spilleren min er ødelagt, og jeg MÅ ha musikk på øret når jeg jogger. Utrolig hvor mye ekstra energi jeg får da! 2) Kjente når jeg jogget sist, på fredag, at føttene og anklene ble vonde, og har hatt litt vondt der siden. Syntes det er litt skummelt, vil ikke løpe på meg skader av noe slag. Så tenker jeg må roe ned noe, kanskje jogge 2 ganger i uka, og ikke 3-4.

Skal derfor prøve å motivere meg til å dra på styrke- og høypulstime på Sats i ettermiddag. Kanskje også gå til og/eller fra. Ligger alt for lavt på trimpoeng denne uka, så jeg bør absolutt komme meg avgårde! Noen som har noen kloke, motiverende ord å komme med??

 

Jeg bytter forresten veiedag til tirsdag, tror det er greit å få en "vanlig" dag etter helgen, sånn at kroppen kan stabilisere seg litt igjen etter to dager med en helt annen rytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, poitre!

 

Må spørre deg: Har du GODE joggesko, type tilpasset akkurat din fot? Jeg kjøpte et par på løpølabbet fredag for halvannen uke siden, og kjenner at de er supre! Ellers så har du nok et poeng med å ikke overdrive løpingen nå i starten. Jeg har fått opptil flere advarseler nå som jeg har startet å jogge. Selv kjenner jeg at fire joggeturer på en uke funket fint. Har dog tenkt å ligge på tre joggeturer og en sykketur i uka sånn til vanlig.

----

Heier på deg og SATS i ettermiddag! Jeg er viss på at det blir topp bare du komer deg dit.

-----

Veiedag: Jeg har også hatt lyst til å bytte fra mandag til tirsdag. Ser ut til at jeg alltid veier mindre tirsdag enn mandag! Det kan være irriterende... Men nå er jeg såpass nære mitt veiemål og lar mandagen stå til de siste ukene. For din del vil jeg tro at tirsdag er et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og gode råd Elisev, søttan og Doppler!

 

Har litt søvnvansker som jeg må finne ut av. Datteren min våkner ca i 6 tiden hver dag. Ofte får jeg ikke sovnet før etter kl 12, og hun våkner litt til en gang om natten og. Er alene med henne for øyeblikket.

 

Fikk barnepass fra natt til idag og da sov jeg som en stein i 9 timer :) det var kjempedeilig å føle seg uthvilt igjen! Spiste en vaffel igår, og ingenting søtt idag bare coca cola zero

 

Treningen går det veldig bra med synest jeg. Har pulsklokke polar 7 og kommer ofte opp i over 10 tp og det er jeg fornøyd med

 

Godt utgangspunkt tror jeg !

 

Liker ikke å være sulten og derfor spiser jeg kanskje slik at jeg blir for mett, spiser for fort, og drikker for lite vann men, skal ikke så veldig mye til for å endre på det.

 

Vurderer å begynne å jogge igjen! Blir litt påvirket av alle sammen, så flinke dere er. Har elipsemaskin hjemme, men føler ikke jeg får trent like godt på den. i 2006 pleide jeg å jogge 30-40 min hver dag. Merket forbedring veldig fort, og så mistet jeg litt trangen etter å spise usunn mat.

 

Håper alle har hatt en fin helg :P

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

I alle betydninger. Fikk besøk av ei venninne med barn som jeg sjelden ser, så vi tok med oss de små ut på ski. Ble bare en kort gåtur før vi grov oss ned i solveggen og nyta livet. Og det ble kakao, pølse og sjokolade. Senere ble det middag, glansnummeret mitt, chicken makhani (butter chicken) som har både smør og fløte i sausen, og så is til dessert. Så om jeg ikke går ned i vekt denne uka vet jeg hvorfor.

Og for å si det som noen her sa "var det verd det"

Definitivt. Unntak skal nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' poitre!

 

Må spørre deg: Har du GODE joggesko, type tilpasset akkurat din fot? Jeg kjøpte et par på løpølabbet fredag for halvannen uke siden, og kjenner at de er supre! Ellers så har du nok et poeng med å ikke overdrive løpingen nå i starten. Jeg har fått opptil flere advarseler nå som jeg har startet å jogge. Selv kjenner jeg at fire joggeturer på en uke funket fint. Har dog tenkt å ligge på tre joggeturer og en sykketur i uka sånn til vanlig.

----

Heier på deg og SATS i ettermiddag! Jeg er viss på at det blir topp bare du komer deg dit.

[/quote']

 

 

Nei, du, jeg kan ikke påstå at de er så veldig fancy nei... Jeg syntes de er veldig gode å bruke, men jeg aner ikke om de er riktig til foten min! Burde nok investere i et par ordentlige gode sko som er tilpasset foten min, er bare det at det er så fryktelig dyrt...:)

 

Og, jippi, jeg kom meg på Sats!! 4 trimpoeng og nesten 800 kcal forbrent ble det:D Var utrooolig sliten etterpå, men nå kan jeg kose meg med all den gode samvittigheten jeg samlet opp;)

 

Blir trist når du forlater oss, charliemor! Men samtidig er det jo bra, for det betyr jo bare at du har lyktes med målet ditt! Jeg kan se litt på å lage sånn skjema, er jo veldig ålreit å kunne følge med på en oversiktlig og enkel måte.

 

Nettopp kosa meg med nydelig mat og drikke, nå er det slaraffen i sofaen resten av kvelden...:P

 

Gratulerer med nedgangen, linimini, dette går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Poitre

 

Gode sko koster litt (mine koster ca 1500 paret) men det er ikke noen tvil om at det er verd pengene. Jeg får mye mer plager med bena om jeg bruker billige sko, de har ikke god nok demping. Ett par sko varer ca ett år med normal bruk. Ofte synes man at de skoene man har er gode, men når man får nye så kjenner man at de er flate og utgåtte..

 

363938-5-1237147867071-n400.jpg

 

Og for dere som lurer på hva dette er, jeg tar over skjemaet etter Charliemor, og øver meg nå på å sette inn bilder. Dermed klistret jeg (forhåpentligvis) inn bildet av 2,2 kilo muskler og 2,2 kilo fett. Bare for å vise hva det er vi vil ha på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at det er verdt pengene, men jeg har ikke råd til det akkurat nå:) får se når jeg kommer hjem fra påskeferie i New york om jeg har råd. Eller se der borte om det kanskje er litt billigere...

 

Så bra at du tar over skjemaet!! Veldig flink med det bildet der i hvert fall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dette fikser du bra, Doppler! Flott bilde, helt rett bruk av bildekode tydeligvis :)

------------

Mine sko koste 1500 blank på løplabbet. God investering i kroppen, men ser at det er mye penger der og da. Selv brukte jeg Mastercardet, selv om jeg har lovet meg selv aldri mer ha kredittgjeld... Skal nedbetales neste måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jeg tviler ikke et øyeblikk på at det er verdt pengene' date=' men jeg har ikke råd til det akkurat nå:) får se når jeg kommer hjem fra påskeferie i New york om jeg har råd. Eller se der borte om det kanskje er litt billigere...

 

Så bra at du tar over skjemaet!! Veldig flink med det bildet der i hvert fall;)[/quote']

 

Hehe, bildet er lekkert (usj) men veldig beskrivende

 

Nike er halv pris i statene. Det bør du får med deg om du liker nikesko! Vurderer å begynne å bestille over nett selv fordi det er (mye) penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Bra, Doppler, at du vil ta over skjemaet! Synest skjemaet er supert, og du gjør en bra jobb Charlie! Er litt ekstra morivasjon og vite at vekten må stå på trykk der sammen med alle andre flinke. Jeg har veiing om 8 timer, og gruer meg litt.. Har vært på besøk hos venner i helgen, og da ble d litt utskeielser med is og kaker og sen middag... Men uansett hva vekten viser i morgen skal det ikke hindre meg i og stå på denne uken også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, da har jeg vært på vekta: - 1,1 kg siden sist mandag og pila peker nå på 57.4 kg (dvs. vekta er digital; ingen pil!). Den noe i overkant store nedgangen er svært forklarlig: Forrige uke gikk jeg litt opp pga. mensen. Nå er jeg tilbake på rett spor. Mitt mål på 57.0 innen 30.03 må jo sies å være veldig innen rekkevidde. Jeg har nå laget et nytt forum under "Hold vekten". Tro om jeg får besøk av noen av dere der etter hvert?!

 

I kveld er det italienskkurs og jeg gleder meg som en unge til å jogge hjem derifra! Har ikke jogget siden fredag nå; det er lenge siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...