Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken 2011

Gratulerer Charliemor, bare 0.4 kg unna målet, -bra jobba! Jeg har veid meg nå, 58.2 kg! Så 0,7 kg ned denne uken:) Kanskje jeg må spise is og kake litt oftere;) Mål til neste veiing er å komme ned på 57-tallet. Jeg vet at jeg kommer til å skeie ut på lørdag..skal på fest med middag og alkohol, men skal prøve å være ekstra flink de seks andre dagene. Ha en strålende uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Min vekt stoppet på 64 blank i dag! Det er ned 0,6 kilo som jeg føler jeg ikke har fortjent. Men det er vel greit det går den veien av og til også! :) Glemte midjemålet, så det får bli i morgen.

 

Har prøvd å lese meg opp litt på all aktiviteten i helgen. Det er gøy at alle er så aktive og engasjerte! Charliemor er straks i mål, så henne mister vi til hold vekten-gjengen, men det er ikke lenge til flere reiser den veien ser jeg. Flott at Doppler tar på seg skjemaet videre! Jeg synes det er ekstra motiverende "å se det på trykk" ute i all offentliget.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er! Gratulerer så mye med vekt nedgangen denne uken:-)

Blir jo ekstra motivert når jeg ser hvor flott det går for dere!

 

Har veiet meg i dag, og den viste 57,0 altså + 400 g. Nå har jeg heller ikke fått trent så mye denne uken, men vært i masse fysisk aktivitet allikevel. Jobbet i hagen i tre timer i går f. eks, hoggde ved og herjet på.

I tillegg fikk jeg mensen i går, så satser på at det viser nedgang neste uke:-)

Nå skal jeg være utrolig flink og nøye denne uken.

 

Ha en fin dag alle dere flinkeog positive mennesker her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer charliemor:) fantastisk innsats. Tenk at du nå faktisk er (nesten) i mål, det er bare flott. Gratulerer også til alle dere andre med fine nedganger.

 

Nå er det ny uke og nye muligheter. Stå på jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter,

jeg har fulgt tråden deres og synes det virker så motiverende å ha en gjeng å gå igjennom dette sammen med. Og skjemaet er jo bare helt super-motiverende?!? Så derfor: Vil dere ha denne 160 cm-høye 32-åringen som hos dere står?

Jeg fikk barn for 1/2 år siden og kiloene er ikke borte ennå. Begynte å slanke meg på 66 kg ca 1. februar, og i dag viste vekta 63,1 kg. (Ned 0,6 kg siden sist mandag). Målet mitt er 56 kg innen 1.juni.

 

Hilsen Eris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Heisann jenter' date='

jeg har fulgt tråden deres og synes det virker så motiverende å ha en gjeng å gå igjennom dette sammen med. Og skjemaet er jo bare helt super-motiverende?!? Så derfor: Vil dere ha denne 160 cm-høye 32-åringen som hos dere står?

Jeg fikk barn for 1/2 år siden og kiloene er ikke borte ennå. Begynte å slanke meg på 66 kg ca 1. februar, og i dag viste vekta 63,1 kg. (Ned 0,6 kg siden sist mandag). Målet mitt er 56 kg innen 1.juni.

 

Hilsen Eris[/quote']

 

Da er du på plass i skjemaet! Velkommen skal du være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

weight.png

Telleverket viser normal BMI!! Jippi! Dette skal feires med en treningsrunde i kveld tror jeg.

Skjemaet ser flott ut Doppler og velkommen skal du være Eris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna ukens veiing, og i dag viste vekta 69 blank. Ned 0,2 siden forrige mandag. Er forsåvidt fornøyd med det, men hadde håpet på 68-tallet. Snikveiing viste det i går (at man aldri lærer.....). Men jeg jobber standhaftig videre og håper på 68 og noe neste mandag.

 

Jeg klarte 9,2 tp denne uken, og er veldig fornøyd med det. Hadde som mål å klare minst 10 000 skritt og 30 aerobe minutter hver dag, og det klarte jeg fint. Satser derfor på det samme kommende uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veiingen på fredag var jeg ganske oppgitt (som dere også fikk vite):cool:. Bestemte meg da for å gjøre noe jeg ikke pleier, Snikveieing!! Har nå veid meg både lørdag, søndag og mandag morgen og til samme tid som jeg pleier. har jo sett hva dere andre har skrevet om endring fra dag til dag.

 

Vel resultatet er som følger:

Fredag : 57,3 kg - ingen endring siste uke

Lørdag : 56,6 - ned 700 gram på en dag??? Og det etter at jeg var ute og spiste en bedre middag med vin osv. osv.

Søndag : 56, 8- opp igjen med 200 gram og til slutt i dag mandag : 56,7. :P

 

Er nok veldig forvirret nå. Lurer på om dette er vanlig, eller om det er vekta mi som tuller? Har ikke merket noe, men kanskje jeg skulle bytte batteri...????

 

Jeg har jo gått ned 7 cm rundt magen så i dag prøvde jeg 2 bukser som jeg ikke har kunnet bruke på noen år. Og, JIPPI, jeg fikk de på meg. Litt trange, men ikke verre enn at det gikk an å gå med dem. Var jo så stolt :)

Dagen var iallefall reddet, humøret har vært på topp i hele dag. På jobben lurte de på hva jeg hadde opplevd i helgen som bare smilte og lo. MORO.

 

Nå er jeg veldig spent på denne uken og fredagens veiing, Det kan jo bare gå en vei nå B)

 

Ønsker dere alle en fantastisk, fin ut uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Grattis Charliemor med å være i mål! Og tusen takk for innsatsen på dette forumet. DU er et godt forbilde på at langsom vektnedgang fører fram. :)

 

Da jeg har langstidsplaner for å nå min trivselsvekt på 59 kg og regner ikke med å få glede av den nye tråden din (på en stund).

 

Doppler: Sporty gjort å ta over skjemaet :P Det hjelper meg til å holde fokus når jeg må dele ukeresultatet med dere.

 

Folk inne på denne tråden er så flinke! Gratulerler! Mitt resultat er bare -0,2 denne uken, til 64,1, men jeg vet hvorfor, og det er det viktigste: Kor-seminar fra fredag til søndag og utskeielser både med vått og tørt: Men det var verd det B) og jeg vet at jeg har kontroll med både mat og trening. Og bare se på Charliemor: Det er helt OK å stå litt stille. Da bare fortsetter vi med friskt mot neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, takk for alle gode ord :)

 

Jeg tar med glede i mot dere på mitt nye forum etter hvert som dere når ønske-vekten. Jeg har startet med nytt skjema der. Foreløbig kun meg som er oppført... :P

 

Ang. stå stille: de siste ukene har mitt vektskjema sett ut som hjerterytme; opp, ned, opp ned... Eller om dere vil: Som en jenka (et steg frem, et tilbake, tre frem...). Poenget er at jeg har gått mer ned enn opp og altså anser meg for (så og si) i mål; det er håp for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Har dere sånne dager? Samme hva jeg spiser så er jeg SULTEN! Føler meg som en ulv på matjakt. Alt kan spises. Ikke at jeg faktisk spiser det, men i dag er jeg så sulten.. Fiber til kvelds. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Eris!

 

Gratulerer til dere som har gått ned den siste uken! Og gratulerer til dere andre også som står på!

 

Så flott du har tatt over skjemaet, Doppler! Og JA, jeg har dager da jeg er sulten som en ulv!! Av og til gir jeg etter og spiser litt ekstra mat. Jeg har også endt opp med å spise en neve cherrytomater og en halv agurk! En halv agurk metter ganske bra! Når jeg er sulten, prøver jeg å tenke: "Jepp, det funker. Nå bruker kroppen av lagrene sine!" Forresten et herlig bilde av fett vs muskler!

 

Charliemor: Takk for super innsats her! Jeg satser på å treffe deg på Hold vekten snart! :):P

 

Veiedag: Opp 0,5 kg til 60,0 kg - nettopp fått mensen, så ikke uventet. Satser likevel på at jeg reellt har gått ned 0,5 kg, som er ca gjennomsnittet av hva jeg har mistet ukentlig siden nyttår.

 

Til skjemaet: Har nå bestemt meg for at mitt mål er 57.0 kg, IKKE 57-60 kg, hehe..

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sulten som en ulv idag og , men det kan ha med å gjøre med at jeg ikke har spist snop på 3 dager!!! Jeg har endelig klart det. Mot matsuget tok jeg meg en liten treningsøkt på elipsemaskinen (1,5tp) Det hjalp!

 

Blir glad på andres vegne, mange som er nært mål! :)

 

Ha en fin kveld videre :P

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempeflink å notere og veie alt jeg spiste i går, og hadde en god økt på friidrettstrening. Løp i 50 min, og hadde inni der 6 100 meters intervaller med bånn gass. var helt skutt etterpå, men åh så deilig!

 

Var flink å spise kvelds og alt når jeg kom hjem, og i dag tidlig måtte jeg bare snikveie meg, siden jeg hadde 400 i + igår. I dag var jeg 56,8, så ned 300 gram igjen:-)

Vet jeg ikke skal gjøre det, men var ganske deilig å se da, og ekstra motiverende for resten av uken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Var sulten som en ulv idag og ' date=' men det kan ha med å gjøre med at jeg ikke har spist snop på 3 dager!!! Jeg har endelig klart det. Mot matsuget tok jeg meg en liten treningsøkt på elipsemaskinen (1,5tp) Det hjalp!J21[/quote']

Veldig bra J21! Nå kan du virkelig være stolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Var kjempeflink å notere og veie alt jeg spiste i går' date=' og hadde en god økt på friidrettstrening. Løp i 50 min, og hadde inni der 6 100 meters intervaller med bånn gass. var helt skutt etterpå, men åh så deilig!

 

Var flink å spise kvelds og alt når jeg kom hjem, og i dag tidlig måtte jeg bare snikveie meg, siden jeg hadde 400 i + igår. I dag var jeg 56,8, så ned 300 gram igjen:-)

Vet jeg ikke skal gjøre det, men var ganske deilig å se da, og ekstra motiverende for resten av uken:-)[/quote']

He he. Jeg hadde litt hard styrketrening for meg selv i en time på stuegulvet i går, med det resultat at vekten gikk opp 800 gram til i dag. Hovne muskler samler visst vann og nå fikk jeg se det. :) Men det var greit å se at styrketreningen faktisk har gitt litt hovne muskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen reaksjoner på vekten min og spesiellt på at jeg satser på en trivselsvekt på 52 kg. Jeg ser jo på skjemaet at jeg ligger med laveste vektmål.

Har lyst til å gi en kommentar på dette da jeg syns det er litt trist med de reaksjoner jeg har fått!!

Jeg er veldig spebygget, og frem til jeg fylte 40 hadde jeg en stabil vekt på 49 - 50 kg. Etter mye sykdom der mitt daglige aktivitetsnivå lå på nullpunktet begynte jeg å legge på meg Var oppi 65kg. Men kiloene fordelte seg desverre ikke jevnt. Det meste la seg rund mage/brystparti. Så med ben og armer som fremdeles var like tynne som før så jeg ut som om jeg var gravid. Den første slanketuren jeg prøvde gjorde at jeg tok av en del kilo, men fremdeles var aktivitetsnivået svaært lavt. Så kiloene kom sakte men sikkert tilbake.

 

Denne gangen har jeg klart å komme meg ut og gå tur flere ganger i uka. Og denne gangen har vektreduksjonen tatt de fleste kiloene fra mine problemområder . mage/bryst.

Jeg er faktisk stolt over å ha klart det jeg til nå har klart både med mat og trening. Ser på det som en livsstilendring og ikke bare som en slankekur.

Synes jo derfor at det er trist å få tilbakemeldinger som går på at det kan virke som om jeg er i ferd med å utvikle en "syk" slanking. (meldingene står ikke her, de har jeg fått privat)

 

Vel, det var mitt lille hjertesukk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jeg har fått noen reaksjoner på vekten min og spesiellt på at jeg satser på en trivselsvekt på 52 kg. Jeg ser jo på skjemaet at jeg ligger med laveste vektmål.

 

Og jeg har som mål å ende 4 kilo over der du startet. Vi er ulike. Jeg er mest sansylig like grov som du er sped, men i motsetning til deg er jeg "jevn-tjukk" Grov over det hele.

 

Samtidig så har jeg grove muskler i bena fra da jeg var ung (det begynner å bli noen år ja) og syklet mye. Samt at jeg trener step, ski og sykling til vanlig. Hva jeg veier nå er litt uvisst, har ikke så god følelse før i dag mtp helga, men midja mi var ned på 78 cm i dag. Og da med vekt på ca 70.

 

Du får heller ta det som et tegn på at folk bryr seg om deg, og ikke vil se at du havner i "uføret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg slutter meg til det Doppler skriver:

Du får heller ta det som et tegn på at folk bryr seg om deg' date=' og ikke vil se at du havner i "uføret"[/quote']

 

--------------

Det er et faktum at vi er ulikt bygget. Noen av oss slekter på farmor; grovbygde. Andre av oss er i slekt med spagettien; spebygde!

Om vi er sånn nogenlunde standard trente, ikke veldig muskuløse, er bmien en grei sak å forholde seg til. En utregning viser at høyde på 159 cm og vekt å 52 kg gir en bmi på 20.57. Hvilket er innenfor den såkalte normalen. Så, FruWie, jeg tror du kan slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...