Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken 2011

Jeg synest du ser slank ut jeg, Doppler! Selv de mest "perfekte" finner ting å rette på ut fra et nærbilde av seg selv. Så ikke vær streng med deg:) BMI må vi huske at bare er en pekepinn. Vi vet jo at muskler veier med en fett. Så om man ut fra skalaen er "lett overvektig", så er man kanskje mye slankere og sunnere enn en med "normal" BMI. Så ikke heng deg opp i den!

Jeg skulle forøvrig ønske veidagen min var i dag, og ikke på mandag! Snikveiingen viste 57.6 idag!! Sååå fornøyd! Men skal på fest i morgon, med på middag og alkohol...og der skal jeg ikke spare på kruttet etter tre helger uten en dråpe alkohol. Men håper vekten er snill med meg mandag og viser 57-tallet..om ikke annet enn for motivasjonens skyld;)

Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Doppler

Synes i grunn ikke det så ille nok ut. Tenkte å ta vare på dem og sammenligne når jeg når 64 kilo. Har snikveid (!) og vekta viste under 70. Får bare håpe den vil være med på det tirsdag også.

 

Tusen takk for alle komplimenter. Og beklager dersom dere syntes det var overkill. Men fikk et innfall. :D Nye bilder kommer om 6 kilo.. (med denne farten så blir det til jul..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft av deg å legge ut bilder, Doppler. Du ser fin ut, synes jeg. Magen min er mye rundere enn din, og vi veier omtrent det samme tror jeg.

 

Lurt det å ha bilder av seg selv på vei nedover. Da ser en virkelig utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo fantastisk flott ut doopler :P

Jeg med mine 57 kg har større bulker rundt magen enn deg. Så at muskler veier mer enn fett, det er helt sikkert.

Er ikke så tøff at jeg tør å legge ut bilde da.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Doppler, du ser super ut! Forsøkte å ta tilsvarende bilder av meg selv; det var ikke like supert... Det er et eller annet der rundt min mage.... Så, selv med mine 57 kg, så høres så innmari bra ut, har jeg en jobb å gjøre med side- og mageflesket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Kjempedag. Sol og varmt. Litt vått i løypa, så klisterføre var det men likevel en knallfin tur. Vesla var ganske sprek fra morningen så hun har vært hos bestemor og bestefar. Litt mer slapp nå, vil bare se tv og kule'n litt.

 

Godt å høre at mitt (indre) bilde av magen stemmer med det dere ser. Jeg må nok bare avfinne meg med å veie mer enn andre på samme størrelse som meg. Men jeg blir til tider veldig opphengt i vekt og gram.

 

Nå er det snart taco og familiehygge-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ høyre side i bildet på profilen min, står starvektvekt og startdato. Tallene som står der er jo de tallene og datoen jeg registrerte sist, ikke datoen og vekten når jeg begynte. Vil ha det endret, og det står at det er bare til å klikke på startvekt, men får det ikke til for det, får bare opp sammendraget for de siste ukene.

 

Måtte snikveie meg igjen i dag 57,2, opp 200 gram til fra forrige uke, men har gått ned en cm rundt livet. Endelig veiedag er i morgen, men lurer på hva jeg egentlig gjør feil? Greit nok at kroppen min nok var i katastrofeberedskap for jeg spiste altfor lite, men nå har jeg vært kjempeflink å spise de to siste ukene, ligger på rundt 1200-1300kcal (kommer ikke til å spise mer før jeg ser at det går nedover) og jeg har fått trent godt, etter dagens økt blir det 13 tp. Hvorfor går jeg ikke ned???! Og er iallefall litt surt å se vekten gå oppover selv om det bare er noen hundre gram....

 

Er det vanlig med så humpete start? Er jo ikke noe problem å fortsette sånn sett, for jeg spiser jo mer enn jeg har vært vant til, men trenger litt motivasjon for å gidde å spise alt dette og registrere det. Også med treningen, må alltid ha barnevakt når jeg skal trene, og det innebærer en del organisering, men hvis ingenting hjelper, hva er vitsen da tenker jeg....?

 

Uff, høres fryktelig pessimistisk ut nå, og ikke meningen å ta motet fra noen andre, ble bare litt skuffet etter at jeg har vært så flink denne uken.

Får se endelig resultat fra uken i morgen.....

 

Doppler: Du ser kjempebra ut! Har også en del hud på magen etter fødsler, som aldri går vekk, det må vi nok bare leve med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Endre startdato;

Velg Resultater, Alle uker, Trykk på den S som er ved siden av den datoen du vil ha som startdato.

 

Husk (se bildet i denne tråden) at fett tar mye mer plass enn muskler. Så om du begynner å trene vil kroppen din gjøre om fett til muskler, du vil da ikke gå ned i vekt men du vil krympe. Bruk målbånd og speil. Følg med på hvordan kroppen din endres, ikke utelukkende vurder din suksess ut fra kilo. Forstår godt at du synes dette er både deprimerende og frustrerende. Ikke gi opp. Hold ut. Og du har vært flink til å trimme denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Vask av treningstøy

 

Regner med at dette er aktuelt for flere enn meg!

 

Trøyer som er merket med 30 grader, tåler fint å vaskes på 40 grader.

Trøyer som lukter vondt selv etter vask bør vaskes på 60 grader. Har aldri ødelagt klær på grunn av dette.

Ikke bruk skyllemiddel! Det lukker fibrene i tøyet og stenger lukten inne. Det gjør også teknisk treningstøy tett sånn at det ikke absorberer svette som det skal.

Eddik kan brukes i skyllevannet for å fjerne vond lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du spiser for lite! Du har 13 trimpoeng denne uka. Hvis du har det hver uke - og normal hverdagsaktivitet - forbrenner du 2074 kcal daglig. Da skal du spise minimum 1274 kcal og maksimum 1574 kcal daglig. Hvis du har lav hverdagsaktivitet blir grensene forskjøvet 100 nedover (men mindre enn 1250 daglig er ikke anbefalt). Synes du skal legge deg på 1400 daglig og se hva som skjer. Hvis du har spist veldig lite over lang tid og har spist 1200-1300 daglig i kun to uker, er det ikke så rart om forbrenningen fortsatt er lav. STÅ PÅ!! Husk også at kroppen trenger vitaminer, mineraler, proteiner osv., så du har alle gode grunner i verden til å spise mer! Hvis du trenger ekstra motivasjon til å spise mer, er det bare å gå på nettet og søke på vitaminer og mangelsykdommer, hehe.. Spis energitett og næringsrik mat, f.eks. tørket frukt og nøtter. Bruk margarin på maten og olje på salaten (oj, så flink jeg er til å rime)!

 

LYKKE TIL! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Ja nå har jeg hatt en anti-slanke helg. Startet med sjokolade fredagskvelden, så pizza, øl og chips lørdagen, og idag pizza og chips. Det va litt deilig å drite i kaloritellingen, men føler idag at alle kiloene er komt på igjen. Var skikkelig artig fest, så sånn sett var det verdt det! Nå gruer jeg meg til veiing i morgen...vurderer å vente til tirsdag for å holde oppe motet gjennom uken;) Uansett er det påan igjen i morgen med kaloritelling og trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt lite flink hele uka. I helga var vi på fjellet på hyttetur. Det ble ganske mye sjokolade og annen kos. Føler meg tung og ekkel. Utrolig hvor fort gjort det er å komme inn i gammelt spor. Jeg er klar igjen i morgen, da er det slutt på såspisingen.

 

Vekta på fredag var 61,3 kg. Altså opp 200 gram. Noe av det skyldes fulle tarmer. Nå må jeg være veldig flink frem til fredag igjen, slik at jeg kan se nedgang. Det bilde av muskel og fett var jo en god motivasjon til å trene.

I helga gikk jeg litt på ski. I går ble det en tur på ca 45 min med bakglatte ski. Er stiv i rumpa i dag. God følelse å kjenne at jeg har brukt kroppen litt.

 

Kjenner godt den følelsen du Doppler beskriver her tidligere i uka. Noen ganger sitter motivasjonen langt inne. Jeg kjenner også at det hjelper mye å lese her inne på forumet. Jeg vet at jeg vil lenger ned, og helst ha mer muskler. Ser på figuren din doppler, at du ser slankere ut enn meg. Jeg har en stor valk på magen, det er det jeg er mest misfornøyd med. Rart hvor forskjellig bygget vi er. Leste Poitre sine mål, og tenkte: bare 44 cm rundt låret, og bare 78 rundt magen! Jeg måler 58 rundt låret, helt øverst, før det begynner å gå innover, og 92 rundt det rundeste på magen, men 72 i midjen, og 96 på rumpa. Sier bare noe om at det ikke nytter å ha samme vektmål, selv om vi er like høye. Vi må finne vårt eget mål der vi trives med oss selv, enten det er 52 som fru Wie, eller 64 som Doppler.

 

Ble visst stil dette. Vil bare si takk for mange inspirerende innlegg. Nå er jeg klar for ei ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er mandagen her og nå glemmer vi helgens utskeielser og dårlige samvittighet - og starte uken med friskt mot :D

 

Jeg har vært kjempeforkjølet de siste dagene og har liten matlyst, det lønner seg. Ukens veiing viser 63,4 kg, ned 0,7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Så bra å se at aktiviteten her inne er på topp!

 

Mine mål i dag: Akkurat som forrige mandag: 57.4 kg og 75 cm i livet.

 

Jeg er nå mer aktiv på andre tråder her. Har laget en tråd under "Hold vekten". Den er ikke så aktiv som denne tråden... Jeg kan jo håpe at noen av dere snart kommer og joiner meg der :D

- https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=13154.

 

I tillegg deltar jeg på et par tråder inne på "Trim og trening". Jeg er nå inne i min 3. treningsuke. Startet med å jogge fredag 6. mars. Siden da har jeg holdt meg til tre joggeturer i uka. Stort sett ligger de på et sted mellom 5 og 7 km. Det blir en kombinasjon av jogging/gå fort. Torsdag starter jeg opp på Ingrid Kristiansens løpetrening. Gleder meg stort til det! Skal se at formen blir stigende frem mot Sentrumsløpet 3. mai. Flere som blir med der?!

 

Og så har jeg syklingen min da. Fredagsbirken blinker i det fjerne (28. august), men før det: Raumerrittet (6. juni). Målet er å få en sykkeltur pr. uke frem til jeg er ferdig med Sentrumsløpet. Etter det tenker jeg å erstatte en av ukas joggeturer med sykling (da blir det 2 x jogg og 2 x sykling pr. uke).

 

Jeg er veldig fornøyd med mitt nye "bevegelige" liv. Det gir energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Godt å lese det er flere enn meg! :D

Jeg var på Mamma Mia i helgen (ANBEFALES!!) og hadde en planlagt utskeielse på lørdag. Men den utskeielsen skled dessverre delvis over i både fredag og søndag! Det ble ikke et voldsomt resultat ut av av det, men ødela en ellers fin uke.

 

Veieresultat i dag er 63,9. Ned 0,1 kg og inn en cm i livet (!). Det ble litt trening i forrige uke, så jeg tror det er det som gir resultater i livet.

weight.png

 

 

Nå er det ny uke og nye muligheter! h025.gif gleder meg til golfsesongen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da virker det som om omtrent alle her inne har kosa seg fælt i helga - meg selv inkludert! Det har vært litt restaurantbesøk, mye vin og drinker, kyllingvinger i går, null trim - men veeeldig deilig!! Følte jeg trengte å skeie ut litt nå, og da kan man like gjerne gjøre det med stil!:D

Kjente at motivasjonen ikke var helt på topp forrige uke, så jeg tror det bare var bra med en sånn helg - nå er jeg i hvert fall `fit for fight`igjen:)

 

I grunn litt pussig at vi bestemte oss for å skeie ut nesten hele gjengen her samtidig. Samstemte, kaller jeg det!!:P

 

Skal forresten ikke veie meg denne uka, og kanskje ikke neste heller. Kun ta mål. Kjenner jeg blir så stressa rundt den vekta som virker å stå stille, så jeg trenger å prøve å ikke tenke så fryktelig mye på det fremover! Satser heller på å rette fokus inn mot treninga og å følge med på de resultatene det (forhåpentligvis) gir på målene mine.

Så jeg har måledag - ikke veiedag - i morgen! :)

 

- og gratulerer med nedgang til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du spiser for lite! Du har 13 trimpoeng denne uka. Hvis du har det hver uke - og normal hverdagsaktivitet - forbrenner du 2074 kcal daglig. Da skal du spise minimum 1274 kcal og maksimum 1574 kcal daglig. Hvis du har lav hverdagsaktivitet blir grensene forskjøvet 100 nedover (men mindre enn 1250 daglig er ikke anbefalt). Synes du skal legge deg på 1400 daglig og se hva som skjer. Hvis du har spist veldig lite over lang tid og har spist 1200-1300 daglig i kun to uker' date=' er det ikke så rart om forbrenningen fortsatt er lav. STÅ PÅ!! Husk også at kroppen trenger vitaminer, mineraler, proteiner osv., så du har alle gode grunner i verden til å spise mer! Hvis du trenger ekstra motivasjon til å spise mer, er det bare å gå på nettet og søke på vitaminer og mangelsykdommer, hehe.. Spis energitett og næringsrik mat, f.eks. tørket frukt og nøtter. Bruk margarin på maten og olje på salaten (oj, så flink jeg er til å rime)!

 

LYKKE TIL! :D[/quote']

 

Tusen takk for utrolige gode og motiverende svar Soettann og Doppler.

 

Var på vekten i dagtidlig, og endelig; har gått ned 300 gram denne uken, veier altså nå 56,7! Har og krympet tilsammen 6,5 cm fordelt rundt omkring.

Det var på tide det skjedde noe:-)HAr bare gått ned en halv cm runft lårene, men det er det som er mit problemområde. Gått ned 3 rundt livet.

Var så fornøyd i dag at jeg måtte belønne meg selv med to nye topper etter jobb:-)

 

Skal prøve å spise litt mer denne uken, er ikke så lett å komme opp i 1400 synest jeg, men hjelper på med et par ruter kokesjokolade!

Høres jo litt rart ut å ha omvendt problem, må tvinge seg selv til å spise mer for å gå ned i vekt.. jaja, kroppen er finurlig!

 

Igjen, tusen takk for svar, håper etter hvert at jeg skal kunne svare og være til hjelp for andre, og ikke bare klage og be om råd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hos meg denne helgen, men på vekta skulle man kanskje tro det. Jeg har stillstand, og det betyr at jeg har fått en meget trå start på kurs 2.

 

Jeg har vært flink til å trimme; fått drøye 10 trimpoeng og de er blant annet samlet med 3 joggeturer på tilsammen 1 time 20 minutter. Hjalp ikke veldig mye på vekta denne uken ihvertfall, men det hjalp veldig på selvfølelsen min. Jeg visste faktisk ikke at jeg hadde såpass bra kondis at jeg kunne jogge i ett i 30 minutter.

 

Så vekta er fremdeles 69.

 

Neste helg får jeg nok en utskeielse. Da skal jeg til Trondheim for å spille i NM, og da blir det mye utespising, pluss en veldig lang biltur nordover og selvfølgelig sørover igjen på søndag. Så jeg tror nok ikke jeg engang skal håpe på noen nedgang neste mandag, når det blir stillstand etter en såpass bra uke som jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle med fine nedganger :)

Kjekt å lese at det er mange som har kost seg masse i helga og jeg fører meg også inn i rekken. Begynte på fredagskvelden og skulle bare kose meg med 1 deilig påske-egg fra anthon berg, men klarte ikke å stoppe :). Til slutt var posen med 8stk. tom. Så kom lørdag med god mat og vin og søndag var det middag hos svigers. Og selvfølgelig kaffe og kake ettrpå....

 

Var ikke særlig lysten på å gå på vekta i dag, men"lykken står den galne bi".

Vekta stoppet på 56,4 kg - ned -0,3 kg til tross for flere dager med utskeielse:D

 

Nå er det fullt fokus og ingen utskeielser de de neste 2 ukene før påskeferien.

 

Ha en flott og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Grattis til alle som har gått ned! Misunner dere som har skeiet ut i helgen, og likevel gått ned! Men det står nok arbeid bak tidligere i uken regner jeg med:) Jeg var ikke så heldig med veiingen min..jeg veide nemlig hele 2.3 kg mer enn fredag, altså for tre dager siden! Så forhåpentligvis så er det ikket fettet som har klistret seg så fort på igjen;) Siden jeg føler at vekten idag ikke er den "riktige" tar jeg en ny veiing i morgen. Det er nok litt feigt, men jeg må holde motivasjonen oppe. Jeg henger meg på deg FruWie, fullt fokus uten utskeielser frem til påske! Forøvrig så har du den vekten jeg håpet å se idag;) Gratulerer med fin nedgang! Har holdt meg til kaloriene idag og vært på spinningstime, så skal være i gang igjen nå! Ha en fin kveld allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...