Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler

1) Veie under 70 kilo

2) Fylle trimpoengtre nr 2 (mangler fire epler)

 

Belønning?? Nye klær når vi er hos mamma på påskebesøk.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Og til alle dere som har gått ned. Gratulerer. Og husk, en sprekk i helgen vil vanligvis gå fint fordi det er totalen over tid som teller. Og det virker jo ikke som om noen av dere tynges av samvittighet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Doppler

Og jeg snegler meg videre ned. -200 gram denne uken. Det går smått men godt. Fikk ikke se 6-tallet først denne uken heller, så da er det neste uke som gjelder!

 

Og totalt er midja inn med TI cm, og jeg har bare gått ned 4,5 kilo! Har har fett blitt til muskler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

okay, da må jeg krype til korset og melde min vekt idag. Den ble 58.8 kg, det er +0.6 kg denne uken. Nå blir det tirsdager som er veiedagen min. Til helgen har jeg planer om trening etterfulgt av filmkveld med grønnsaktsdip i stedenfor en ny øl&chips-helg;)

Jeg har et spørsmål angående kinamat. Jeg var på kinarestaurant i ettermiddag og spiste en rett med ris, fisk og masse grønnsaker. Så jeg tenkte at dette var jo sunt! Men så er det sausen og fisken som var stekt, som jeg er redd det lurer seg en del kalorier bak.. Hvor mye regner dere på en slik rett? Jeg tror liksom at totalt for dagen så overstiger jeg ikke 1300 kcal. Men jeg synest det er så vanskelig å regne kalorier når jeg ikke tilbereder det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011
Og jeg snegler meg videre ned. -200 gram denne uken. Det går smått men godt. Fikk ikke se 6-tallet først denne uken heller' date=' så da er det neste uke som gjelder![/quote']

 

Kjære Doppler! Det er 200 g riktig vei! Har jeg regnet riktig da, får du se 60-tallet om 400 g. Det er jo nesten ingenting! Men skjønner, må vente en uke til, før det kan føres opp. Men er sikker på at du ser 60 tallet om en uke dersom du står på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Jeg har et spørsmål angående kinamat. Jeg var på kinarestaurant i ettermiddag og spiste en rett med ris' date=' fisk og masse grønnsaker. Så jeg tenkte at dette var jo sunt! Men så er det sausen og fisken som var stekt, som jeg er redd det lurer seg en del kalorier bak.. Hvor mye regner dere på en slik rett? Jeg tror liksom at totalt for dagen så overstiger jeg ikke 1300 kcal. Men jeg synest det er så vanskelig å regne kalorier når jeg ikke tilbereder det selv.[/quote']

 

Hvordan var fisken stekt? Var den bakt inn? Isåfall var den frityrstekt, og lite sunn. Dersom det var stekte fileter så ville jeg ikke tro det var så ille. Ellers bruker ikke kinesiske sauser å være fete, de er stort sett basert på krydder og soyasaus og jevnet med maizenna eller lignende. Ikke fløte som her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Kjære Doppler! Det er 200 g riktig vei! Har jeg regnet riktig da' date=' får du se 60-tallet om 400 g. Det er jo nesten ingenting! Men skjønner, må vente en uke til, før det kan føres opp. Men er sikker på at du ser 60 tallet om en uke dersom du står på nå![/quote']

 

Jeg har jo bestemt meg for å bruke lang tid denne gangen, for å ikke ende opp med å legge på meg igjen. Men jeg blir litt utålmodig innimellom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Bare lurer på hvor mye du ligger på av kalorier under daglig energiforbruk for å gå nedover sakte men sikkert? Tror det kan være lurt for meg å spise litt mer å gå ned saktere, siden jeg har en dårlig vane med å overspise om jeg blir sulten, og da går jeg bare oppover..

 

J21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Doppler: Bare lurer på hvor mye du ligger på av kalorier under daglig energiforbruk for å gå nedover sakte men sikkert? Tror det kan være lurt for meg å spise litt mer å gå ned saktere' date=' siden jeg har en dårlig vane med å overspise om jeg blir sulten, og da går jeg bare oppover..

 

J21 :)[/quote']

 

Ca 800 i ukedagene + søndag og nesten ikke noe fredag og lørdag. Prøver å passe på så jeg ikke spiser mer enn forbruk fredag og lørdag da. Å ikke gå på kur er noe av målet mitt denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011
Hvordan var fisken stekt? Var den bakt inn? Isåfall var den frityrstekt' date=' og lite sunn. Dersom det var stekte fileter så ville jeg ikke tro det var så ille. Ellers bruker ikke kinesiske sauser å være fete, de er stort sett basert på krydder og soyasaus og jevnet med maizenna eller lignende. Ikke fløte som her på berget.[/quote']

 

Takk for svar! Tror fisken bare var vanlig stekt. Så satser på at det ikke var så ille. Hadde "råd" til 700 kcal på måltidet, så det får gå for i dag. Det er greit å ha noenlunde peiling på sånne "ute"-måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tror fisken bare var vanlig stekt. Så satser på at det ikke var så ille. Hadde "råd" til 700 kcal på måltidet' date=' så det får gå for i dag. Det er greit å ha noenlunde peiling på sånne "ute"-måltider.[/quote']

 

Vær obs på risen når du er ute på kinarestaurant. Husk at 100 gr ris er fryktelig mye mindre enn en skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar doppler :)

 

Jeg har startet med å spise havregrøt til frokost, og det metter kjempebra synes jeg. tar oppi litt mandler og rosiner. namnam :)

 

Liker ikke så godt veldig grovt brød, blir derfor ikke fullt så mett med vanlig grovbrød..

 

Hvor mye kcal er det ca i en chop suey lunch? noen som vet?

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Takk for svar doppler :)

 

Jeg har startet med å spise havregrøt til frokost' date=' og det metter kjempebra synes jeg. tar oppi litt mandler og rosiner. namnam :)

 

Liker ikke så godt veldig grovt brød, blir derfor ikke fullt så mett med vanlig grovbrød..

 

Hvor mye kcal er det ca i en chop suey lunch? noen som vet?

 

J21[/quote']

 

Havregrøt er mettende og ganske godt. Forresten har du prøvd å bake brød selv? Da kan du selv bestemme hvor grovd du vil ha det, og feks tilsette havregryn og linfrø (det gjør jeg) så får du mettende brød som ikke er så veldig grovt.

 

chop suey er ca 100 kcal pr 100 gram sier nettsiden jeg fant.

http://caloriecount.about.com/calories-chop-suey-chicken-i111977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst dårlig med trening her i gården denne uka - selv om det liksom var målet... Opptatt mandag og tirsdag, og i dag våkna jeg med skikkelig sår hals og slapp kropp, og kan vel ikke si det kjennes noe bedre nå heller. Og er vi ikke enige i at trening i sånn form ikke egentlig er så lurt??:) orker hvertfall ikke tanken nå.

 

Målte meg i går, og det var like deprimerende som de siste par ukene. Har så vidt krympet noe sted...forstår ikke hvorfor, jeg har jo vært flink nesten hele tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Veide meg på mandag og veier nå 58.4, ikke så veldig fortjent synes jeg da jeg ikke har vært flink med maten i det siste. Men har begynt å gå til og fra universitetet som gir ca 1 times gange hver dag! :)

 

Har snart eksamen, og synes det er veldig vanskelig å spise riktig og ofte når jeg sitter hele dagen på lesesalen. Blir sliten i hodet og da er veien til brus eller sjokoladeautomaten kort :)

 

Doppler, bake br`ød hørtes lurt ut, har du noen spesielle oppskrifter du anbefaler?

Eller noen tips til hvordan man baker brød, har aldri bakt det før..

 

EN ting til jeg lurer på, orker ikke lage havregrøt om morgenen, så jeg spiser bare havregryn ed rosiner, er det like bra som grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

EN ting til jeg lurer på' date=' orker ikke lage havregrøt om morgenen, så jeg spiser bare havregryn ed rosiner, er det like bra som grøt?[/quote']

 

Du kan jo ha melk over og spise det kaldt med lettsyltetøy feks, det gjør jeg ofte. Ellers blir grøten nesten like bra som vanlig i mikrobølgeovnen, det tar to minutter. Pleier å ha syltetøy på da også, det er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havregryn med melk over, og så kutter jeg opp en halv banan og har oppi. Strør over med kanel, er blitt helt avhengig av denne frokosten:-)

Smaker kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempegodt :) Tar den i mikroen. 60g havre og resten ekstra lett melk, ca 1,5 dl. Liker mettheten som holder seg lenge. Skal prøve med banan og og kanskje litt honning. Trenger en former for å bake brød? Kan jo prøve det en gang.. Blir sikkert mye bedre enn butikkbrød.. :)

 

nå ligger matinntaket på 1200kalorier idag, pleier aldri å gå under 1400, kanskje det kan bli slik idag, siden jeg har hatt ganske mange dager med overspising sist uke, over energibehov ofte. Er dessuten ikke sulten.

 

Trent idag og fått 2,7 trimpoeng :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Doppler' date=' bake br`ød hørtes lurt ut, har du noen spesielle oppskrifter du anbefaler?

Eller noen tips til hvordan man baker brød, har aldri bakt det før..

[/quote']

 

Jeg er en juksebaker. Og til en familie med 5 går det mye brød, så jeg baker alltid i langpanne.

 

Min oppskrift.

1 1/2 liter vann

1 pk tørrgjær

1 pakke brødmel, feks solsikkebrød

1 dl olivenolje

1 ss sirup/maltekstrakt eller honning

200 gram sammalt hvete grov

200 gram havregryn

to never linfrø

to never solsikkefrø

hvetemel. Totalt melmenge blir ca 2500 gram, men jeg sper på til jeg synes deigen er passe klissete. Brøddeig skal være så klissete at den er litt vond å bake med, da hever brødene finest. Men ikke så løs at du ikke får formet brød av dem heller. (altså ikke kast oppi alt melet med det samme, mel varierer i hvor tørt det er også)

 

Forhev i 30 min

Del i 4 emner, lag 4 like store pølser som du legger i langpanne med bakepapir. Snitt toppen av brødet med kniv eller prikke med gaffel. Ellers sprekker skorpa.

Etterhev i en time.

 

Jeg steker alltid brød med steketermometer. Steker brødet en halv time, og så setter jeg i termometeret. Når termometeret viser 95 grader er brødet ferdig. Men jevnt over bruker disse brødene ca 45 minutter på å steke.

 

Avkjøl på ris.

 

Men om du ikke har bakt noe særlig før, så kan du jo prøve disse brødblandingene som fås kjøpt, så kan du eksperimentere deg litt fram og finne ut hva du liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011
Veide meg på mandag og veier nå 58.4' date=' ikke så veldig fortjent synes jeg da jeg ikke har vært flink med maten i det siste. Men har begynt å gå til og fra universitetet som gir ca 1 times gange hver dag! :)

 

Har snart eksamen, og synes det er veldig vanskelig å spise riktig og ofte når jeg sitter hele dagen på lesesalen. Blir sliten i hodet og da er veien til brus eller sjokoladeautomaten kort :)

 

Doppler, bake br`ød hørtes lurt ut, har du noen spesielle oppskrifter du anbefaler?

Eller noen tips til hvordan man baker brød, har aldri bakt det før..

 

EN ting til jeg lurer på, orker ikke lage havregrøt om morgenen, så jeg spiser bare havregryn ed rosiner, er det like bra som grøt?[/quote']

 

Hei!

Skjønner deg så godt, det er virkelig en utfordring å spise sunt i stressperioder. Noen spiser minimalt når de er stresset, andre putter i seg hva som helst. Jeg er av dem siste sorten.. Som navnet mitt sier, så studerer jeg også. Min redning har vært en grønnsaksboks med oppskårete gulrøtter og evt pepperrot. Så når trangen til å bare MÅ ha noe så er det frem med boksen. Må bare passe på å gå ut fra lesesalen, da å knaske gulrøtter på det stedet ikke er så populært blandt de andre;) Ellers prøver jeg å ha te med meg på en stor termos. Det finnes te med både karamell og sjokoladesmak, som kan dempe trangen til sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Det skal jeg prøve! Høres kjempegodt ut :) Kan ta resten av brødene i frysen' date=' har lenge brød da siden vi bare er meg og jenten min :) Takk for oppskriften. Tar meg en kveld i uken som bakekveld da. Tenker det må bli imorgen. Hehe

 

J21[/quote']

 

Jeg deler brødene i to når vi fryser dem, for da slipper vi at det blir tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Hatt skidag på skolen, så vi har vært i Hafjell og kost oss. Ble 5,5 timer i bakken i alt, så jeg førte 1,5 time som effektiv kjøring. Og når jeg kom hjem ville gubben ha meg med på bortoverski, og lydig som jeg er så ble jeg med. Så 50 minutter (8 km) på langrennsski til slutt. Nå er jeg skikkelig sliten. Kan vel legge til at lunchen i dag var særdeles lite sunn med hamburger og pommes frites, men jeg har fått 6,8 trimpoeng bare i dag, så det bør kunne rettferdiggjøres. Og jeg har bare spist en brødskive og et eple i tillegg i dag. Nå må jeg ha litt kveldsmat.

 

Jeg er skikkelig rød i fjeset, vet ikke om det er de få solgløttene eller kulda som har skylden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det hørtes ut som en deilig dag Doppler!

Jeg har hatt fire seksåringer løpende rundt i leiligheten etter skolen. De har kjørt bilbane og holdt på. Det var grillpølser (prior) til middag, is til dessert og skillingsboller til kvelds... Ser på regnskapet at jeg egentlig burde finne frem ministeppern, men jeg orker rett og slett ikke. Det har vært veldig koselig i dag, men jeg kjenner jeg er litt tom nå. Det blir en tidlig kveld! :)

I morgen er det fredag igjen. Hvor ble uka av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Og som en kommentar til brødbaking:

Det gjelder som Doppler sier å prøve. Det tar ikke lang tid før du finner "ditt" brød. Jeg begynte med 500g sammalt hvete, 1 liter vann og siktet hvetemel nok til at det ble deig jeg kunne jobbe med. Denne basisen brukte jeg til jeg var trygg nok til å ha i andre ting som havre, helkorn eller linfrø. (eller alle tre) I dag baker jeg av det jeg måtte ha i skapet. Min sønn nekter å ha "fremmedlegemer" i brødet sitt, dvs frø og korn, så jeg har alltid bare sammalt hvete og havre i hans brød i tillegg til siktet hvetemel. De ukene jeg er alene baker jeg ingers rugbrød. Fantastisk på smak og ikke et gram siktet mel! Det er brødet sitt det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...