Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Doppler

Tror dette er noe av det vondeste jeg har spist i mitt voksne liv. Forstår ikke hvordan noen kan hevde dette er ok? Det smakte rett og slett rå grovbrød-deig? Dårlig stekt billig kneip fra rema?

 

Noen som har funnet noe fullkornpasta som smaker ok? Hvis ikke fortsetter jeg heller med vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er noe av det vondeste jeg har spist i mitt voksne liv. Forstår ikke hvordan noen kan hevde dette er ok? Det smakte rett og slett rå grovbrød-deig? Dårlig stekt billig kneip fra rema?

 

Noen som har funnet noe fullkornpasta som smaker ok? Hvis ikke fortsetter jeg heller med vanlig.

 

Forsøkte du med eller uten saus? Jeg synes den er spiselig med saus på (blandet inn i pastaen), men ubrukelig til salater og sånt. Min erfaring er som din - smaker sagflis. Men det går an å kamuflere smaken i tomatsaus og si til seg selv at det er sunt. Det er også forskjell på ulike merker - hvor mye sagflis de smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Forsøkte du med eller uten saus? Jeg synes den er spiselig med saus på (blandet inn i pastaen)' date=' men ubrukelig til salater og sånt. Min erfaring er som din - smaker sagflis. Men det går an å kamuflere smaken i tomatsaus og si til seg selv at det er sunt. Det er også forskjell på ulike merker - hvor mye sagflis de smaker.[/quote']

 

Det frister ikke til gjentagelse akkurat. Og nei, denne uka laget jeg fylt paprika med pasta, så da var det bare sausen fra paprikaen til pastaen, ikke vanlig tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister ikke til gjentagelse akkurat. Og nei' date=' denne uka laget jeg fylt paprika med pasta, så da var det bare sausen fra paprikaen til pastaen, ikke vanlig tomatsaus.[/quote']

 

Vi har gitt opp fullkornspasta til sånne formål - men vi bruker den med saus. Dog er det et spørsmål om ikke sausen "gjør opp" for fullkornet... :) Men skal man uansett ha pasta med saus så funker det akseptabelt, synes jeg. Og siden den metter MYE mer enn vanlig (bare mål opp en porsjon og kjenn etter) så er den verd innsatsen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som syntes at fullkornspasta smaker høgg. Da dropper jeg heller pastaen og slenger på litt ekstra salat og linser, evt bønner.

 

Jeg har gått på en real forkjølelse - og jeg som har skrytt sånn av at jeg ikke har vært syk i heeele vinter..! Kjedelig altså:)

Måtte allikevel på jobb i dag, og var ferdig klokka 20. Da var jeg helt ferdig, og sovnet som en dupp på sofaen. Nå er jeg ikke fullt så trøtt, men har en hals som verker veldig. Noen som har gode tips mot vonde halser? Hittil har jeg prøvd: Te med honning, honningmelk, hvitløk, isbiter (noen sa det fikk ned hevelsen i halsen..nåja..), glovarm dusj og halspastiller.

Noen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand. 61,3 kg i dag og. Fikk mensen i går, den hjelper vel ikke på saken. Har ikke ført opp maten denne uka. Begynner igjen i dag. Hjelper å holde fokuset, for da må jeg inn her stadig vekk og føre opp, og svipper innom forumet og får inspirasjon samtidig.

 

Angående vond hals; hadde nettopp ei uke sånn selv. For meg var det ibux eller paracet som gjaldt. Evt. begge deler. Lindrer med kalde drikker og is, mer enn varme, syns jeg. Er ikke noe godt med vond hals, uansett, håper du blir snart bra:).

 

Nå skal jeg og minstejenta gå til barnehagen med vogn. Det er ca 20 min hver vei. En god morgentrim. Ellers er det husarbeid som står øverst på lista over gjøremål i dag. Ikke akkurat favorittaktiviteten min, men deilig når det er gjort. Har langhelg, fri fra i går og til tirsdag. Noen fordeler med å jobbe turnus er det, heldigvis:).

 

I dag blir det gildes kjøttkaker med brun saus og poteter til middag. Mannens favorittmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
som syntes at fullkornspasta smaker høgg. Da dropper jeg heller pastaen og slenger på litt ekstra salat og linser' date=' evt bønner.

 

Jeg har gått på en real forkjølelse - og jeg som har skrytt sånn av at jeg ikke har vært syk i heeele vinter..! Kjedelig altså:)

Måtte allikevel på jobb i dag, og var ferdig klokka 20. Da var jeg helt ferdig, og sovnet som en dupp på sofaen. Nå er jeg ikke fullt så trøtt, men har en hals som verker veldig. Noen som har gode tips mot vonde halser? Hittil har jeg prøvd: Te med honning, honningmelk, hvitløk, isbiter (noen sa det fikk ned hevelsen i halsen..nåja..), glovarm dusj og halspastiller.

Noen bedre?[/quote']

 

Var hos en fransk lege på legevakta og fikk følgende råd mot begynnende forkjølelse;

1 ibux og 1 zyrtec morgen og kveld, i minst tre dager, eller til symptomene gir seg

varm drikke med påfølgende c-vitaminsjokk.

 

Den siste har jeg ikke helt fått dreisen på, men ibux og zyrtec funker som fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Må bare en tur innom her og si hei til alt folk! Godt å se at det syder av liv :)

 

Ser enkelte plages med såre halser. Min hals melder seg også på i de såres forening. Skal teste ut oppskriften til Doppler: 1 ibux og 1 zyrtec morgen og kveld, i minst tre dager, eller til symptomene gir seg (samt varm drikke og kanskje også c-vitaminer).

 

Ellers så ser det ut til at min vekt har stoppet helt opp, rikker seg hverken oppover eller nedover. Det er jo fint med tanke på at jeg så og si er der jeg skal. Skulle bare så gjerne ha sett 57.0 på mandag morgen - som jo er 30.03 og måldatoen jeg satte for flere måneder siden :) Men, skitt au, jeg er godt fornøyd der jeg er i dag, ca. halvkiloen over.

 

Ellers så jogger jeg i vei på 3. uken. Blir bare bedre og bedre! Startet opp med løpetrening hos Ingrid Kristiansen i går sammen med en gjeng på en femten personer. En gang i uka skal vi treffes. Det gir et ekstra kick frem mot Sentrumsløpet 3. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Tror dette er noe av det vondeste jeg har spist i mitt voksne liv. Forstår ikke hvordan noen kan hevde dette er ok? Det smakte rett og slett rå grovbrød-deig? Dårlig stekt billig kneip fra rema?

 

Noen som har funnet noe fullkornpasta som smaker ok? Hvis ikke fortsetter jeg heller med vanlig.

Jeg har brukt fullkornspasta fra ICA, og har ingenting å klage på. Men jeg har kun brukt den med smaksrik saus til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jeg har brukt fullkornspasta fra ICA' date=' og har ingenting å klage på. Men jeg har kun brukt den med smaksrik saus til![/quote']

 

Ungen lurte på hvorfor det var sand i pastaen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Noen som har gode tips mot vonde halser? Hittil har jeg prøvd: Te med honning' date=' honningmelk, hvitløk, isbiter (noen sa det fikk ned hevelsen i halsen..nåja..), glovarm dusj og halspastiller.

Noen bedre?[/quote']

 

En real toddy som røsker opp i systemet!? Har nettopp vært syk og hjemme fra jobb. Det begynte med halsen, gikk over til luftveiene og bihulene. Er ennå litt medtatt, men var på jobb i dag. Nå er jeg klar for sofaen.

 

God bedring Poitre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini
Hei!

 

Må bare passe på å gå ut fra lesesalen' date=' da å knaske gulrøtter på det stedet ikke er så populært blandt de andre;) Ellers prøver jeg å ha te med meg på en stor termos. Det finnes te med både karamell og sjokoladesmak, som kan dempe trangen til sjokolade![/quote']

 

Hehe, gulerøtter er ikke blant det mest populære nei... Sånn te hørtes godt ut, får man kjøpt det på vanlig butikk?

 

Nå skal jeg ta meg sammen neste uke, før det blir masse kos i påskeferien. Tror jeg skal bruke påskeferien til å teste ut brødbaking, da har jeg tid og energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god bedring til dere som er forkjølet! Det er alltid kjedelig og hemmer en på alle måter. Jeg har tro på Ibux og Paracet, men mest av alt på å ta det med ro! Kroppen ordner opp selv, men kan ta litt tid.

 

Nå er det jeg som sliter med motivasjonen. Det er ikke det at jeg vil gi opp, jeg vil bare ikke tenke så mye på kalorier akkurat nå.. Jeg fråtser eller trøstespiser ikke (og det er positivt!), men har kost meg litt for mye på kurs i Tromsø denne uka. Når en spiser ute, blir det gjerne at en velger en god dessert i tillegg.. Og da jeg kom tilbake til Oslo igår, møtte jeg gode venninner på kafè og valgte å kose meg da også. Og i lunsjen på jobb idag ble det servert helt nystekte piroger og fersk sjokoladekake... Tok ikke mye kake, men likevel.. Det skal ikke mye til å overskride 1400 kcal ila en dag! IKKE LETT, dette.. Har vært sliten, kald og trøtt de siste dagene og ikke orket å trene. Går jobbhelg i møte, men håper å få sove litt natt til søndag så jeg kan ta en skitur søndag - som jo er lystbetont!!

 

Har nettopp begynt på NOK ET Grete Roede internettkurs! Dette SKAL bli mitt siste før Hold vekten! Har jo bare 3 kg igjen, og det bør absolutt gå hvis jeg ikke slurver! Målet er innen rekkevidde, og det burde være den sterkeste motivasjonen en kan få! Føler bare at kroppen trenger litt slakk nå..

 

Hva gjør jeg? Jo, dette er planen:

-Å spise det jeg har lyst på ikveld

-Å gå over fra 1400 til 1500 kcal daglig f.o.m. i morgen (forbrenner 2100, så 1500 inn er også greit).

-Å være nøye igjen f.o.m. i morgen, og også i påska! Hvis jeg vil spise mer i påska, må jeg trene mer.

-Å rydde leiligheten, deretter henge opp kinakjolen og andre klær jeg nesten kommer inn i, på soverommet. Nå er jeg SÅ nær, så dette SKAL jeg klare.

 

Det er SÅ oppmuntrende å lese innleggene deres! Spesielt koselig å høre at det går bra for j18 nå!

 

Riktig god helg til dere alle!

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle sammen, er noe herk det her altså. Men tross alt er jeg glad jeg ble syk nå, og ikke en uke senere, da er det jo USA-tur!!:)

 

I dag har jeg bare blitt dårligere, og faktisk kastet opp alt jeg har spist. Ikke fordi jeg er kvalm, men fordi jeg får sånne hosteanfall. Ikke så digg:/

Men pussig nok har jeg matlyst fremdeles da. Noen som vet om kaloriene som er i maten teller om man kaster den opp igjen? Nå hørtes jeg veldig ut som en med spiseforstyrrelser, men det kan jeg forsikre dere med at jeg hvert fall ikke har;) Bare føler jeg har spist så mye, siden alt har kommet opp igjen, og jeg dermed har blitt sulten med en gang etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Men pussig nok har jeg matlyst fremdeles da. Noen som vet om kaloriene som er i maten teller om man kaster den opp igjen? Nå hørtes jeg veldig ut som en med spiseforstyrrelser' date=' men det kan jeg forsikre dere med at jeg hvert fall ikke har;) [/quote']

 

Neppe siden det er på denne måten bulimikere og anorektikere holder vekta nede.

 

God bedring! Skaff deg cosylan, eneste hostesaften som hjelper. Da må du ha resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

En helg hos mamma, med alt det innebærer... :) Jeg har notert inn så godt det lar seg gjøre, men har jo ikke fått veid maten ordentlig. Det har gått på øyemål. Men regnskapet ble ikke pent. Lørdag morgen hadde jeg en snikveiing som viste 63 blank! Det er den nok ikke i morgen... Men da vet jeg at det er mulig. Nå er det kvelden, i morgen er det ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Og det ble som jeg trodde. Vekten viste 63,9 og dermed stillstand fra forrige uke. Jeg er ikke så fryktelig deppa, da jeg vet at det ikke er mulig å legge på seg en kilo fett i løpet av to dager! :) Da vil vekten vise desto mer nedgang neste mandag, håper jeg!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
22' date='7 trimpoeng denne uka. I dag ble det bare en rusletur, men når man rusler 5 km så blir det da litt trim det og.

 

Håper dere har hatt en fin helg![/quote']

Gratulerer med fantastisk innsats Doppler! Hvordan ser det ut når man har to epletrær? Jeg gleder meg til å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...