Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler
Gratulerer med fantastisk innsats Doppler! Hvordan ser det ut når man har to epletrær? Jeg gleder meg til å se! :)

 

Man får bare ett nytt tomt epletre, og så står det epletre nr 2 ved siden av.

 

Mangler bare ett eple nå så begynner jeg på mitt 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neppe siden det er på denne måten bulimikere og anorektikere holder vekta nede.

 

God bedring! Skaff deg cosylan' date=' eneste hostesaften som hjelper. Da må du ha resept.[/quote']

 

 

Det var det jeg kom frem til også, så i helgen har jeg spist mye godt. Bare å benytte muligheten når den først er der, tenkte jeg da;)

Og i dag har jeg endelig fått kjøpt Cosylan, så håper på rask bedring utover dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk innsats Doppler! Hvordan ser det ut når man har to epletrær? Jeg gleder meg til å se! :)

 

Du ser bare et epletre, men så står det tre nr. 2 under det. Hadde egentlig vært litt morsommere om du liksom så alle trærne du hadde samlet, men det er dessverre ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Da må jeg dessverre bekjenne at vekta mi gikk opp denne uka. 0,5 opp til 69,5.

 

Men egentlig ikke uventet. Torsdag kveld kjørte vi til Trondheim, for jeg skulle delta i NM for janitsjar. Da ble det ingen mat jeg lagde selv, og i tillegg var det jo litt fest både fredag og lørdag, og alkohol er ingen grei slankekamerat.....

Men jeg hadde det skikkelig moro, og i tillegg gikk det bra med konkurransen også, så jeg tar oppgangen med stor ro og satser på en meget bra kommende uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må bare beundre dere som trimmer så mye! 22 trimpoeng høres utopisk ut for meg.... Men i dag kom jeg meg på sykkel til jobb - endelig. Etter forrige syke uke var det et slit - med godt også. På med gortexen som ellers benyttes på fjellet, og votter. Surt og regn her i dag, men jeg overvant motviljen så nå satser jeg på å være i gang med vårens sykkelkampanje :)

 

Vekten viser 63,1kg, ned 0,3! Veldig fornøyd siden sykdommen førte til svært rolige dager i sengen. Neste uke skal jeg se 62-tallet, tenker jeg. Mitt første delmål.

 

Fulgte råd jeg fikk her på forumet og dro til byen og handlet klær på lørdag. Deilig med en smalere silhuett! Mulig jeg krymper ut av dem i løpet av sommeren, men jeg trenger å se velkledd ut på jobben i vår. Får ta de i tørketrommelen så kryper klærne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Vekten idag ble 57.5 kg! Så ned 1.3 kg fra sist, men så hadde jeg jo lagt på meg forrige uke;) Jeg skal stå på frem til fredag, og tar en siste veiing på fredag før jeg tar påskeferie fra veiing en stund! Målet er 57.0 til påske, men om det ikke går, så nøyer jeg meg med å se 57-tallet iallfall! Ha en strålende uke, folkens! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt 60,0 kg som gjelder.. Ikke så rart med en uke med kurs i Tromsø, middag og dessert på restaurant osv.. Jeg har kost meg, men ikke fråtset, og det var verdt det! Hadde en sterk følelse av at jeg trengte litt slakk. Nå går jeg på en ny uke med mye fri! Håper på flere skiturer ila den nærmeste uka! Må utnytte snøen så lenge den ligger her i osloområdet!

 

Ha en fin uke, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Håper på flere skiturer ila den nærmeste uka! Må utnytte snøen så lenge den ligger her i osloområdet!

 

Ha en fin uke' date=' alle sammen! :)[/quote']

 

Ser vel for meg at det går mot slutten på skiføret her nå også. Skal ut på torsdag, men så reiser vi bort neste uke, så da blir det kanskje sykkel mer enn ski når vi kommer hjem igjen langfredag.

 

Har lagt deg inn i skjema, men avventer litt med å legge ut, venter noen fler resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på hyttetur i helgen og kost meg ukritisk med mat, vin og sjokolade. Grudde meg veldig til å gå på vekten i dag, og det ble som fryktet - opp til 63,1 kg. Jeg begynner å få det litt travelt med å nå målet mitt til 1. juni, så fra nå av må jeg bare kjøre på med trimpoeng.

Vi skal heldigvis bare være med oss selv i påsken, så da blir det litt lettere å ikke skeie ut.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hart gått ned 300 gram denne uken og 2 cm rundt livet:-)

Sliter veldig med å få av cm rundt øverste delen av lårene, der har jeg sånne fine fettlager. Har gått ned en cm på disse ukene.

Er i litt i stuss på den vekten min, har to digitalvekter, og av og til viser de likt, mens andre ganger er det 500 gram i forskjell. I dag var det 400gram, men jeg velger å tro på den som viste minst, altså 56,4 i dag. Det var den jeg begynte dette opplegget med. Flere som opplever at digitalvektene er litt ustabile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det veiedag, men glemte helt å skrive det inn her:p. Det var nå heller ikke så veldig mye å rapportere, ned 200 gram så nå viser vekta 56,2 kg. Synes det går veldig sent og motivasjonen er nok ganske så laber nå.

Begynner å lure på om jeg rett og slett spiser for lite siden jeg trener mer enn jeg har gjort på mange år. Men har regnet det ut på nytt og 1300 kcal skal være rett.

 

Nå er det bare denne uka så begynner påskeferien med alt som det kan føre med seg :cool:. Får håpe det blir litt større nedgang denne uka så jeg kan ha litt bedre samvittighet når det kommer noen utskeielser i ferien (vet jo at de kommer.

 

Gratulerer til alle dere andre med fine resultater, ikke bare i vektnedgang men synes de fleste er veldig flinke også på treningsfronten:)

 

Ha ei fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Og jeg har gått ned ett kilo sist uke. Vekt er merkelige saker. Jeg har ikke gjort noe annet enn de tidligere ukene.

 

Så da har jeg nådd målene mine, under 70 til påske, og trimpoengtre nr 3 åpenbarte seg nå i dag. Og et nytt mål åpenbarer seg nå, ser ut til at jeg skal til London med klassen min 22 mai... oxford street...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med velfortjent nedgang! ;) Under 70 - en milepæl!! Og jeg er mektig imponert over treninga di!

 

Selv har jeg vært under 60, men vært for lite dedikert til saken de siste par ukene.. MÅLET FOR PÅSKA ER NEDGANG (der står det svart på hvitt)!! Det er tross alt snakk om to uker. Kan ikke sitte og gasse meg med påskeegg hele påska. Litt godt skal det bli, men det skal veies opp for av skigåing (skal til Telemark i helga) og deretter av turer på stranda (Sørlandet).

 

Tar dere andre sikte på nedgang i påska eller stillstand? Mange av dere har sikkert fortjent å slappe litt av i påska, men det har ikke jeg..

 

RIKTIG GOD PÅSKE ALLE SAMMEN! (Jeg har nemlig fri f.o.m. i morgen..! ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på det nettopp. Tenker først og fremst at målet skal være å ikke gå opp noe igjen! Men så er jeg så redd for å miste fokus, og ikke komme inn i gode vaner igjen etter påsken. Det har nemlig skjedd før. Jeg har derfor egentlig lyst å ha som mål å gå ned litt jeg også. Kanskje ikke være så fryktelig streng, men veie opp med turgåing og annen trening. Hagearbeid håper jeg også det blir litt av, og det brenner jo kalorier som bare det.

 

Jeg ble positivt overrasket over vekta på mandag. Da viste den 60,8. I dag var den 60,7. Herlig. Det gir ny motivasjon. Men veiedagen min er ikke før fredag, så jeg kommer med ny oppdatering til skjemaet da.

 

I kveld skal jeg til en venninne. Da blir det god mat. Vi pleier å samles ca annenhver måned, fem barndomsvenninner, og da lager vi varm mat og dessert på rundgang. Kjempekoselig. Men sånn kalorimessig aner jeg ikke hvordan kvelden blir. Får ta det som det kommer, og være forsiktig med maten resten av dagen. Og så skal jeg ut å gå en lang tur nå. Det veier forhåpentligvis opp for utskeielsene i kveld.

 

Gratulerer med den nye vekta doppler! Sikkert en deilig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Målet mitt for påsken er å kose meg med det som kommer på bordet, men samtidig tenke "passe mett". Vi skal bort noen dager, og det er da utfordringene kommer. Jeg håper også å kunne veie opp utskeielsene med litt ekstra bevegelse og trimpoeng, så jeg tror målet må bli stillstand på vekta.

 

Jeg planlegger også å spise mer appelsiner enn kvikk lunsj! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jeg lurer på om verdiene mine i tabellen er noen uker? Jeg hadde nemlig veiing igår (30.3)' date=' som viste 57.5 kg. Dvs. 1,3 kg ned denne uken![/quote']

 

JA! Jeg hadde lastet opp feil bilde. Beklager. Litt stressa om dagen.. tror det skal være riktig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Doppler! Grattis med nedgangen! Den er vel fortjent etter din utholdende innsats med trening og matkontroll. Og takk for oppdatert skjema :) Jeg digger denne gruppen, bare se på samlet resultat på skjemaet! Jeg er slett ikke sikker på at vi tilsammen hadde oppnådd samme resultat uten rapporteringen.

 

Ja, påsken nærmer seg og med den utallige fristelser. Min målsetting er en liten nedgang. Jeg vil unne meg god mat og kos, men skal gå lange turer HVER fridag! Blir hjemme og på hytta, så jeg lager maten selv og da har jeg kontroll.

 

Ha en god påske, alle sammen! Gleder meg til neste rapportering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da ligger jeg her igjen med en prolaps som har slått seg helt vrang. 3.dagen i dag som jeg knapt klarer å komme meg såpass på bena at jeg i det hele tatt klarer å komme meg fram til badet. Ikke særlig kjekt ;( Har jo nå kommet så godt i gang med daglig trening og er redd for at om dette varer for lenge så blir jeg satt tilbake til start igjen. Men, har fått time til behandling i morgen så håper at det kan hjelpe.

 

Nå er det jo også bare ei knapp uke til påske og jeg hadde planlagt lange, herlige turer i marka. Nå som vårsola kommer mer og mer fram er det herlig å komme seg ut :) Så nå håper-ønsker. VIL jeg bli bedre før påske slik at det kan bli, om ikke hver dag og ikke så lange turer som planlagt, men noen kortere turer ut i marka.

 

Klarte å komme meg på vekta i dag (litt snikveiing) for var veldig spent på om disse dagene i fullstendig ro hadde gjort utslag på vekta. Heldigvis så var det ingen oppgang ;) men heller ingen nedgang. Det gjør i grunnen ingenting om vekta står i ro det er oppgang jeg er redd for.

 

Dette var dagens hjertesukk, enda er det noen dager igjen til påske så nå hååååper jeg sterkt:p

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring fruwie, håper du snart blir bra igjen ;)

 

Jeg har hatt en dårlig dag idag. Plutselig tenkte jeg.. "slutter hele opplegget" men, heldigvis klarte jeg å stoppe meg etter en bueno kinder sjokolade og en kvikk lunch.

 

Vanskelig når liver slår seg vrangt. Søsteren min ligger på sykehus, håper de finner ut hva som er galt snart.

 

Fikk satt inn en hormonspiral på tirdag. Noen som vet om det gir noen utslag på vekten? Føler meg litt mørbanket idag virkelig.

 

Ingen trening hittil i uken. På en side trenger jeg en hvil, har ikke overskridet energiintak over energibehov og det er jo bra.

 

Skal forsøke å komme meg på trening imorgen og på fredag.

 

Påsken skal jeg være hjemme med min kjære datter. Målet er å ikke overspise, og trene litt mer enn denne uken. Nedgang blir det hvis jeg klarer å holde meg til dette..

 

Lykke til videre alle sammen.. God kveld

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer det seg med stormskritt avreise til New York for oss (lørdag), og jeg gleder meg masse, samtidig som jeg gruer meg litt også! Er så mye å huske på, og er så redd for at jeg har glemt noe eller kommer til å glemme noe, i tillegg til at jeg bekymrer meg for om reisen kommer til å gå greit osv...Superstressa, med andre ord!

 

Føler meg litt ute av det hele om dagen, har såvidt blitt frisk igjen, så nå har det gått nesten to uker uten trim - og det føles IKKE bra!

Håper heller ikke jeg drar på meg noe særlig mens vi er på tur, det ville vært kjedelig. Får satse på å gå mye, fremfor taxi og slikt!

Har egentlig veldig mye å ordne i løpet av morgendagen, men har i grunn lyst til å få skvist inn en treningsøkt og en soltime allikevel. Tror jeg kommer til å føle meg litt bedre da. Har ikke veid meg denne uka, men det er fordi jeg ikke tror det tallet har noen betydning verken fra eller til, siden jeg har vært syk og sengeliggende. Jeg venter heller med det til over påske. Da blir prosjektet å prøve å knekke koden på videre nedgang, jeg VIL under 63 kg! Snakker om vektplatåer og sånn, dette som jeg har på 63 kg må jo være gedigent! Klarte ikke å bryte gjennom det forrige gang jeg slanket meg, og nå er jeg her igjen. Kan hende jeg må eksperimentere litt med kaloriinntak og type mat når jeg kommer hjem igjen.

 

Gratulerer til alle dere med fine resultater denne uka, og god bedring til deg FruWie, håper du kommer deg raskt på bena igjen! Er noe herk med sånn prolaps, altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...