Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Poitre: du må ha en fantastisk tur! Kos deg masse! Og slapp av, det eneste du trenger å ha med deg er kredittkortet, for alt kan kjøpes hvis du har glemt det hjemme!

 

FruWie: Det var leit å høre om ryggen din! Nå som du var så godt i gang. Du får prøve å holde motet oppe, det vil jo helst gå bra! Håper behandlingen hjelper!

 

J21: I dag har jeg det sånn selv. Kunne sikkert spist en hel fruktnøtt alene. Jeg har vært inne og søkt litt etter søte ting uten så fryktelig mye kalorier og planlegger å lage sjokolademousse på skummet melk i dag. Får håpe det hjelper. Det er ikke lett når noen du er glad i blir syk. Man føler seg veldig maktesløs. Men søsteren din liker sikkert ikke at du sprekker på grunn av henne! Hold ut!

 

Og gratulerer med kjempenedgang Doppler!

 

I dag skal jeg se hvor mange trimpoeng jeg kan få ut av å vaske bilen!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for gode ord kristepine :)

 

Seffølgelig kommer ikke en "ulykke" alene.. Var på trening idag og fikk 2,6 tp. så kjøpe jeg smågodt på europris.. De må jo ha tilbud.. hehe.. 150g småsjokolader og 812 kcalorier etter sitter jeg her og tenker jeg ikke kan lage middag idag.. menmen.. ny dag imorgen :) lager en omelett tror jeg :)

 

har gått ned fra 67,4 til 66,8! ;) -600g herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Poitre, selv om du er reist når dette skrives. Håper oppholdet i "The big apple" blir helt fantastisk.

 

Ønsker ellers alle her inne en helt fantastisk god påske, med mye deilig hygge og mye frisk luft. Kos dere alle sammen, men ikke ta helt av. Husk alt som er oppnådd hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her har det blitt vårrengjøring i helgen! Kjempedeilig å sette seg i sofaen og se seg rundt på gnistrende rene vinduer og med vissheten om at vinterklær er ryddet vekk. Gulvene skinner omkapp med de gule tulipanene. Til og med en liten gåtur har det blitt mens brødene sto i ovnen. Nesten sjokkartet med så mye aktivitet og tiltakslyst på en helg. Man må jo utnytte det, for det er jammen sjeldent! ;)

Og nå er Poitre endelig i New York på shopping. Der er sikkert våren kommet i fullt monn. Tenk så deilig!

 

Ha en fantastisk påskeuke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg føler meg oppblåst og igjenstoppet! Det nærmer seg den tiden i måneden... Vekten viste 63,7 kg. Ned 0,2. Midjen viste inn 0,5 cm. Det går fremover, men med baby-steg.

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kg fra forrige uke! :-) (Men forrige uke gikk jeg opp 0,6, så føler jeg har fortjent dette...) Er nå på 61,9. Nå kommer en heavy uke med masse mat og godteri, så jeg skal prøve å få slengt inn noen lange gåturer.

Mål for påsken, dvs frem til neste mandag: 61,5 kg.

 

Gooooood påske alle sammen, og lykke til med å stå imot fristelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens fasit:

Ned 0,2kg (ikke mye, men rett vei) til 62,9. Nå ser jeg 62-tallet, som er mitt første delmål :)

 

Målet for uken som kommer er å holde meg unne overspising, bevege meg mye og gå ned bitte lite granne, kanksje 0,2kg til 62,7? Håper jeg klarer det!

 

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mye kcalorier i det siste, menmen :) skal fortsette det samme løpet denne uken, kan ikke falle ut nå i denne gode flyten.. Er nesten som en vanlig uke for meg. Har blitt invitert på middag. Blir sikkert kjekt. Ellers skal vi bare slappe av og gå på trening som vanlig. Merker jeg har bekkenløsning idag, verker i den ene foten. håper det går over til imorgen. Da er det bodypump :(

 

Ha en kjempefin uke videre alle sammen!

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til j18, Eris, 2rill og Kristepine!

 

Og god bedring til deg, FruWie! Håper det går bedre nå.

 

 

Har fått et dilemma: Vet ikke når jeg skal stoppe vektnedgangen. Mitt opprinnelige mål var 57-60 kg. For 12 år siden veide jeg 57,5, var kjempefornøyd, slank, sunn og på ingen måte mager. Tenkte at jeg fikk bestemme meg for hvor jeg ville legge meg når jeg kom ned i 60 kg. Veier nå i underkant av 60 (ikke veid meg denne uka). Hadde egentlig bestemt meg for at jeg ville ned i 57 kg. Idag traff jeg en bekjent jeg ikke har sett siden februar. Da veide jeg 2-3 kg mer enn jeg gjør nå. Da sa hun at jeg hadde blitt tynn og ikke burde gå ned mer. Jeg følte fortsatt at jeg ikke hadde nådd idealvekta da. Idag sa hun at hun kunne se at jeg hadde gått ned mer. Hun sa hun synes jeg nå er SLANK-tynn, men ikke burde gå ned et gram til, for da ville jeg bli TYNN-tynn eller mager. Jeg har selvsagt aldri hatt noe ønske om å bli mager eller uten former. Jeg er dog ikke helt enig med henne. Hun traff med på en tid da jeg nettopp hadde lagt på meg endel og har ikke sett meg slik jeg var "før". Ja, jeg har gått ned mye og bruker små str i klær: 36-38 og i bukser ca 30 i livet (?). Har fortsatt (dessverre) D-cup. Har små håndtak over bukselinningen og bak og lår er fortsatt greit polstret. Mine mål: 84 cm rundt bysten, 68 cm rundt livet (må innrømme at jeg holder inn magen litt...), 92 cm rundt baken og 54 cm rundt lårene. Jeg har lett benbygning, tror jeg, men får ganske lett muskler.

 

Det er flere som har sagt at jeg har blitt tynn, men spørsmålet er hva man sammenlikner med.. Jeg er jo tynn ifht tidligere, men ligger på 22,5 i BMI nå.

 

Ja, dette ble en lang melding.. Spørsmålet er om jeg skal gå ned mine resterende (ca) 2 kg eller ikke.. Selvsagt ikke lett for dere å svare på, men er interessert i deres betraktninger rundt dette! Hadde de siste 2 kg gått på to uker, kunne jeg bare gjort det. Det kan imidlertid ta mange uker og 1500 kcal gjør meg ikke helt fornøyd i det daglige. Samtidig vil jeg ikke gi meg før jeg er HELT fornøyd når jeg først er så godt igang!

 

Kommer nok ikke til å ta en endelig beslutning før jeg kommer tilbake til Oslo og får veid meg søn el mandag. Kjører opplegget ut påskeferien iallfall. Har sagt tydelig ifra til moren min at hun må besinne seg, erstatte endel av godsakene med frukt.... :)

 

RIKTIG GOD PÅSKE, ALLE SAMMEN! Stell pent med dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Ja, du den er ikke lett. Jeg har hatt de samme funderinger. I følge alle mål og tall er du i midtre normale sjikt, med fine former og proporsjoner. Du ser helt sikkert fantastisk ut! Du forteller om 57,5 kilo for 12 år siden, men vet du; det er ikke meningen at vi skal se ut som 20-åringer lenger... :( Jeg skal selv ned til 60 først og så ned til 58, så vi har omtrent de samme mål. (Men jeg har mye mindre byste enn deg, pendler mellom 75 A/B og 70 B i størrelse) Jeg har tenkt på at fettprosenten egentlig er et bedre mål på om man er sunn eller ikke. Jeg så et TV-program i forrige uke der de tok bilder av det indre fettet i kroppen til tre jenter på henholdsvis str 38, 40 og 44. Hun med størrelse 38 hadde desidert mest av det farlige fettet rundt de indre organer. Jeg har nå kjøpt en vekt som måler fettprosent ved å sende noen stråler og måle motstand opp i kroppen. Jeg stoler ikke helt på den i tall, men den viser jo om tilstanden blir bedre eller ikke. Den skal være med på råd når jeg endelig kommer meg ned til 60 og skal avgjøre den videre veien. Noe av poenget med å sette et mål er jo også om det er mulig å holde seg der i fremtiden. Lite poeng å gå ned til 57-58 hvis det blir en kamp og kilde til stadig dårlig selvfølelse hvis man spretter opp igjen hver tredje måned. Fryktelig slitsomt. Dette er i hvertfall mine tanker rundt temaet, håper det hjalp litt. Det ble visst ganske langt dette også... :) God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få ønske dere alle en riktig herlig og koselig påske :) Det er på slike dager at det er lett for å falle for fristelser (les: litt mye mat og godteri), men dere er prakteksemplarer på at viljestyrken er sterkere enn fristelsene. Selvsagt skal vi kose oss i påsken, men kanskje ikke helt slik som vi gjorde før denne endringen i våre liv og bestemte oss for å ta tak i problemene med vekta. Så stå på jenter, kos dere masse men med måte:D

 

Jeg får en stille hjemmepåske, å reise på hytta er umulig når en knapt kan gå. Fremdeles er det sofaen som er mitt tilholdssted det meste av dagen, men prøver å være flink med mat og drikke. Var på vekta i dag og den viste stillstand og det er kjempebra;) Så lenge jeg klarer det og ikke går opp er jeg fornøyd.

 

Ser flotte tendenser til at våren er her nå. Det blomstrer med snøklokker, krokus og påskeliljer utenfor vinduet mitt i dag. En herlig følelse kommer når jeg ser på dette, snart sommer jenter og vi skal bli klare til flotte kropper i bikini:D.

 

Påskehilsen fra Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fasiten, jeg heller. Jeg kjenner meg igjen i funderingene. Du har bak deg en fabelaktig innsats fra 72 til 60 kg :) Ikke rart at du får kommentarer fra folk som ikke kjente deg før vektoppgangen, og du får bare suge til deg komplimentene :( Kles-størrelsen du bruker viser at du er slank og med fine former. Men allikevel ikke helt fornøyd? Du er ikke alene, det er jeg sikker på.

 

Så, når er nok nok? Du er jo ung ennå, bare 33, og jeg mener at det er en rimelig målsetting å veie det samme som du gjorde da du var 20. Jeg er nesten 17 år eldre, og i min alder vil jeg godta et visst alderstillegg ellers blir det bare et pes - som med stor sannsynlighet vil misslykkes.

 

Jeg tror at du vil bli veldig fornøyd med deg selv dersom du når din gamle vekt, og da den er såpass lav vil du ha litt å gå på når du skal stabilisere deg etterpå. Så mitt råd er: Stå på fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søttan: Det må du nesten bare føle deg frem til :( Jeg vet egentlig heller ikke hvor mye jeg vil ned hvis jeg går ned til 50-55 så er det flere som sier at en gjerne går opp et par kilo i "etableringsfasen" føler da jeg har noe å gå på :(

 

Denne uken har jeg ikke vært flinkis :) har blitt litt påvirket av at alle har tatt litt "ferie" Hvis vekten går litt opp skjønner jeg hvorfor. Samtidig har jeg ikke overskridet energiforbruk, men det har blitt ca 300-400kalorier mer enn til vanlig gjennom hele uken. For mye mat ettermiddag og kveld.

 

Lykke til videre alle sammen:)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedagang elisev :)

 

Jeg har gått opp 600gram til 67,4, mest sannsynlig pga jeg har spist søtt i 3 dager i strekk. Igår var det 180g vaniljekrem og en småbolle. dagen før et tebrød og frysepizza. har ikke overskridet, men som jeg har hørt så gjør sukker at forbrenningen stopper litt opp.. og at salt binder fett og at trening kan gjøre at muskler tar til seg væske. (trent i 3 dager og)

 

Håper alle har hatt en super uke med påskekos :(

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke greid å holde meg unna fristelser, og sannhetens time er kommet: Opp 0,7 til 63,6 kg. Uff og uff. Jeg har vært veldig kontrollert i forhold til en vanlig påske, og allikevel så mye opp :)

 

Får meg til å reflektere over hvor mange av kiloene (som har sneket seg på i løpet av årene) som stammer fra høytidene/feriene. Kanskje er det her jeg må passe mest på i årene som kommer. For hverdagene går som smurt med mat- og trimopplegget til GR.

 

Men jeg gir ikke opp! Ser fram til en vanlig uke med jobb og trening :(.

Nå er det 12 dager igjen til mitt første delmål på 62 skal være nådd. Ikke sikkert jeg kommer helt i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, har gått ned 0,5 kg ila påska til 59,5 kg! Kjempefornøyd siden høytider er vanskelige, har dessuten mensen. Men jeg har trent MYE, første uka satte jeg ny rekord med 28 trimpoeng (langrenn). Siste uka har jeg jogget litt langs stranda på hjemstedet mitt. Fantastiske naturopplevelser, begge deler! Påska kunne absolutt gått mye verre, har vært hjemme hos mine foreldre hvor tilgangen på god mat er altfor bra!

 

2rill: 0,7 kg opp er ikke verdens undergang. Vi er nok mange som kan skrive under på at vi nok hadde gått opp MYE ila en påskeferie hvis vi ikke hadde vært så bevisste som vi er. Om du bruker litt lenger tid på å nå målet, er det kanskje ikke så farlig? Stå på videre, så kommer du dit!

 

TAKK FOR INNSPILL ifht dilemmaet mitt, Kristepine, 2rill og j18! Har funnet ut at jeg ikke skal gi meg før jeg er HELT FORNØYD. Det betyr at jeg skal mer ned - til 58 eller 57 kg. Jeg har fortsatt dømmekraften i behold, og blir ikke mager om jeg går ned et par kg til, det er iallfall sikkert. :)

 

Ha en fin uke, alle sammen - blir lettere å holde seg til opplegget når hverdagen er her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgang, Soettan:-) Nedgang i løpet av påskeferie hjemme hos mor, står det respekt av. Tommelen opp for deg!

 

Jeg har ikke vært så flink, så nedgangen fra forrige uke var jammen tilbake igjen denne mandagen. Opp 0,4 til 69,5 igjen. Uff og uff.

 

Nå vil jeg jobbe mot 67,5 innen kurs 2 er ferdig. Trimpoeng, riktig inntak av mat og 2 liter vann hver dag skal være hovedfokus denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på plass igjen! Har hatt en fantastisk tur, den beste noensinne for min del! Nå sliter jeg en smule med dette jet-laget, våknet 14.30 i dag, etter en laaaang reise! Fremdeles rar i kroppen.

 

Måtte kjøpe ekstra koffert der nede, etter at den gamle ble fylt til randen av nye klær og sko;) SÅ gøy med så mye nytt! Var fryktelig billig der nede, og masse salg overalt - har blant annet 3 par nye Levis bukser til 100 kr stk!:) Og to par nye Nikesko til 300 kr stk! Får barnslig glede av sånt..!

 

Men - den beste nyheten- jeg har ikke gått opp mer enn noen hundre gram! Og det er jo så godt som ingenting. Og, tro meg, jeg har ikke akkurat gjort noen innsats for å unngå oppgang når det gjelder maten der nede, jeg har kosa meg fælt! Må jo nesten det i den byen. Det som har "reddet" meg er nok all gåinga. Vi gikk jo fra vi gikk ut døra klokka 9 om morgenen, til vi kom hjem 12 timer senere, kun avbrutt av spisepauser og slikt. Så har nok forbrent de fleste overflødige kaloriene. Og godt er det!

Ser ut som de fleste av dere har klart dere godt gjennom påsken, det er jo flott!! Nå er det strieskjorte og havrelefse som gjelder for min del fremover. Egentlig helt ok, ganske matlei i grunn nå.

 

Ha en fortsatt fin 2.påskedag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Og vel overstått håper jeg!

 

Ser ut som de fleste har kost seg i påsken, det har i hvert fall jeg! Jeg har prøvd å veie opp med å gå turer og være aktiv, men jeg er redd det ble mer sjokolade enn appelsin gitt. Jeg var på en fremmed vekt i går, og den viste stillstand. Jeg har ikke vært hjemom ennå, det blir spennende å se hva min egen vekt sier.

 

Velkommen hjem Poitre!

 

Gratulerer med nedgang søttann!

 

Leit med oppgang EliseV, men 0,4 opp etter påsken er allikevel ikke ille! :(

 

2rill; 0,7 opp... men lett på kommer lett av sies det! Og det er lenge til neste ferie.

 

J21; håper du ikke tok helt av i helgen etter oppgangen på fredag! :)

 

Og Lisa; håper ryggen din er bedre etter hvile og ro.

 

Og nå er vel Doppler og Valmue og Studinisen hjemme igjen også, så vi hører vel snart fra dem!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og motsatt. Har gått opp 600 gram siden før påske, og det er nøyaktig 14 dager siden sist veiing. Hadde ikke tenkt å veie meg engang! Men så måtte jeg bare se da. Og jeg synes det er helt greit. Jeg har ikke tellet en eneste kalori siden fredag før påske og til og med i går. Jeg regner med at mye av vekten er fulle veske - og karbohydratlager, og at det meste er i orden til neste uke.

 

Nå skal jeg prøve å oppdatere skjemaet. Dersom noen føler seg forbigått eller glemt gjør et anskrik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...