Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var påsken over og ut i fra det jeg har lest så har de fleste hatt en koselig helg. Nå er det tilbake til hverdagen og den nye sunne livsstilen:)

 

Jeg har som mange andre her inne gått opp en del, 0,8kg:( til 57 kg. Det var som ventet etter nesten 2 uker sittende/liggende. Den første uka klarte jeg bra og vekta sto stille, men i påskedagene tok det helt av både med mat og godteri. Så denne oppgangen kan jeg bare skylde på meg selv:mad:

Nå er det bare å stå på og fortsette der jeg slapp med hensyn til måltider og ikke minst nok drikke (vann). Om jeg ikke kan trene så trenger jeg ikke ødelegge alt det jeg har strevd med så lenge.

 

Ønsker alle en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Heisan!

Jeg hadde en kontrollveiing på min egen vekt i dag og den sa 63,8kg som er +100 gram i påsken. Jeg er kjempefornøyd! Vekten min viser også betydelig lavere fettprosent enn for fire uker siden, så jeg tenker det har hjulpet å bevege seg litt mer. Deilig!

Ha en fin dag alle sammen!

d040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle har vært i påsken! Sikkert ikke noe problem å bli kvitt igjen grammene vi har lagt på oss på en uke :)

 

Jeg har holdt vekten siden fredag, håper på en liten nedgang fredagen som kommer :) Nå begynner jeg å bli litt småsulten har spist 1600 kalorier og fått 3 trimpoeng. Så har jeg ingen grønnsaker eller frukt hjemme nå. Best å stupe rett i seng !

 

Merker hvordan en blir mer bevisst på å kjenne etter metthetsfølelsen. Liker ikke å være stappmett, men spiser ofte fort og "glemmer" meg. Måtte også kaste noe sjokolade jeg fikk til påsken. Glad for det, for jeg fant en bit idag og den gikk rett ned. hehe.

 

Maten/snopet er min trofaste venn den er der alltid om jeg er lei, glad, stresset eller sint. Snart skal den ikke være det mer.

 

Vondt å alltid tenke på mat. Rett etter et måltid så er jeg mett, men tenker allikevel på hva jeg skal spise til neste måltid og når ofte også bare en halvtime etterpå, selv om jeg ikke er sulten.. Teller timer og styrer på. Har mye å gjøre men allikevel tenker jeg på mat hele tiden.

 

Treningen går kjempebra :) de siste ukene har jeg fått 10-12 tp i uken

 

Målet mitt for uken er å spise sunt

ikke bli kvalm av å spise for mye og

tenke mindre på mat

 

Ha en fin kveld videre :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg hadde en kontrollveiing på min egen vekt i dag og den sa 63' date='8kg som er +100 gram i påsken. Jeg er kjempefornøyd! Vekten min viser også betydelig lavere fettprosent enn for fire uker siden, så jeg tenker det har hjulpet å bevege seg litt mer. Deilig!

Ha en fin dag alle sammen!

[img']http://cosgan.de/images/midi/froehlich/d040.gif[/img]

 

 

Innom og kikker litt - og lurer på hva slags vekt du har? Ønsker meg en sånn med fettprosentmåling også - så man kan måle effekt av trening også. SÅ hvor har du kjøpt den, og hva kostet den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Innom og kikker litt - og lurer på hva slags vekt du har? Ønsker meg en sånn med fettprosentmåling også - så man kan måle effekt av trening også. SÅ hvor har du kjøpt den' date=' og hva kostet den??[/quote']

Hei du!

Jeg kjøpte den på Elkjøp, den kostet bare 400 kroner. Jeg vet ikke hvor nøyaktig tallene er, men man kan i hvertfall måle en forskjell/nedgang. De hadde flere typer som målte fettprosent så det var noe for enhver lommebok. Jeg kan for mitt bare liv ikke huske merket på min, men det var noe kjent... :) Vekten har helt klart gitt ekstra giv til motivasjonen for å trene! d010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg tilbake her. Har ikke vært bortreist i påsken, men litt utav slankemodus. Var spent da jeg gikk på vekta på tirsdag. Men ble positivt overrasket: 60,7 kg. Deilig å ikke gå opp noe i påsken. Jeg har spist mye snop, men vi har ikke hatt gjester, eller vært på overnattingsbesøk. Derfor har vi ikke spist så store og flotte måltid, og ikke bare sittet på rumpa. Har tatt det litt som vi føler for, og gått litt turer på de fineste dagene. Tror de tingene til sammen har reddet meg. Tror det er første gangen på mange år vekta ikke viser oppgang etter en ferie. Det er jo en seier i seg selv. Nå prøver jeg å komme inn i et godt spor igjen. Merker kroppen er blitt vant til søtsaker både titt og ofte. Må på avvenning.

 

På tirsdag var jeg på styrketrening. Det var fryktelig lenge siden sist. Det resulterte i at jeg er forferdelig stiv og støl i dag! Au, au. Trappene er forferdelige, og mannen min får ikke klemme meg for hardt. Men, det betyr jo at musklene fikk kjørt seg skikkelig, og det har de godt av.

 

Nå har vi skikkelig vårfornemmelse her på sørvestlandet. Det er fullt av påskeliljer i blomsterbedene, hvitveis langs veien, og varmegrader opp i 16 grader midt på dagen:). Deilig! Jeg elsker våren, og kjenner energien kommer i takt med lyset og varmen. Håper på mye turgåing og hagearbeid fremover.

 

Så stå på folkens! Dette skal vi klare! Det er rette årstiden å miste noen kilo på. Lettere å komme seg ut og i bevegelse når dagene er lysere og varmere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg kjøpte den på Elkjøp' date=' den kostet bare 400 kroner. Jeg vet ikke hvor nøyaktig tallene er, men man kan i hvertfall måle en forskjell/nedgang. De hadde flere typer som målte fettprosent så det var noe for enhver lommebok. Jeg kan for mitt bare liv ikke huske merket på min, men det var noe kjent... :) Vekten har helt klart gitt ekstra giv til motivasjonen for å trene! [img']http://cosgan.de/images/smilie/sportlich/d010.gif[/img]

 

Jeg har også en sånn. Bosch best i test og alt mulig dill. Den er svært unøyaktig og variabel i stilen. Gir meg fettprosent på alt fra 50 til 30, aldri under, og jeg ligger alltid på 49% kroppsveske eller mindre. Og seriøst så tror jeg ikke at jeg har fettprosent på langt over 30, og vet at jeg ikke har på 50. Jeg finner den mest bare irriterende. Dessuten er den 1,5 kilo strengere enn alle andre vekter jeg prøver. Ikke de best investerte 500 kronene for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn. Bosch best i test og alt mulig dill. Den er svært unøyaktig og variabel i stilen. Gir meg fettprosent på alt fra 50 til 30' date=' aldri under, og jeg ligger alltid på 49% kroppsveske eller mindre. Og seriøst så tror jeg ikke at jeg har fettprosent på langt over 30, og vet at jeg ikke har på 50. Jeg finner den mest bare irriterende. Dessuten er den 1,5 kilo strengere enn alle andre vekter jeg prøver. Ikke de best investerte 500 kronene for å si det sånn.[/quote']

 

Jeg har også en sånn vekt hvor du kan mål fettinnhold og vann og greier. Du kan stille inn på 6 forskjellige personer med høyde og kjønn, og så måler den da. Jeg syntes det hørtes kjempebra ut, så den bare måtte jeg ha. Har veid meg på den måten bare noen få ganger, så det er ikke den beste innvesteringen min heller. Jeg bruker nå kun vekt-funkjsonen.

Men når man skal måle fett og vann, så tror jeg du er veldig avhengig av å ta det kun 1 gang i uken eller sjeldnere og til samme tidspunkt, ellers så blir variasjonene for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har skumlest litt i denne tråden og lurer på om jeg kan henge meg med? Er 34 år, mor til 2 snupper på 3 og snart 6 år og nærmer meg slutten av mitt 2. GR-kurs nå. Startet etter nyttår med 1,60 m og 78,4 kg :), er nå på 70,5 kg og skal ned til ca 60-61 tenker jeg, altså ganske nøyaktig 10 kg til.

Delmål på ca. 68 kg til 17. mai, slik at bunaden passer i år. Skal bruke den i konfirmasjon uka etter også nemlig, og da må den vel være på omtrent hele dagen :)

Trener for det meste hjemme, enten på sykkel foran tv'n eller med div. trenings-dvd'er. Det krever minst mulig tid og funker bra for meg. Kommer vel til å flytte meg litt mer ut når snøen forsvinner og det blir varmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' har skumlest litt i denne tråden og lurer på om jeg kan henge meg med? Er 34 år, mor til 2 snupper på 3 og snart 6 år og nærmer meg slutten av mitt 2. GR-kurs nå. Startet etter nyttår med 1,60 m og 78,4 kg :), er nå på 70,5 kg og skal ned til ca 60-61 tenker jeg, altså ganske nøyaktig 10 kg til.

Delmål på ca. 68 kg til 17. mai, slik at bunaden passer i år. Skal bruke den i konfirmasjon uka etter også nemlig, og da må den vel være på omtrent hele dagen :)

Trener for det meste hjemme, enten på sykkel foran tv'n eller med div. trenings-dvd'er. Det krever minst mulig tid og funker bra for meg. Kommer vel til å flytte meg litt mer ut når snøen forsvinner og det blir varmere :)[/quote']

 

Hei og velkommen. Du har vært skikkelig flink i slankingen din! Legger deg inn i skjemaet. Men sliter litt med publiseringen om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Jeg har lest inne på tråden deres og synes at dere er en flott gjeng.. Så jeg lurte på om jeg kan være med? Jeg er 27 år og har en liten gutt på 11mnd og samboer:) har vært inne på linken ned 10-20kg start vekta mi var 82kg...men nå er jeg 70,3kg og skal ned til 62tenkte jeg:) Jeg er 159cm høy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er flyttet oppover.

 

Jeg har tatt ut noen medlemmer. De som ikke har gitt lyd fra seg på en måneds tid, og Charliemor, som nå er over på holde vekten. Så da har dere trusselen hengende over dere, om dere ikke rapporterer jevnlig faller dere ut av det gode selskap!

 

Håper dere alle har en fin fredag, og at hegda bringer masse kos og trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg ser du har feil vekt på meg. Jeg veier nok dessverre 63,8 etter at jeg gikk opp hundre gram i påsken... Men la det bare stå! Kanskje det er riktig på mandag? :)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiNkAnGeL

Hei, ny dame her.. Jente på 26 år.. 158 høy.. 2 barn på 5 og 8 som har satt sine spor på mamma;) Veide 66 kg 6.februar 09.

 

Har ikke gått noe kurs, og har heller ikke noen planer om det..

Ville gå ned 7 kg til mai(første delmål var 4 kg, nå skal jeg ned 4 til), begynte med kostholdsendring 6.februar.. (målet var å komme inn i bunaden igjen)

 

Går turer når jeg har tid, så å si hver dag, nå som snøen er borte blir det også mye sykling.. Har masse oppoverbakker og turterreng rundt her jeg bor så har nok å ta av..

 

Har en fast matplan som jeg følger hver dag.. Der det står hva jeg kan spise, samt alternativer, og klokkeslett.. Har satt sammen måltidene selv.. Spiser 5 måltider i døgnet, med tre timers mellomrom, samt går tur hver dag.. Pluss at jeg har begynt å trene styrke sammen med tre venninner i et privat treningsrom.. Skal også prøve å komme meg på aerobic en dag i uken..

 

Resultater så langt:

6 kg er nå tatt av siden 6.februar..

 

6.feb:

bryst: 82 cm

midje: 103 cm

lår: 58

kg: 66,2

 

10.april:

bryst: 80 cm

midje: 96 cm

lår: 56 cm

kg: 60,5

 

De siste 14 dagene har det blitt dårlig med å følge kostholdsplan og trening, da jeg rett og slett har skeiet litt ut.. Men er tilbake nå da.. Mangler 4 kg til jeg når ca-målet mitt.. Men jeg ser jo at jeg kan om jeg bare går inn for det, så nå er det håp om at det blir bunad på med på 17.mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var ikke snill i dag. Og jeg som trodde jeg ikke hadde gått opp i påsken. I dag vaar jeg 61,6 kg. Tirsdag eller onsdag vaar jeg 60,7. Jeg kan vel ikke ha gått opp 900 gram på to-tre dager? Ikke fett hvertfall. Ja, ja, jeg har meg selv å takke. Må innrømme at det har sklidd litt for mye sjokolade ned i magen, også etter påsken var over. Ble vel litt for optimistisk også, da jeg så at jeg ikke hadde gått opp, etter å ha kost meg i påsken. Kanskje litt godt at jeg fikk det slaget i fjeset i dag, så kan jeg skjerpe meg før det går for langt.

 

I går var jeg i hagen i flere timer. Lukte, kjørte på bark, og gjorde klar en liten flekk i kjøkkenhagen. I tillegg gikk jeg til butikken, og gjorde en del husarbeid. I dag har jeg gått til barnehagen, skal gå en turløype på 6-7 km, og har tenkt å jobbe mer i hagen, og gjøre mer husarbeid. Så da håper jeg mange kalorier blir forbrent, og fett blir borte for godt. Eneste utfordringen i dag, er jobbsammenkomst i kveld, med tapas. Det kan bli en kaloririk opplevelse. Aner ikke hva vi får, men jeg har tenkt å spise magert frem til da, så får jeg håpe det ikke blir altfor galt.

 

Velkommen til dere nye. Koselig! Så får vi backe hverandre opp frem mot bunadsesongen og sommeren.

 

God helg!:) Her skinner sola og lokker meg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har feil vekt på meg. Jeg veier nok dessverre 63' date='8 etter at jeg gikk opp hundre gram i påsken... Men la det bare stå! Kanskje det er riktig på mandag? :)

 

God helg alle sammen![/quote']

 

Førte det ikke opp ettersom du skrev det var en kontrollveiing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var ikke snill i dag. Og jeg som trodde jeg ikke hadde gått opp i påsken. I dag vaar jeg 61' date='6 kg. Tirsdag eller onsdag vaar jeg 60,7. Jeg kan vel ikke ha gått opp 900 gram på to-tre dager? Ikke fett hvertfall. Ja, ja, jeg har meg selv å takke. Må innrømme at det har sklidd litt for mye sjokolade ned i magen, også etter påsken var over. Ble vel litt for optimistisk også, da jeg så at jeg ikke hadde gått opp, etter å ha kost meg i påsken. Kanskje litt godt at jeg fikk det slaget i fjeset i dag, så kan jeg skjerpe meg før det går for langt.

 

I går var jeg i hagen i flere timer. Lukte, kjørte på bark, og gjorde klar en liten flekk i kjøkkenhagen. I tillegg gikk jeg til butikken, og gjorde en del husarbeid. I dag har jeg gått til barnehagen, skal gå en turløype på 6-7 km, og har tenkt å jobbe mer i hagen, og gjøre mer husarbeid. Så da håper jeg mange kalorier blir forbrent, og fett blir borte for godt. Eneste utfordringen i dag, er jobbsammenkomst i kveld, med tapas. Det kan bli en kaloririk opplevelse. Aner ikke hva vi får, men jeg har tenkt å spise magert frem til da, så får jeg håpe det ikke blir altfor galt.

 

Velkommen til dere nye. Koselig! Så får vi backe hverandre opp frem mot bunadsesongen og sommeren.

 

God helg!:) Her skinner sola og lokker meg ut![/quote']

 

Har en kjedelig nyhet. Det kan faktisk ta over en uke før det man spiser gjør utslag på vekta... så om du spiste en del i påska så kan smellen komme nå selv om du er flink. Men da vil jo vekta følge med ned neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' ny dame her.. Jente på 26 år.. 158 høy.. 2 barn på 5 og 8 som har satt sine spor på mamma;) Veide 66 kg 6.februar 09.

 

Har ikke gått noe kurs, og har heller ikke noen planer om det..

Ville gå ned 7 kg til mai(første delmål var 4 kg, nå skal jeg ned 4 til), begynte med kostholdsendring 6.februar.. (målet var å komme inn i bunaden igjen)

 

Går turer når jeg har tid, så å si hver dag, nå som snøen er borte blir det også mye sykling.. Har masse oppoverbakker og turterreng rundt her jeg bor så har nok å ta av..

 

Har en fast matplan som jeg følger hver dag.. Der det står hva jeg kan spise, samt alternativer, og klokkeslett.. Har satt sammen måltidene selv.. Spiser 5 måltider i døgnet, med tre timers mellomrom, samt går tur hver dag.. Pluss at jeg har begynt å trene styrke sammen med tre venninner i et privat treningsrom.. Skal også prøve å komme meg på aerobic en dag i uken..

 

Resultater så langt:

6 kg er nå tatt av siden 6.februar..

 

6.feb:

bryst: 82 cm

midje: 103 cm

lår: 58

kg: 66,2

 

10.april:

bryst: 80 cm

midje: 96 cm

lår: 56 cm

kg: 60,5

 

De siste 14 dagene har det blitt dårlig med å følge kostholdsplan og trening, da jeg rett og slett har skeiet litt ut.. Men er tilbake nå da.. Mangler 4 kg til jeg når ca-målet mitt.. Men jeg ser jo at jeg kan om jeg bare går inn for det, så nå er det håp om at det blir bunad på med på 17.mai..[/quote']

 

 

Hei og velkommen, men hvor måler du midjen din? Tallet er jo uforholdsmessighet høyt i forhold til dine andre verdier. Midjen er der du er smalest omkring magen, ofte 2-5 cm over navlen, men kan også være høyere eller lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, tsk.

 

Det er ingen tvil om at maten på et eller annet vis sniker seg inn på sidebeina etter utskeielser... MEN jeg tror også at mye av oppgangen etter så korte utskeielser som f.eks en ukes påskeferie egentlig mer kommer av endrede rutiner og en vannbalanse som ikke likner vår daglige i det hele tatt enn av nytt flesk ...

 

Uregelmessige måltider, mye mat, lite fiber, vin, godteri og sang - lite trening... Alt det der kjører fordøyelsen i berg og dalbane... Jeg tror at det faktisk er vannbalansen og dorutinene som gjør hardest vektutslag på så kort tid. Vel å merke DERSOM vi greier å hente oss inn på den smale sti i hverdagen med trim, væske og gode matrutiner når "friminuttet" er over.

 

Husk at også 2dl vann = 200gram på vekta om du ikke får tatt dobesøket først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...