Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Så koselig velkomst fra dere:) Jeg bare lurte på hvilken dag som er veiedag hos dere? har alle samme dag eller? Jeg har brukt å hatt onsdager men kan godt skifte dag dersom det blir lettere for doppler i forhold til oppdatering av skjemaet? Alikevel, nå skal jeg og lillemann til byen, møte ei venninne så blir det nok lunsj:) Blir koselig det:) Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så koselig velkomst fra dere:) Jeg bare lurte på hvilken dag som er veiedag hos dere? har alle samme dag eller? Jeg har brukt å hatt onsdager men kan godt skifte dag dersom det blir lettere for doppler i forhold til oppdatering av skjemaet? Alikevel' date=' nå skal jeg og lillemann til byen, møte ei venninne så blir det nok lunsj:) Blir koselig det:) Ha en fin dag:)[/quote']

 

Du veier deg når du vil og jeg oppdaterer når jeg har tid. Ikke alltid jeg er så flittig som i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen dere nye :) kjekt :)

 

Har gått ned igjen 500gram denne uken til 69' date='9kg :). håper jeg klarer å holde det og ikke falle ut igjen. Blir så glad når jeg ser 66 at jeg "glemmer" meg med maten. :)

 

Ha en fin dag alle sammen :)

 

J21[/quote']

 

66,9 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Førte det ikke opp ettersom du skrev det var en kontrollveiing. :)

he he... Sant det. Denne uken blir det vel bare tull likevel, siden det er nå jeg antagelig får smellen etter dypdykket i godteskåla i påsken. Mandagen er dommens dag...

Voldsomt til aktivitet på deg i dag, Doppler! :)

Jeg må også ønske alle nye hjertelig velkommen! Det er godt vi får litt nytt blod som kan røske opp i motivasjonen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo mye mindre trimpoeng nå enn før! Fikk 1,2 på 30 min rask gange før, nå får jeg bare 0,9. Så da blir det kcal i følge pulsklokka som gjelder tenker jeg. Nå skal jeg lage litt mat til mine barn, og så skal jeg på spinning. Burde syklet ute egt for været er skikkelig fint, men jeg er kjei og lite motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med nye folk og ellers høy aktivitet her! Kan ikke si noe på engasjementet!

 

Til j18: Du skriver at det er vondt å tenke på mat hele tiden. Vi er sikkert flere her som har brukt mat som en mestringsstrategi når en føler seg trist, stresset, sliten osv.. Jeg kjenner meg iallfall igjen. Vi har alt å vinne på å finne andre strategier - ta ting ved roten istedenfor å døyve følelser med mat.

 

Doppler: Ja, det er frustrerende at man må trene mer for å få samme antall trimpoeng når en går ned i vekt. Husk at når du har nådd målet, skal du stabilisere, altså forsiktig trappe opp energiinntaket til det svarer til forbruket. For min del kan jeg da trappe opp fra 1500 til 2050 kcal daglig med 10 trimpoeng. Jeg kommer nok til å velge å gå ned på trimpoengene da for å slippe å bruke altfor mye tid på trening. Tror jeg vil legge meg på 8 trimpoeng som betyr at jeg skal spise 1950-2000 kcal daglig. Jeg synes iallfall det er motiverende at man, når man har nådd målet, skal øke kaloriinntaket og ikke nødvendigvis må bruke all fritid på trening!

 

RIKTIG GOD HELG TIL ALLE SAMMEN! Herlig med vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom for å ønske alle en fantastisk flott helg, forhåpentligvis med herlig vårvær for mange av dere:)

Velkommen også til dere som er nye, koselig med nye "ansikter".

 

I dag er våren virkelig på gang her på vestlandet. Sola skinner og ute er det 15 grader i sola. Siden jeg ikke kan gå ut og nyte denne flotte vårdagen i marka har jeg funnet fram en god stol på terassen og sittet der og hatt en koselig formiddag:cool: Herlig å nyte lunchen ute i det fri for første gang i år:D

 

Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu:) Da har jeg vært på shopping og kafe:) koselig.. Å jeg fant meg sommer bukse i størrelse 40 så er gøy å komme inn i bukser igjen!:) Har gått ned 2 størrelser i bukser, så er godt fornøyd! Den var beige fra vero moda, så den blir fin i sommer til hvite sko, åsså kosta den jo bare 199 kroner så det var et kupp:):):)

 

Ellers så blir det gryterett til kvelds:) Er litt mat lei for tiden men den kommer vell tilbake.. her i gården har det vært taco hver helg, men er litt lei det.. hehe.. men blir vell å få lyst på det neste helg:)

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad og lett til sinns nå når vårsolen flommer og det er knallgod værmelding for helgen. Jeg har syklet alle fire jobbedagene denne uken og fått 6 trimpoeng og en god følelse i kroppen. Har plusset på med styrketrening, på nyinnredet trimrom i kjelleren, tre av dagene og kjenner en passelig mengde stølhet i magemuskler og overarmer.

 

Fint at vi får nye aktive jenter inn i forumet når andre faller fra. Velkommen til dere!

 

Det er mye snakk om bunader i ulike foraer, men jeg må vedgå at jeg nok ikke kommer inn in min til årets søttendemai. Det er midjen som streiker, jeg tror at det er ikke uvanlig i min alder. Da gjelder det å tenke langsiktig, og det kommer jo et år til etterpå - så kanskje da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin velkomst her inne. Er litt frustrert om dagen. Etter Påske, der det ble litt godteri og litt mindre regelmessige måltider, men en del trim (og jeg gikk ned), så har jeg vært flink med maten og trent mine ca. 2 trimpoeng om dagen - og vekta går OPP!!! Håper det retter seg til mandag igjen, når jeg har veiing hos GR...

Ellers er det vel slik at dette spesielle kiloet fra over til under 70 sitter spesielt godt :S

MEN... jeg skal ikke gi opp, bare fortsetter å spise sunt og trene og så går det vel nedover igjen etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliksom situasjonen er for meg nå med lav hverdagsaktivitet og ingen trim er mitt daglige energiforbruk 2052. Dvs. meny 1 og 1300 kcal pr.dag. Men håper noen kan svare meg på dette spørsmål??? Selv om jeg prøver å ikke overskride 1300 kcal (med unntak av i påsken da:D), så går jeg stadig litt opp.

Så mitt spørsmål: Kan det lønne seg å legge mitt daglige kcal forbruk noe lavere, f.eks 1200 eller setter jeg da kroppen i forsvar ??

 

Lisa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom forbrenningen din er ute og sykler og tror det er hungersnød allerede vil problemet bare eskalere av å redusere kaloriinntaket ytterligere. Prøv heller å fordele måltidene jevnt, gå opp til 1400kcal og spise grønnsaker (av de typene som ikke skal telles) oftere.

 

Forsøk også legg inn litt bevegelse dersom du kan - en halvtimes gåtur daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiNkAnGeL
Hei og velkommen' date=' men hvor måler du midjen din? Tallet er jo uforholdsmessighet høyt i forhold til dine andre verdier. Midjen er der du er smalest omkring magen, ofte 2-5 cm over navlen, men kan også være høyere eller lavere.[/quote']

 

Måler rett over navlen.. Slik at målebåndet ligger over navlehullet.. Syntes det var enklere å måle der.. er vel rett over navlen jeg er "smalest"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom forbrenningen din er ute og sykler og tror det er hungersnød allerede vil problemet bare eskalere av å redusere kaloriinntaket ytterligere. Prøv heller å fordele måltidene jevnt' date=' gå opp til 1400kcal og spise grønnsaker (av de typene som ikke skal telles) oftere.

 

Forsøk også legg inn litt bevegelse dersom du kan - en halvtimes gåtur daglig?[/quote']

 

 

Takk for svar. OG ja, skulle gjerne gått en liten tur på 1/2 time til dagen, men er glad om jeg klarer å komme meg litt rundt i huset. Så egentlig er jo hverdagsaktiviteten også omtrent lik null.

Men håper dette er en overgang som snart går over:). Min kjære prolaps må vel snart respondere på behandlingene??

 

Lisa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Wie, du skrev: Sliksom situasjonen er for meg nå med lav hverdagsaktivitet og ingen trim er mitt daglige energiforbruk 2052. Dvs. meny 1 og 1300 kcal pr.dag. Men håper noen kan svare meg på dette spørsmål??? Selv om jeg prøver å ikke overskride 1300 kcal (med unntak av i påsken da:D), så går jeg stadig litt opp.

Så mitt spørsmål: Kan det lønne seg å legge mitt daglige kcal forbruk noe lavere, f.eks 1200 eller setter jeg da kroppen i forsvar ??

 

Lisa:)

 

 

Hei, fru Wie, hvor får du 2052 kcal fra? Når jeg plotter inn din høyde, vekt, alder og aktivitet (ingen) i energikalkulatoren, får jeg som resultat at du forbrenner 1511 kcal daglig. Dvs at du skal LANGT ned i kaloriinntak for å gå ned i vekt. Ideellt sett skal man spise 500-800 kcal mindre enn en forbrenner hver dag for å gå ned. Men vet ikke hvordan det blir når du forbrenner såpass lite. Du kan gå ned til 1200, har hørt at man ikke skal lengre ned, men det vet jeg ikke sikkert. Kanskje du skulle begynne på kurs for å få bedre hjelp? Du må nok velge om du vil videre ned selv om du ikke kan trene - og dermed leve veldig strengt - eller vente med videre nedgang til du er frisk igjen.

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Sliksom situasjonen er for meg nå med lav hverdagsaktivitet og ingen trim er mitt daglige energiforbruk 2052. Dvs. meny 1 og 1300 kcal pr.dag. Men håper noen kan svare meg på dette spørsmål??? Selv om jeg prøver å ikke overskride 1300 kcal (med unntak av i påsken da:D)' date=' så går jeg stadig litt opp.

Så mitt spørsmål: Kan det lønne seg å legge mitt daglige kcal forbruk noe lavere, f.eks 1200 eller setter jeg da kroppen i forsvar ??

Lisa:)[/quote']

 

Ettersom jeg har erfaring med prolaps ( synes veldig, veldig synd på deg ) så vil jeg anbefale deg å heller prøve å holde vekta enn å slanke deg. Vent med slankinga til du blir bedre i ryggen og kan begynne å gå litt igjen.

Så finn korrekt kaloribehov og hold deg til det.

Og ikke gå i samme fella som meg som gikk opp 5 kg med trøstespising på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei' date=' fru Wie, hvor får du 2052 kcal fra? Når jeg plotter inn din høyde, vekt, alder og aktivitet (ingen) i energikalkulatoren, får jeg som resultat at du forbrenner 1511 kcal daglig. Dvs at du skal LANGT ned i kaloriinntak for å gå ned i vekt. Ideellt sett skal man spise 500-800 kcal mindre enn en forbrenner hver dag for å gå ned. Men vet ikke hvordan det blir når du forbrenner såpass lite. Du kan gå ned til 1200, har hørt at man ikke skal lengre ned, men det vet jeg ikke sikkert. Kanskje du skulle begynne på kurs for å få bedre hjelp? Du må nok velge om du vil videre ned selv om du ikke kan trene - og dermed leve veldig strengt - eller vente med videre nedgang til du er frisk igjen.

 

Søttann[/quote']

 

Jeg la til laveste hverdagsaktivitet dvs, ganget 1511 med 1,3 ?? Trodde det skulle gjøres uansett???

Men selv med et inntak på 1300kcal så går jeg litt og litt opp. Regner ikke med å ta av noe så lenge jeg sliter med prolapsen, men hadde et håp om å holde vekta.:D

 

Trollmor: Takk for omtanken. Og ja, begynte å trøstespise i påsken, men prøver nå å holde meg unna alt godteri og andre usunne ting:cool: samt holde på rutiner med faste måltider. Ikke like lett alle dager men........ prøver iallefall.

 

Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sharon85

Hei!

Er ei jente på 23 år og har latt vekten gå litt for mye opp i det siste... er 160 cm og veier 64 kg... Ønsker og ned 8-10 kg og har meldt meg på nettkurs hos Grethe Roede, føler ikke meg sterk nok til å gjøre d selv...

 

Håper jeg får være litt sammen med dere? Greit å få motivasjon og konkurranse hos andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig misfornøyd med meg selv, har overhodet ikke klart å komme tilbake på sporet igjen etter NY-turen, og har ignorert det jeg vet om kalorier og NEI-mat alt for mye denne uka! Huff, hvor ble motivasjonen av??

Har heller ikke fått trent, så er nødt til å komme i gang til uka altså. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal få tid til alt, har 5 eksamener i mai å lese til, ved siden av skolen, jobb, trening og kjæresten min. Hater å ha så mye å gjøre, gleder meg til mai måned er overstått...forhåpentligvis med gode resultater på eksamen, ellers vil det ikke være så veldig gledelig!

 

Tror jeg skal dra frem sykkelen og begynne å sykle til trening et par ganger i uka, jeg må virkelig prioritere treningen, vil stramme opp litt både her og der, og det skjer ikke av seg selv akkurat.

 

Hyggelig med så mange nye, alle er selvfølgelig hjertelig velkomne. Det hjelper på å se andre som er proppfulle av motivasjon, håper det kan smitte litt over, trenger det nå!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mandagens resultater: -0,7 påskekilo = 62,9 kg :D

 

Jeg når nesten mitt første delmål som er 62 kg til 25. april, da skal jeg løpe et mosjonsløp på 8,2 km. Skal løpe gjennom løypen i dag, det er en stund siden sist så jeg har ikke store forhåpninger til en respektabel tid. Jeg håper at syklingen til jobb har sørget for en OK grunnform slik at jeg klarer å løpe hele veien. Dette blir mitt første løp, årets tid blir utgangspunktet for neste års forbedring (dersom helsa holder).

 

Poitre: Glem uken som var og se fremover, det er kun fremtiden vi kan endre. NY er verdt litt forsinket vektreduksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta her, men så begynte uka med en oppgang på en halv kilo som nå er borte igjen. Tipper det var forsinkede Påskesynder som kom frem, så nå er jeg i alle fall ajour igjen. Vekta fortsatt 70,5 kg, men midjen har krympet litt denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg har også slitt med litt forsinkede påskesynder. Vekten sier fremdeles 63,7 kilo, så jeg har klart å holde den relativt stille. Men nå er det tiden fram til sommeren som gjelder! Ny uke og nye muligheter ligger foran oss helt ubrukt. Det nytter lite å deppe over synder fra forrige uke. Det får vi allikevel ikke gjort noe med. OK så fikk jeg et par uker ekstra på 63-tallet, men jeg brukte et år på 63 på vei oppover, så det er vel bare naturlig å bruke tid der på vei ned også.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag hos meg og: Opp 0,3 kg til 57,3 :D

Nå må målet være å holde stillstand på vekta fram til jeg kan begynne å trene igjen. Prøver denne uka å gå ned til 1200 kcal pr. dag og å minske en del på karbohydrater. Skal ikke kutte ut alt, men vil prøve å holde meg unna brød, poteter og ris. Så får vi se neste mandag da om det gir resultat;)

 

Ha en fin og sunn uke alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. har veiedag på onsdag så jeg er litt spent.. var så dum å lage foccacia brød i går å ja, må innrømme at jeg har spist MYE av det i dag.. så nå er det tomt.. men åhh.. det er så innmari godt det brødet, men ikke det lure å spise når man skal ned i vekt.. å ialledfall ikke så mye som jeg har spist.. hehe.. alikevel, har trena step i 1 time i dag å trilla tur på ca 40 minutter i dag så har iallefall rørt på kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...