Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Sitter på jobben ennå, men gleder meg stort til langhelg i finværet! Håper bare trafikken ikke er alt for ille ut av byen og ned E18. Kos dere masse, jenter!

s050.gif

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig deilig vær idag ja :) Jeg var ute på farten fra halv elleve idag tidlig til halv 6 i kveld. Jenten noen venninner og meg "vognmafiaen" :) Koste oss kjempemye. Jenten begynte å gå for en måned siden og nå løper hun :) Får litt ekstra trening jeg da.. hehe

 

De siste dagene har jeg merket noe litt forstyrrende. Har ikke matlyst. Spiser men jeg er ikke sulten. igår var jeg på trening men spiste "bare" 1300kal, og idag kun 1000, føler meg mett og vil ikke presse meg selv til å spise når jeg ikke er sulten.

 

Vet ikke om noen har opplevd liknende? Kanskje jeg begynner å bli syk, men jeg føler meg helt frisk.

 

Håper alle får en fin 1. mai :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

De siste dagene har jeg merket noe litt forstyrrende. Har ikke matlyst. Spiser men jeg er ikke sulten. igår var jeg på trening men spiste "bare" 1300kal' date=' og idag kun 1000, føler meg mett og vil ikke presse meg selv til å spise når jeg ikke er sulten.

J21[/quote']

 

Jeg har hatt slike dager og løser det med å drikke kaloriene, kunne nok foreslått rødvin, men jeg drikker juice altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Hei alle dere flinke!

 

Eksamensstresset før påske, førte til en del uvaner som ble med inn i påsken.

 

Gikk opp igjen de kiloene jeg hadde gått ned. Nå er jeg tilbake omtrent der jeg startet og veier igjen 60.0kg.

 

Har bestemt meg for å prøve på nytt, kan jo ikke gi seg etter ett tilbakefall!

 

Har vært flink i noen dager nå og skrevet opp alt jeg har spist. Håper jeg klarer å stabilisere og venne meg til nye og bedre vaner frem til eksamen i juni. Er disse periodene jeg ødelegger mye. Sitter helt stille hele dagen og bare leser, spiser gjerne mer enn vanlig i tillegg.

 

Kanskje jeg får lov til å være med på skjemaet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. i dag gikk det heeelt dundas her asså.. dagen starta veldig bra da.. gikk en lang tur på litt over 1 time.. men så skulle vi møte min bror og dama på restaurang å ja.. da ble det peppes.. å det ble MYE mat, pluss 1 pils.. pluss at når jeg kom hjem pakka jeg i meg MASSE godteri... så nå kommer det til å bli stillstand på vekta... uff uff... men godt var det jo...

 

Full skjerpings nå.. KUN vannmelon fra nå av:) Ha ei videre fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å kose seg litt iblandt :) Går sikkert bra så lenge dere ikke gir opp!

 

Bare lurer på en liten ting.. Har dere noen mål for hvilken klesstørrelse dere vil ned i?

 

Jeg lurer litt på hva jeg vil, for jeg har aldri vært slank.

 

Så lurer jeg på om det går an å få kroppen riktigere proposjonert? Har alltid hatt en størrelse større på underdel enn på overdel, kanskje mer og.

 

Skal først ned til 38 på underdel så må jeg nesten se det an. Nesten litt skummelt å tenke at jeg skal bli slank.

 

Men ble litt sur en dag da en jeg kjenner sa at jeg ikke måtte bli slank for det "var ikke meg", da vil jeg jo ivertfall bli slank. Jeg tenker bare på hvor mye lettere det blir å bevege seg :)

 

Fikk også gode tilbakemeldinger fra en på treningen idag. Hun har ikke sett meg på 3 måneder. Hun sa hun kunne se stor forskjell :) Gøy, for jeg har ikke sagt at jeg prøver å slanke meg :)

 

Litt rotete innlegg..

 

Håper alle har hatt en fin dag :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Bare lurer på en liten ting.. Har dere noen mål for hvilken klesstørrelse dere vil ned i?

Jeg lurer litt på hva jeg vil' date=' for jeg har aldri vært slank.

Så lurer jeg på om det går an å få kroppen riktigere proposjonert? Har alltid hatt en størrelse større på underdel enn på overdel, kanskje mer og.

Skal først ned til 38 på underdel så må jeg nesten se det an. Nesten litt skummelt å tenke at jeg skal bli slank.

J21[/quote']

 

Nesten litt morsomt å lese innlegget ditt J21 for dette kunne jeg ha skrevet for noen måneder siden. Har nesten så lenge jeg kan huske vært en str større oventil enn nedentil og nå helt plutselig ( virker sånn iallefall) så har jeg blitt str 38 både oppe og nede. Mindre pupper javel, men tettsittende kjoler i str 38 er ikke å forakte :)

Må vel være noe jeg har spist da kanskje, hehe :) stå på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på folk som sier at du ikke må bli slank, for det "er ikke deg"! Det er et valg man må ta selv. Jeg har i det siste fått kommentarer som "nå må du ikke gå ned mer", og ei venninne som er slankere enn meg, har lurt på om jeg bruker usunne metoder. Hvis folk har satt oss i bås som runde for resten av livet, får det bli deres problem! Det er opp til en selv å endre ting i livet en er misfornøyd med! Kanskje enkelte ikke unner andre å bli slanke - kanskje de frykter konkurranse på et vis, eller kanskje de rett og slett er misunnelige? Uansett: Målet er å trives med seg selv - en sunn sjel i et sunt legeme! :) Det er vi på god vei til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå:) Ja bare så det er sagt så har ikke dagen vært så aller verst:) Har vært ganske enkelt siden bror min å dama nok har lagt om kostholdet sitt selv.. de kjøpte bare grove produkter og spiste til og med grove baguetter når vi var på kafe i dag.. så eneste usunne vi spiste var altså vafler.. men begrensa inntaket.. samober kjøpte rizt kjeks til kvelds å ingen spiste noe.. eller jeg spiste 4 kjeks...hehe.. men så når jeg hadde skjert opp vannmelon så ble det jaggu spist.. ble litt sjokka når jeg la inn dagsrapporten fra kjeks.. jeg spiste altså 4 kjeks å det ble jaggu 63 kalorier.. mens 300gram med vannmelon ble 105 kalorier.. er vell rimelig enkelt å vite hva man skal velge å spise neste gang! Jeg vil jo ikke bli helt fanatisk på å aldri unne meg noe godt asså, men er jo mer bevisst nå som jeg skal ned i vekt, å når jeg skal holde vekta så kommer jeg også til å tenke over hvor mange kalorier jeg putter i meg sånn at det ikke går galt igjen.. Ja det var dagens refleksjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Takk for koselige tilbakemeldinger!

 

Trollmor: Jeg håper det kommer til å skje med meg og, hehe :) Hva har du spist da? eller trent?

 

Søttan: Kjekt at du ville kommentere utrolig bra sagt! En sunn sjel i et sundt legeme. Målet er jo ikke å tilfredstille andre med vår vekt vel? hehe

 

Så en supergøy nyhet :) jeg var på vekten idag, selv om det ikke er veiedag og den viste 65,8! Det er lenge siden jeg har sett. Nå håper jeg det bare holder seg til fredag eller minker litt mer.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Trollmor: Jeg håper det kommer til å skje med meg og' date=' hehe :) Hva har du spist da? eller trent?

Så en supergøy nyhet jeg var på vekten idag, selv om det ikke er veiedag og den viste 65,8! Det er lenge siden jeg har sett. Nå håper jeg det bare holder seg til fredag eller minker litt mer.. hehe[/quote']

 

65,8 Gratulerer, litt misunnelig, men jeg holder meg til størrelsen :)

Spist og trent ja.

Frokost: 20 g all-bran, 20 g solsikkekjerner, 1 ts linfrø, 1,5 dl blåbærbiola, evt 20 g rosiner

MM: banan, 10 g mandler ( hvis jeg trener)

Lunsj: 2 skiver norsk rugbrød, makrell i tomat, tunfisk eller leverpostei

Middag: 150-200 g Laks, kylling, svinekjøtt eller biff, 100 g fullkornspasta, villris eller 50 g potet, brokkoli så mye jeg orker

MM: eple, 10 g mandler

Kvelds: 2-4 stk sætre fiberrik med tranebær, philadelphia smøreost med hvitløk og urter

Ellers hver dag: gulrøtter og sukkererter, blandet salat og masse vann, 2 trankapsler og 1 kalktablett

Trener ikke mye pga ryggen som regel bare 3-4 dager i uka: 20 min på trimsykkel 30/km/t, vekter 5-10 min, litt pilates eller rask gåtur med bikkjene 40 min.

Også løper jeg i trappene hjemme hver gang jeg skal hente eller gjøre noe :)

 

Lykke til videre med midjen og størrelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å få svar fra deg igjen. Høres ut som du spiser veldig fornuftig :) Det gjør egentlig jeg og, men planlegger som regel ikke. Holder meg til feks 1 skive med mye pålegg til frokost. samme til lunch. ca 150g kjøtt til middag med grønnsaker. Lager ikke så mye pasta, ris eller potet. Har funnet ut av at grønnsaker fungerer fint. til kvelds er det rester eller en eller 2 skiver. før trening spiser jeg kanskje en skive og drikker 1 kopp kaffe, føler jeg klarer å yte mer da. så elsker jeg jorbær og pærer/epler, så det deler jeg å datteren min som også elsker det :)

 

De siste ukene har alt gått kjempebra. Er så deilig å slippe å føle seg stappmett og kvalm! Er str 40 i underdel nå og 38 i overdel, så får vel se om det forandrer seg litt etter litt! har ligget på 1300-1400 kalorier til hverdags og prøver å ikke notere i helgene, men det går så fort allikevel. ender egentlig ganske greit da og, men med for mye kosemerker og for lite vanlig mat. menmen :) denne uken har jeg fått 14 tp, men pleier å ligge på 10-11. Så idag tenkte jeg å spise ca 1600kalorier, feire litt :) bare litt :)

 

Ha en fin kveld videre alle sammen !

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så flink du er J21! Deilig å lese det du skriver og kjenner jeg blir motivert her jeg sitter. Da jeg logget meg på i dag hadde jeg nesten lyst til å skrive "nå hopper jeg av, dette fikser jeg ikke", Men jeg har også lyst til å være samme størrelse oppe og nede! Og jeg er jo straks der. Bare tåpelig å gi seg nå. Så Linimini og jeg får ta oss et tak sammen og stå på for å ta igjen det tapte! Som dere skjønner har jeg hatt nok en helg med null fokus. Og da dette i tillegg var en langhelg, så ble det en hel ekstra dag i d*ss. Gruer meg til veiing og måling i morgen. Men så er det ny uke og nye muligheter! (Det sier jeg visst hver uke?) :)

Ha en fin kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til Budapest i morgen tidlig! Har derfor veid meg idag: 58,0 kg - ned 0,5 kg siden forrige uke og kun 1 kg igjen! Deilig! Nå trenger jeg flere nye bukser, og gleder meg til å svi av mye kalorier og endel penger på shopping de neste dagene! :)

 

j18: Gøy å høre at du er så motivert nå! Kristepine: Du kan klare 60 kg til 20.juni, det er tross alt en god stund til!

 

Ha en riktig god uke med blanke ark, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmue

og det betyr nye muligheter. Jeg la ikke inn vekt på fredag, da vi var borteist. Vekt på torsdag var 61, slik som sist uke. Hadde en dipp ned på 60,7 tidligere i uka, men etter denne helga, må jeg nok se langt etter det tallet.

 

Nå er jeg ivrig på å komme til det første målet mitt, som er 60. Har somla lenge nok her nå. Ser det er flere som er litt av og på slankinga nå. Jeg vet at jeg vil fortsette, men når det kommer fristelser i min vei, er jeg for svak, og spiser for mye av det usunne.

 

Denne uka skal jeg skrive ned hva jeg spiser igjen. Har prøvd uten en stund, men det fører bare til at jeg lurer meg selv. Nå er jeg klar til å ha et skikkelig opplegg igjen. Målet er å være under 60 til 17. mai. Sier ikke nei takk hvis 59-tallet kommer frem før, men tror det kan være realistisk med 17. mai.

 

Denne uka skal jeg jobbe tir-fre, med diverse andre aktiviteter innimellom, så det blir ikke mye tid til å snike i kjøleskapet etter gode ting. I dag har jeg fri, og skal ut på tur. Kjenner at kroppen er vant til aktivitet, og blir rastløs når jeg ikke får brukt den. Det er jo deilig. Har mye mer energi nå enn i januar, men det er nok mest årstiden. Jeg elsker vår/sommer, og koser meg i hagen.

 

Så flinke dere andre er. Søttan, du er jo snart i mål! Gleder meg til jeg er 58. Og du, J21 er jo også superflink, syns du har nytt tall på vekta hver dag:).

 

Vi får hjelpe hverandre på veien. Det betyr hvertfall mye for meg å komme inn her og finne inspirasjon fra det dere skriver. Jeg er ikke så flink å skrive selv.

 

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei igjen!

Vekta var MYE snillere enn jeg har fortjent. 63,1 er ned 0,2 kg og inn en halv cm i livet. Da får jeg nok smellen i løpet av uka... Men jeg er forberedt! Jeg var forsåvidt ute og gikk en lang tur på fredag (over to timer) og det er mulig den redda meg litt. Nå har jeg fylt karaffelen med vann, så nå er jeg klar.

Takk for gode ord Søttann og god tur til Budapest!

Ha en fantastisk uke alle sammen!

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Da har jeg vært på vekta og jeg må si at jeg ble litt overrasket. Den viste 68,7, og det er 0,3 ned fra forrige uke + at det er et nytt tall.... endelig.

Hadde siste rapportering på kurs 2 i dag, og det var godt at det endelig var litt nedgang. Har gått litt opp og ned hel kurset og holdt meg på 69 og noe hele tiden.

Jeg håper dette betyr at jeg endelig er kommet meg over bøygen og kan klare å gå ned noen gram/kilo de neste ukene. Jeg går videre på kurs og begynne kurs 3 neste uke.

Jeg trenger virkelig kurset når jeg står og stamper på stedet hvil. Uten kurs er det altfor lett å bare gi opp, eller ta en pause som varer i månedsvis. Jeg skal ikke ha noen pause, jeg jobber videre.

 

Det er ikke noen imponerende tall jeg har å komme med siden jeg startet i januar. Har gått ned 3,5 kg og minsket 25,5 cm totalt. Jeg skulle gjerne sett at det var mer, men sånn er det ikke. Men jeg er fornøyd med at jeg er under 70 kg, jeg har fått et nytt tall på vekta i dag og det hadde jeg ikke hatt om jeg ikke hadde gått kurs. Mulig jeg må fortsette på kurs helt til neste år, men da får det heller bli sånn.

Nå er neste mål å komme seg ned til 67-tallet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 cm er da imponerende, synes jeg. jeg har 17 cm siden januar, jeg... Og nytt kg å slite med synes iallfall jeg alltid er inspirerende. Dessverre tar kg-ene lengre og lengre tid å slite av jo færre det er av dem totalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Helt enig med smg! 25,5 cm er meget bra. Det høres jo ut som om du er blitt vesentlig fastere i fisken EliseV. :) Det er tøft av deg å gå rett på kurs nummer 3. Det viser virkelig stå-på-vilje. Og gratulerer med nytt tall å slite med! hi hi! Det trenger jeg snart også. Har ligget på 63 i sju uker, men i dag var det 63,1 så jeg har håp for neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for positiv respons :) Totalt har jeg gått ned 3,5kg jeg også siden januar, og det begynte å gli nedover for ca 2 uker siden. Hadde en tøff periode en stund.

 

Du har virkelig strammet opp elisev :) gratulerer. Jeg har ikke målt hele kroppen men midjen er minsket fra 83 til 74 :) Har funnet ut av at det dummeste en kan gjøre er å gi opp. At når er en er lei av dette så er det lurt å tenke fremover. For når en er i mål tenker man ikke på den ene dagen vekten viste mer enn uken før, men på resultatet :)

 

Ha en super kveld alle mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Jeg har ikke vært noe flink. Mye tull sist uke. Avspaserte torsdag, pluss fri fredag så da ble det litt mange helgedager og litt mye kos. Og litt lite trimpoeng. Klarte ikke 15 sist uke får man si.

 

Men nå er det på'n igjen. Denne uka får jeg trimma meg, det er mannefall på treningssenteret. Så jeg skal ha timer man, tir, tor og fre. Får bare håpe beina mine holder!

 

Venter ikke noen nedgang denne uka. Men morgendagen vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...