Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine
Jeg har ikke vært noe flink. Mye tull sist uke. Avspaserte torsdag' date=' pluss fri fredag så da ble det litt mange helgedager og litt mye kos. Og litt lite trimpoeng. Klarte ikke 15 sist uke får man si.

 

Men nå er det på'n igjen. Denne uka får jeg trimma meg, det er mannefall på treningssenteret. Så jeg skal ha timer man, tir, tor og fre. Får bare håpe beina mine holder!

 

Venter ikke noen nedgang denne uka. Men morgendagen vil vise.[/quote']

Du får jo tatt igjen mye av det tapte denne uken, da. Når du er instruktøren, har jeg vel en følelse av at din intensitet er hakket høyere enn hos oss som halser etter som best vi kan. Og vi skal jo kose oss av og til også, så jeg synes ikke du skal ha så dårlig samvittighet for 1. mai helgen. lykke til med veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest linimini

Første veiedag etter jeg måtte begynne på "nytt". Ned 0.6 kg til 59.4.

 

Litt vanskelig å trene om dagen siden jeg sliter veldig med pollenallergi. Men prøver hvertfall å få trent litt styrke og pilates.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Du får jo tatt igjen mye av det tapte denne uken' date=' da. Når du er instruktøren, har jeg vel en følelse av at din intensitet er hakket høyere enn hos oss som halser etter som best vi kan. Og vi skal jo kose oss av og til også, så jeg synes ikke du skal ha så dårlig samvittighet for 1. mai helgen. lykke til med veiing i morgen![/quote']

 

Har ikke så dårlig samvittighet heller. Godt med litt avbrekk innimellom. :)

 

Linimini

Du får ikke til å løpe/sykle innendørs, eller er det like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Tusen takk for alle oppmuntrende tilbakemeldinger til meg.

 

Når jeg ser på cm jeg har mistet på disse ukene siden nyttår, så må jeg jo si meg enig i at det er slett ikke verst. Fikk en kommentar for leden av en kollega, som mente at jeg måtte da ha tatt av en god del. Så cm synes veldig godt når de blir borte.

Selv om jeg bare har gått ned 0,5 kg totalt på kurs 2, så mistet jeg 10 cm. Og for å være ærlig, så teller jo størrelsen på klær veldig mye. Ikke bare vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant elisev :) Men, vi blir veldig opphengt i bmi og vekten fordet.. sikkert ikke alle som tenker at en kan få fin nok kropp med mer muskler men mer vekt. J Målet mitt er en bukse, så hvis vekten viser mer enn jeg vil må jeg nesten bare godta det, samtidig som "slankingen" vil ta kortere tid. Akkurat nå ser det ut som det kommer til å bli lenge til, men om cm forsvinner i samme tempo som til nå vil det være supert :)

 

Trener bodypump 2 ganger i uken og stepintervall 2 ganger i uken :) Blir en del muskler av det vil jeg tro :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ned en kilo!

 

Men jeg har brukt 880 kcal på treningssenteret i dag. Hatt time, og laget en ny. Enkelte dager er jeg både blind og døv, og jeg hater å gjøre dårlige timer. Hadde en sånn time i går. Det er direkte pinlig. Ingenting stemte, fikk ikke til min egen koreografi. bah.

 

Men nedgangen er stor. Tipper noe av det er vesketap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Dere holder koken ser jeg, flinke dere er! Jeg sliter med motivasjon.. Det har vært så mye utenom hverdagslige ting den siste tiden, som kakebesøk, bursdag, fest, og ut og spise. Da mister jeg litt motivasjonen til å ta meg i nakken de andre dagene også. I tillegg er jeg stressa for tiden, og som person er det når jeg er stressa jeg klarer å stappa i meg mest dritt. Jeg merker at jeg er sånn enten-eller. Enten slanker jeg meg, er supernøye på kaloriene og det funker på vekten. Problemet er dersom jeg skal skeie LITT ut, det går ikke, da blir det MYE. Så så er jeg liksom ut på igjen....

Har dere tips?? Var da på trening i går, og har spist greit idag..men det var mange dager siden sist!

Ha en fin uke! Stå på alle sammen, og lykke til videre! Følger med her, men må se an om jeg klarer å skjerpe meg, viss ikke tar jeg meg kanskje en liten pause herifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine 1.61 tenkte jeg at jeg kanskje kunne driste meg inn i dette forumet for litt inspirasjon for mine siste 6 kg?

 

Har gått ned fra 71 kg 16.mars til 66 kg idag. Midjemål fra 79cm til 75cm.

Har hatt nedgang alle ukene, bortsett fra påskeuken hvor jeg var i Paris... Men jeg gikk nå hvertfall ikke opp, så var fornøyd jeg!

 

Når man egentlig er "liten" i utgangspunktet så har jeg hørt at BMI ikke gir et veldig godt bilde av sunn/usunn vekt- er det flere som har hørt det? Jeg sjekket med den BMI kalkulatoren, og ned i 49 kg kan jeg gå før jeg havner i kategorien undervekt!?!? Det synes jeg var heelt merkelig. 49 kg, da er jeg nok mer som et skjellett - så det skal jeg altså overhode ikke!

 

Jeg lurer forresten på hva dere ligger på i kcal-inntak om dagen, sånn ca? Og er dere som meg, at det vanligvis blir 500-1000 flere kalorier på lørdag? (Den ølen altså...)

 

Satser på litt motivasjon til mine siste 6 kg her, som ideelt sett skal av før 6.juni, men det er vel litt optimistisk, så siste frist er 1.juli da - det burde vel gå! :D

 

Ha en fin dag alle sammen, hilsen morgenfugl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:D Ja da viste vekta 66,6 kg.. skjønner ingenting.. over 1kg ned i vekt.. jaja, viser nok ikke så mye neste uke.. Ellers så skal vi opp på jobben min i dag.. så det blir gøy for lillemann å se alle barna.. Jobber i barnehage så dem er det populært å besøke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Heisann!

Får jeg lov å være med?

 

Jeg er 44år

Høyde 163cm på strømpelesten.

Vekt 63 (Startvekt mai 2008 77kg) ned 0,2kg siste uken

Målet er 59kg, håper da å komme i bunaden.

 

Tips til studinisen:

1. Vær mett når du handler så klarer du la være å handle usunne ting. Når du begynner å leite i skapene etter noe godt må du velge et sunt alternativ fordi der finnes ikke noe annet.

Alternativ til snop: Noen jordbær, agurkbiter, knaskerøtter, kålrot, melon, eple, reker naturell, en sammenrullet kalkun påleggsskinke. Tenk på hva du synes er sunt og godt og sørg for å ha det for hånden i stedet for godter.

 

2. Tenk på alt du har vært flink til og at dersom du ikke hadde gjort en innsats ville vekten vært enda høyere og det ville vel ikke vært noe lystig. Planlegg noe konkret du skal klare i tillegg neste uke.

 

3. Heng opp et bilde av deg fra når du veide mest og et fra når du veide minst så du ser forskjellen. Jeg tar bilde hver måned da ser jeg forskjellen mye bedre og det gir meg motivasjon.

Når jeg ser på bildet av meg på det feteste stopper det meg fra å ta det lille ekstra.

 

4. Har du et plagg du ikke kommer i som du drømmer om skal passe. Heng det fram for inspirasjon.

 

Bursdager og fester er vanskelig. Spis noe sunt før du går i besøk, sørg for å ikke være sulten. Merk deg hva du klarer å si nei til og vær glad for det. Det du spiser skal du nyte. Spis sakte da føler en seg mettere og spiser mindre. Sett som mål at neste gang skal du begrense deg litt mer, ikke si nei til alt det er uoverkommelig. Neste dag er det hverdag igjen. Det går bedre og bedre gang for gang.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Liker den nye versjonen av skjemaet Doppler! Min startdato var 5. januar.

 

Nå er vi ferdige med vårdugnaden i borettslaget. Puh! To timer med raking og skravling. Det var koselig. og litt trimpoeng ble det jo også.

 

Og velkommen til Pelargonia! Du har jo kommet veldig langt! Håper vår lille gjeng kan hjelpe til den siste biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Tusen takk Pelargoni for gode tips og bra oppmuntring! Jeg er på vei over kneiken nå håper jeg. Melder inn vekten min på fredag, så har virkelig grunn til å henge i nå!

Og velkommen i gjengen her! Jeg liker tråden, og håper du også vil gjøre det! Du har jo virkelig gått ned mye, etter min regning 14 kg! Og jeg sliter med mine 5:S Det står det respekt av! Lykke til videre:)

 

Heisann!

Får jeg lov å være med?

 

Jeg er 44år

Høyde 163cm på strømpelesten.

Vekt 63 (Startvekt mai 2008 77kg) ned 0' date='2kg siste uken

Målet er 59kg, håper da å komme i bunaden.

 

Tips til studinisen:

1. Vær mett når du handler så klarer du la være å handle usunne ting. Når du begynner å leite i skapene etter noe godt må du velge et sunt alternativ fordi der finnes ikke noe annet.

Alternativ til snop: Noen jordbær, agurkbiter, knaskerøtter, kålrot, melon, eple, reker naturell, en sammenrullet kalkun påleggsskinke. Tenk på hva du synes er sunt og godt og sørg for å ha det for hånden i stedet for godter.

 

2. Tenk på alt du har vært flink til og at dersom du ikke hadde gjort en innsats ville vekten vært enda høyere og det ville vel ikke vært noe lystig. Planlegg noe konkret du skal klare i tillegg neste uke.

 

3. Heng opp et bilde av deg fra når du veide mest og et fra når du veide minst så du ser forskjellen. Jeg tar bilde hver måned da ser jeg forskjellen mye bedre og det gir meg motivasjon.

Når jeg ser på bildet av meg på det feteste stopper det meg fra å ta det lille ekstra.

 

4. Har du et plagg du ikke kommer i som du drømmer om skal passe. Heng det fram for inspirasjon.

 

Bursdager og fester er vanskelig. Spis noe sunt før du går i besøk, sørg for å ikke være sulten. Merk deg hva du klarer å si nei til og vær glad for det. Det du spiser skal du nyte. Spis sakte da føler en seg mettere og spiser mindre. Sett som mål at neste gang skal du begrense deg litt mer, ikke si nei til alt det er uoverkommelig. Neste dag er det hverdag igjen. Det går bedre og bedre gang for gang.:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, jeg må jo titte innom her innimellom for å se hvordan det går med dere! Looking good :D Og så fint det reviderte skjemaet er da, Doppler!

 

Jeg holder stand på 57 kg. Veldig fornøyd med det! Hvordan jeg klarer det? Vel, jeg spiser absolutt mer enn det jeg gjorde i vinter, da vekta skulle ned. Nå noterer jeg ingen ting, men bruker (stort sett) hodet og vet jeg får i meg det jeg skal.

 

Jeg har siden mars jevnt over jogget tre ganger i uka. Deltok på Sentrumsløpet sist søndag; det var gøy! Gleder meg alt til halvmaraton i september. Det er veldig godt å kjenne at kroppen er, om ikke i god form, så i mye bedre form enn den har vært på lenge. Jogging kan absolutt anbefales, og det er en mengde løp der ute som man kan trene mot.

 

Sykling er en annen flott hobby. Har meldt meg på Raumerrittet i juni og Fredagsbirken i august. Nå som jeg er så gira på jogging er det mulig jeg dropper det første løpet.

 

Jeg ønsker derer lykke til videre på ferden i denne vakre vårtiden. Snart er jo årets beste dag her; 17. mai. Uniformen min blir i disse dager sydd inn. Gleder meg vilt til å marsjere på Karl Johan spillende i flott uniform :)

-----------

Så ser jeg kanskje noen av dere om ikke så lenge under "For oss på 160 cm eller deromkring som skal holde vekten"?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Studinisen: Du høres ut akkurat som meg. DA jeg under eksamenslesingen begynte å "komme utpå" med dårlige vaner igjen tok det nesten 3 uker å begynne på nytt. Synes også det er vanskelig i helgene, er ikke så lett å bare skeie litt ut.

 

Nå som det har vært litt regn, er hvertfall formen min litt bedre og jeg kommer hvertfall over 7 trimpoeng denne uken.

 

Jeg trodde det skulle være like ille å løpe/sykle inne siden jeg er litt tett i systemet i utgangspunktet, men det ble faktisk mye bedre inne på treningssenteret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Jeg ønsker derer lykke til videre på ferden i denne vakre vårtiden. Snart er jo årets beste dag her; 17. mai. Uniformen min blir i disse dager sydd inn. Gleder meg vilt til å marsjere på Karl Johan spillende i flott uniform :D

Da sees vi i sentrum Charliemor! Poden skal gå foran slottet i år.

Hilsen Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjemaet var kjempefint! Startdato for meg var juli 08 :) Håper du kommer til å trives med oss pelagonia :D

 

Imorgen er det veiedag, håper den viser litt mindre enn idag (65,9).

 

Kjøpte meg 1 liter sjokolademelk da jeg var i butikken igår etter treningen. Håper jeg klarer å styre unne med å drikke hele kartongen.. Idag har jeg tatt med en fylt kjeks. Igår og i forgårs var jeg veldig sulten så kom opp i 1800kalorier. Lurer på om det kan påvirke vekten, men følte jeg hadde behov for mer mat, så det går sikkert fint :) Gleder meg å bli slank. Ganske fornøyd nå og, når jeg sammenligner med hvordan jeg så ut, men gleder meg til jeg kan føle meg helt meg selv igjen :)

 

Håper alle har det fint !

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldratrollet

Jeg er en 1990- modell på 160 m som har jobbet med å gå ned i vekt siden april i fjor.

Hele livet har jeg vel vært litt smålubben, men for ett år siden så skjønte jeg at 1 år med null trening hadde satt sine spor. Jeg hadde kommet opp i 69 kg og var faktisk over overvektsgrensa. Så jeg hadde nok langt på meg over 10 kilo på et år, og var på god vei oppover.

 

Nå er jeg nede på 59, men jeg har tydelighvis tatt meg god tid i forhold til andre her inne hehe :D

 

Uansett så begynner jeg å skjønne at jeg bør ta i litt. Jeg skal nemlig gifte meg 4.juli! Drømmen min er å se mitt absolutt beste ut den dagen. Det skal ikke gå ann overhode å bruke ordet lubben om meg mer hehe :)

Jeg tenker en vekt på 53, for da har jeg en bmi på 20 og no, og det tror jeg kan være greit, men vi får jo se.

 

Tanker er at om jeg kan bli med dere her inne så kan jeg kanskje klare å holde motivasjonen oppe, jeg har ikke trent på 3 uker nå.

 

Hilsen Huldratrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...