Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor
Da sees vi i sentrum Charliemor! Poden skal gå foran slottet i år.

Hilsen Kristepine

 

Herlig; da er vi i hvert fall to som skal gå foran slottet! Eeeee... dvs minst TRE; også min pode skal marsjere der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest pelargonia

Doppler:

Et imponerende skjema med flotte resultater. Dere er en trivelig gjeng med mye stå på vilje. Det kan jeg også trenge.

 

Charliemor:

Du er kjempeflink som klarer å holde vekten, det er minst like vanskelig som å gå ned. Stå på videre:)

 

Det går en smule trått nå. Skulle ønske litt større nedgang enn ca 1kg i mnd. Det holder ihvertfall ikke med tanke på å komme i bunaden 14. juni. Jeg har vært slurvete med å føre kalorier i det siste det lønner seg tydligvis ikke. Nå skal jeg skjerpe meg. Jeg begynner å føre igjen i morgen.

 

Treningen prøver jeg å øke. Jeg trener Qi gong og Ju long 3 ganger i uken, fitvibe (vibrasjonstrening) 2 ganger i uken og de siste 3 ukene har jeg hatt ca 1-1,5 times tur på fjellet. Må få litt kondisjonstrening. Problemet er at jeg har noen plager som blir verre når jeg f.eks løper eller sykler (bør ikke få melkesyre), men jeg tror jeg har funnet løsningen med fjellturer. Deilig med frisk luft og utsikt helt ut i havet.

 

Er det noen som har andre ideer til kondisjonstrening som jeg kan vurdere?

 

Hilsen Pelargonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Doppler:

Et imponerende skjema med flotte resultater. Dere er en trivelig gjeng med mye stå på vilje. Det kan jeg også trenge.

 

Er det noen som har andre ideer til kondisjonstrening som jeg kan vurdere?

 

Hilsen Pelargonia

 

Det fine her er at selv om man er lei, så finnes det alltid noen som er på opptur, og som kan sende noen hyggelige ord. Dessuten er det for min del i alle fall, disiplinerende at noen skal se vekta og endringen.

 

Hva med svømming? Der er det ikke mye syre ute og går. Ellers så dannes jo melkesyre når musklene får for lite oksygen, og som regel under hardt arbeid, så jeg vil tro du kan gjøre det meste, så lenge du passer på at du jobber i rolig og jevnt tempo. Feks sykling. Finn deg en trasse som er uten harde stigninger, og sykle jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Opplever dere dette?

 

Jeg som var sjokoman, liker ikke vanlig melkesjokolade mer. Den smaker for søtt. Skal jeg har sjokolade når går jeg for 70% mørk, eller jade.

 

Potetgull smaker bare fett.

 

Nøtter og noe gummigodter er blitt favorittene nå. Og begge deler er jo bedre enn sjokolade og potetgull.

 

Ikke at dette er noe å klage over, men jeg synes det er pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Ja, nå hadde jeg lovet å veie meg, og hadde det ikke vert for det, så hadde jeg nok ikke gjort det:S Den er 58.8, altså +0,4 kg sist veiing for to uker siden, og som igjen var opp siden før påske....Så jeg er ikke særlig fornøyd. Men jeg forstår hvorfor vekten viser som den gjør.

 

Nå skal jeg se fremover. Helgen blir alkoholfri, noe som hjelper enormt på har jeg merket! -Målet neste fredag er å være på 57-tallet. Det skal gå! Målet på treningsfronten denne uken er flere morgentreninger, enten jogging eller svømming. Var på joggetur før skolen igår. Snakk om hvor opplagt man blir! I tillegg til at man slipper å tenke på treningen resten av dagen, noe som jeg ofte gjør, når jeg vet jeg skal etter skolen... Ha en strålende helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKrevet to lange meldinger begge forsvant. Bare skriver kjapt nå.

 

ned 500g til 65,6 :D og i cm i livet til 74.

 

Flink du studinisten som ikke gir opp !

 

jeg har mye mindre søtsug enn før og noen ting liker jeg ikke lenger heller.

 

spiser 1500-1800 kal om dagen har økt til 12tp og normal hverdagsaktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!:) Jeg skal få i meg noe mat nå å ta med lillemann ut, så skal vi trille oss en tur.. I kveld blir det biff med fløtegratinerte poteter:) mmm:) blir godt.. åsså skal vi til et vennepar å få servert jordbær i ettermiddag:) ja det blir gode saker:) I morgen blir det vinkveld så får være flink å være i aktivitet nå:) Ha ei fin helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dere dette?

 

Jeg som var sjokoman' date=' liker ikke vanlig melkesjokolade mer. Den smaker for søtt. Skal jeg har sjokolade når går jeg for 70% mørk, eller jade.

 

Potetgull smaker bare fett.

 

Nøtter og noe gummigodter er blitt favorittene nå. Og begge deler er jo bedre enn sjokolade og potetgull.

 

Ikke at dette er noe å klage over, men jeg synes det er pussig.[/quote']

Ja, jeg også har opplevd dette! Jeg kjenner at banan smaker søtt som snop, og en vaffel med syltetøy kjempesøtt :D Mørk sjokolade er mye bedre enn lys :) og nøtter/rosiner er mye bedre enn chips! Sånn var det ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Takk for tipsene doppler :D

Svømming var ingen dum ide. Jeg får se hvor det er muligheter for det og om det er tider som passer.

 

Sykling er håpløst. Jeg bor slik at det er bakker uansett hvor jeg sykler. Jeg har veldig lyst å sykle og håper jeg kan begynne med det når jeg har holdt på med roligere trening en stund.

 

Jeg har opplevd det samme når det gjelder snop. Nå når jeg har vært så lenge uten synes jeg ikke det smaker så godt lenger. Jeg har også lurt på hvorfor. :confused:

 

Gruer meg til veiing på mandag. Formen har vært dårligere denne uken så det har ikke blitt så mye trening som jeg burde. I tillegg spiser jeg mer når jeg er i mindre aktivitet. Det er ikke lett å skjerpe seg i helgen men jeg får gjøre en innsats. VEKTEN SKAL NED!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dere dette?

 

Jeg som var sjokoman' date=' liker ikke vanlig melkesjokolade mer. Den smaker for søtt. Skal jeg har sjokolade når går jeg for 70% mørk, eller jade.

 

Potetgull smaker bare fett.

 

Nøtter og noe gummigodter er blitt favorittene nå. Og begge deler er jo bedre enn sjokolade og potetgull.

 

Ikke at dette er noe å klage over, men jeg synes det er pussig.[/quote']

 

 

Helt enig i dette!

 

Jeg orker mindre lys sjokolade enn før, synes det er mindre stas.. En STOR forskjell fra tidligere er at jeg kan ha sjokolade og andre søtsaker liggende i skapet og nesten glemme at det er der. Før stod det og ropte på meg til det var tomt (vanligvis ikke særlig lenge..)! Det er avslappende å ha det sånn! Jeg er fortsatt en hund etter cafe mocha og Dream sjokoladeis. Sånn håper jeg det fortsetter! Setter virkelig pris på det. Setter også større pris på god, vanlig mat enn før, f.eks. en skikkelig middag med poteter.

 

Har nettopp hatt en liten uke i Budapest, en kjempeflott by med mye å se! Dessuten deilige bad/spa flere steder i byen, benyttet meg av dem flere ganger. Har spist flere is i varmen, men ikke gått opp i vekt. Nøkkelen er å holde kaloriinntaket. Det får ikke hjelpe at jeg har spise mindre frukt og grønnsaker enn jeg burde. Dette er også en stor forskjell fra tidligere: Nå har jeg IKKE dårlig samvittighet når jeg spiser noe usunt. Godt er det, for hvis den dårlige samvittigheten meldier seg, blir det fort til at man gir fullstendig blaffen.

 

VELKOMMEN TIL DERE NYE! Morsomt at det har vært så mye aktivitet her inne de dagene jeg har vært borte.

 

Ha en fin lørdagskveld!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

En liten kommentar til det du sier om dårlig samvittighet, søttan:

Jeg tror veldig på at hvis du ikke har dårlig samvittighet de gangen du unner deg noe ekstra, men koser deg med det og vet at dette ikke er noe du gjør til vanlig, så vil det ikke merkes på vekta noe spesielt.

 

Hos meg så har det gjerne vært slik at jeg spiser noe godt eller noe jeg vet er ekstra kaloririkt, får dårlig samvittighet for det og føler at "nå har jeg ødelagt hele opplegget mitt" og dermed kan jeg like gjerne dytte i meg enda mer....

Nå har jeg blitt mye flinkere til å kose meg de gangene det er noe ekstra, og så er jeg ferdig med det. Merker at jeg ikke spiser så mye ekstra når jeg tenker på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Hører jeg ikke noe fra følgende damer forsvinner de ut av skjemaet uken som kommer;

 

Stinamor89

poitre

FrueWie

Kikimor

Rita87

PiNkAnGeL

 

Om dere ikke vil melde vekt, så meld en eller annen status, så jeg får endret datoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja dere prater om dårlig samvittighet.. Jeg var på vinkveld men jentene i går.. å gjett hvem som sto i godis skapet i natt igjen.. jo det var meg.. skjønner ikke hva som gikk av meg.. putta i meg MASSE lakris og potetgull.. mista helt kontrollen.. så regner med det er alkoholen som gjør det... akkurat det samme som skjedde sist jeg var på vinkveld.. men ja, jeg aksepterer problemet, så kanskje jeg heller burde unne meg litt godis i helgene sånn at jeg ikke gjør sånne ting noe mer... Men i går var iallefall en gøy kveld å ja.. selv om formen ikke er så bra i dag.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

Jeg mistet nok mye motivasjon da jeg ikke fikk trene, funnet på mange unskyldninger for å "kose" meg og glemme vekt/kilo:mad:

Nå er det på tide å ta seg sammen og fortsette i den gode GR ånd med, kan jo spise riktig og holde vekta om en ikke er noe særlig i aktivitet. Så fra i morgen blir det en "ny" start. skal melde inn ny vekt da:)

 

Ha en flott søndag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koser meg hver helg uten dårlig samvittighet :) men, ble allikevel ganske overrasket over at middagen og desserten idag kom opp i 1200 kalorier.. 2 pizzabsguetter og to bløtkakestykker.. ikke noen god kombinasjon kalorimessig.. jaja.. ny dag imorgen!

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

Tror kanskje jeg er heldigere enn jeg burde vært etter 2 uker uten kontroll på mat og rutiner. Men vekta viste ikke mer enn 0,1 kg opp til 57 kg og det må jeg være veldig fornøyd med:D I dag skal jeg begynne å registrere maten igjen og prøve å holde fokus på gode mat/måltidsrutiner!!

 

Ha en flott uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Hei

Her kommer mitt resultat denne uken.

Jeg tutler videre i sneglefart.

 

Vekt 62,8kg (-200g)

Midjemål 85cm (-1cm)

 

Jeg må innrømme at 200g i uken tærer på tålmodigheten men det går da i det minste rette veien. JEG GIR MEG IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Hei

Her kommer mitt resultat denne uken.

Jeg tutler videre i sneglefart.

 

Vekt 62' date='8kg (-200g)

Midjemål 85cm (-1cm)

 

Jeg må innrømme at 200g i uken tærer på tålmodigheten men det går da i det minste rette veien. JEG GIR MEG IKKE!!![/quote']

 

Det er rette innstillingen, det, Pelargonia! Stå på!

200 gr hver uke blir 10 kg i løpet av et år det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere :) blir glad når dere fremdeles står på etter noen vanskelige uker! Bare ett kilo søttan det er jo ingenting :)

 

Kjente meg så stor idag, føler det går seint, vil gjerne vekk fra størrelse L, begynner å bli lei av den størrelsen :)

 

Men så tenker jeg at jeg har vært xxl.. Og det er jeg kjempeglad for at jeg ikke er idag. Likte tanken på at jeg har gått ned 200g hver uke i ett år :) 10 kg har jeg gått ned hittil, 14. juli har det gått et år siden jeg startet ferden.

 

Noen som vet hvor mange kalorier det er i et ostehorn fra meny? Jeg fikk ikke veiet og øyemålet mitt er ikke alltid til å stole på..

 

Håper alle får en fin kveld videre, stå på !

 

j21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen fulgte med idag og.. for mange hveteboller og for høyt inntak.. Skjerpings må til.. falt litt tilbake. Sukker er svært avhengighetskapende.. får lyst på mat hele tiden etter jeg har spist noe søtt.. Litt rart.. Liksom et behov som ikke blir dekket. Men har gått bra de siste ukene, så jeg satser på at det blir en bedre dag imorgen.

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekten stoppet på 62,7. Det er ned 0,4 kilo. Og jeg målte 78 cm rundt livet, fornøyd med det. Men jeg skjønner ingenting... Forrige uke fikk jeg i meg en halv Toblerone på styrten på onsdag og en god del fruktnøtt på fredag. (Hadde mensen...) Lørdag var det full fest med fløtegratinerte poteter, vin og konsert. Man skal da ikke gå ned i vekt når man holder på sånn? Jeg spiser bra til de faste måltidene rundt alt dette her. (Jeg har sluttet å skrive nå etter påske, men skrev ned alt fra jul til påske, så jeg har et ganske godt øyemål.) Det ble bare tre trimpoeng i forrige uke også. Kan det være slik at jeg nå får igjen de ukene der jeg var kjempeflink, men sto stille på vekta? Veldig mystisk, men veldig deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...