Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Ja så bra at det ble nedgang for det da kristepie.. Å kan godt være at du får igjen nå siden det var stillgang sist uke:) Jeg opplever det sånn at ei uke kan det være bra nedgang mens neste uke er det mindre... Men så tror jeg også at forbrenninga vår er ganske høy så kroppen tåler "mer" litt utskeielser.. jeg har utskeielser jeg også, men ikke hver dag.. ca 1 dag i uka.. å jeg går jo ned i vekt for det.. så ja ikke lett å si hva som skjer med kroppen:) håper iallefall på nedgang i morgen for jeg har ikke vært særlig flink i helga.... men ja, håper å ha klart å luurt kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kikimor

Beklager at jeg er litt fraværende. Helsa er ikke helt på topp, så jeg er litt over i en "hold vekten"-periode denne måneden. Vekta står stabilt på 69,2 kg, men denne uka prøver jeg å være litt mer strikt på meny 1, siden jeg ikke får trent noe og håper på noen gram ned til neste uke.

Stå på alle sammen, så kan sommeren bare komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Ny veidega i dag, vekten ble stående på 59.3, så det ble en bitteliten nedgang. Egentlig så er jeg litt fornøyd for det, var bortreist i konfirmasjon hele helgen, det er litt vanskelig å passe på når maten blir servert og det er så mange gode kaker. Men spiste bare to små kakestykker, og holdt meg unna det feteste.

 

Nå er det på'en igjen på ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Stillstand. Men det er greit. Har rast ned 2,4 kilo på de tre siste ukene, og forventet ikke at det skulle fortsette sånn. Det ble tull med veiinga også. Men det forsvinner cm hele tiden, og endelig går låra inn!

 

Nå er jeg sliten og sulten.

 

Bare en veiing til før London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Nå logget jeg inn her bare for å få litt inspirasjon, og bekreftelse på at, ja det går an til slutt! Gratulerer, Soettan, bare 1 kg til målet, og du har gått ned mye! Jeg har begynt å jogge da! Fredag klarte jeg 35 minutter i strekk. Det gikk sakte da, men var jogging. Målet er 45 minutter til sommeren. I dag har jeg vært på spinning:) Maten har jeg vært noelunde flink med, men kunne vært bedre. Ser på skjemaet at jeg er den eneste som ikke gikk ned:S Men nå har jeg skjerpet meg, kommer sterkere tilbake! Ha en super uke, folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha, Studinisen! Synes du har en bra innstilling selv! Fortsett slik! Ja, det er deilig å ha bare 1 kg igjen! Jeg er beviset på at dette funker selv om man ikke har et perfekt kosthold eller lever 100% etter opplegget til Grete Roede. Tror nøkkelen er at om en sklir litt ut, dropper en den dårlige samvittigheten og går videre som om ingenting har skjedd. Det går til og med an å legge inn litt kos i det daglige kostholdet bare en tar det med i regnskapet. Dette kan alle klare!

 

Stå på videre, alle sammen! :) Nyt våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Ja i dag viste vekta 65.9 kg:) 600gram ned:) er fornøyd med det ja:) I dag blir det 1 time step eller en trilletur.. får se:) Ha en fin dag videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var veiedag for meg. Det var en nedtur. Hadde ikke gått ned så mye som et gram. Om man skal fokusere på det positive - så har jeg heller ikke gått opp da...

Ble 2 helt rolige dager forrige uke for å lade opp til lørdagen da jeg sprang Holmenkollstafetten. Festen etter stafetten resulterte vel gjerne også i tusenvis av kalorier! Alkohol er helt håpløst...

 

Har gått jevnt og trutt nedhver uke siden jeg begynte nå - så det var skikkelig kjedelig med en uke uten nedgang. Men nå tenker jeg at jeg må utfordre kroppen på et eller annet vis, slik at den ikke blir komfortabel på 66 kg - den skal ned i 60!

Mer trening? Hardere trening? Tror ikke jeg greier hardere, tar meg alltid max ut. Men kanskje lengre økter?

Noen tips til kosthold? Kan det være en idè å kutte mye av karbohydratene noen uker?

Har noen prøvd rensekurer? Fungerer det?

 

Dere som er så flinke! Jeg trenger gode tips og motivasjon!! :)

Er veldig imponert over studinisen, tror ikke jeg hadde greidd å gå ned mens jeg studerte. Der var det heller andre veien, for å si det sånn...

 

God dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Idag var veiedag for meg. Det var en nedtur. Hadde ikke gått ned så mye som et gram. Om man skal fokusere på det positive - så har jeg heller ikke gått opp da...

Ble 2 helt rolige dager forrige uke for å lade opp til lørdagen da jeg sprang Holmenkollstafetten. Festen etter stafetten resulterte vel gjerne også i tusenvis av kalorier! Alkohol er helt håpløst...

 

Har gått jevnt og trutt nedhver uke siden jeg begynte nå - så det var skikkelig kjedelig med en uke uten nedgang. Men nå tenker jeg at jeg må utfordre kroppen på et eller annet vis' date=' slik at den ikke blir komfortabel på 66 kg - den skal ned i 60!

Mer trening? Hardere trening? Tror ikke jeg greier hardere, tar meg alltid max ut. Men kanskje lengre økter?

Noen tips til kosthold? Kan det være en idè å kutte mye av karbohydratene noen uker?

Har noen prøvd rensekurer? Fungerer det?

 

Dere som er så flinke! Jeg trenger gode tips og motivasjon!! :)

Er veldig imponert over studinisen, tror ikke jeg hadde greidd å gå ned mens jeg studerte. Der var det heller andre veien, for å si det sånn...

 

God dag alle sammen![/quote']

 

Bytt om på måltider, tung lunch lett middag feks. Spis noe nytt. Man har en tendens til å spise det vanlige hele tiden, og kroppen blir vant med det. Tren noe nytt.

 

Rensekurer har jeg ikke tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine - du kan forsøke

- kontroller matmengde/trimmengde ifht kalkulatoren

- spise mer ja-grønnsaker dersom du kan

- å trene noe helt annet - til andre tider

- å ta en fri spisedag

- endre tider for måltidene

- bytte om på måltidene

- forsøke å spise noe annet

- ikke trene en dag eller to

- fortsett å være forsiktig med alkohol - det hemmer nedgang noe så inn i granskogen

 

Jeg har alltid hatt mest nedgang uken etter en friuke. Selv om jeg har gått litt opp i friuka (da har jeg gjerne vært i annen aktivitet enn den vanlige og spist annen og mer mat = ferie).

 

Ikke prøv alt på én gang, men du har iallfall noen tips for variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Nå er jeg inne i fete-uken. Frokost, lunch og middag går bra, men jeg klarer ikke styre meg om kvelden. Driver å pusser båt med skraping, pussing, sparkling og maling. Holder på fra morgen til kveld. Har ikke tid til trening. Om kvelden er jeg så sliten at jeg både verker og fryser. Da føler jeg behov for mat, masse mat. Heldigvis er jeg fornuftig når jeg handler så jeg finner kun sunne ting i skapene. På søndag er det i tillegg 17-mai. Lurer på hva vekten viser på mandag. Det kan nok gå feile veien. Håpet er at jeg har forbrent så mange kalorier på båtpussen at jeg faktisk har bruk for maten jeg spiser. :confused:

 

Jeg regner med å bli ferdig med båtpussen i løpet av uken, så jeg får begynne på ny frisk med matmengde på mandag. :)

 

Er det andre som opplever behov for mer mat etter dager med mer fysisk aktivitet enn vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

jeg kom over. Kalorimessig ble det neppe bra, men jeg var så sliten og sulten, frossen, vondt i hodet og lei. Så jeg spiste som jeg ikke har gjort siden jul. Og egentlig så er det helt greit. Jeg tåler en sprekk i ny og ne. Men ingen grunn til å fortsette der i dag, så nå er jeg tilbake på vektvogna. Den store forskjell på sprekkene nå og før er i grunn hva jeg spiser. Jeg spiste noe mørk sjokolade, noe ekte marsipan, nøtter og hummus! Tidligere ville jeg begravet meg i melkesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Er det andre som opplever behov for mer mat etter dager med mer fysisk aktivitet enn vanlig?

 

Sist uke ble det mer trening på meg enn hva jeg har hatt den siste tiden, og ja, langt mer sulten. Var ikke helt forberedt på det så jeg sprakk nok litt for å legge seg sulten er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Nå er jeg inne i fete-uken. Frokost' date=' lunch og middag går bra, men jeg klarer ikke styre meg om kvelden. Driver å pusser båt med skraping, pussing, sparkling og maling. Holder på fra morgen til kveld. Har ikke tid til trening. Om kvelden er jeg så sliten at jeg både verker og fryser. Da føler jeg behov for mat, masse mat. Heldigvis er jeg fornuftig når jeg handler så jeg finner kun sunne ting i skapene. På søndag er det i tillegg 17-mai. Lurer på hva vekten viser på mandag. Det kan nok gå feile veien. Håpet er at jeg har forbrent så mange kalorier på båtpussen at jeg faktisk har bruk for maten jeg spiser. :confused:

Jeg regner med å bli ferdig med båtpussen i løpet av uken, så jeg får begynne på ny frisk med matmengde på mandag. :)

Er det andre som opplever behov for mer mat etter dager med mer fysisk aktivitet enn vanlig?[/quote']

 

Båtpuss er skikkelig trening så det er ikke rart at du var sulten :)

Vi hadde båten på land i fjor så jeg "slipper unna" båtpuss i år, men jeg pusset opp gangen før konfirmasjonen i år med tapetsering, maling osv, ble skikkelig utslitt og sulten, spiste mer enn vanlig og gikk ned mer enn vanlig :)

PS. Skal det bli herlig å komme på sjøen igjen ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400g denne uken, med uskeielser fredag lørdag søndag og mandag.. hehe.. hentet meg inn igjen og spiste 900kal under behov for å rette det opp igjen.. er ikke sikker på om det er så lurt, men jeg er fornøyd :)

 

Ha en super helg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Så bra j18! Det gjelder jo å kompensere litt tenker jeg. Jeg vurderte å utsette veiingen til i morgen. I går kveld var det bursdag med pølser, kaker, og sjokolade og Irish coffee. Og dette sent på kvelden, ikke akkurat beste oppladning til veiing morgen etter. Men jeg tvinget meg oppå i dag tidli, følte kakene hang igjen enda. Tenkte at det viktigste er å ikke "lure" seg unna her! Dere skriver det gang på gang, at det er best å ikke ha dårlig samvittighet, men bare å fortsette som om ingenting har skjedd. Så da blei det veiien, og den viste 58.7, altså -100 denne siste uken.

 

Det har vært mye stress på skolen, og mat, trening og vekt har ikke vært så mye i fokus. Nå når eksamensperioden kommer er det ingen skole, og jeg for legge opp dagene selv. Så nå har jeg laget en ny strategi her! Det er akkurat en måned til jeg reiser hjem på sommerferie. Målet som jeg SKAL nå er 56 kg, så er det en bonus om jeg klarer målet jeg i utgangspunktet hadde på 55 kg. Så 16. juni håper jeg å melde inn vekten med et stort smiley;)

For å nå dette skal jeg:

-trene før lesesalen, enten svømming eller jogging fem ganger i uken (både bra for selvfølelsen og konsentrasjonen resten av dagen!)

-ikke spise noe sjokolade eller potetgull (har store problemer og holde fingrene borte når det står en skål på bordet.....)

-skal ikke spise fordi jeg er stresset (man blir ikke mindre stresset av å spise, noe jeg ofte tror!)

-belønne meg med massasjetime når jeg når 57 kg (gleder meg!)

-ha alltid gulrøtter og frukt med meg

-om det blir en fest med alkohol, så får det bli det, men kun den kvelden, sunn mat helt frem til ølen åpnes, ingen snacks til, og dagen etter er det påan igjen

 

Nå blei dette et innlegg i lengste laget, og kanskje ikke så interessant for dere. Men jeg føler jeg må skrive det ned her for å få nok press på meg til å holde ut. Det er disse siste 3 kiloene som er vanskelige. Jeg var nemlig ned på 57-tallet for ett år siden, som i år. Men kom aldri under. Men DET skal jeg klare i år!

 

Ha en strålende dag alle sammen! Håper dere vokter meg litt her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg tror det er veldig lurt av deg å legge inn planene dine her inne, studinisen. Det blir litt mer forpliktende enn om du bare sier det til deg selv.

 

Jeg har ikke meldt inn noen vekt denne uken. Jeg startet endelig på kurs 3 på onsdag, men det oppdaget jeg ikke før på torsdag. (Onsdag var altfor travel). Jeg har vært på vekta hver dag denne uken, og jeg tror nesten den har vist de fleste tallene jeg har vært innom siden jeg begynte i januar disse dagene. Men den har også vist 68,7, som jeg hadde forrige uke, så jeg er sleip og velger den som vekt denne uken. Så altså stillstand på meg.

 

Da er det 17-mai helg og da blir det ofte litt ekstra god mat. Jeg er med i korps og skal spille 17.mai, og da blir det jo også endel marsjering så trim får jeg den dagen enten jeg vil eller ikke. Vi hadde marsjøvelse i går og jeg blir altså så sliten av å marsjere og spille, og jeg blir like overrasket hvert år hvor slitsomt det er. Man burde kanskje prøve å ha på pulsklokke en gang for å se hvor høy pulsen blir....

Jeg gleder meg ihvertfall til dagen, og jeg koser meg alltid veldig med all spillingen.

 

God 17.mai alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studinisen, blir altså så imponert over deg! Trening før lesesalen, det var det sjelden jeg fikk til!

Jeg så derimot at variasjon i trening/tider var ett av rådene jeg fikk da jeg hadde stillstand i vekt forrige uke, så nå satser jeg på morgentrening noen uker fremover! Jogget 5 km idag tidlig, digg å ha trent om morgenen! Og nå er det jammen snart helg òg! Satser på å styre unna de verste utskeielsene i helg og å få inn en treningsøkt i morgen- et fint mål å ha!

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei alle sammen!

Måtte bare inn med en gladmelding; Jeg har på meg den superkule rådyre Dieselbuksa mi i dag som er 29 tommer i livet! Den er hakket for trang ennå i linningen, men med genser over synes det ikke. Linningen er forøvrig godt nede på hoftene, så man skal ikke sette seg på huk. :)

God 17. mai alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja studinisen jeg er skikkelig imonert over deg! At du klarer å trene før du skal på lesesalen å sånn.. Det er skikkelig bra at du klarer det selv om du sikkert er trøtt.. man får jo belønning for strevet etterpå... Men ja jeg kjenner på at det er skikkelig tungt å trene dersom jeg får for lite søvn.. Men vet jo at man skal få mer energi så det er kanskje bare å gjøre det.. Er spent på hvordan det blir når jeg starter på jobb.. får håpe jeg klarer å trene.. er jo alfa omega for å klare å holde vekta.. Ellers så tror jeg at jeg har kommet til et punkt der vekta går saktere nedover nå.. har fulgt med litt hver dag å det er ikke mye gram ned asså.. Men får vell bite tenna sammen og vente til veiedagen som er på onsdag... Å j18, er ofte at jeg heller spiser mindre dagen før dersom jeg vet at jeg kommer til å overskride kaloriene dagen etter å da funker det bra med fest og morro:)

Ja 17 mai på søndag.. tror jaggu jeg må trene i morgen også siden jeg vet det blir en del kalorier på søndag....

 

I kveld så skal jeg ordne fajitas til meg og min kjære:) Dere må ha ei riktig god helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Måtte bare inn med en gladmelding; Jeg har på meg den superkule rådyre Dieselbuksa mi i dag som er 29 tommer i livet! Den er hakket for trang ennå i linningen' date=' men med genser over synes det ikke. Linningen er forøvrig godt nede på hoftene, så man skal ikke sette seg på huk. :)

God 17. mai alle sammen![/quote']

 

 

Gratulerer, Kristepine!! UTROLIG BRA!! 29 i livet er fantastisk! Da jeg var i Budapest, kjøpte jeg meg to par billige jeans. Synes de sitter greit, men er ikke 100% fornøyd. Det spørs om jeg må gå til anskaffelse av noen merkejeans, jeg også! Vi har fortjent det nå, ikke sant?!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

For en herlig følelse Kristepine! Bra jobba!

Og til deg Soettan så må jeg si at å invistere i en dyr bukse som passer virkelig verdt det! Jeg har en Lee-bukse fra 1994 som er lappet både her og der, altså VEL brukt! Innimellom har kjøpt mange billige som bare blir liggende i skapet... Det er tilsammen litt bortkastet peng der;)

 

Ellers så er jeg i gang med morgentreningen! I går på dagen var jeg på 45 min spinning, og idag tidlig på joggetur (5 min gå, 30 min jogging, 5 min då)! Så følte meg ganske fit på lesesalen;) I morgen vurderer jeg å gå å svømme.

 

I dag er det jo 16. mai, og jeg skal på fest, noe som betyr noen øl. Jeg prioriterer det. Men har spist salat til middag idag, og trent, og skal holde meg borte fra snacks og nattmat. Og i morgen er det trening og sunt.

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Beklager sen respons. Har vært så sliten etter båtpuss at jeg ikke har orket pc en gang. Klarte ikke å vente til mandag med veiing, måtte veie meg på torsdag. Resultatet var nedslående, opp 600g. Det er tydelig at jeg spiser litt mer enn jeg har bruk for. Likevel hadde jeg opptur på torsdag. Alle klærene mine henger som en sekk på meg så jeg måtte ut å handle. Det ble bukser i str 38. Jippi :) Kan ikke huske sist jeg kom i den størrelsen. Det gav meg et puff til å fortsette, jeg skal ikke opp i str 40 igjen.

 

Trollmor66: Jeg kan nesten ikke vente med å få båten på sjø. Pusser og maler som gal for å bli klar til onsdag. Da får jeg hjelp til å sette den ut. Det er en ca 80år gml robåt som ikke har vært pusset på sikkert 20 år. Den så ikke ut. Det så trøstesløst ut når jeg begynte, men nå begynner den å ligne på en svane. Jeg skal ro masse i sommer. Det er jo god trim for både rygg, mage og armer.

 

Studinisen: Det ser ut som det er en bra plan du har for å nå målet ditt. Er virkelig imponert over treningsnivået ditt. STÅ PÅ!

 

EliseV: Lykke til med marsj-trimmen og å spre musikk og glede på 17-mai. Hva er vel 17-mai uten musikkorps. Dere gjør en kjempe innsats, tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...