Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine
Gratulerer' date=' Kristepine!! UTROLIG BRA!! 29 i livet er fantastisk! Da jeg var i Budapest, kjøpte jeg meg to par billige jeans. Synes de sitter greit, men er ikke 100% fornøyd. Det spørs om jeg må gå til anskaffelse av noen merkejeans, jeg også! Vi har fortjent det nå, ikke sant?!! :-)[/quote']

Vi har så definitivt fortjent råkule merkejeans! Det skulle vært en menneskerett for hver femte kilo man går ned! :) Forøvrig ble det litt mye is og kake i går, kommer tilbake med veiing i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmue

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Veide meg i dag. Vekta viste 60,1 kg. Deilig! Hadde som mål å være 60 til 17.mai, det klarte jeg nesten. Hadde arbeidshelg i helga, og var samtidig med i 17.mai-komitèen, så det gikk i ett, kan man si. Er derfor vekta var så snill med meg i dag. Ikke en eneste is hadde jeg i går. Hadde et lite marsipankakestykke på jobb, og litt twist før jeg gikk hjem:)

 

Her inne har det jo vært kjempeaktivitet! Så fint at det er så mange som holder koken, og flere kommer til!

 

Jeg vil ned til 58, det er mitt neste mål. Har fremdeles en del mage, som jeg ønsker bort.

 

Ha en god uke alle sammen! Nå skal jeg strekke meg litt på sofaen mens det er stille i huset, syns det er litt fortjent, hvertfall siden jeg har hatt 40 min rask gange til/fra barnehagen i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Her kommer ukens rasultat.

 

Vekt 63,0kg (+200g)

Midjemål 87cm (+2cm)

 

Det ble for mye mat denne uken. I går var det skikkelig ille. Jeg har nå i et år sagt til meg selv "Nei! - det skal jeg ikke spise", "Nei! - nå kan jeg ikke spise mer", "Kan jeg unne meg litt til??? NEI!!! Jeg var så mektig lei av NEI, NEI, NEI at jeg bestemte meg for å spise det jeg hadde lyst på. Det var deilig men hevnen var søt i dag. Ikke bare gikk vekten opp men jeg følte meg som et trommeskinn, stinn og oppblåst. Det gikk langt på dag før jeg følte sult. Heldigvis frister ikke gårsdagens fråtsing til gjentagelse.

 

I dag har jeg spist mindre og har til og med kommet meg på trening i tillegg til båtpussen og jeg har gjort avtale om trening på onsdag. Håper også å få ro en del i helgen. Jeg må da klare å bli kvitt de 4 siste kiloene når jeg har klart å kvitte meg med 14kg til nå. Nå er det ny uke og nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Som innbitt joggehater så må jeg da meddele at jeg har tatt feil. Jogging er helt ok. Jeg tror kanskje noe av hatet ligger i at man er tung, og i dårlig form. Jeg slanket meg og jogget litt for 2 år siden, og jeg er i langt bedre form i dag. Jeg jogget 20 min sammenhengende uten problemer. Men jeg er lit skeptisk med tanke på problemene jeg har hatt med bena.

 

Jeg kommer ikke til å veie meg offisielt de neste to ukene, fordi jeg ikke får trent som vanlig. I morgen er det foreldremøte, og neste tirsdag kommer jeg fra London. Men uken etter skal jeg være tilbake og fit for fight.

 

Merker at jeg sklir litt ut om dagen, logger ikke all maten, bare trimmen, og sånt er jeg redd fører til noen glemte kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

Heisann og vel overstått grunnlovsdag:)

Selv om det blr en dag helt ulik andre 17.mai feiringer da jeg nå ikke er istand til å gå mer enn 2 -3 skritt, så ble det en koselig dag. Jeg hadde gruet meg litt siden jeg ikke kunne gå til byen og se barnetog og delta på de arrangement som er tradisjon. Men denne gang fikk jeg istedet masse besøk fra familie og venner og hadde det veldig koselig. Og alle gjorde sitt til at rammen rundt dagen ble god.:)

 

Jeg kan ikke rapportere inn noen ny/endring av vekt, men fortsetter med å prøve å ha et sunnt kosthold. Det blir visst operasjon i løpet av sommeren men har ikke fått noen dato ennå. Så inntil det skjer noe får jeg prøve å holde den vekten jeg har.

 

Ønsker dere alle lykke til med ukens veiinger og ha en fin uke:)

 

Og ja, glemte å si det viktigste som jeg er veeeldig kry over : fikk på meg bunaden..HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekten stoppet på 62,9. Det er pluss 0,2. Helt greit og vel fortjent. Deilig at den ikke spratt helt opp på det forhatte 63-tallet...

 

Så godt at du fikk en fin 17. Mai Lise, selv om du er litt handicapet. Og det er jo en bonus å bruke bunaden igjen. bunad er et flott plagg, det er synd det ikke er flere anledninger til å bruke den.

 

Og Doppler har jogget. Det hadde jeg ikke trodd etter tidligere utbrudd om temaet fra den kanten! :) Kanskje jeg må gi det en sjans, jeg også? Den som lever får se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linimini

Nå er vekten gått opp til 59.8, har endelig kjøpt måleband, og min midje er 75.

 

Er akkurat som om kroppen min vil veie 60.0 kg, uansett hvor mange kg jeg går ned, så spretter det opp til 60 kg med engang jeg ikke fører kcal. Har ikke spist noe særlig godis, og skeiet heller ikke ut noe 17.mai. Men å gå fra å trene ca 4 ganger i uken til og ha en trening gjør vel litt.

 

Ser studinisen har laget en fin plan fremover på hva som skal gjøres. er jo disse eksamensperiodene som er ille for meg. sitter stort sett hjemme og leser hele dagen, og da mister jeg jo i tilegg gåturen til universitet. Men jeg skal tenke litt, se over timeplanen og legge ut treningsplaner her. Da er det ikke så lett å snike seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ!! Er skikkelig skuffet over meg selv!! Har gått opp til 69,5 kg, altså 1,5 kg siden forrige uke! Hvilken nedtur!! Det er nok flere forklaringer på det. Har hatt flere vakter inkl. en 18-timers nattevakt siste uke. Da blir det minimalt med søvn, og en forsøker på alle måter å holde seg våken. Lett å ty til usunn mat da. Så har det vært 17. mai, jeg var kjempesulten og spiste masse tapas den kvelden. Har nok fått i meg mye salt, for jeg har aldri vært så tørst etter et måltid. Har nå hatt treningsstopp i fem uker pga pollensesongen (holdt kaloriinntaket lavere pga det), ikke så bra det heller. Den bør være over straks nå!! Skulle jo bare vare i tre uker.. Lei meg for at jeg har klart å rote det til nå. Var faktisk såvidt nede på 57,5 kg forrige uke, bare 0,5 kg fra målet..

 

Vel.. Da gjelder det å gjøre som jeg råder alle andre til: Gå videre som om ingenting har skjedd. Siste nattevakt i denne omgangen i natt (hatt tre på en drøy uke). Skal gå 7-fjellsturen i Bergen søndag (12-timers tur), da får nok kaloriene ben å gå på! Skal prøve å få jogget et par ganger før det.

 

Fru Wie: Fortsatt god bedring!! Min 1,5 kg opp burde jeg jo ikke klage på når du kun kan gå et par skritt. Håper alt løser seg med operasjonen.

 

Ha en god uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ja da viste vekten 65,3kg:) litt nedgang å jeg er fornøyd i forhold til at det har vært 17mai.. pluss at jeg drakk noen pils i går.. bursdagsfeiring av ei venninne... Å da ble det litt potetgull også.. jaja.. ingen store utskeielser denne uka.. bortsett fra bursdag av gutten på søndag.. men det skal nok gå bra:)

 

Ja pollenallergi er noe dritt.. har det heldigvis ikke selv.. men synes synd på de som har det.. ødelegger jo mye av våren kan jeg tro.. men bra det finnes medisin da..!:)

 

Ja, skal forsøke å få trena 1 time step i dag også.. vet ikke om jeg rekker det da.. skal jo ned til byeen i dag å finne meg ny bukse.. hehe.. alle buksene mine er for store å det er ikke noe pent syn!!:)

 

Men linimini: kanskje din trivselvekt er på 60kg?? Å du, 75cm rundt midjen er vell bare helt perfekt?? Jeg sliter med stooor mage pga graviditet.. å den må nok bukplastikk til for å bli kvitt.. men må jo bli ferdig med barna først:)

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag; ned 1 kg, og er nå på 65 kg! Og 74,5 cm i livet! Jess! Er meget fornøyd etter en uke med stillstand forrige uke! Og det selv om jeg drakk øl på lørdag og skeiet ut med litt kake på 17.mai. Har vært veldig flink med treninga da, det hjelper tydeligvis. Og så tok jeg imot tips med takk forrige uke, og har trent noen dager på morgenen - det tror jeg har en effekt!

 

Var og prøvde bukser igår (ser det er flere som bare har saggebukser igjen i skapet). Fikk på meg en bukse i strl. 36! Det tror jeg ikke har skjedd siden jeg var 16. Var et stort glis i prøverommet (selv om buksa var rimelig trang da, men den gikk igjen!) Når jeg har gått med mine resterende 5 kg så skal jeg kjøpe den og nyyyyyte det! En belønning på 1500 kroner må man kunne unne seg da! :)

 

Klipte av meg mesteparten av håret igår også, følte meg "lett", klar for sommer og ble bare mer inspirert til å trene masse!

 

Veldig positiv melding ser jeg, men idag er jammen en god dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOD nyhet fra meg:) jeg skal melde meg inn i 3t!:) Innen 1juni.. blir verva av ei venninne så da får jeg gratis innmelding og gratis sekk!:) Åhhh.. det blir bra med en skikkelig treningsøkt!:) gleder meg allerede:)

 

Ellers så kjøpte jeg meg bukse i dag:) ååhh.. så godt å ha noe som sitter på rompa.. hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Dette må da være bra motivasjon, Tinis! Det er ikke bare en gulrot til deg når du når målet;) Men du får den virkelig fortjent når du når målet med 5 kg!

 

Jeg var på min første svømming idag, svømte i 45 minutter før jeg gikk på lesesalen. Det var herlig! Det skal jeg gjøre oftere:) Nå føler jeg at jeg er inne i treningsrutine, har trent nesten hver dag med både spinning, jogging, aerobic og svømming. Problemet mitt de siste ukene er maten:( Det går litt opp og ned. Idag har jeg klart meg bra og holdt meg til kalorimengden. Men igårkveld ble vi servert hjemmelaget pizza av en veninne, og det går bare ikke an å si nei til! Og på 17. mai ble det både pølse og kake....På sånne dager "glemmer" jeg litt kaloriene...Så om "kun" trening har effekt får vi se på vekten fredag! Har mine tvil denne uken da. Men vi får se!

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Offisiell veiedag i dag, og resultatet ble ikke så ille som jeg fryktet. 68,8 - det er 0,1 opp siden forrige offisielle veiing. Midjen er nå kommet ned i 79, så den minker ihvertfall.

Det er helt greit, det ble ingen optimal uke for meg, så her kan det bare bli bedre.

 

Neste mål er 68 blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å se at det er så mye liv her ! Vi klarer alt vi vil klare !

 

Har vært en rolig periode for meg i det siste.. Vil ikke mase hull i hodet på dere.. Hehe.

 

Dette uken har vært preget av at både lillejenten og jeg har fått omgangsyken.. Ikke akkurat supert, menmen, er glad hun begynner å bli bedre :)

 

Så idag viste vekten 64,7kg, håper det holder seg til imorgen..

 

Skrev en liste over hva som har forbedret seg siden jeg har gått ned 10kg, ble en god motivasjon for meg for å fortsette videre, for det var kun positive ting som har skjedd med både kroppen og sinnet!

 

Det går sikkert fint søttan,kristinepine og pelargonia som de sier her inne fort på går fort av igjen :) Jeg har troen på dere !

 

Gratulerer med fine nedganger resten av gjengen :)

 

 

Var på spinningstime idag 60 minutter, bra trening, men ikke noe for meg :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

I morgen tidlig (avreise hjemmefra 0500) reiser jeg med 13 elever til London. Jeg har derfor hatt litt andre ting å sysle med. Er tilbake onsdag, til uka. Kos dere i helga. Jeg skal kose meg så godt jeg kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Riktig god tur!! Hvis du har tid til å shoppe i London: En god del rimeligere enn i Norge - hvis du liker Mexx, f.eks., kan du gjøre gode kjøp!

Moii: Jeg bøyer meg i støvet for den innsatsen du har gjort! Du har gått ned MYE!

J18: Flott å høre den gode innstillingen du har! Du kan være veldig stolt av deg selv! Studinisen: Beundringsverdig treningsinnsats!

 

Tinis: Gratulerer med ny buksestørrelse. Fantastisk følelse, ikke sant? Jeg har vært i sentrum idag og kjøpt jeans. Fant ut at det var bedre enn å sørge over mine 1,5 kg opp denne uka! Jeg har kostet på meg en DYR Tiger of Sweden bukse (1300,-) - str 28 i livet - og en rimeligere C-girl i str 26 i livet (størrelsen var grunn god nok til å kjøpe den, hehe..) ! Da KAN man bare ikke føle seg feit! Riktignok sitter buksene som pølseskinn, men når jeg kommer ned til 57-57,5 kg, sitter de nok perfekt!

 

Gleder meg til å gå 7-fjellsturen i Bergen på søndag! Og spent på hva vekta vil vise over helga.

 

HA EN FIN HELG, ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kjapp tur innom før jeg skal legge meg: )

Soettan: så godt at du fikk kjøpt deg ei skikkelig dyr bukse:) Jeg skal unne meg det når feriepengene kommer..Blir ca 20 juni de kommer:) pluss at samober har sagt at han skal kjøpe ei til meg også siden han synes at jeg har vært så flink og klart å lagt om til sunne matvaner :) Regner med at jeg er sånn ca i mål med vektnedgangen da:) wee:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

God tur til soettan i dag med 7-fjellsturen. Jeg er ganske misunnelig på deg, vi har ikke fjell her hvor jeg bor. Bare åser, og det blir ikke helt det samme.

 

Jeg skal ut på tur jeg også, men ikke en så imponerende. Det er en hytte et stykke oppe i marka her. Den ligger ved et vann og det er ordentlig nydelig der oppe. På vinteren og noen utvalgte helger er den åpen og da selger de vafler og kaffe og slikt noe, så det er et greit sted å få de yngste med på. I dag er den derimot ikke åpen, og jeg skal gå alene sammen med bikkja. Stien starter ved siden av huset mitt og det står at det er 7,2 km opp dit, men det tror jeg er vinterveien med rute over isen. Den går heller dårlig i dag, har nemlig ikke tenkt å svømme. Skal ha på både skritteller og pulsklokke, så da tenker jeg det blir bra med trimpoeng i dag.

 

Vi har et nydelig varmt vær i dag, og det skal nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på deg også, EliseV! Tenk - en tursti som går like forbi huset.. Så deilig! Jeg hadde en flott 7-fjellstur igår - men det er den hardeste fjellturen jeg har gått noen gang! 3,5 mil og 2400 høydemetre på 13 timer.. :) Overlevde iallfall! Satte rekord både i antall kalorier og trimpoeng. Men tror jeg gikk i minus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow søttan :) tøff du ! Virker som er ganske heftig tur det der ja :) Kanksje jeg blir tøff nok til å gå til året som kommer :)

 

De siste dagene har jeg vært så sulten! har spist 1900 kalorier de siste dagene og har egentlig vært sulten når jeg har lagt meg. 14tp i uken ca og da kan jeg egentlig spise fra 1500 kalorier, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så sulten.. :) glad i mat, men faller ofte for snop i hverdagen, ikke i store mengder, spiser omtent det samme om helgen også. nå lurer jeg på om jeg skal spise mer eller legge meg sulten..?

 

Har hatt mens de siste dagene også, kan det gi meg mer sult?

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...