Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest pelargonia

Heisan!

 

Her kommer ukens resultat.

Vekt 62,6 (-400g)

Midjemål 85 (-2cm)

 

Godt at det gikk rett vei denne uken for nå var jeg i ferd med å gi opp. Jeg får se hvordan det går denne uken. Blir det ny oppgang tror jeg at jeg tar en pause og stabiliserer en måned før jeg prøver å gå ned igjen. -14kg på 1 år tærer på tålmodigheten. Fordelen med at det har tatt så lang tid er at jeg har de nye vanene godt innarbeidet og savner verken gamle vaner eller kosthold.

 

Soettann: Beundringsverdig. Du er en tøffing. Jeg jobber mot god nok form til 4-fjellsturen neste år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gode ord! Hvis jeg kan gå en hard fjelltur, kan alle klare det! Er absolutt ikke født med fjellsko på bena! Begynte ikke å gå i fjellet før for noen få år siden og har ikke gått veldig mye.

 

J18: Synes du skal legge deg på det maksimale av totalt kaloriinntak, dvs 500 mindre inn enn du forbrenner med 14 tp daglig. Det blir sikkert endel mer enn 1500? Da får du nok mindre søtsug også. Mensen kan absolutt spille en rolle. Kanskje forbrenningen din er økende? :)

 

VEIEDAG IDAG: 59,0 kg.. Det tar nok litt tid å hente seg inn igjen etter vektoppgangen til 59,5 forrige uke. Målet er 57-57,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s035.gif

Joda, ned 800gram denne uken også! Vekta viste 64,5 kg...kjempe greier... Men da legger jeg ikke inn noe vekt de neste 2 ukene siden vi er på ferie da.. Men skal prøve å holde riktig kurs for det, men med noen utskeielser selvsagt...!!

 

Var forrestn på 3t i går.. ei venninne verva meg.. Å ja, jeg jogga i 20 minutter.. holdt på å sprekke etterpå.. å ja, det kjennes på kroppen i dag.. stiv i hvert ledd.. hehe.. men skikkelig bra trening da..!!

 

Ha en fiiin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka også! 1/2 kg til 64,5 kg, og ned til 74 cm i midjen! Er egentlig fornøyd med det, særlig med tanke på at kjæresten kom på besøk forrige fredag og det har blitt litt mer kos enn vanlig!

 

Men jeg er flink til å trene selv om han er på besøk da! :)

HøyPuls, step og masse jogging - har meldt meg på halvmaraton i september og DET er god motivasjon! Merker at det er så mye lettere å jogge bare med å ha gått ned 6,5 kg! Kjæresten er til og med på tur når han er her, det er veldig koselig! Og han sa han kunne se jeg hadde gått ned i vekt, så det var litt ekstra motiverende... Han gir blanke i akkurat det, så det er nå hyggelig at han prøver!

 

Joggingen går bare lettere og lettere etterhvertMoii! og det er ypperlig å begynne på tredemølle, da har man litt kontroll på tempo og slikt! Og man merker at det hjelper! Men viktig å variere med litt andre kondosjonsøkter også, lett å bli lei om man bare skal jogge- det blir hvertfall jeg! (som skal springe halvmaraton.. hehe..) For ikke å snakke om at det er bra å gjøre litt styrketrening! :) Og fjellturer er helt ypperlig! Jeg skal gå tre uker i fjellet i sommerferien, det gleder jeg meg til!

 

Nå blir det noen dager treningsfri, skal prøve å få gått litt tur, selv om jeg foretrekker å trene da...

 

Pelargonia: Du må ikke gi opp, du har jo vært så utrolig flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det er så mye liv her :) Dere holder koken. Gratulerer med nedganger nok en gang !

 

søttan: de siste 5 dagene har jeg spist 1900 kalorier, 400 kalorier under energiforbruk, men er allikavel sulten.. hehe.. Føler forbrenningen er i høygir, plutselig var jeg så sulten, har tidligere ligget på 1600 kalorier med like mange tp og ikke vært sulten i hele tatt. Kroppen er litt merkelig.

 

Så det blir spennende å se om jeg har gått ned, selv om jeg har spist så mye. Midjen har ivertfall minsket 1 1/2cm på under en uke! 72,5cm. høres lite ut, men jeg har en ganske stor pæreform, mye polstring bak og på lår/armer

 

første målet mitt er å komme inn i en bukse str m fra vero moda :)

 

på mandag kjøpte jeg et skjørt og en shorts i str 38 på cubus, er så deilig å endelig kunne kjøpe litt mindre klær :)

 

Planen idag er å trene stepintervall idag 1 time og drikke nok vann.. :)

 

Håper alle får en fin dag videre!

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er gøøy med nedgang jenter:) Men ja, må ikke gi opp selv om det stopper opp... men sikkert fryktelig irriterende når det skjer..men tilslutt går det rette veien:)

 

Ja Tinis jeg håper virkelig det blir lettere med jogginga etterhvert... nå er det sånn at jeg kommer til å dra på noen spinningstimer og step timer også så blir nok ikke kun å løpe på mølla.. men er jo veldig gøy dersom kondisen min blir så bra at jeg løper i 1time:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Jeg er anglofil. Fikk det bekreftet da jeg prøvde å gå av toget på oslo s i går men ikke kom ut fordi (dumme) nordmenn ikke kan vente på at alle har gått av før de går på. Og toget sto i bare 9 min, så det var jo travelt også. Men jeg er dama med to kofferter, så jeg ganske enkelt dytta dem foran meg, sammen med et par dumme kjerringer og så var jeg av toget. argh. tuben i London står på stasjonen i ett minutt, likevel er det ingen som dytter for å komme på.

 

Turen har vært en braksuksess. Alt har gått nesten etter planen og mer kan man ikke vente. Elevene har vært snille og hatt det moro. Og jeg har shoppet. I GB har de i mange butikker en avdeling som heter petit, for damer under 165. Fab. Og jeg er en size 10 (S), både oppe og nede. Og jeansen fra GAP er 28" i livet. Handlet på Gap, Next, Wallis og JD sports. Så fint å kjøpe bukser som passer med en gang. Jeg er totalt happy. Og jeg vil tro mastercard og så gnur seg i henda! Måtte kjøpe en koffert til for å komme hjem uten overvekt. Kan ikke huske sist jeg shoppet så "godt". Handlet masse til de store guttene mine også, og eldstemann var i alle fall fornøyd. Mellomste har ikke fått sitt enda, han sov da jeg kom i går kveld.

 

Nå er det bare å vente til 10 juli. Da skal jeg til GB igjen.

 

Vekta ser bra ut, har ikke spist sunt, men har ikke hatt tid til å småspise og har gått noe vanvittig. Veldig glad jeg hadde med meg to par gode nikesko og ikke noe som så veldig fine ut.

 

Jeg er høy enda. I morgen begynner virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Så herlig å lese om turen din Doppler! Hoppe inn i buksene, og ikke ha tid til småspising, det er livet;)

 

Jeg meldte ingen veiing forrige uke...og så var jeg på byn med alkohol fredag og lørdag...dette studentlivet altså;)Reine antislankekuren.. Men trening har det blitt! Siste uke: Svømming: ons, aerobic: tors, fre, søn, man, tirs og idag! Så det positive er at jeg klarer å holde morgentreningsplanen, det negative er at jeg klarer ikke motstå fristelser så har overskridd kaloriinntaket totalt. Så målet på fredag får være å unngå oppgang.

 

Ha en fin vårkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg står på stedet hvil om dagen. 68,8 kg.

 

Det er nå jeg bare må holde motet oppe og fortsette med trim og riktig mat. En gang vil nedgangen komme, det er bare å være tålmodig nok. Håper bare nedgangen kommer før sommeren er over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte inn flott vekt på 64,5 igår. Var meget fornøyd med det.

Men så snikveide jeg meg litt idag tidlig, og den vekta mi er feil. Enten igår (hvor resultatet var bra) eller idag (hvor det var nedslående med tanke på de foregående uker og igår). Jeg satser på den var feil idag, hvor den viste 1,5kg mer enn igår og mer enn forrige uke og uka før det?!?

Og jeg har ikke spist noe som skulel tilsi at jeg la på meg 1,5 kg på en dag- tror ikke det går an...

 

Tror jeg venter med mer snikveiing til neste onsdag og ser hva som skjer...

Deprimerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinis: det er asså ofte at jeg veier meg på veiedagen min og at jeg dagen etter er 1kg tyngre, men uka etter så er jeg fortsatt under det jeg veide på veiedagen:) så fortvil ikke.. er nok bare litt vann og diverse:)

 

Doppler: høres skikkelig godt ut med london tur.. blir sjalu gitt.. der var nok myyyye fint:)

 

Elise v: kjipt med stillgang på vekta.. men ja, må nok bare ha tålmodighet.. kjenner at jeg er i en litt sånn giddaløs periode.. orker ikke trene.. er rett å slett i feriemodus..

 

Studinsen: du er jaggu flink til å trene... gi meg litt treningslyst.. hehe.. jeg skal komme meg på rett spor om 2 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmue

På tide å gi lyd fra meg. Jeg har over en uke nå slitt med et eller annet virus i magen. Hatt/har mye magekramper, i tillegg til løs mage. Det har resultert i at jeg nå veier 58,9. Vet ikke om det varer når jeg begynner å spise normalt igjen, og magen fungerer normalt. Uansett er noe borte. Jeg har ikke hatt overskudd til å trene noe, og begynner nå å bli veldig lei..

 

Slanking har derfor ikke vært fokus i det siste, men sier ikke nei takk til litt vektnedgang. Håper bare ikke det er så mye muskler som har forsvunnet.

 

Gratulerer til dere som har gått ned. Til dere med stillstand: Hold ut, plutselig slipper kiloene, og dere får uttelling for strevet:)

 

Nå ser jeg fram til ei flott pinsehelg. Værmeldingene er gode, og jeg håper vi får brukt grillen for første gang i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Har oppdatert og lagt ut skjema for de to siste ukene. Dersom dere ser noen graverende feil så si fra. Har også rydda ut noen passive medlemmer, men som sagt før, gi lyd og du er tilbake igjen. Har ikke slettet deg, bare lagt deg i et passivt skjema.

 

Jeg holder vekta og er fornøyd med det. Var på i går kveld. Har ikke jobbet noe for å gå ned i vekt den siste tiden heller. Har også justert målet mitt til å være 65 kilo. Fikk tilbake alle resultater fra legen, og jeg er kjernesunn. Jeg har ikke noe helsemessig å hente på å bli tynnere, og garderoben min er nå helt oppdatert så jeg bør vel prøve å holde meg her. Liker kroppen min nå. Så på bilder av meg selv fra klasseturen og jeg ser ikke lenger jævlig ut.

 

Handlet meg helt ny garderobe, 3 jeans, 1 penbukse, 9 ulike topper. 3 med 3/4 arm, fordi der er så flatterende på oss som er korte, 3 t-shorter, og tre som er litt penere. Klærne til ungene ble suksess. De er stort sett tatt i bruk alle sammen. Skal nok ikke handle så mye til sommeren når jeg skal over, da er det gubben sin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Idag var dei veiing, og den viste 58.7. Så det samme som har stått i skjemaet i et par uker kan bli stående. Jeg skal jobbe med å få disiplinen min tilbake på matfronten. Dagens trening var 45 minutters spinning:) Tør ikke tenke på hva vekten kunne vært om jeg ikke hadde trent:S

 

Ha en strålende helg alle sammen! Stå på! Grattis til alle som har gått ned, og til dere andre, -jeg føler med dere! Men vi skal stå på:) Jeg har tre uker nå til sommerferien min..og har som minimumsmål ned 1 kg. Så får resten bli i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du koste deg på turen doppler :)

 

Jeg hadde egentlig veiedag idag, men tar gårdagens vekt, for den var litt bedre..

 

Har økt vekter på treningen og trener nå 6 ganger i uken. step, stryrke, og av og til aerobic. Merker formen begynner å bli bra nå :)

 

Det er så gøy at jeg har lyst til å trene. Etter endt uke kommer jeg opp i 15tp denne uken

 

jeg har også begynt å lese før jeg legger meg, lest over 100 sider på en uke. Søvnen blir bedre da føler jeg.

 

på grunn av tiden av mnden og en del salt mat lite vann og mer muskler viste vekten 65 blank (+300g), akkurat 10 kilo mindre enn da jeg startet.

 

Håper jeg klarer å nå første målet mitt som er 60 kilo i juli. Hehe, jada det går sikkert :)

 

Inn 2 cm i midjen denne uken til 72cm :) da gjør det ikke noe at vekten har gått litt opp.

 

Håper alle får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Lørdag morgen hadde jeg vekt på 62,9.

I dag viste den 65,2.

8,4 trimpoeng i helgen (Golf alle tre dager), men også mye god mat, vin og øl. Sikkert lite vann i forhold og mye salt i den grillmaten. Jeg vet jo at det ikke er fett, men jeg vet også at 2,3 kilo opp på tre dager går ikke ned like fort. Og nå er det bare tre uker til 20. juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristinepine! Vent noen dager og vei deg igjen, kan godt hende det er varmen kombinert med grillmat og dehydrering som fører til økningen. Og dersom ikke, så er det bare å bite tennene sammen og fortsette som før!

 

Har ikke veiedag før i morgen, så lett for meg å være optimistisk nå! ;) Skal se det er jeg som trenger noen trøstens ord etter veiing i morgen, men, men...

Har hatt noen alkholenheter i helga, samt noen is og saltstenger, men har ikke kommet over 2000 kcla en eneste dag, så rett ille kan det ikke være. Men kroppen er lumsk, så det vil vise seg!

 

Hadde joggetur på 1 time og 20 min igår, må begynne med noen langturer frem til halvmaraton jeg har blitt lurt med på! Det kjennes virkelig i beina når jeg kommer over 1 time, så idag får jeg hvile beina og heller satse på litt styrketrening for armer, mage og rygg...

Har tenkt å gå ned de resterende 4,5/5 kg til 9.juli - det MÅ vel gå! :)

 

Alle bukser (bortsett fra en jeg har lånt fra en venninne) er for store. Det er kjedelig i denne fasen der jeg føler jeg ikke kan kjøpe meg nye, jeg skal jo uansett vokse ut av de! Og de er heller ikke helt fortjent før jeg ser 60-tallet! Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.. Her er jeg på ferie og ja jeg spiser som de andre gjør her så håper bare på stillstand neste gang jeg blir å veier meg.. blir vell 18juni... weeoo.. alikevel, mamma sa at så tynn som jeg er nå har jeg ikke vært siden videregående så nå er jeg faktisk veldig fornøyd:) weee:) Ellers så har vi skikkelig sjiit vær her i nord.. så typisk i ferien dette... håper det blir finere iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk Tinis, for gode ord. Jeg vet jo egentlig at det er som du sier, men man trenger å høre det fra andre. Jeg konsentrerer meg om vann nå. Har fått i meg over en liter rent vann i dag i tillegg til det andre man jo drikker (Te, melk, juice osv) Får håpe det hjelper til med å skylle ut dritten som har samlet seg.

 

Og Moii, det er meldt bedre vær nordpå de neste par dagene, men ikke så mye varmere av den grunn... Men kos deg!

 

Og velkommen hjem Doppler! Jeg glemte å si at jeg prøvde meg på en liten jogge/gå tur i forrige uke. Det var slettes ikke helt forferdelig og skal nok gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Virker som om du har hatt en flott tur! Gratulerer med nye klær i små størrelser!! ;) Du må jo være ferdigslanket straks, ja!

 

Kristepine: Det er sjeldent så galt som man tror. Du har sikkert spist mye salt, som igjen binder vann. Det er faktisk ikke mulig å legge på seg såpass mye fett ila så kort tid. Som vi har vært inne på før: MANGE faktorer spiller inn.

 

Selv gikk jeg jo opp 1,5 kg for to uker siden, helt plutselig. Vet at jeg inntok store mengder salt 17. mai... Nå er jeg heldigvis tilbake til der jeg var før: 58,0 kg! Nå har jeg bare 0,5-1,0 kg igjen til målet - hørt den før...? Nå SKAL det gå ila kort tid, satser på at jeg skal klare det INNEN ST.HANS!! Sugen på å nå målet NÅ og begynne å stabilisere! Gleder meg til å trappe opp inntaket så det tilsvarer forbrenningen. Da kan jeg faktisk spise 2000 kcal daglig, da vil jeg bli svært fornøyd!

 

Flott med så mange som står på her! Imponert over treninga til flere av dere som trener nærmest hver dag. Beundringsverdig!

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag, 64,5 som forrige uke. Har gått ned 1 cm i livet da, til 73 cm, så rett ille er det ikke. Men altså ikke ned noe, det er kjedelig... Jeg har jo vært flink med spising, trening osv. Kroppen er rar...

 

Har vrikket foten på løpingen min, så må også ta det med ro til det går over, gudene vet når det blir... Jaja, får håpe det er mer interessante ting å melde om neste uke! Og ikke minst at foten blir bra så jeg får løpt! Skal hjem til familien i helga. Mamma er helsefrik, så maten burde gå bra der jaffal! Blir nok litt fest med gamle venninner, men det skal jeg gjøre med god samvittighet! ;)

 

Over helga skal jeg begynne med morgentrening igjen - det gjorde jeg sist vekta stagnerte, og det hjalp!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

en cm i livet er jo egentlig ganske mye, Tinis. Dette går veldig riktig vei!

 

Jeg er bare innom for å si at dere alle har veldig rett, selvfølgelig. Jeg vet det jo, men det var skremmende så kjapt jeg var i kjelleren i går. Jeg er egentlig veldig stolt av at jeg ikke spiste den store sjokoladen som ligger i kjøleskapet, "for nå var det jo kjørt allikevel". Jeg følte meg så feit og mislykket at jeg får ikke sagt det engang. I dag tidlig var jeg på vekta igjen. 63,2 viste den... Det er minus to kilo fra i går, og nå kom jammen mensen også... Skulle man ha sett... ;) Da er jeg back on track, og det er fremdeles et ørlite håp for 60 kilo den 20. juni. a115.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...