Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Vært hjemme hos mor i helga, der var det kake meg her og pizza meg der...

Dog, det som var veldig positivt var at det er en stund siden jeg har vært hjemme, sånn omtrent siden jeg begynte på GR, og nesten alle jeg traff kommenterte at "Å, så slank og fin du har blitt!", "Oj, jammen har du slanket deg" osv. Rart man skal bli så glad av slikt! :o Men det ER jo deilig å se at "slitet" gir resultater!

 

Har hatt stillstand noen uker nå, og ifølge litt smugveiing idag også så er det samma for tredje uken på rad, minker riktignok i centimeter. Og nettopp derfor så var det kjempebra å få litt komplimenter, nå er jeg igjen skikkelig motivert for maks innsats i ukene som kommer!

 

Foten er fortsatt vond, jogging utgår derfor, men skal satse på mye spinning denne uka! Kommer tilbake med målinger på onsdag (eventuelt fredag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jadaaaa!! Ned 0,5 kg til 57,5 kg! Kjempefornøyd! Nå passer ca alle klærne jeg noengang har drømt om å komme inn i! Veldig gøy! DETTE ER LØNN FOR STREVET!! Er litt usikker på om jeg skal si meg fornøyd med dette eller satse på 57,0. Spiller ingen stor rolle. Tenker å melde meg på Hold vekten kurs fra neste uke, så får vi se om jeg klarer ytterligere 0,5 kg ned innen den tid.

 

Ha en fin uke, alle sammen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer så mye søttann!!! Så deilig!

 

Jeg var på vekten i dag tidlig, og i dag var det 62,9 igjen så nå går det greit og jeg er tilbake på riktig spor. Den siste uken har jeg hatt VM i vektsvingninger, jeg var helt nede på 62,2 forrige torsdag fra 65,3 på tirsdag. :o Det er ikke til å bli helt klok på. Jeg glemte å måle midjen i dag, så jeg aner ikke hva som står på der.

 

Ellers var jeg ute på en joggetur igjen i går, og det føltes bra i kroppen. Jeg tror vel ikke jeg har helt bra sko, men de fungerer enn så lenge på min lille 4km runde.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viste 68,8 kg i dag morges, og det er en nedgang på 0,5 siden forrige uke. Men da var det jo oppgang, så jeg er egentlig bare tilbake igjen der jeg var for noen uker siden.

 

Cm mine krymper litt hver eneste uke, og det både synes og mekes. Kjempedeilig! Jeg skal ha ennå en uke med fullt fokus på kurset, og satser på noen gram ned neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nedgang EliseV!

Jeg er fortsatt på 64,5 kg - som jeg har vært de siste 3 ukene. Har ikke målt centimeter idag, får håpe det er mer oppløftende... Null nedgang er jammen kjedelig, og jeg som ble så motivert på søndag... Skal veie igjen på fredag for å se om resultatet er "bedre" da.

Men jeg gir ikke opp, satser på ned til 1300 igjen, da jeg ikke får trent så mye som vanlig (og som jeg vil) pga. foten. Det går aldri over virker det som...

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nedgang EliseV!

Jeg er fortsatt på 64' date='5 kg - som jeg har vært de siste 3 ukene. Har ikke målt centimeter idag, får håpe det er mer oppløftende... Null nedgang er jammen kjedelig, og jeg som ble så motivert på søndag... Skal veie igjen på fredag for å se om resultatet er "bedre" da.

Men jeg gir ikke opp, satser på ned til 1300 igjen, da jeg ikke får trent så mye som vanlig (og som jeg vil) pga. foten. Det går aldri over virker det som...

 

Ha en fin dag alle sammen![/quote']

 

Å ja, det er fryktelig tungt og kjedelig å stå på stedet hvil, men da er det virkelig viktig å måle seg. Jeg har hatt jevn nedgang på cm mine, selv om jeg har stått stille og også gått litt opp igjen. Det hjelper veldig på motivasjonen videre.

 

Leit å høre at du sliter med en vond fot. Da er det ikke så lett å få trent, men du kan vel gjøre noen øvelser som du ikke trenger foten så mye til. Litt styrke på armer og mage og rygg øvelser f eks. Det er jo trening det også.

 

Stå på videre, og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinis: håper foten din snart blir bra igjen :D Kjedelig å stå på stedet hvil, men det løsner sikkert snart for deg :)

 

Elisev: Glad for at du fikk litt nedgang igjen, på rett spor :) Du har vært flink!

 

Jeg har veiedag imorgen, håper på litt nedgang, men det er ofte liten nedgang etter en uke med mye nedgang.

 

Og målebåndet hjlelper virkelig på motivasjonen, selv om jeg sikkert burde målt meg på problemorådene som er rompe og lår, nøyer jeg meg med midjen, som sist jeg målte var 69,5 cm ;) under 70! (-1cm)

 

Ha en fin kveld videre folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Men nå er alle over, alt er i grunn klart, bare karaktermøter og annet formalia. Ned 200 gram denne uka også, jeg klager ikke, for det er ikke helt tiden for å slanke seg, sensor oppdrag, overnattinger etc er ikke helt enkelt å håndtere. Skal oppdatere skjemaet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J18: Midje under 70 er jo kjempebra! Det skal du være fornøyd med! Tror det er et realistisk mål for meg også når jeg bare greier disse her siste kiloene..

 

Men for now, så var det jammen det samme som før i midja også...

Men likevel litt positivt (eller hva man skal kalle det, hvertfall en uunngåelig konsekvens); så måtte jeg kjøpe nye bh-er igår, da mine gamle ikke er så mye hjelp i lengre!

Og jeg prøvde bikini; og om jeg hadde hatt litt mer farge på kroppen så hadde det jammen ikke vært så verst! :D

 

Foten er litt bedre kjenner jeg, men spinning går fint og det pluss styrketrening har jeg gjort hele uka, så får endel trimpoeng likevel. Det som er kjedelig er at jeg ikke føler jeg kan gå tur som jeg pleier på kvelden eller langtur de dagene jeg har treningsfri...

 

Jeg har ligget på ca. 1400 kcal denne og forrige uke, hadde 1600 igår pga. var uten med en kompis. Er det for mye siden jeg ikke går ned lengre? Da jeg hadde mest nedgang lå jeg på 1300 max, og trente ganske mye...

Eller så er det vel bare den berømte perioden der man stangnerer litt før man går ned igjen... Har lest om den mange steder...

Jaujau.. Skal ha en hvit helg, uten både festing og ut og spise - det burde hjelpe! ;)

 

Ha en fin, fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Og målebåndet hjlelper virkelig på motivasjonen' date=' selv om jeg sikkert burde målt meg på problemorådene som er rompe og lår, nøyer jeg meg med midjen, som sist jeg målte var 69,5 cm ;) under 70! (-1cm)

[/quote']

 

Hvorfor skulle du det? Vær stolt av og fokuser på det som er bra! Ikke heng deg opp i det som ikke er bra. Dessuten er det magefettet som er helsefarlig, ikke rumpefettet. Så selv om du er brei over rumpa løper du liten helsemessig risiko, og det er jo det viktigste ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinis: det løsner seg sikkert etterhvert :D Hvis du følger grete roedes anbefalinger med å ligge 500- 800 kalorier under daglig enegiforbruk går en ned i lengden :)

 

Doppler: Trenger å være tålmodig så krymper jeg nok der og til slutt :) Hovedmålet er å bli sunn og sprek ;)

 

Ned 400 gram siden sist fredag til 63,7kg ! Gøy når det går rette veien

 

j21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Har endelig fått PC-en igjen. Noe forsinket rapportering av mandagens (08/06) vekt og mål.

 

Vekt 61,8 (-400g)

Midjemål 85 (+/- 0)

 

Jeg har kun målt midjemålet hele veien. Nå tar jeg av men det viser ikke på cm, likevel merker jeg på klærene at jeg minker andre steder så det løsner vel rundt midjen til slutt.

 

Det blir spennende å se hvordan det går på neste veiing. Jeg skal i konfirmasjon i helgen. God mat og kaker i fleng. Det kan bli en fin test på hvor stanhaftig jeg kan være eller om det blir full utskeielse.

 

Det er tydeligvis flere det går trått for. Ikke gi dere. Jeg gikk selv opp ene uken og ned neste uken, summa summarum kom jeg ikke av flekken på over en måned. Klarte jeg å få det til å løsne klarer dere det også. STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntrende ord! Det trengs! :D

Skal på spinning og styrketrening nå straks, og har allerde handlet inn melon og nøtter til kino ikveld - så der skal det verken inn popcorn eller smågodt! Er motivert, vil bare snart ha litt lønn (igjen!) for strevet! :)

 

63,7 hørtes forlokkende ut! ;)

Og pelargonia; konfirmasjon går fint vettu! Spis orntli til middag i stedet, og gå for frukt og sorbè og slike ting om det fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sløv her inne nå. Må bare gi et lite livstegn. Jeg veier nå 59,6 kg. Har ikke vært fokusert i det siste. Må passe meg så jeg ikke legger på meg igjen. Skal ut og gå en lang tur i morgen. I dag har jeg vært i barnedåp, med god mat og masse kake. Ja, ja.

 

Ønsker dere en god uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten statusoppdatering fra helgen...

Uten alkohol var det ingen sak å holde seg til tilmålt kaloriinntak. I tillegg både starta og avslutta jeg helgen med spinning, og enda til spinning i dag tidlig før jobb! Nå er det morgentrening som gjelder fremover, så får jeg se om det setter fart på forbrenningen! ;)

 

Og så kommer et lite "hjertesukk":

Jeg var på innflyttingsfest på lørdag, hvor vertinnen selv tidligere har gått på GR og gått ned 18 kg. Jeg og en annen gjest er på GR nå, og vertinnen er veldig klar over dette. Hun hadde bakt sjokoladekake (som selvfølgelig er HELT greit, det var jo tross alt andre gjester der også), men når hun ikke vil gi seg når vi begge to takker nei - da blir jeg jammen meg sur altså... Man må respektere om folk ikke vil ha snop/kaker etc, og HVERTFALL om man selv har vært i samme situasjon...

Hmmm...

 

Det kan jo ikke bli slik at man må unngå sosiale sammenkomster fordi folk ikke kan respektere et nei???

 

Dagens hjertesukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) vil bare fortelle dere at jeg nå er fornøyd med vekta mi:) ligger på ca 63-64 kg og har funnet trivselsvekta mi:) har startet på jobb å alt er mye lettere med mindre kiloer å bære på:) tenk at jeg har gått fra 82 kg til 64 kg.. jeg er fryktelig stolt:) hehe.. så nå er det å holde vekta:) så da kan dere bare fjerne meg fra lista:) ønsker alle sammen lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Beklager at jeg ikke har ordnet skjemaet. men da jeg trodde jeg hadde tid fikk jeg sykt barn, og det har jeg enda.

 

Stå på jenter, og hurra for alle som er i mål! Kommer plutselig tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Moii!! Du har gjort en KJEMPEINNSATS og har all grunn til å være fornøyd med deg selv! Lykke til videre! Kanskje vi sees på Hold vekten - tråden?

 

Veiedag for meg: 58,5 kg, opp 1 kg fra forrige uke, dvs opp 1 kg fra trivselsvekta. Forrige uke trente jeg mindre enn planlagt. Har dessverre også spist ostekake (og mer enn kosemerkene skulle tilsi.. ) forrige helg OG denne helga (hatt besøk). Jeg hadde regnet ca 300 kcal for et vanlig kakestykke. Igår kontrollveide jeg et stykke og fikk SJOKK da jeg fant ut at et slikt kakestykke inneholder 400-500 kcal.. SUKK! Skjønner at det å ha ostekake i hus er nesten uforenlig med å holde seg på 57,5 kg for meg nå i en såpass sårbar periode ifht vekt og stabilisering av den.

 

Doppler: Håper barnet ditt blir friskt snart! Når du er tilbake: Kan du endre mitt mål fra 57,0 til 57,5 kg?

 

Er forøvrig helt enig med Tinis i at det må respekteres når standhaftige kursdeltakere og andre bevisste mennesker klarer å takke nei til kake! Kanskje hun eks-GR dama var misunnelig på dere? Vanskelig å si, men det bør ikke være et slikt press på å spise usunt. Folk generelt bør lære seg å servere sunne ting i tillegg, som f.eks fruktsalat - veldig populært hos mine gjester, iallfall! Da har man et valg.

 

Ha en riktig fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så masse Moii!! Du har vært utrolig flink, og det er virkelig all grunn til å være stolt! ;) Har ingen tvil om at du greier å holde deg der heller!

 

Endelig noen gode nyheter fra denne kanten også; veide meg idag (det passa liksom sånn i stedet for i morgen) og vekta viste 64,1 kg, så endelig en nedgang på nesten 0,5 - flotte greier! Og minus 1 cm i midja til 72 også. Sist gang jeg stagnerte kjørte jeg på med morgentrening og det hjalp, og det gjorde det jammen denne gangen også! Kanskje det rett og slett er det som skal til for meg? Det som er med morgentrening er at jeg kjenner lite sultfølelse frem til ca. 3-4, men blir desto mer sulten senere så jeg må passe meg skikkelig...

 

Nå blir det uansett morgentrening fremover og resterende 4 kg (forhåpentligvis) til midten av juli - det hadde vært så flott og da skal jeg endelig kjøpe disse jeansene som jeg sikler etter (i strl. 28!!) Prøvde 29 igår og de satt fint - jeg er på vei! :D

 

Ha en fin dag alle sammen og stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Her kommer skjemaet for de to siste ukene. Derfor har noen sikkert noe høy nedgang, men da får dere tenke på at det er to uker det gjelder og ikke bare en.

 

363938-4-1245180696012-n600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

- 500 gram sist uke. Og nå har jeg ikke ført dagbok heller. Men jeg føler at jeg har fått nye matvaner. Når jeg spiser en bolle så vet jeg at det går på bekostning av "mat" så da smaker det heller ikke så godt.

 

Løpinga går utrolig bra. er oppe i 8 km på 50 min og det er ikke så verst til å ha bare noen få turer bak meg. Blir nok to turer denne uka, for jeg får ikke hatt timen mine på senteret pga all verdens skoleavslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekten viste 62,8 i dag. ned 100 gram. Ned er ned... :D Midjen er fremdeles på 78 cm. Så da kan man si at jeg bommet fryktelig på første delmål! ;) Men jeg lar meg ikke stresse av det. Jeg er fremdeles på vei nedover og trives med det. Jeg føler at jeg kan lykkes med denne måten å leve på. Jeg har som målsetning å ikke gå så mye opp i sommer og så fortsette nedover når hverdagen kommer igjen. På fredag reiser jeg og poden til Sandefjord og så er det Tyrkia fra lørdag og fjorten dager fremover. Den tredje uken er vi i Norge og så er det tilbake på jobb 13. juli. Da er det jobb i tre uker og en sjanse til å stramme litt inn på utskeielsene før vi skal en tur til Danmark for å spille golf.

 

Ellers kan jeg fortelle at kjæresten min kjøpte joggesko til meg i går. :) Jeg har ikke sett dem ennå, så jeg er spent. De er visstnok best i test på tv2 hjelper deg for asfalt og terreng. Det var også mulighet til å dytte inn en liten ting i skoen som "snakker" med ipod og sender skritt-data osv. Så da må jeg ønske meg ipod til bursdagen min. Men da ser det ut til at jeg skal fortsette å jogge folkens. Gleder meg til å bli like flink som Doppler. (Og med et sånt nick må det da være fysikk som er faget? ) Ha en fin sommer alle sammen, så lar jeg høre fra meg midt i juli om ikke før. p020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...