Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler
Gleder meg til å bli like flink som Doppler. (Og med et sånt nick må det da være fysikk som er faget? ) Ha en fin sommer alle sammen' date=' så lar jeg høre fra meg midt i juli om ikke før. [img']http://cosgan.de/images/midi/verschiedene/p020.gif[/img]

 

God sommer til deg også, og kos deg så godt du kan.

 

Og nei, faget er data, og Doppler som i Elend Loes Doppler. Litt misforstått med et ønske om å gjøre opp med verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

opp 400g og -1cm i midjen til 68,5cm :P

 

Burde være kjempeglad, men trenger å gå ned føler jeg, kunne ønske jeg hadde hatt sterkere styrke til å motstå fristelser. Finner alltid unnskyldninger til å kose meg og vil gjerne slutte med det og se på kaker og snop som gift (i hverdagen), som ødlegger for meg matmessig hele uken videre. Spiser jeg noe søtt tidlig på dagen er det garantert at jeg må ha søtt på kvelden også..(og dagen etterpå)

 

Nå har jeg skrevet opp alt jeg skal spise idag, kanskje det hjelper mot å småspise.

 

Skal komme så nærmt som mulig delmålet mitt på 60kg innen 14. juli, håper jeg havner på 62'tallet!

 

Nå har jeg vært kjempeflink i 6 måneder med treningen og trent 4-5timer hver uke :) de siste 4 ukene har jeg ligget på ca 15tp, tror jeg skal forsøke å holde meg til det, siden jeg er så glad i mat og så blir jeg forhåpentligvis sprek også :) hehe

 

Håper alle får en super helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei j18.

Sånn har det vært hos meg også. Cm og vektnedgang kommer ikke samtidig, merkelig nok. Vektnedgangen kommer nok neste gang i stedet.

Kromtabletter hjalp meg ut av søtsuget. Nå er jeg veldig forsiktig med ting med høyt innhold av hvite karb-er så da går det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun innom i full fart for å rapportere om 0,1 kg ned siste uke. Cm minker fortsatt, så selv om vekta minker sakte, så minker den jo.

 

Nå er ferien i gang, og alle avslutninger for egne barn og på egen skole er unnagjort. Nå står jeg på farten til å dra på korpstur med nestyngste, Skal bare være med som mamma, og det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Skoleavslutning i dag, og jeg tenkte at jeg skulle ha på meg litt penere klær enn vanlig. tja. En feit dame har kødda til klesskapet mitt. Jeg har ingen penklær som passer. Annet enn to meget pene kjoler som er spart fra tidligere tider... Da ble det jeans, topp og pumps i dag.. Jeg visste jo jeg hadde gått ned, men ikke så mye at klær som var litt trange var blitt formløse.

 

Så nå skal jeg fortsette å kaste. Jeg skal ikke ha klær som skal vokses inn i igjen!

 

Blitt lite trim denne uken. Mye å gjøre, skrekkelig forkjøla onsdag og torsdag. Men det må da bli en løpetur i morgen om ikke annet. Loggfører fortsatt ikke maten jeg spiser, prøver å lære meg å holde mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j18: Utrolig bra treningsinnsats! Er imponert over deg!

 

smg: Du har heller ikke langt igjen før målet er nådd! Deilig følelse, ikke sant?

 

Doppler: Utrolig morsomt å lese om klesskapet ditt! Jeg lo godt! Nå kan du gå og kjøpe deg nye penklær med god samvittighet!!

 

For min egen del sliter jeg litt med å vite når jeg skal begynne å trappe opp kaloriinntaket forsiktig for stabilisering av vekten. Har begynt på Hold vekten kurs, men vil vente til jeg ligger stabilt på 57,5 kg til jeg begynner å trappe opp. Tir veide jeg 58,5 kg, igår veide jeg 57,5 og idag 58,0. På den annen side vil vekta svinge litt fra dag til dag, det er jo normalt.. Får vel vente til jeg svinger mellom 57 og 58 kg og sjelden er over 58. Men det bør ikke gå for lenge, vil ikke at kroppen skal venne seg til et for lavt energiinntak heller. Vel, vel, dette er kanskje et luksusproblem. Er takknemlig for min nye vekt hver dag! Føler meg som et nytt menneske! Husker fortsatt hvordan det var å veie 72 kg. Alt går lettere nå! Og det er fantastisk å ha skapet fullt av jeans jeg faktisk ser fin ut i! :P

 

Nå skal jeg snart ut og jogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleavslutning i dag' date=' og jeg tenkte at jeg skulle ha på meg litt penere klær enn vanlig. tja. En feit dame har kødda til klesskapet mitt. Jeg har ingen penklær som passer. Annet enn to meget pene kjoler som er spart fra tidligere tider... Da ble det jeans, topp og pumps i dag.. Jeg visste jo jeg hadde gått ned, men ikke så mye at klær som var litt trange var blitt formløse.

 

Så nå skal jeg fortsette å kaste. Jeg skal ikke ha klær som skal vokses inn i igjen!

 

Blitt lite trim denne uken. Mye å gjøre, skrekkelig forkjøla onsdag og torsdag. Men det må da bli en løpetur i morgen om ikke annet. Loggfører fortsatt ikke maten jeg spiser, prøver å lære meg å holde mengden.[/quote']

 

 

av Doppler så var jeg gjennom klesskapet igår og gav vekk over halvparten av mine bukser og skjørt til Fretex, håper noen får nytte av de - jeg skal hvertfall ikke inn i de igjen! Nå går det så det griner om dagen, har vært meget flink på trening denne uka, 18 trimpoeng. Spinning om morgenen og har kommet igang med jogging igjen nå som foten er bra, føles veldig deilig!

63 kg. viste vekta på lørdags- og mandagsmorgen, så håper det holder seg til onsdag og veiedag. Da begynner jeg virkelig å øyne håp om 60 blank til ferien! Har riktignok ikke minket i livet, men det går vel litt i rykk og napp der også...

vektnedgang til tross for at det var litt ekstra mat både fredag og søndag. Men med 18 trimpoeng må jeg vel gjerne spise litt mer...

 

Blir veldig spennende å se hvordan det går fremover - med alle! Nå er det deilig sol her i Oslo, så vi får nyte dagene fremover! Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j18: Utrolig bra treningsinnsats! Er imponert over deg!

 

smg: Du har heller ikke langt igjen før målet er nådd! Deilig følelse' date=' ikke sant?

 

Doppler: Utrolig morsomt å lese om klesskapet ditt! Jeg lo godt! Nå kan du gå og kjøpe deg nye penklær med god samvittighet!!

 

For min egen del sliter jeg litt med å vite når jeg skal begynne å trappe opp kaloriinntaket forsiktig for stabilisering av vekten. Har begynt på Hold vekten kurs, men vil vente til jeg ligger stabilt på 57,5 kg til jeg begynner å trappe opp. Tir veide jeg 58,5 kg, igår veide jeg 57,5 og idag 58,0. På den annen side vil vekta svinge litt fra dag til dag, det er jo normalt.. Får vel vente til jeg svinger mellom 57 og 58 kg og sjelden er over 58. Men det bør ikke gå for lenge, vil ikke at kroppen skal venne seg til et for lavt energiinntak heller. Vel, vel, dette er kanskje et luksusproblem. Er takknemlig for min nye vekt hver dag! Føler meg som et nytt menneske! Husker fortsatt hvordan det var å veie 72 kg. Alt går lettere nå! Og det er fantastisk å ha skapet fullt av jeans jeg faktisk ser fin ut i! :P

 

Nå skal jeg snart ut og jogge![/quote']

 

Lykke til med stabilisering... Det kan nok være en utfordring med å øke kaloriinntaket, men det må til og så lenge man gjør det sakte, men sikkert så går det seg vel til vil jeg tro... Kanskje prøve å øke med 150-200 kcal i uken i noen uker? Jeg ser at det kan bli vanskelig å spise så "mye" mat igjen, lurer på hvordan jeg skal gjøre det... Kanskje større lunsj og mer til mellommåltider etter lunsj og så en kveldsmat... Blir spennende å høre hvordan du gjør det hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det går bra med dere :) Nå skal jeg slutte å loggføre en uke og se hva som skjer. Har skrevet opp nå i ca 4 måneder, så burde vel stole på at jeg kan det nå sånn ca :)

 

Er under 25 i bmi og det er egentlig kjempegøy :)

 

søndag viste vekten 63,3 håper det holder seg eller minsker litt til fredag, oppgangen kom bare av at jeg spiste litt mye mat før veiedagen, ikke så lurt :P

 

ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 58,0 kg. Ganske stabilt, med andre ord. Var nede på 57,5 for et par dager siden. Fornøyd med det, men venter litt med Hold vekten. Fortsetter med ca 1500 kcal daglig inntil videre.

 

En ting jeg tenker på nå: Det er meldt nærmere 30 gr her i Oslo til helga!! Hvordan er det mulig å opprettholde samme treningsintensitet og -mengde da? Hva er deres strategi?

 

God St. hans aften, alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 58' date='0 kg. Ganske stabilt, med andre ord. Var nede på 57,5 for et par dager siden. Fornøyd med det, men venter litt med Hold vekten. Fortsetter med ca 1500 kcal daglig inntil videre.

 

En ting jeg tenker på nå: Det er meldt nærmere 30 gr her i Oslo til helga!! Hvordan er det mulig å opprettholde samme treningsintensitet og -mengde da? Hva er deres strategi?

 

God St. hans aften, alle sammen! :P[/quote']

 

Min treningsstrategi er å få det unnagjort på morningen! Hele denne uka igrunn...

Satser på bra trening på morgenene onsdag, torsdag og fredag, lørdag blir treningsfri og så får jeg se om det kanskje blir en joggetur eller noe på søndag.. Man må nyte det fine været når det først er her, så ettermiddagene skal være hellige.. På kveldene når sola har gått ned er det jo også fint, f.eks til å jogge eller gå seg en tur.. Og husk vann - masse vann! :)

 

Var på grillings nå nettopp - utrolig hvor mye vanskeligere det er med kalorimengde i slike "lag" enn ellers... Full skjerpings dog, ble bare noen flak med pottis og ellers sunn og god grillmat.. :) Ingen øl, det er hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Om jeg har vært litt lite flink med oppfølgingen av skjema i det siste blir det verre nå. Nå skal jeg feriere noen uker. Jeg blir på nett nå og da, men jeg vil ikke love at jeg kommer til å oppdatere.

 

Men se, tilsammen har vi gått ned over 70 kilo.. det er et helt menneske, av den typen vi var før.

 

Selv kryper jeg litt nedover med 100 gram denne uken, men så varmt som det var kan det like godt være vesketap. Men jeg holder da vekta nede, enda jeg ikke var noe spesielt flink sist uke.

 

Nå skal jeg ha kveldsmat. Ha en fin sommer fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing idag; 63,2 kg! Ned 900g - meget fornøyd! :P

Cm er som før, så da er det noe annet enn midjefettet som går, har uansett ikke så mye av det, så om det er rumpe og lår som går så er det helt greit! Satt på verandane og sola meg igår, de lårene, de lårene...

Morgenspinning og styrke idag - selv om jeg var på vekta og registrerte nesten 1 kg ned da synes jeg at jeg var litt flink...

Idag blir det varmt, alle får nyte det fine været! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tinis med så mye ned :)

 

Jeg har ikke skrevet opp noe mat denne uken. Det gikk greit men har "bare" gått ned 200g, så jeg skal fortsette med å notere alt. Synest det er ganske lett også :) og midjen har gått inn 0,5cm til 69cm :( Tror resten endelig holder på å minske litt også, for nå får jeg på meg to bukser i str 38 og såvidt en shorts, men den er litt for stram i lårene, hehe

 

Glad for at jeg så 63 tallet igjen, selv om det var 63,9kg hehe

 

Håper på mer nedgang til uken som kommer :)

 

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Nå har jeg dårlig samvittighet, har ikke vist meg her på 1 mnd, og har heller ikke turd meg på vekten. Så her er det ferie fra forumet. Ville bare melde meg for å si at dere kan fjerne meg fra tabellen. Beklager, men jeg er ikke motivert nok til noen slanking nå. Hadde vært digg med 3.8 kg ned innen 25 årsdagen min om 3 mnd. Det er 1,3 kg i mnd, hørest nå ikke så gale ut d! Men det må litt handling til da skjønner jeg. Så det blir et mål på sikt..Jeg ønsker dere alle lykke til! Stå på videre så når dere målene deres. Kanskje dukker jeg opp igjen på sensommeren eller til høsten. God sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studinisen! Og velkommen tilbake ved en senere anledning! Prøv å stabilisere vekta der du er nå. Ha en riktig god sommer!

 

Gratulerer med 900 g ned Tinis - og med 200 g ned, j18! Det er ikke helt lett å holde på rutinene i sommervarmen, så bra jobbet!

 

Veiedag for meg idag: 58,0 kg. Jeg pendler mellom 57,5 kg (som er trivselsvekt) og 58,5 kg nå - slik har det vært de siste tre ukene. Det helt ideelle hadde vært å pendle mellom 57,0 og 58,0 kg. Den halve kiloen spiller nok ingen rolle. Jeg skal straks ha mensen, vet jo at det spiller inn. Fikk senest idag høre at jeg ikke burde gå ned mer, for det vil ikke være noe fint. Tror jeg vil gå opp fra 1500 til 1600 kcal daglig (begynnende stabilisering) - forbrenner ca 2000. I disse grilltider er det fint å ha 100 kcal ekstra daglig. Legger meg på det et par uker. Så får jeg ta stilling til om jeg skal slå meg til ro med vekta som den er på det tidspunktet.

 

NYT SOMMEREN!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og lykke til med stabilisering i sommer, det kan være godt bare å stabilisere nå og komme tilbake med ny frisk om du trenger litt tid!

Jeg var veldig fornøyd med nedgangen ved siste måling, nå har den variert mellom 62,5 og 64 i helga, sikkert noe med væskebalanse osv. I tillegg har jeg drukket alkohol for første gang på 3 uker... Men da var det jammen godt med en iskald øl i denne heten! :(

Satser på å være tilbake på 62,5 på fredag og veiedag, og kanskje har midjemålet minket litt også!

 

Greier å få trent litt i denne varmen også, men det blir noen trimpoeng mindre enn vanlig. Er rundt 10-12 nå, mot 15-18 vanligvis... Var på en joggetur igår, men 40 min holdt i massevis i denne varmen! Og etterpå ble det et velfortjent bad- det var belønning i massevis! :)

 

Til helga kommer the parents på besøk, så da får jeg spare alle utskeielser til helga tenker jeg, greit å ha noe å gå på hvertfall!

 

Alle må ha en fin uke, og kos dere i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, folkens!

 

Jeg hadde allerede for 2-3 uker siden nådd målet på 57,5 kg. Jeg har i nesten ett år gått på Ned i vekt meny og trent bra, har likevel gått relativt langsomt ned de siste ukene. Er redd for at forbrenningen skal gå på sparebluss. Min kursveileder har frarådet meg å bli en evig slanker som aldri blir fornøyd og heller nyte alle kiloene jeg har kvittet meg med! Så det har jeg bestemt meg for! :(:) Og mest av alt ER jeg VIRKELIG fornøyd med kroppen min nå! Synes jeg har fine former, ikke mye til overs, ønsker heller ikke å bli mager. Bruker stort sett str 36 og str. 28 i livet. Det er meget bra! Jeg gir meg derfor i dette forumet. Begynner på Hold vekten kurs og slutter meg til Hold vekten tråden til Charliemor. Målet er å holde meg innen 57,5 kg pluss max 2 kg. Det er naturlig at vekten svinger litt, som den har gjort de siste ukene.

 

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN FOR FØLGET! Denne tråden har betydd veldig mye for min motivasjon, for å nå målet! Takk for all oppbacking og gode råd! Lykke til videre og velkommen til Hold vekten tråden etterhvert!

 

Riktig god sommer! :)

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så masse med å ha nådd målet! Det er en inspirasjon for alle oss andre - å se at det går! :(

 

Veiing og måling idag, 62,2 kg! Fabolous! :) Og jammen ned til 70 i midjemål - har altså gått ned 9 kg totalt, og 9 cm i midjen! Litt stolt av meg selv nå kjenner jeg! :) 2,2 kg til nå, så skal jeg begynne å stabilisere... Noe som sikkert blir en like stor utfordring, men det skal jeg klare!

 

Mamma kommer på besøk idag, er en stund siden hun har sett meg, så jeg er spent på om hun ser at jeg har tatt av siden sist - det er hvertfall alltid motiverende!

 

Da må alle sammen ha en fin helg... Neste uke blir det enklere å få på noen trimpoeng igjen, da er det meldt kaldere vær.. Om man skal se noe positivt i det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hjemme etter to uker i tyrkia! Nå er det en uke med ferie hjemme før det er hverdagen igjen. Batteriet er gåent i badevekta, så jeg får ikke sjekket skadene før til uken. (Heldigvis!) Leser mer og oppdaterer meg da. Ser kjapt at noen mål er nådd nedenfor her... Gratulerer! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Ferien er begynt for alvor og jeg har hatt min siste rapport på kurs 3. Nå skal jeg ha en liten pause fra kurs, men jeg har tenkt å starte opp igjen når skolen starter igjen i august.

Helt pause skal jeg selvfølgelig ikke ha, men jeg kommer ikke til å telle kcal hele tiden. Men vekta skal jeg følge nøye med, for jeg vil ikke ha noen stygg overraskelse når neste kurs starter.

 

Sluttrapport på kurs 3 ble 68,5 kg. Det betyr 3,7 kilo i minus siden jeg starte i januar, og jeg har blitt kvitt ca 30 cm. Ikke veldig imponerende i kilo, men sånn er det. Jeg skal fortsette å kjempe meg nedover.

 

Jeg har ferie i noen uker fremover nå, og årets reiser er vel allerede unnagjort. Resten av ferien skal vi nok være hjemme og vi skal begynne å pusse opp i kjelleren, og få laget terrasse bak huset. Dette gleder jeg meg veldig til, det er noe jeg har ventet på leeenge... Så det blir nok ikke bare slaraffenliv. Trim har det ikke blitt mye av de siste dagene, men det er valgt litt bevisst. Når gradestokken viser 30 grader, er det andre ting å gjøre enn å trimme. Det bølir nok kjøligere snart og da skal jeg ta igjen trimmen jeg ikke har hatt de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...