Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Marie: Velkommen til oss! Alltid gøy med nye "fjes". :) Vi har veiedag spredt ut over hele uka når det passer den enkelte. Vi er ikke så høytidelige på det. Bare hverdagen kommer tilbake, så har vi også et skjema der alle blir ført inn og som en av oss publiserer (du kan selvfølgelig velge å ikke være i skjemaet. ). Hvis du har en stille stund kan du jo skrolle deg litt i gjennom her så blir du kjent med oss.

 

Hei igjen Meiret! 4 barn står et respekt av, ja... Og god ferie til Tinis. Fornuftig å bare holde vekten i sommer, det er det jeg ønsker også. EliseV hører vi kanskje ikke noe fra på et par dager. Hun flytter vel på subbus og betong og får masse trimpoeng. :) Håper alt går bra.

 

I går hadde jeg en økt med styrketrening på stuegulvet. Jeg kjenner jeg er litt støl i magen, men ellers kunne jeg sikkert tatt mer i. Det blir ikke den helt samme innsatsen uten en som roper "fem til!". Jeg må prøve å lage en konkurranse med meg selv tror jeg, på et eller annet vis. Ideer noen?

Ellers så var jeg på vekta i dag, og den viser 63,2 kg dvs 0,3 ned. Jeg er veldig fornøyd med det tatt i betraktning den totale hodeløse fråtsingen i helgen. :)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MarieSLu

Takk for velkomsten :).

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har meldt meg inn her tidligere. Det er såkjek å fåoversikt over hvor mange kalorier man inntar og hvor mye man forbrenner. Jeg startet på mandag, veide da 63, og i morges da jeg veide meg så veide jeg 62 :). Så jeg har allerede gått litt ned, men kan jo hende den kiloen er på igjen imorgen. Men jeg skal prøve å ikke veie meg hver dag. Skal veie meg på mandager.

 

Jegvil veldig gjerne være med i skjemaet. Men skal ta rådet ditt og lese litt på tråden :). Ellers, gratulerer med vekttap :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå må jeg skryte litt igjen. Jogget lille-runden min igjen i dag. 17 minutter i strekk, dere!!! Først 5 min gange så 5 min jogg så 3 min gange og så fantastiske 17 minutter jogg! Juhuu og jippi! :) Og tenke seg til at jeg var like fornøyd med 12 minutter i strekk på mandag. Mon tro om jeg er over en slags terskel. Nå sitter jeg og leser om pulsklokker på nettet. Man blir jo litt bitt av dette her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Så flink du er Kristepine! :)

Jeg var selv på treningssenteret i dag og sprang 20 min intervall. Ble litt hastetreningi dag pga at jeg skulel på jobbetterpå. Skal på Body Pump i morgen.

 

Ang. pulsklokke. Det er kjempelurt å ha! JEg har hatt min i nesten to år nå, og den er en kjempemotivasjon. eldig kjekt å kunne følge med på pulsen og kaloriene :). Så det anbefles på sterkeste. Jeg har Polar F6, og den funker veldig bra :).

 

Meen.. Hvordan blir man med på det skjemaet? Synes det var en veldig fin ting. Blir motivert av å se hvor mye andre går ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger virkelig å komm igang med fysisk aktivitet. Egentlig liker jeg best å gå fort, gjerne med staver, men nå leser jeg hva Kristepine skriver, og får litt lyst til å prøve jogging igjen... kanskje imorgen- jeg har en fin runde som vanligvis tar 30 min å gå....Kryss fingrene for meg at jeg har viljestyrke nok!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Bare Doppler kommer hjem, så får vi i gang skjemaet igjen Marie. Det er hun som har det. Så flink du er som trener enda du har dårlig tid! Der er ikke jeg så flink. MEn det ble til at jeg kjøpte pulsklokke i går! Jeg holder meg til en Polar F4, damemodellen i rødt. Jeg fant ut at jeg trenger jo ikke den mest avanserte modellen før jeg ser at dette er noe jeg kommer til å fortsette med. :) Den gikk det an å kjøpe for Trumf-poeng, nemlig! Så da ble ikke utlegget så stort. :) Gleder meg til den kommer.

 

Og så kan alle heie på meiret så hun får jogget i dag! I følge "bedrevitern" Så bygger du mer muskler av å jogge enn å gå, så du forbrenner mer fett på den måten. ( http://www.bedreviteren.no )

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Det ble ikke Body Pump på meg likevel i dag. Det var altfor godt å sove. Men har fri i hele dag, så da skal jeg få trent i løpet av dagen. I tillegg så skal jeg gå lang tur med en hund som vi passer :).

 

Jeg liker veldig godt å jogge, for da kjenner jeg etterpå at jeg virkelig har trent. Også forbrenner man mer ja :). Jeg blir så utålmodig av å gå. Liker også veldig godt å sykle, så jeg sykler alltid når jeg skal på treningssenteret (fem min), og når jeg skal på høgskolen (ti min). Det hjelper jo litt på det og :).

 

Anbefaler intervalltrening. Da fortsetter forbrenningen lenge etter treningen er avsluttet :D.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miraklenes tid er ikke forbi, denne dama stod opp tidlig, (på en fridag-altså ikke spesielt typisk...)spiste en banan og var ute og jogget før halv 9! Riktignok ble det en "kombo"tur, jeg løp og gikk om hverandre. Målet må vel være å få til å løpe hele turen.

Jeg har også lest at jogging er bedre for å forbrenne fett, selv om kalorieforbruket kan være likt i forhold til stavgang. Kjente på pusten at det er mye å jobbe med, ja, kan godt si at kondisen står noget tilbake at ønske....

Får fortsette med samme runden noen ganger, så jeg ser forbedringen!

 

Pulsklokke er sikkert lurt ja, noe å ønske seg, kanskj som en delmål-premie?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med "nye" fjes her. Her er det fint å være, så velkommen. Jeg har vært her inne en stund, og blir nok værende en god stund også. Jeg er en av de som går veeeldig langsomt nedover. Det er derfor viktg for meg å komme innom her med jevne mellomrom. So Kristepine skriver, er jeg midt oppe i å lage ny terrasse, så jeg har ikke så veldig mye tid å tilbringe foran pc'en om dagen. Kjenner at kroppen brukes på en noe annen måte enn til vanlig, så jeg håper det er positivt på lengre sikt.

Har ikke veid meg på en stund, så jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg egentlig ligger an, men shortsen jeg bruker nå er blitt mye større enn den var i fjor og jeg merker det i livet på den om det blir litt mye inntak av det jeg helst skal unngå. Skal veie meg til onsdag igjen, så da legger jeg inne foreløpig resultat i sommer.

 

Jogging er en kjempefin trimform. Har lest at det er den mest effektive trimformen når man vil forbrenne kcal, og så er den veldig lett å få til. Du trenger bare gode sko, og så er det bare å starte. Jeg heier på deg, Kristepine, du er blitt skikkelig flink. Lurt å få seg pulsklokke, du blir nok helt hekta på den, De fleste blir det. Jeg tror jeg må ta meg en liten joggetur i kveld, så jeg ikke blir helt ute av det. Skal til Gardermoen sent i kveld for å hente eldste datteren, så det kan være greit å få tiden til å gå på den måten. Ellers på fredager er det lett sette seg ned foran tv'en og bli sittende.

 

Jeg kjøpte meg rockering i går, og fikk prøvd den litt. Selve rockingen blir bare noen få runder på veien ned til bakken, men jeg får fint til å svinge den på armene. Skal prøve hele treningsprogrammet som fulgte med i morgen, hvis jeg får tid. Men trenger noe mer tid til å få til rockingen. Er det noen her som vet hvordan jeg kan registrere rockering som trim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens! Så kjekt med nye fjes :)

 

Må kjøpe nye batterier til vekten min. På onsdag viste vekten 61,6 som er 1,2kg ned fra sist fredag :) Hvis det stemmer er jo det utrolig.. Har ikke gjort så mye annerledes fra de andre ukene. Men, så kan det være at batteriene allerede da var begynt å bli dårlige :)

 

Vet ikke hvor mye en forbrenner med rockering :) kjennes det ut som du løper eller går fort kanskje, i pust og anstrengelser?

 

Ha en super kveld videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Godt å føle seg velkommen her :).

 

Nå har jeg nettopp vært ute og jogget sammen med samboeren min og hunden vi passer. Det regnet, men det gjorde ingenting. Var bare litt kjipt å begynne når det var så dårlig vær, men når jeg først var i gang gikk det fint :)

Jeg jogget i 38 min i strekk bortsett fra at jeg gikk raskt i en oppoverbakke (ca 15 sek.). Så jeg er rimelig stolt :).

 

Det er en motivasjon i seg selv å ha en samboer som er i så god form og er teningsnarkoman. Han presser meg ikke for mye, og ikke for lite. Akkurat passe!

 

Jeg spiste ganske mye til frokost i dag, så jeg føler jeg har brukt opp kaloriene, slika t jeg ikke kan spise noe kveldsmat. Men jeg må jo spise kveldsmat, spesielt ettersom jeg har vært og jogget. Da er det jo kjempeviktig. en da komme rjeg til å gå over 1300 kalorier. Men det har vel ikke så mye å si..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Hei, det virker som en inspirerende og hyggelig gjeng her inne så jeg vil gjerne være med her om jeg får lov da:)

 

Er (bare) 156 cm høy og veier pr.dags dato 65.6 kg, og har lyst til å komme ned i 58 kg, men har satt meg som mål i første omgang å komme meg ned til 60 kg - alt under det tar jeg som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her er det plass til alle som vil!

 

Jeg hadde en all time high på antall trimpoeng forrige uke. Med to 18-hullsrunder med golf i helgen rundet jeg 15 poeng på uka! Det ble litt smågodt og et par øl for mye i forhold til kvota, men ingenting i nærheten av forrige ukes fråtsing heldigvis. I dag skal jeg hente puls-klokka på posten! Det blir nok en jogge-tur for å teste vidunderet. :)

 

Angående maten til Marie på fredag, så gjør det nok absolutt ikke noe å spise mer enn 1300 når du har vært på joggetur. (Og 38 minutter i strekk, da!) Når vi trimmer skal vi ha litt mer energi inn også. du kan sjekke hvor mye du skal ha på https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

J21, vi satser på at det ikke var batteriene. Gratulerer med flott nedgang!

 

EliseV, så hyggelig at du stikker innom midt i oppussing og ny terrasse. :) Håper alt går etter planen. Rockering vet jeg ikke så mye om, dessverre. Kanskje du kan teste med pulsklokka? Gøy å høre at shortsen blir større!

 

Og heia Meiret som kom seg ut og jogget på fredag! Hipp hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Takk for tips Kristepine :).

 

I dag hadde jeg veiedag. Ned 1,8. Fra 63 kg til 61,2 kg på en uke :). Så det synes jeg var en god start :). Håper på like stor nedgang neste uke også :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer med flott start, Marie! Det fortsetter dessverre ikke i samme tempo, og det skal det heller ikke gjøre. :) Kroppen slipper maks 500g fett i uka. Den første uka forsvinner vanligvis mye vann. Men du og du så motiverende tall det er!

 

Pulsklokka funker over all forventning! Bare jeg fikk dyttet den litt oppunder trenings-BH'en så fikk den skikkelig kontakt. og den ga meg mer trimpoeng enn kalkulatoren her inne. Jeg har jo så skrekkelig dårlig kondisjon, så jeg lå høyt i puls hele runden. Men 19 minutter i strekk i dag! Nå skal jeg inn på web siden og kose meg litt med noen innstillinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Det er vel greit å forberede seg på at det ikke fortsetter helt i samme tempo ja :).

 

Så bra du liker pulsklokka! Den har vært stor motivasjon for meg hvertfall. Husk å ta litt vann på beltet når du tar det på. Da får det skikkelig kontakt. Kanskje har du infrarød på klokka di også, og da kan du legge inn treningøktene dine på data. Da får du oversikt over øktene dine i form av kurver og diagrammer. Det er smart :). og man forbrenner mer kalorier enn det som står på aktivitetene ja. Det blir mest rett på pulsklokka ettersom du har registrert høyde, vekt, makspuls osv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld var jeg ute og jogget igjen, tredje gangen nå. Ble en tur på flata denne gangen, for å se hvor lenge jeg orker i ett strekk- blir litt satt ut av lange oppoverbakker, liksom... Jeg jogget 12 minutter, strakk ut litt og jogget hjem igjen, så det ble vel rundt 20-25 minutter tilsammen. Klarer litt lenger neste gang, men kondisen er dårlig, ja!

 

Det er så trivelig å sitte og lese innleggene deres, godt å føle at en er flere om samme målet!!!

 

Vekta stoppa på 69.9 idag, men jeg tror veiedagen min får bli mandag, for det har jeg hatt før, det er litt greit å ha vektspøkelset der sånn etter helga!

 

Forresten, hvordan får dere til smileyer inni teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Flink du er til å jogge Meiret! Jeg har også veiedag på mandager :).

Du får smileyer inn i teksten ved å skrive de selv. Feks; : ), ; ), : D. Bare at du ikke har mellomrom mellom kolontegnet og det andre. :D:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

I går merket jeg at jeg var i ferd med å overdrive. 4,5 timer golf på søndag, joggings mandag og knebøy tirsdag, da ble det litt surt i bena på joggetur onsdag. Burde ha kuttet ut knebøy og latt bena hvile på tirsdag. Jeg bygger vel litt muskler når jeg jogger også? Eller? Noen som vet?

 

Gøy at du også jogger på begynnerstadiet Meiret. Det er litt greit når vi er fler på omtrent samme nivå, synes jeg. Jeg jogget sammen med kjæresten min i går, og han har egentlig lyst til å løpe litt fortere, tror jeg. :D Men pulsklokka viste at han var perfekt i sonen for fettforbrenning, så han kommer til å fortsette å trimme med meg. :)

 

Endelig har oppblåstheten og forstoppelsen sluppet litt, så selv om mensen ikke er på plass ennå har jeg tenkt å sjekke vekta i morgen tidlig. Jeg tar en uke ferie igjen nå, så da er det på an' igjen når jeg kommer tilbake tenker jeg. Men nå er det voksenferie med golf hver dag (5,5 trimpoeng om dagen!) så det er plass til litt utskeielser også. Vi reiser søndag morgen og jeg gleder meg som en unge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Takk for velkomsten.

Må si at jeg har gått ned til 65.1 kg siden sist, og hvordan det skjønner jeg bare ikke for jeg har vært alt for rolig denne uke. Gått noen småturer ja, men ikke mer. Spist litt mindre enn til vanlig også kanskje. Regner med at jeg kommer til å gå litt opp igjen for det er typisk meg. (er ikke negativ nå altså, men slik er det bare:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...