Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Vekten viste 62,5. det vil si at jeg fremdeles står stille på vekta. Det var ikke overraskende da jeg (igjen!) har en liten forstoppelse på gang. MEN! En stor gledelig nyhet er at cm raser av igjen. Nesten en hel cm i livet. Og jeg har på meg en olabukse som alltid tidligere har vært for trang øverst på lårene, men nå sitter den som et skudd! ;) Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Kristepine, er det ikke deilig når klær som ikke har passet tidligere plutselig sitter bra? Selv har jeg idag for første gang på meg ei bukse jeg kjøpte på salg i februar. Kostet kun 150 kr - på Benetton! Den er i en ganske liten størrelse, så jeg visste ikke om den noengang kom til å passe. I sommer var det for varmt å gå med den, men idag er det passe temperatur. Og den sitter helt perfekt idag!! Slike opplevelser er virkelig verdt alt strevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Gratulerer' date=' Kristepine, er det ikke deilig når klær som ikke har passet tidligere plutselig sitter bra? Selv har jeg idag for første gang på meg ei bukse jeg kjøpte på salg i februar. Kostet kun 150 kr - på Benetton! Den er i en ganske liten størrelse, så jeg visste ikke om den noengang kom til å passe. I sommer var det for varmt å gå med den, men idag er det passe temperatur. Og den sitter helt perfekt idag!! Slike opplevelser er virkelig verdt alt strevet![/quote']

Gratulerer med Benetton-bukser! De er jo gjerne små i størrelsen i tillegg. ;)

 

62 blank i dag! 4 kilo igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her er jeg igjen!

Jeg hadde (igjen!) en totalt hodeløs helg. Ingen hemninger på fredag, men det var planlagt. Ut å spise på fin restaurant med veldig god mat og god vin. Kunne kanskje ha latt være å spise opp naboens sjokoladafondant etter min egen frityrstekte banan...:( Men absolutt en hyggelig kveld. Lørdag løp jeg en mil for første gang. Det gikk overraskende greit. Men klarte jo å ødelegge det med en utepils og partyplatter på Egon senere på dagen... (Det var jo så fint vær!) og litt taco på kvelden (Det var jo lørdag) samt litt mørk sjokolade (fremdeles lørdag)... :eek: Søndag ble det 5,5 km med litt høyere tempo og puls, men klarte ikke å kutte ut popcornet på kino på kvelden. (sukk) Var litt sulten da jeg kom inn i lukta. Dårlig planlegging! Jeg lå litt lavt i kaloriinntak alle hverdagene forrige uke, og jeg vet med meg selv at jeg da til slutt går på en liten smell. Jeg burde vite bedre nå.

 

I går gikk jeg gjennom resultatene fra sommeren. Jeg har brukt to måneder på å gå ned en kilo... Men samtidig har kroppen forandret seg og jeg har kommet inn i en vane med trening. Og det er jo det som teller, eller hva? Jeg prøver å psyke meg opp til veiing i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det evigheter siden jeg har vært her inne...

Søndagen er maraton - det skal bli deilig å bli ferdig med det!

Av to grunner; for det første ødelegger jeg beina av all denne joggetreningen - mye bedre med variert kondisjonstrening i tillegg til at jeg ikke kan trene så ofte som jeg vil siden det er vondt!

 

Og for det andre kan jeg begynne å trene mer styrke igjen! Har nesten ikke trent styrke på 2 måneder nå - og det er IKKE bra da jeg tilskriver mye av mitt vekttap nettopp til kombinasjonen av styrke og kondisjonstrening (og mindre kalorier seff...)

 

Kiloene er som før; pluss/minus 62 kg. Men har økt litt i cm i lår og midje- noe som er skikkelig dritt, for ikke å snakke om at nå er jeg misfornøyd siden jeg føler jeg er slappere uten styrketreningen...

 

Så konklusjonen blir at for at jeg skal holde figuren (merk; ikke kiloene) og samtidig spise normalt (dvs. ca.2200 kcal), må det styrketrenes...

 

Jeg håper jeg overlever på søndag...

Og så har jeg forresten meldt meg på "hold vekten" kurs fra oktober, så får jeg litt oppfølging et år fremover. Det er bare SÅ uaktuelt å gå tilbake til "gamle meg". Jeg fikk se noen bilder fra firmaturen i fjor - det var IKKE pent og ekstremt motiverende for å holde på gode vaner og trene!

 

Godt å se at mange holder koken her inne og at kiloene og centimetrene raser av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Koselig å høre fra deg igjen! Det er litt laber aktivitet her inne akkurat nå, men vi er stort sett inne og rapporterer vekt en gang i uka i hvertfall. Jeg har veiedag i dag, men glemte det rett og slett i dag tidlig. :( Så det blir rapportering i morgen i stedet.

 

Det blir spennende å høre om maratonen din! Jeg har begynt å lure på å melde meg på noe til neste år, men vet ikke om jeg tør... Jeg tenker at jeg muligens har nok med å konkurrere med meg selv en tid til. Jeg begynte jo med løpingen i sommer, så er ganske fersk på dette her. Jeg har også samme opplevelsen som deg med styrketreningen. Har så vidt begynt å prøve meg på det og er veldig fornøyd. Trener du på treningsstudio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg, så kan du!!

Jeg har alltid mislikt jogging - fordi jeg har vært for tung og utrent og det har vært j**** slitsomt. Jeg begynte egentlig ikke med skikkelig løpetrening før i mai, så har du et år har du god tid! Målet mitt er å gjennomføre og jogge hele veien, har ikke noe tidsmål - det får eventuelt vente til neste år! Har nok mål nå for en stund...

 

Jeg trener på SATS, er veldig fornøyd med det fordi det er så mange varierte timer å velge mellom. Og er det en dag jeg er skikkelig lite motivert til joggetur eller en hard spinningtime så kan jeg gå på en morsommere steptime eller løfte vekter... Så nå gleder jeg meg til å få gått på de timene jeg vil igjen!

 

Styrketrening er virkelig å anbefale! Definerer muskler og brenner mere fett. Som jente trenger man ikke å være redd for å få Madonna-muskler,så det er bare å kjøre på med knalltunge vekter! Passe på å ikke forstrekke seg da selvfølgelig. Og så spe på en kondisjonsøkt eller to i uken, så blir det så bra så! :(

 

Har begynt å føre kalorier denne uka - for å se om jeg holder meg rundt 2100-2200... og det gjør jeg jo, men kanskje 400 kcal om dagen er rosiner, kaker etc.. Så vet hva jeg skal kutte ut for å si det sånn!

 

Rapportere vekt jeg også da, som veide meg idag tidlig..

62,9 kg. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hmmmm... Da skal jeg alvorlig overveie i hvertfall halvmaraton til neste år. Jeg liker veldig godt å løpe, så det står ikke på det. Jeg skal heie på deg i år Tinis!

 

Jeg trivdes også veldig godt på SATS da jeg var medlem der. Nå har jeg dessverre ikke råd til de hundrelappene i måneden. Her er det hard prioritering! :) Så jeg trener styrketrening hjemme. Veldig kjedelig, men jobber med meg selv og gjennomfører. Og så er jeg på Friskis og Svettis så ofte jeg kan. Det blir gjerne mer enn 10 poeng i uken på meg, utrolig nok.

 

Jeg har ført inn all mat siden august. Stort sett er jeg ganske flink, egentlig. Om jeg får lov å si det selv! :( Men mister hodet også innimellom. Jeg prøver å lande på 1300-1400 om dagen. Men rosiner er godt, ja... Lykke til med prosjekt kake og rosin!

 

Jeg veide 62,4 denne uken.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Oslo (halv) Maraton gjennomført! ;)

Er meget stolt av meg selv må jeg si - løp hele veien! Det var et slit fra start til slutt, hadde en dårlig dag. Men gjennomførte likevel!

Skal hvertfall være med neste år også og da blir målet ned mot 2 timer!

 

Nå er det en eller to hviledager, så igang med styrketrening, spinning og annet gøy (pluss noe jogging) noen måneder før det blir mye løping igjen til våren!

 

Jeg sa sist innlegg at jeg hadde meldt meg på et hold-vekten kurs i oktober.

Det stemmer ikke, jeg har meldt meg på et ned i vekt-kurs i oktober.

Så da får jeg litt drahjelp med de siste 3-4 kiloene før jul... Det blir spennende å se hvordan det går og hilse på de andre deltagerne..

 

Får familiebesøk i høstferien, det blir veldig kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kjempebra! Særlig å gjennomføre i god stil på en dårlig dag. Det står det respekt av. Kos deg med besøket i høstferien og nyt den gode samvittigheten! ;)

 

Jeg hadde veiedag i dag og den viste nok en gang 0,1kg ned. 62,3 i dag. Men jeg sniktittet i går og så 61,4, så det går riktig vei, selv om det er litt opp og ned og frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann der :( så gøy at dere fremdeles holder koken.. Jeg har hatt en del tøffe uker, så jeg har ikke vært så flink med å komme inn å legge fra meg en lyd. Men nå tror jeg er klar for å "starte på nytt". De siste 2 ukene har jeg spist snop hver dag, faller lett for fristelsen når mesteparten av klasse gjør det også.. Menmen. Jeg har fremdeles vært flink med treningen og trent 4-5 timer i uken fordelt på 2-3 dager. er ikke helt sikker, men tror det utgjør 7tp for meg. Trening er noe jeg gleder meg til i hverdagen, og det gjør ting mye lettere. Nå skal jeg også begynne å notere opp hva jeg spiser igjen, slik at de siste kiloene går av.. hehe.. Var veiedag igår men tar den fra idag. Husker ikke om jeg har gått opp eller ned, men tror jeg har vært ganske jevnt på 60. Idag viste den 60,8kg og det med uskeielser hver dag! Lurer på hvordan det hadde gått om jeg hadde kuttet ut all den sjokoladen.. hehe, men det får vi jo se fremover om jeg klarer å holde meg unna, vil det garantert gi resultater.

 

Ønsker dere alle en fin dag :D hilsen j blitt 22 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

hei og gratulerer med dagen som var! Så bra du har klart å fortsette å trene, Det er jo det viktigste spør du meg. Selv har jeg begynt å spise litt mer. Ikke nødvendigvis mer usunt, men mer mat. Grunnen er at jeg løper mer, og merker at jeg går tom for energi underveis. Vi får se hva vekta sier. foreløpig ser det bra ut etter en uke. Har sett 61 tallet opptil flere ganger denne uken! Men jeg har blitt dårlig på å komme inne her og skrive. skal prøve å skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Som sagt så gjort. Skrive litt dagbok nå...

 

Jeg har besluttet å ikke tenke så mye magert og "slankemat", og ikke veie maten mer. Jeg blir litt opphengt og dessuten frustrert når jeg bruker to måneder på å gå ned en kilo... I stedet skal jeg spise ofte og til jeg er passe mett, det vil si omtrent som nå, men litt fetere pålegg og jeg kan unne meg en pannekake i ny og ne uten panikk og kjempeanger. :D Jeg skal holde et øye med vekten samtidig, så det ikke går helt over styr.

 

Jeg skal fremdeles ikke fråtse i sjokolade og søplemat, men få i meg sunn hverdagsmat slik jeg har konsentrert meg om i hele år. Samtidig har jeg satt meg et treningsmål. Jeg skal trene noe minst fire dager i uka. Jeg har lyst til å få opp farten litt på det kortere turene, så det blir noe intervall-trening. Samtidig synes jeg det er deilig å løpe langt og teste meg selv på lengde. Og så er jeg alt for dårlig til å trene styrke. Må bli bedre...

 

Har gjennomført intervalltrening i dag. Veldig fornøyd med ny rekord på 5,5 km! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Følger fortsatt med dere, men det er lite liv her for tida? Håper alle er intenst opptatt med trening? :P

 

Jeg har brukt de siste par ukene på å forsøkte å ta av meg ekstra kilo jeg la på meg i ukene før (tur til Italia, kurs på Geilo). Veide over 60 kg, og ble skikkelig skremt. Idag veide jeg 59,5 kg. Har levd på det jevne - 1800 kalorier daglig, forsøkt å få til en ekstra treningsøkt pr. uke. Vil fortsette slik til jeg er der jeg skal være, dvs på 57,5-58,5 kg, før jeg øker kaloriinntaket igjen.

 

Ha en fin uke, og stå på, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Kristepine

Jeg har lagt kaloritelling på hylla og konsentrerer meg om trening. Ligger stabilt på 62 kilo og er veldig fornøyd. Jeg følte kroppen trengte en pause fra diett-tenkningen. Kroppen er jo slik innrettet at forbrenningen justeres etter energiinntaket. Jeg legger inn all trening og ser eplene komme på trimtreet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var her inne. Er imponert over utholdenheten til enkelte deltakere! Og de gode resultatene :D

 

Selv har jeg gjort som Kristepine og tatt pause fra slankingen: Siden juni har jeg ikke regnet kalorier, men konsentrert meg om å ha et jevnt høyt aktivitetsnivå. Hva jeg putter i munnen er selvsagt påvirket av det jeg har lært hos Grete Roede, men jeg unner meg litt av det meste. Og vekten min har siden august ligget på 62 blank! Jeg synes jeg har et kjempebra liv med hensyn på mat og bevegelse og føler at jeg har funnet nøkkelen til å holde vekten stabil. Får bare håpe helsa holder slik at aktivitetsnivået kan opprettholdes.

 

På sikt ønsker jeg å gå ned til ca. 57 - 58 kg siden jeg fortsatt har for mye fett tundt magen. Føler at tiden nærmer seg for å ta fatt på den økten, nå har jeg pauset lenge. I desember får jeg valp i huset, enda en god grunn til å komme seg ut på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort som alltid. Stresset hele høsten, og spist min angst og mitt stress. Og i stedet for 3 kilo har jeg nå 5 kilo. Men endelig føler jeg for å ta fatt i det. Jeg begynte smått sist uke, uten snop etc, og fortsetter denne uka med å telle kcal.

 

Planen er som før.

Gå til og fra jobb.

Jeg instruerer fortsatt en gang i uka i step + styrke

Ut å gå/løpe sammen med mannen på torsdag og lørdag. Venter bare på skiføret.

Få inn litt pilates en gang eller to i uka. Min mann har bechterhev så han burde trene styrke han også.

Får ikke lagt inn den 4. økta med kardio, pga situasjonen på skolen underviser jeg nå 130% stilling så tiden strekker ikke til.

Spise 1600 kcal om dag, unntatt lørdag etter 18, da er det familiekos.

 

Here I go again. men trøsten får være at jeg svinger stadig mindre opp og ned mellom hver gang jeg tar tak, så kanskje greier jeg å stoppe jojoen for godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen! Synd livet skal være så stressende, ikke sant? De fleste av oss hadde nok vært mer harmoniske mennesker om ikke alt måtte gå i ett..

 

Jeg må innrømme at jeg har gått MANGE Grete Roede internettkurs de siste tre årene. Vekta har gått opp og ned. Var nesten i mål i fjor, men så ble jeg syk og hele lasset veltet. Så var det å begynne nesten på scratch i juli ifjor. Jeg har gått mange runder med meg selv. Prosessen med å gå ned i vekt er ikke bare å trykke på en knapp. Man skal lære seg nye stragetier og innarbeide nye vaner. Det kan ta tid. Hodet og viljen skal være med. Det var først i vår jeg kom i mål. Noen opp- og nedturer har jeg innimellom, og jeg lærer fortsatt. Det viktigste jeg har lært er å være litt romslig med meg selv, tillate meg selv små utskeielser, ikke straffe meg selv for hardt hvis jeg trår feil. Noen ganger er større grep nødvendig, men jeg tror en kommer lengst i det daglige med å gå videre som om ingenting har skjedd.

 

Du skisserer et veldig ambisiøst opplegg med hensyn til trening, Doppler. Du har jo alltid trent mye. Kanskje det er slik du stresser ned? Eller kan det bli i meste laget? Og hvis du faktisk skal trene nesten hver dag: Er ikke et inntak på 1600 kcal litt lite da? Du har sikkert tenkt over dette. Men kanskje det blir lettere å gjennomføre opplegget hvis du ikke kjører deg selv så hardt?

 

Uansett: LYKKE TIL VIDERE! Dette klarer du!

 

Klem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmengden er fast nesten, bare legge på litt styrke. Har trent tre ganger i uken nå siden nyttår, med unntak av sommerferien, så aktivitetsbiten har jeg inne.

 

Mulig jeg slakker litt på, får kjenne litt på det. Åpner litt hardt sånn at jeg får følelsen av at det skjer noe i alle fall. Blir kanskje litt ekstra på fredag også, jeg er ikke villig til å ofre de to vinglassene til detektimen. Men drikker ikke vin på bekostning av mat heller..

 

jeg spiser når jeg er stressa.. det er ikke en god vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det Doppler skriver om stress og spising. Har tenkt litt over hva jeg har endret, siden denne høsten ikke har påført meg ekstra spising selv om jeg har hatt det travelt.

 

Jeg var så lei av å være stresset! Derfor har jeg jobbet bevisst med å ikke bli så stresset. I februar tok jeg et kurs i meditasjon/oppmerksomhetstrening. Jeg bruker teknikker jeg lærte der når jeg kjenner at stresset begynner å ta over. Det har hjulpet meg både på jobben og om natten når jeg våkner med høy puls. Jeg klarer å roe meg ned bedre enn før.

 

Jeg er også faktisk blitt flinkere å si NEI enn før. Jeg har bestemt meg for å godta at jeg ikke er "flinkeste jente i klassen". Jeg sliter litt med å godta at kolleger gjør mer enn meg og er flinkere, men det får heller være. Måtte visst bli 50 før jeg godtok dette faktum. Og at jeg er GOD NOK, at det jeg gjør er GODT NOK. Skal ikke bli konsernleder uansett, jeg har en kjekk jobb der jeg er nå. Så får de andre stile mot stjernene og jobbe livet av seg. Jeg har det bra der jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...