Gå til innhold

uke32. motivasjonsrapportingsene:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Takk for oppmutrende ord og gratulasjoner. Dere fikk meg faktisk til å skjønne at 300 gram ned er BRA! kjære vene, man blir jo litt rar i hodet. :/ .

Melis: Jeg sier grattiss med nedgang til deg og, for 200 gram ned er jo faktisk bra! og det er nok sant som du sier, at er det ikke så mye å ta av igjen, går det litt saktere.

Scorpiogi og Leverpostei: Helt i begynnelsen jeg var her inne, hadde alle en runde hvor de skulle skrive ned hvorfor vi driver med dette. Gjør det en gang til! Hvorfor vil dere gå ned og hva er dere vinner/taper på å fortsette/ikke fortsette den gode nedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Handleturen min idag ble noe lang, så gikk veeldig lang tid før jeg fikk spist lunsj. Med mager middag også ligger jeg på 1100 kcal idag og det er ikke bra. Har i tillegg trent idag, 3,1 trimpoeng, så må fylle på med noe kveldsmat etterhvert her.

 

Truten, det var en god idé :) Og 300 g ned er kjempebra det!

 

Hvorfor jeg slanker meg; jeg har hele mitt liv vært overvektig, har vel i snitt veid 75 kg siden jeg var 15 tror jeg. Flyttet for meg selv da jeg var 20, hadde ikke tilgang på badevekt på en stund, plutselig viste vekta 77 kg, og da var det nok. Begynte å trene og legge om kostholdet. Gikk ned til 68 kg og var superfornøyd! Så ble jeg gravid, la på meg 22 kg og sitter igjen med 10 kg, første omgang vil jeg til 70, men kan hende jeg vil mer ned enn det..

 

Spent på veidedag imorg, tror fremdeles ikke jeg er under 80.. Fikk mensen igår også, så kan også ha en innvirkning..

 

Melis: du har vært ufattelig flink altså!! Jeg følger etter deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Melis: Gratulerer med 200 g du også da, skjønner at du er litt sur på den utskeielsen den kvelden, men det retter seg nok og tenk på det,nå er det snakk om gram og ikkje kilo som skal vekk, det må være herlig altså...:) Du har virkelig grunn til å unne deg et par nye jeans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis: Du har absolutt fortjent et par nye jeans nå!

 

Jeg havnet over 2000 kcal i dag - det var ikke meningen, men nå ble det nå slik. Nå må jeg snart slutte med pinnekjøtt til middag. Det kan umulig være bra for slankingen min. Heller ikke rødvin og mørk sjokolade - utrolig godt med litt av det, men det blir fort mye kcal av det selv om jeg ikke tar så mye.

 

Håper jeg klarer å skjerpe meg litt i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,7.

Og jeg er kjempe fornøyd! Det så litt skummelt ut for et par dager siden, så jeg turte ikke helt å håpe... Jeg må slutte med de der snikveiingene, blir bare stressa av det!

 

Ser det er mange som sliter med motivasjonen. Er ikke så lenge siden jeg var der selv! Det som hjalp meg i gang igjen var å begynne å føre inn maten orntlig og være aktiv her inne! Jeg sluntra unna en stund, og da gikk motivasjonen ned, og vekta opp! Er jo ikke likt for alle da, men jeg trenger iallefall å holde meg her inne en god stund, det er sikkert! :)

 

Melis: Du må jo unne deg utskeielse en gang i blant du og! Det er viktig det tror jeg! :)

Snurpa: Neste uke er du under 80. Gleder meg på dine vegne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Og opp 100 gram. Som forventa(grrrrrrrrrrrr). Må virkelig holde seg i skinnet ellers går vekta opp med en gang.

 

Men nå legger jeg denne uka bak meg. Gjør som deg jeg scorpiogi, lurer meg selv og tror jeg har gjort det bra. Vi får klappe hverandre på skuldra å gå videre:)

Er ett konkuransemenneske så blir med på en tp konkurranse. Nå er det mange som er utrolig flinke trimmere her, men henger meg på likevel. Også får vi være flinke til å motivere hverandre nå før jul.

 

Hvorfor jeg vil slanke meg: Missfornøyd med kroppen min som den er nå. Går på selvtilliten min løs å være overvektig. Har lagt på meg utrolig mange kg i løpet av 3 svangerskap og dette har godt nokså fort, da jeg har hatt 3 svangerskap på 5 år. Ett av disse endte med keisersnitt og det har også gjort sitt med magen. Arret er stygt og håper på at en strammere mage kan rette litt på dette.

 

Ellers så ønsker jeg så gjerne å gå på butikker å handle klær hvor jeg vil.Gikk i går i butikkene og tittet på klær som jeg synes er fine og som jeg har såå lyst å passe inn i. Hjalp litt på motivasjonen det. Også vil jeg føle meg VAKKER:) Det er også mange andre grunner. Kommer ikke på det nå, men vet jeg trives mye bedre med meg selv når jeg er slankere.

 

Vekta idag 78,8kg

 

Scorpiogi: Nå drar vi oss opp i fra denne motivasjonsløse sørpa og starter på nytt:) Dette skal vi greie. Heia oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, 80,5.. Litt ned ihvertfall.. Er jo riktig vei det.

 

Du har så riktig innstilling leverpostei, du skal se at kg løsner tilslutt! Ikke gi opp!

 

Grattis med nedgang Ragnhild :)

 

Skal bli deilig med helg nå altså, ingen spesielle planer for helgen annet enn hustitting på søndag og trening imorg.

 

Goood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringer jenter!! Jammen godt å ha dere:)

 

Gratulerer med nedgang til Lillevenn og Ragnhild!

 

Leverpostei: neste uke er det din tur;) Bare du kommer over motivasjonskneika så blir det nok bedre!

 

Buksekjøp ble plutselig framskyndet til idag, fant en skikkelig fin bukse som sitter som den var sydd til meg. Jeg er kjempefornøyd og føler meg så fiiin!!:) (og det burde jeg til den prisen jeg betalte, he he...) Det hjalp ihvertfall skikkelig på humøret og endelig unne seg selv noe som har vært etterlengtet i mange mnd;)

 

God helg damer, håper dere koser dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Utrolig mange kalorier i muffins. Så tør ikke skrive hvor mange kalorier jeg spiste. Viljestyrke kom å treng deg på......Men måtte stå på vekta idag også ds og da var de 100 grammene borte. Trøster meg med det, også blir det ett nytt forsøk idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur innom før jeg reiser på trening.. Måtte bare snikveie meg idag igjen og da viste vekta 79,9 :) vet det ikke teller men var sååå godt å se det tallet.. Motivasjon for å reise på trening ihvertfall!

 

Stå på leverpostei og ikke gi deg!

 

Er det ikke deilig og finne klær som sitter som et skudd melis? Jeg fant en kjole her om dagen som passer selv om jeg skulle gå ned noen kilo og den kostet 149,- Var glad resten av den dagen jeg altså!

 

Når jeg kommer tilbake fra trening blir det litt pynting til jul her, kanskje litt tidlig men har nyvasket hus så da er det like greit. Skal også sies at jeg er et veeeldig julemenneske da..

 

Fikk anton berg julekalender av sambo her, han er søt altså, tror kanskje jeg skal spare bitene til lørdagene.. Prøve ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange kalorier i muffins. Så tør ikke skrive hvor mange kalorier jeg spiste. Viljestyrke kom å treng deg på......Men måtte stå på vekta idag også ds og da var de 100 grammene borte. Trøster meg med det' date=' også blir det ett nytt forsøk idag.[/quote']

 

Sånn er det noen ganger Leverpostei... Det som er viktig er å ta grep om det istedet for å la utskeielsen bli en unnskyldning for å skeie ut enda en dag! Godt du fikk deg en liten opptur på vekta da! Neste uke kommer det forhåpentligvis enda en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men har hatt det litt travelt i det siste jeg gitt;) Med å spise:(

Uff.. Eller jeg føler det iallefall sånn.. Er på besøk hos foreldrene mine jeg, og da blir det mye god mat i omløp.. Spesielle ting som blir handlet inn for min del osv.. Huff og huff.. Men men. da får det bare blitt bedre..

Jeg har iallefall trent mye da.. Har fått 3,9tp i dag og det er ikke så dårlig. har kommet masse snø her nå, men har tenkt å ta en liten tur ut med vogna i morgen. Sånn at jeg får 10tp denne uka.. Har egentlig vært så kvial nå, og hadde egentlig bestemt meg for å bli på sofaen i dag. Men jeg kom meg ut og har fått vært på trening.. Føler det mye bedre da selvfølgelig... 70 tallet neste uke lenge leve sier jeg bare..

 

Nå skal jeg se på tv resten av kvelden. Slappe av og kose meg hjemme..

 

God helg damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg vilje til å ikke kose meg for mye. Det er ikke det at jeg spiser så skrekkelig mye, men det blir noe feil og litt for mye hele tiden. I stedet for 1900 kcal så ligger jeg på i overkant av 2000 kcal. Jeg håper inderlig at jeg klarer å skjerpe meg til i morgen. Det kommer til å bli skrekkelig vanskelig fordi i morgen skal vi bake julekaker og julegodter. :) Det må bli et mål for i morgen å ikke spise noe av det vi skal lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så ille det da Jaka, 100 kcal + går forhåpentligvis fint;) Lykke til med julebakst!

 

Snurpa: 3,9 tp er kjempebra da! Da går det kanskje opp i opp med maten;)

 

Lillevenn: grattis med 7 tallet først!! Det gjør godt med nye titall:)

 

Igår hadde jeg godtedag, og for en gangs skyld telte jeg ikke godtebitene... Er nesten litt glad jeg ikke veit hvor ille det ble...

Skulle vært på trening idag, men formen er elendig. "Tjukk" hals og vondt i kroppen så jeg tror jeg rett og slett skal ta det med ro...

 

Ha en fin søndag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter innom jeg og, Melis. Vært en travel helg! :)

 

Jeg tror kanskje jeg lurer meg selv litt... Jeg går med følelsen av at det går så bra, og at motivasjonen er på topp! Allikevel så går jeg på trynet hver helg. Kcal bare i dag : 2500!! Og det ble nok noe lignende i går... :) Har virkelig en jobb å gjøre i forhold til disse helgene altså! Er helt håpløs! Sliter sånn med å bare kose meg litt! 1 sjokoladebit blir til 3 som blir til 10 og til slutt spiser jeg opp hele posen! :)

Har 16 trimpoeng denne uka, så er fornøyd med det! Men i dag så er følelsen ganske dritt...

 

Glad det er mandag, jeg klarer å skjerpe meg da. Men jeg får ha som mål at jeg skal klare å begynne mandagene uten denne dårlige samvittigheten!

 

Sorry om jeg virker veldig negativ, men måtte bare blåse ut litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler med deg, Ragnhild. Jeg ser også at det er veldig lett å skeie ut og jeg tror også jeg lurer meg selv litt. Det er ikke lett å holde seg innenfor kcal-grensen. I tillegg så spiser jeg en del usunt også. Jeg hadde som mål for dagen å ikke spise julekakene vi bakte i dag, men jeg måtte smake på en. Det ble også smak av litt fyll til noen julegodter. Heldigvis ble det ikke mer...

 

I morgen blir det veiing på meg - en dag tidligere enn vanlig fordi GR-kurset har byttet dag den uka. Skulle gjerne hatt den ekstra dagen for å ta av litt. Tror ikke jeg har tatt av noe denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...