Gå til innhold

uke 33 motivasjonsrapportigsene:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.33 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,2 denne uke: - 4,7 kilo

- Mamsemomsen:Startvekt 76,4.ned ca 11 kilo.1.67.forrige uke:73 denneuke:-3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:73,7 denne uke:72,8 -13,2 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:80,4 denne uke:80,0-6,9kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 58,9 denne uke:58,1 -12,3 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:74,9 denne uke: -8,5kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:79,3 denne uke:78,8-6,2kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke:78,8 denne uke:78,4 -8,7kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke:62,7 denne uke:61,9 -8,1kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 61,6 denne uke:60,6 -4,4kilo

Lillevenn: Start 82 ned ca ca 10-15kilo.163. forrige uke:80,5 denne uke:79,8 - 1,8kilo

Jaka: Start 75,2 ned ca 13 kilo 167 forrige uke:69,8 denne uke:69,6 - 5,6 kilo

Mammantilvesla: 70,3 ned ca 10 kilo. 168. forrige uke: 68,6, denne uke: -1,7kilo

Snop: start 77. ned ca 7 kilo. 172. forrige uke: denne uke: 77. -0kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 84,4

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Det må da virkelig være en dag vi må skjerpe oss på...

Siste innspurt føre jul.. 23 dager til jul.. Hva er målene deres innen 24des??

 

Nå tror jeg vi trenger en liten runde med motivasjon og fokusering igjen gitt:) Iallefall trenger jeg det..

For det har gått litt dårlig i litt for mange dager nå altså.. det er ikke så bra.

 

Innen jul håper jeg på å ligge nede på 70tallet. Det vil jeg virkelig. Vil starte på det nye året nede på 70 tallet.. da er det bare noen få kilo igjen liksom..

 

I dag skal jeg på step.. det skal bli deilig.

Min far kom hjem med fersk fisket fist i går- så det har jeg på brødet om dagen.. NAm nam.. Godt og sunt.

 

Nå skal jeg og velsla spise lunsj.

 

Ha en god damer. Og få høre hva slags tanker dere har for desember..

Nå må vi ikke la oss friste av all kose kose påvirkninger vi har rundt oss nå i disse juledager.. Det bare skriker sofakos og godis overalt.. Men ikke vi. Nei vi skal kose oss med mandariner og en opp lavkcal kakao- som forøvrig er SUPER god. Syntes jeg.. Også kan vi jo lage den adventskringlen som ligger på forsiden her inne. Den syntes jeg virker veldig god.. Og det er jo greit å sevrvere til kaffen, Og ikke så altformange kcal per stykke...

 

Jeg driver å lurer på å kutte ned på kcal inntaket pga mmindre amming... Men er litt usikker på om jeg skal gjøre det. Iallefall nå når jeg trener såpass mye.. Også tror jeg rett og slett ikke at jeg orker det. Blir så sulten, og da må vel det bety at jeg trenger 1900kcal iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Snurpa nå er jula like rundt hjørnet...

Jeg tenker som deg, nå er det virkelig viktig å holde fokus. Butikkene er OVERFYLT med julegodter og julekaker. Det er en utfordring å handle om dagen! Har hatt en helg med dårlig mat + godteri både lørdag og søndag, men nå er jeg virkelig klar for siste innspurt. Det blir bare for dumt når man må bruke flere dager på å gå ned det man har klart å gå OPP på en helg... Formen er ikke helt på topp, men satser på trening imorgen. Ellers har jeg som mål å faktisk nå målet mitt på 58 kg innen 11. desember, deretter kanskje fortsette fram til den siste buksa passer, håper jeg rekker det til julaften!:) Ellers er det juledagene som er en utfordring, jeg tenker at julaften er det ingen kcaltelling, men resten av juleselskapene skal jeg prøve å holde litt fokus og styre unna de verste fellene... Skal planlegge trening de dagene jeg rekker det, ellers prøve å legge inn en rask gåtur her og der. Mye er gjort om det så bare blir 20 min...Om å gjøre å holde vekta gjennom romjula! Noen som vil være med på det??:)

 

Om du blir så sulten av å kutte ned på kcal så er det kanskje greit å holde seg til 1900 fortsatt? Så lenge du går ned er det jo passe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å klare seg bra fram til jul og deretter holde vekta gjennom jula.. Sånn at man slipper å gå med rompa inn i det nye året;) Vil heller da ta sats og fortsette der jeg slapp:)

 

Mål innen jul er å se 78.. HÅper jeg klarer det. det skal være mulig det.. hi hi.. Får kriblinger i magen av å tenke på det. Hadde vært så deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Helt enig med dere!

Jeg har ønske om å gå ned 2 kg til julaften og så holde meg gjennom jula. Gruer meg litt kjenner jeg... Vi er jo borte fra 20 des til 8 januar. Men jeg får være flink til å gå tur som du sier Melis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere!

Jeg har ønske om å gå ned 2 kg til julaften og så holde meg gjennom jula. Gruer meg litt kjenner jeg... Vi er jo borte fra 20 des til 8 januar. Men jeg får være flink til å gå tur som du sier Melis!

 

Ja det var lenge å være borte hjemmefra! Da er det jo en ekstra utfordring å holde på gode vaner... Men det kommer til å gå kjempebra bare du er innstlit på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har heldigvis kommet seg litt nå så her har vi gjort julerent, vaska skuffer og skap på kjøkkenet og hyller og bord i stua + støvsugd og vaska gulv. Julepynten er henta fra kjelleren så nå er det klart til å gjøre det koselig her:p

 

Har forhåpentligvis forbrent litt på all vaskinga også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Målet her tror jeg skal være under 80 og at jeg skal klare å holde meg der til over jul. Har en hektisk uke forann meg med både hustittinger, trening og div.. Skal begynne å trene på formiddagen nå, tror jeg kan få litt mer ut av dagene da.

 

Jula er bare full av utfordringer på det ene og det andre planet. Spise lite og ofte er jo vanskelig i seg selv, når man i tillegg skal vaske hus, handle gaver og bake julebakst er det jo så vidt bare tid til frokost! Får nok presset inn litt mer enn det heldigvis.. Men ikke mye om å gjøre.. Og når alt det stresset er over begynner etegildet rundt julaften og romjul.. Den her er litt fin da: det er ikke det som vi spiser mellom jul og nyttår, men de som vi spiser mellom nyttår og jul som har betydning..

 

Jaja, vi får gjøre det beste ut av det.. Jeg skal ihvertfall trene så mye jeg får til, og håper at det bidrar til at jula ikke gjør alt for store skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere og har fokus på en liten innspurt før julekaloriene tar oss, og forhåpentligvis kun holder oss på stedet hvil til nyttår! Jeg er nå kjempe motivert for en litt streng policy fram til jul. . og jeg er en skikkelig julejente som gleeeeder meg til jul, og skal ta for meg av alt jeg ikke kunne spise i fjor for da var jeg gravid! ( rakfisk, akkvitt. . ) Men for at jeg skal nyte julematen, med måte selvfølgelig. . , vet jeg at jeg får det mye bedre med meg selv hvis jeg har nådd et mål innen jul. Da kan jeg senke skuldrene og kose meg, og håpe på at jeg ikke går så mye opp i løpet av julen. I følge mine prognoser. ( hehe) skal jeg veie 59,5 på julaften. Hvis jeg går ned en halv kilo i uka. Det er målet, men jeg ligger noen 100 gram etter nå så vi får se. . Har noen planlagte kosedager før jul da. Men da gjelder det og være kontrollert i inntaket de dagene det ikke er noe spesielt. Jeg har nå unngått min daglige sjokolade på kvelden til og med! Tror jeg skal prøve å ligge litt under 1900 på hverdagene.

Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det er mange motiverte før jul her :)

 

I dag har jeg veiet meg og det har blitt 0,2 kg ned denne uka og ny vekt er 69,6 kg. Moderat nedgang, men i hvert fall ned. Nå skal jeg prøve å være flink frem til lørdag for da reiser vi til Gran Canaria for 2 uker. Da må jeg prøve å fokusere på å ikke legge på meg i løpet av ferien. Jeg har som mål å holde vekten gjennom den. Mitt opprinnelige mål var å veie 69 kg før jeg reiste og kanskje klarer jeg det. Får ikke veid meg på kurslederen sin vekt, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang, Jaka! Så heldig som ser 60-tallet! Håper jeg også kommer meg ned der! :)

Og så må jeg bare si det....Gran Canaria....!! Det høres fantastisk ut! Så heldig du er! Du får ha god tur, og kos deg masse! :)

 

 

Det er godt det er mange motiverte før jul her :)

 

I dag har jeg veiet meg og det har blitt 0' date='2 kg ned denne uka og ny vekt er 69,6 kg. Moderat nedgang, men i hvert fall ned. Nå skal jeg prøve å være flink frem til lørdag for da reiser vi til Gran Canaria for 2 uker. Da må jeg prøve å fokusere på å ikke legge på meg i løpet av ferien. Jeg har som mål å holde vekten gjennom den. Mitt opprinnelige mål var å veie 69 kg før jeg reiste og kanskje klarer jeg det. Får ikke veid meg på kurslederen sin vekt, men det får så være.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Jaka!:) Så deilig med en tur til varmere strøk! Håper dere får en fin tur:)

 

Idag er planen å komme meg på trening om ikke så lenge. Resten av uka er fylt opp med planer og i tillegg jobber mannen endel utover kveldene så jeg må trene tirs og tors morning hvis jeg skal få trent 3 ganger denne uka. Og det SKAL jeg få til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Å se 60 tallet må være herlig.

 

Idag skal jeg ta ett oppgjør med meg selv. Jeg har såå liten motivasjon for tiden og småspiser hele tiden. Har jeg lyst til å gå ned i vekt må jeg gjøre noe med det og ikke rettferdiggjøre småspisingen min hele tiden. Dette er det kun JEG som kan gjøre noe med.Siden denne uka også har startet dårlig satser jeg på at jeg ikke går opp denne uka, alt som er ned er positivt.

 

Så fra og med i dag starter jeg. 1900kcal, 8tp i uka og kosen blir mandariner:)

 

Før julaften håper jeg å veie 77kg. Også skal jeg ikke la all spisekosen i jula ødelegge det jeg har klart til nå. Det MÅ da gå an å kose seg UTEN mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ikke bare jeg som er tidlig oppe ser jeg. :)

 

I dag skal jeg ut på årets første julegave-shopping. Og så trenger vi diverse lys også nå når det har blitt advent. Litt snø i luften, men det passer jo bra. Tror det blir en koselig dag! Skal møte en venninne som bor et par timer utenfor Oslo. Hun fikk baby for et par måneder siden, så jeg gleder meg ekstra mye til å se dem, for henne har jeg ikke sett siden hun var høygravid! :)

MEN...det blir jo litt utfordrende når det blir mange timer i byen. Mat må jeg jo ha en eller annen gang. Har ikke noe nistemat å ta med meg hjemmefra heller. Skal innom en matbutikk å kjøpe noen bananer. Så blir det nok en lunsj ute. Skal virkelig prøve å være flink! Det klarer jeg! :)

 

Ha en fin dag jenter! Sier det igjen.. Jeg er så utrolig glad for at jeg har dere altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 61,9 kg, ned 0,8 sida sist. Kjempegla for det etter ei mega hektisk veke. Ingen trim og masse stress gjorde at eg trudde virkelig på stillstand. Men det ser ikkje ut til at stress er feitande på meg...hehe. Jaja eg ser dokke har litt motivasjons skriverier her. Har ikkje fått lest alt, men eg treng nok det eg og. Får sjå om eg får tid litt seinare no kaller minstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er en tobrnsmamma som ønsker å bli kvitt de siste syv kiloene etter forrige svangerskap.

Er det mulig å få vær med?

 

Litt om meg selv.

Jeg har to fantastiske gutter. Storebror på 3 år og lillebror på snart 5 mnd.

Gift og lykkelig.:-)

 

La på meg ca 18 kg i svangerskapet. Har nå 7 kilo som sitter limt fast. Er utrolig kjedelig, for jeg føler meg ikke vel.

Er i dag 77 kilo, men ønsker å være 70 kilo. Er 1.72 høy.

Fullammer, men blir vel ikke så lenge til vi begynner med mat.

Har gått gr kurs før, men tror og håper jeg skal klare dette alene (sammen med dere) denne gangen.

 

Har dere fast veie dag?

Mitt mål frem til jul er 75 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flott med masse motivasjon i disse førjulstider! Vi klarer oss så bra uten all snopet, kjøp heller en fin gave til deg selv :) Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt undertøysett, har endelig funnet en butikk som ikke er for dyr og som har str min :)

 

Idag var jeg på trening kl 10, og det var jo helt knall! Snuppa kosa seg på barnepassen og jeg fikk virkelig kjørt meg på kondistime :) Heretter blir det nok mest trening på formiddag tenker jeg.

 

Heldige dere som ser 60-tallet, husker sist jeg så det, det var helt fantastisk! Men er jo ikke umulig at jeg kommer dit igjen, det som er planen etterhvert. Men 70 kg til sommeren er det jeg skal klare.. Huff, 10 kg i mitt tempo kan jo ta en evighet.. Men gir ikke opp, ned skal jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter, ei på 2,5 år og ei på snart 6 mnd.

 

Idag har jeg utrolig nok klart å få 5,3 tp! Det er jeg super fornøyd med!!

Prøvde å ta en snikveiing her istad, men vekta viste meg 3 forskjellige tall med 1,5 kgs sprik... Kanskje på tide med nye batterier??;)

 

Ragnhild: hvordan gikk lunsjen idag? Var du flink?;)

 

Lillevenn: det er riktig innstilling, bare å bestemme seg for at du skal ned så kommer du til 60 tallet igjen om det er det du vil:)

 

Hannemor: er du innom og leser? Håper det går bra med deg! Er det ut denne uka du jobber?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke mannen min kom hjem med en pose med julegodt?? Sånn med marsipan og sjokolade? Smakte en bit, men ikke mer!! Tross alt JEG som bestemmer hva som går inn.... Han får spise det opp selv, og det skal være borte når jeg står opp imorgen, he he ;) Prøver jo bare å være snill da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Snop: Velkommen til deg, så fint at du vil gjere noke for deg sjølv, alt blir så mykje lettare når ein er fornøgd med seg sjølv og det tjener både du og familien din på den dagen målet er nådd.

 

Snurpa: Du er så flink å holde orden på oss, med våre kilo og vekttap, men det skal godt gjærast å få med seg alt så eg tenkte eg kunne hjelpe deg:) Total nedgang på meg skal være 8,1 denne veka.

 

No er det lenge sida eg har fått skreve her inne, og den motivasjons oppmuntringen var en god ide, eg tenkte eg skulle skrive litt om det og.

 

Nå er gutten min 7,5 mnd, tida fyker og eg er komt langt på min vei mot målet. I dag viste vekta at det står igjen 2,9 kilo til målet og eg ser speilbildet mitt er endra mykje sida mai,då vekta viste 73,9. Eg bestemte meg for å melde meg på kurs over sommaren...og eg angra ikkje et sekund. Eg har lært masse og eg har fått det til. Det gir en god følelse og det er morsomt med alle buksene som er blitt for store. Beltet er på innerste hakket, og snart må eg ut og unne meg noke nytt til garderoben. Det var vanskelig i starten, men no syns eg det går over all forventning. Og eg har forstått at det ikkje er vanskelig å gå ned i vekt, utfordringa ligg i å være bestemt og målretta og ikkje gje seg over når viljestyrken er svak, for det har den vært inn i mellom, eg har klart å holde igjen litt og ikkje kasta meg over det som frister, det er forskjell på å smake og ete, og det er lov å smake. Men som alltid er samvittigheten dårlig dei dagane en ikkje har holdt seg til planen og kanskje trimmen vart utsatt, men då er det viktig å legge det bak seg og starte en ny dag med nytt pågangsmot. Dere jentene her inne har vore min store inspirasjon og motivasjon. Min kursleder anbefalte alle å ta kurs til de var i mål, men eg mente eg kunne klare det sjølv og med dere på laget så er eg på go vei og i mål skal eg. Takk for at dere finst der ute og at vi er samlet her.

 

Ha ei fin veke alle sammen og stå på;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger.

Føler meg utrolig motivert:-)

Er det noen som vet hvor mange kalorier jeg skal spise iløpet av dagen?

Tror jeg skal spise mellom 2100 og 2300 siden jeg fullammer.

Er dette rett?

 

Er superfornøyd med min første med mitt nye kosthold.

Har ført inn alt jeg har spist, og synest dette faktisk er gøyt:-)

 

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Det fleste ligger rundt 1900-2000 kcal, du kan regne ut energi behovet ditt med denne formelen som ligg på Ny i vektklubben tråden.

 

dette er da metoden Grete Roede bruker for å bergene kalori inntak.

 

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * (ganges med) 6,25 (disse to svarene legges sammen)

Alder : år *ganges med 5 ( sum trekkes fra på forrige svar)

Kjønn : kvinne = - 161, mann = + 5( trekkes fra på forrige svar)

 

Du ha no Hvilestoffskifet.

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

gang det tallet som passer med hvilestoffskifet= ENERGIFORBRUK FØR TRIM

 

 

Trimpoeng pr uke; Velg antall poeng og gang med 28,58 = kcal forbruk

Legg summen til ENERGIFOBRUK summen og du får DAGLIGE ENERGI FORBRUK

 

Den som ammer legger til 600 kcal til på DAGLIG ENERGI FORBRUK.

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk.

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

Håper dette var forståelig og til hjelp!

ps; du får 50 kcal til kosemerker hver dag, dvs 2 kosemerker daglig. Spiser du ikke dem hverdag men sparer opp, skal du ligge 50 kcal under det menyen din tilsier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...