Gå til innhold

uke 33 motivasjonsrapportigsene:)


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Grattis Snurpa! Det går jo rette veien, så du må ikke være misfornøyd! Du er flink!! ;)

 

Har en ganske rolig dag foran meg... En venninne kommer på lunsj. Hun prøver å ikke skeie ut så mye hun heller, så da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ikke servere godis ol. Jeg holder på å bake brød da, så hun får nybakt ingers rugbrød. Mannen min har og blitt hekta på det, så nå baker brød ca en gang i uka. Det er så godt! Og ikke minst sunt! Så holder jeg også på å lage en grønnsaks suppe til oss, så da kan hun jo ikke klage.

Vi skal bake litt julekaker da...hehe.. En halv porsjon hver. Jeg kommer ikke til å bake noe mer enn det, for jeg kan ikke ha sånt i hus! Sparer meg heller til de orntlige juledagene, med litt mere utskeielser. ;)

 

Ellers så skal vi vel gå en tur, og jeg skal på spinning i kveld. Jeg har snikveia meg i dag jeg og, Leverpostei. Her lover det også godt... Blir spennende i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Tusen takk gladjenta ;) Jeg fullammer ikke lenger så ligger på litt lavere enn det. Gjennomsnittlig 1800 kcal tror jeg det blir. Får se på om det fungerer med tanke på nedgang osv fremover.

 

Bra snurpa! ;) 70 tallet er rett rundt hjørnet vettu. Jeg er spent på morgendagens veiing , men tørr egentlig ikke håpe på 70 tallet.

 

Idag skulle jeg egentlig på trening nå på formiddagen men forsov oss, orker ikke stresse på morgenen heller. Ble ikke besøk hos jobben imorg som planlagt, så da tar jeg det imorg. Da er det step time og det er lenge siden jeg har trent også, gleder meg til å prøve det igjen.

 

Dagene har en tendens til å forsvinne for min del også snop, ihvertfall når man er ute og handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild og lillevenn: Takk.. Jo jeg er fornøyd altså.. Men er så veldig tent på å komme ned på 70tallet.. Føler jeg har slitt for det en evighet nå.. He he.. Men det kan jo ha noe med at jeg først var nede på 79 for så å gå oppigjen ganskje bra... Så nå er det liksom museskritt tilbake til utgangspunktet.. men men. Jeg skynder meg langsomt mot målet iallefall

 

Ragnhild: Jo det er skikkelig godt å være motivert om dagen. det gjør ting så mye lettere. Hele hverdagen blir god av det. Ellers så går man bare å tenker på at man burde vært flinkere og har dårlig samvittighet for alt man putter i munnen.. Men ikke nå.. Litt godt sånn føre jul også, for jeg vet at det kommer nok av fristelser ved juletider-.. Men som jeg har sagt før julaften er kose-seg-med-hva-man-vil-dag, altså! ;)

 

Vi har en rolig dag i dag.. Jeg skal ikke trene i dag. Har begynt med trening bare tre ganger i uken nå.. Det holder faktisk i fohold til inntaket jeg har. Så da gidder jeg ikke stresse så mye mer med det.. Prøver å legge inn en fin gåtur innimellom da.. Men de dagene jeg trener, da gir jeg skikkelig jernet for å si det sånn.. Tror kroppen trenger å bygge seg oppigjen også jeg. Pluss at nå når jeg snart skal begynne å jobbe igjen har jeg ikke tid til å reise på all treningen etter jobb.. Må jo være litt hjemme sammen med snuppa også.. ellers får jeg skikkelig sorg i hjertet mitt tror jeg. Skulle gjerne gått hjemme en veldig god stund til.. Men men.. Jeg skal jo ikke sånn skikkelig ut i jobb da.. Bare seks uker også skal jeg være hjemme i litt over 10 uker. Så skal vel ikke klage enda.. men det er de 6 ukene da far er hjemme da... hm :eek: Gruer meg til hvordan huset kommer til å se ut. Vet jeg må bare bite det i meg. Men syntes ikke det alltid er like lett..

 

Fram til nå i dag føler jeg at jeg har fått ordnet så mye.. Har laget ferdig middagen alt faktisk.. Bortsett fra å steike det jeg skal ha til da.. Nå ble dere sikkert nysgjerrige på hva det var;) hi hi... Bulgursalat, tsatziki og fiskekaker.. Nam nam. Kan anbefales.. Oppskrift på bulgursalaten finner dere her på nett tror jeg. Jeg hadde den i kursboken min.. Et veldig kcalfattig måltid også..

 

Nei nå rabla jeg jammen ifra meg mye på kort tid.. Følte jeg hadde litt å si... Kan ha noe med at jeg er litt selskapssyk og gjerne skulle hatt noen å snakke litt med.. manel på voksenkontakt. Nei da.. Jeg er igrunnen veldig sosial. det er vel det som er problemet, at jeg har et veldig behov for å være det..

 

Nei nå skal jeg avslutte.. Ha en fin dag medslakere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting.. Litt sånn for inspirasjonsskyld.. Hva spiser dere til middag gjennom uken???

Her kan vi jo gi hverandre tips osv.. Føler noen ganger at jeg stivner litt i det samme gamle... Har jeg funnet noe med lite kcal så er det det det går i for å si det sånn;)

 

Her er det vi pleier å ha:

 

- pommesfrites stekt uten fett, kyllingfilet, bernais lett og grønnsaker.

- magre pølser og potetmos

- lapskaus(hverdagslapskaus-greteroede oppskrift)

- salat og pitabrød

- fiskeboller og poteter med gulrøtter.

- fiskegrateng og poteter.

 

Er veldig periodeperson da.. Så alt går i ett i en periode også er det annen mat som gjelder.. Men dette er gjennomgående nå om dagen.. hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså her kommer dagens veierapport fra meg... Skulle skrive her imorges etter at jeg hadde skrevet i tråden min, men tida løp fra meg og jeg måtte komme meg avgårde på trening mens minisats hadde åpent:)

 

Vekt idag var 58,1 kg!! Ned 0,8 sist uke og totalt 12,2 kg:D Veldig fornøyd med det, håper bare vekta viser riktig... Veide meg 6 ganger (!!) og 4 av 6 viste den dette tallet, og en gang litt høyere og en gang litt lavere. Skal få nye batterier altså...

 

Snurpa: Flott med 0,4! Gratulerer, synes du er flink! Og som Glajenta sier 100 g kan være borte allerede imorgen;) Høres lurt ut å ikke trene mer enn 3 dager i uka, om det blir stort mer enn det er det lett og gå lei etter en tid og ikke minst som du er inne på så trenger kroppen og hente seg inn igjen imellom! Skjønner godt at du gruer deg litt for å jobbe igjen, jeg har det sånn jeg og enda jeg mest sannsynlig skal gå hjemme til over sommeren. Storesøster trivdes kjempebra da hun begynte i barnehage så vi har bare positive erfaringer, men allikevel skulle jeg gjerne gått hjemme med vesla lenger... Var jo hjemme med største til hun var 17 mnd, mens vesla må begynne når hun er 14... Jaja, akkurat det er jo et luxus problem, mange som må sende de små i barnehage før de er året...

 

Ragnhild: det hørtes ut som en deilig lunsj, hadde blitt kjempeglad om jeg kom til hjemmelaget suppe og nystekt brød!! Kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting.. Litt sånn for inspirasjonsskyld.. Hva spiser dere til middag gjennom uken???

Her kan vi jo gi hverandre tips osv.. Føler noen ganger at jeg stivner litt i det samme gamle... Har jeg funnet noe med lite kcal så er det det det går i for å si det sånn;)

 

Her er det vi pleier å ha:

 

- pommesfrites stekt uten fett' date=' kyllingfilet, bernais lett og grønnsaker.

- magre pølser og potetmos

- lapskaus(hverdagslapskaus-greteroede oppskrift)

- salat og pitabrød

- fiskeboller og poteter med gulrøtter.

- fiskegrateng og poteter.

 

Er veldig periodeperson da.. Så alt går i ett i en periode også er det annen mat som gjelder.. Men dette er gjennomgående nå om dagen.. hm...[/quote']

 

Det går mye i det samme her og, men dette er vel det vi spiser mest:

 

Kyllingfilet/Laksefilet/Svinekjøtt med poteter, gr.saker og lett bearnaise

Fiskepudding/Fiskeboller med poteter, gr.saker og hvit saus

Kjøttkaker/Kjøttboller/Fiskekaker med potetmos, gr. saker og brun saus

Fullkornspasta med hjemmelaget kjøtt- og gr.saks saus (bruker karb. deig)

Lasagne med salat (kard.deig og fullkornsplater)

Bruker også endel av de ferdige kylling grytene som Bali kyllinggryte, Tikka Masala osv. Har ris og salat ved siden av da...

 

Jeg har jobbet hardt og lenge med å innføre grønnsaker i mannens kosthold så der føler jeg vi kunne spist mye annet spennende, men når han er så "sær" (;)) blir det liksom det samme gamle brokkoli, blomkål, gulrot osv...

 

Noen som har tips til andre grønnsaker som kan falle i smak hos en særing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Middagstips: Kok villris og amrikansk grønsaksblanding(gulrot, erter, mais) og bak eller stek kylling filer kuttet i biter med kylling krydder. Bland sammen og spis, ha på soyasaus eller sweetandsour saus ferdig på flaske. Lettvint raskt og enkelt, ungene elsker det, mannen og. Har ikkje rekna kcal, men det er lettvint å finne ut for dem som vill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

hmm, ja middag er ja.. Her går det mye i:

 

-Suppe, hjemmelaget av hermetiske tomater med brød til (slipper alt saltet)

- Fisk i forskjellige varianter, men hel/halvfabrikata m kokte grønnsaker

- kyllingfilet bakt i ovnen med grønnsker m ris til

- lasagne med karb.deig og fullkornsplater

- wok m svinekjøtt

 

Vi varierer en del, men dette jeg kommer på i farta.

 

Er utrolig imponert over deg altså melis! Flink jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Middag:

 

Vi får bestandig tak i elgkjøtt på høsten, så det går det mye av fortiden. Sundt og godt.

Ellers så spiser vi mye:

ris med kylling eller svinekjøtt, sweet and souer(skrives det slik?) sammen med det)

Kjøttkake,potet og saus, med grønnsaker selvfølgelig

hjemmelaget lasagne

spagetthi og kjøttsaus(med elgkjøtt eller karbonadedeig)

pølsegryte jeg fant inne på grete roede(kjempegod)

Div supper, sundt og godt, synes blomkålsuppe er veldig godt, men det synes ikke magen til vesla

Hjemmelaget pizza, bruker oppskriften på pizzabunnen her inne og varierer litt hva jeg har på toppen

fiskekaker med potet ,gulrot og kesam

fiskepudding med potet,gulrot og hvit saus

Bruker også en del av rettene, men med pommes frietes uten fett, sååå utrolig glad idet.

Div gryteretter, en kyllinggryte inne på gr som er utrolig god

 

Og av og til blir det selvfølgelig grandis:) Tenkte å ha pariserpizza idag. Spiser da en med salat og kesam .

 

Det jeg kom på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glajenta: tusen takk for hjelpen med utregning:-) Skal prøve å holde meg til 2100 kalorier. Merkelig nok er det vanskelig å spise nok.

Spiser mye føler jeg. Håper bare at jeg går ned med all denne spisingen, og samtidig ikke miste melken:-(

 

Melis: gratulerer med en fantastisk uke. utrolig inspirerende å lese.

Snurpa: gratulerer til deg også. jeg er imponert.

 

Ganske mange fristelser om dagen.

Har en mann som elsker alt usunt. Og merkelig nok er han slank og fin. Han vet å kose seg i adventstiden med julebrus og andre godsaker. Men jeg klarer faktisk å holde meg unna. Stolt av meg selv:-)

Skal unne meg litt på lørdag, og det gleder jeg meg til:-)

 

Nå skal jeg kose meg med deilig te og slappe av i sofaen.

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Du kan jo prøve med det å sjå ei stund. Tips om du ikkje kjem opp i kcal, bruk smør på skiva og ikkje bruk lett produkt, eller du kan ta en neve med mandler eller valnøtter. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt jenter:)

 

Snop: så flink du er som holder deg unna selv om mannen din koser seg!;) Da kan du kose deg på lørdag med verdens beste samvittighet!!

 

Leverpostei: elgkjøtt er godt, hadde helt glemt at vi faktisk har noe i fryseren, da blir det elggryte snart;) Lykke til imorgen da!

 

Og du og Ragnhild, lykke til med veiinga!

 

Lillevenn: har dere wok eller bruker du stekepanne? Vi hadde wok for noen år siden, men den måtte vi kaste så det har liksom ikke blitt til at vi lager det, men det er jo kjempe godt...

 

Snurpa: det var en skikkelig god idè med litt middagstips, som du ser har jeg allerede blitt inspirert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Sykt altså! Du er så flink! Skjønner ikke hvordan du klarer det uke etter uke! Jeg er imponert! ;)

 

 

Altså her kommer dagens veierapport fra meg... Skulle skrive her imorges etter at jeg hadde skrevet i tråden min' date=' men tida løp fra meg og jeg måtte komme meg avgårde på trening mens minisats hadde åpent

 

Vekt idag var 58,1 kg!! Ned 0,8 sist uke og totalt 12,2 kg:D Veldig fornøyd med det, håper bare vekta viser riktig... Veide meg 6 ganger (!!) og 4 av 6 viste den dette tallet, og en gang litt høyere og en gang litt lavere. Skal få nye batterier altså...

 

Snurpa: Flott med 0,4! Gratulerer, synes du er flink! Og som Glajenta sier 100 g kan være borte allerede imorgen;) Høres lurt ut å ikke trene mer enn 3 dager i uka, om det blir stort mer enn det er det lett og gå lei etter en tid og ikke minst som du er inne på så trenger kroppen og hente seg inn igjen imellom! Skjønner godt at du gruer deg litt for å jobbe igjen, jeg har det sånn jeg og enda jeg mest sannsynlig skal gå hjemme til over sommeren. Storesøster trivdes kjempebra da hun begynte i barnehage så vi har bare positive erfaringer, men allikevel skulle jeg gjerne gått hjemme med vesla lenger... Var jo hjemme med største til hun var 17 mnd, mens vesla må begynne når hun er 14... Jaja, akkurat det er jo et luxus problem, mange som må sende de små i barnehage før de er året...

 

Ragnhild: det hørtes ut som en deilig lunsj, hadde blitt kjempeglad om jeg kom til hjemmelaget suppe og nystekt brød!! Kos dere[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

72,8

Ned 0,9 og jeg er kjempe fornøyd! Har ikke vært under 73 siden videregående tror jeg! Var såvidt nedom 74 da jeg gifta meg for to år siden, ellers har vekta vært rundt 75 og oppover... Nå ble jeg glad! Og mer skal det bli! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Middager vi har:

 

- God gammeldags torsk, vi bruker gourmet. Stekt i litt melange og sitronsaft, med poteter, gulrøtter og evnt saus til. Kjempe godt!

- Spagetti med kjøttdeig og dolmio saus ekstra krydret og salat til. (Dere kan jo bruke fullkornspasta og karbonadekjøttdeig, vi er bare lite flinke til å bruke det...)

- Svinekjøtt med ris, grønnsaker og kesam med pesto i.

- Meksikansk tomatsuppe med kylling, babymais, salsa, løk (Toro sin. Det står forslag til hva man kan ha i den bakpå posen) Enkelt og godt!

 

Kanskje litt tidlig om morgenen her, jeg kommer iallefall ikke på mer i farten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72' date='8

Ned 0,9 og jeg er kjempe fornøyd! Har ikke vært under 73 siden videregående tror jeg! Var såvidt nedom 74 da jeg gifta meg for to år siden, ellers har vekta vært rundt 75 og oppover... Nå ble jeg glad! Og mer skal det bli! ;)[/quote']

 

Ragnhilld, det er jo kjempebra!!;) Gratulerer:)

 

Og takk for skryt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vekta vise 79,8 kg idag, det glaaade 70tall! Er ikke langt unna 80, men føles alikevel som mye mindre.. Deilig altså ;) 700 g ned er mye til og være meg også. Håper det løsner nå altså, da har jeg faktisk mulighet til å nå målet mitt innen sommeren.

 

Skal ned på step time nå kl 10, håper bare ikke snuppa blir alt for trøtt der nede.

 

Gratulerer med nedgang Ragnhild ;) Og kesam med pesto, det hørtes spennende ut!

 

Sambo er utrolig glad i ting på lefse.. Forsovidt grei mat det, men alt for mye fett for meg, så igår kjøpte jeg laks som jeg kan ha inni i stedet.. Sammen med litt lett creme fraiche og purre.. Tror det blir lunsj en eller annen dag i helgen.

 

Ha en strålende helg damer, jeg får komme meg avgårde her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Gratulerer til lillevenn og Ragnhild, to flotte resultat:D

 

I dag har eg planer om å få skjeinet på loftet til jul, vel opptimistisk men vi skal nå prøve. I går hadde eg en dårlig dag, klarte ikkje å stå imot sjokolade suget som overmannet meg totalt når mannen kom heim med minde risbrød i STOR pose:eek:...æsj har skikkelig dårlig samvittighet og må virkelig ta meg sammen. juleferien er ikkje begynt enda.

Skal skjenne på mannen min og fortelle han om når vi har gotteri her i huset, sier jo til barna at det er lørdag:mad:

Han ete så mykje dritt bokstaveligtalt at eg sjønner ikkje at han kan være så slank, der finst ikkje fett på den kroppen bare bein og muskler:) Akkurat på det området syns eg livet er litt urettferdig altså

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer til deg og, Lillevenn! Husker godt hvor god den følelsen var da jeg så 79 første gang! Det var bare herlig! ;)

Og kesam med pesto er utrolig godt, og en god erstatning til saus! Det passer sikkert med mange ting det!

 

Vekta vise 79' date='8 kg idag, det glaaade 70tall! Er ikke langt unna 80, men føles alikevel som mye mindre.. Deilig altså ;) 700 g ned er mye til og være meg også. Håper det løsner nå altså, da har jeg faktisk mulighet til å nå målet mitt innen sommeren.

 

Skal ned på step time nå kl 10, håper bare ikke snuppa blir alt for trøtt der nede.

 

Gratulerer med nedgang Ragnhild :) Og kesam med pesto, det hørtes spennende ut!

 

Sambo er utrolig glad i ting på lefse.. Forsovidt grei mat det, men alt for mye fett for meg, så igår kjøpte jeg laks som jeg kan ha inni i stedet.. Sammen med litt lett creme fraiche og purre.. Tror det blir lunsj en eller annen dag i helgen.

 

Ha en strålende helg damer, jeg får komme meg avgårde her..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det er så kjipt å gå på de sjokoladesmellene... Det er jeg ekspert i! Men man må jo bare gi seg selv et spark bak og håpe at man en dag lærer...?! ;) Skjønner godt at det må være frustrerende med en mann som kan spise hva han vil. Mannen min sliter også med vekta, men jeg har jo venninner som er sånn. Blir så misunnelig på dem av og til! Jeg trenger nesten ikke gjøre noe annet enn å lukte på usunne ting før vekta fyker opp...iallefall føles det sånn iblant. Godt at vi har hverandre her inne! Jeg er iallefall glad for at det er mange som meg, da føler jeg meg ikke så håpløs og alene... :) Du har vært så flink, så det går bra dette!Du tåler en utskeielse! ;)

 

 

Gratulerer til lillevenn og Ragnhild' date=' to flotte resultat:D

 

I dag har eg planer om å få skjeinet på loftet til jul, vel opptimistisk men vi skal nå prøve. I går hadde eg en dårlig dag, klarte ikkje å stå imot sjokolade suget som overmannet meg totalt når mannen kom heim med minde risbrød i STOR pose...æsj har skikkelig dårlig samvittighet og må virkelig ta meg sammen. juleferien er ikkje begynt enda.

Skal skjenne på mannen min og fortelle han om når vi har gotteri her i huset, sier jo til barna at det er lørdag

Han ete så mykje dritt bokstaveligtalt at eg sjønner ikkje at han kan være så slank, der finst ikkje fett på den kroppen bare bein og musklerAkkurat på det området syns eg livet er litt urettferdig altså

 

Ha en fin dag alle sammen![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang! ;) Imponert over at du lager elgsteik til dåpen, så flink!

 

Lykke til med helga! ;)

 

78' date='4kg, ned 0,4 kg. Endelig på rett vei:)

 

Skriver mere senere, men nå skal jeg lage elgsteik til dåpen.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgang til Lillevenn og Leverpostei!;)

 

Glajenta: du har vært kjempeflink lenge og jeg er helt enig med Ragnhild, en liten utskeielse tåler du:) Loftsrydding tar nok knekken på en del kcal så jeg håper du føler deg bedre nå!!

 

Idag har vi vært i byen og handlet julegaver... Trenger jeg si mer... Hehe, neida, det var ikke så ille, men det ble ganske tett med folk utpå ettermiddagen og med barnevogn blir det bare slitsomt...

Spiste baguette i byen, og pølser til middag, så ikke verdens sunneste dag idag. MEN jeg hadde grov baguette og spiste såvidt litt over halve og ga resten til min levende søppelkasse, (haha les: mannen min;)) Og til middag spiste jeg to (magre) pølser og tok meg en gulrot istedetfor å ta en pølse til... Så alt i alt føler jeg at jeg ihvertfall har tatt noen litt smartere valg.... (Inspirert av deg Ragnhild, som droppa rømme her om dagen vet du;))

 

Nå er det forresten nye batterier i badevekta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...