Gå til innhold

uke 33 motivasjonsrapportigsene:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Glajenta:

Gratulerer med nedgang! Så flink du er!

Snop:

Velkommen! Jeg er 28 år og har en datter på 9 mnd.

 

Melis:

Jeg var ikke så veldig flink. Tok en liten nachos tallerken... ;) Men spiste ikke rømmen, og tok bort noe ost. Så tror ikke det ble helt ille. Jeg var ute fra kl 10.30 til 18.00,så det ble dagens middag. Så egentlig føler jeg vel at jeg har vært flink idag... Og det ble mye gåing, så jeg er faktisk orntlig sliten i beina...

(Puh....fikk skikkelig følelsen av å måtte forsvare meg, Melis.... Hehe... Men takk som spør! Det kommer nok til å lure i bakhodet neste gang jeg har en sånn dag ute. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Snop: Velkommen til deg' date=' så fint at du vil gjere noke for deg sjølv, alt blir så mykje lettare når ein er fornøgd med seg sjølv og det tjener både du og familien din på den dagen målet er nådd.

 

Snurpa: Du er så flink å holde orden på oss, med våre kilo og vekttap, men det skal godt gjærast å få med seg alt så eg tenkte eg kunne hjelpe deg:) Total nedgang på meg skal være 8,1 denne veka.

 

No er det lenge sida eg har fått skreve her inne, og den motivasjons oppmuntringen var en god ide, eg tenkte eg skulle skrive litt om det og.

 

Nå er gutten min 7,5 mnd, tida fyker og eg er komt langt på min vei mot målet. I dag viste vekta at det står igjen 2,9 kilo til målet og eg ser speilbildet mitt er endra mykje sida mai,då vekta viste 73,9. Eg bestemte meg for å melde meg på kurs over sommaren...og eg angra ikkje et sekund. Eg har lært masse og eg har fått det til. Det gir en god følelse og det er morsomt med alle buksene som er blitt for store. Beltet er på innerste hakket, og snart må eg ut og unne meg noke nytt til garderoben. Det var vanskelig i starten, men no syns eg det går over all forventning. Og eg har forstått at det ikkje er vanskelig å gå ned i vekt, utfordringa ligg i å være bestemt og målretta og ikkje gje seg over når viljestyrken er svak, for det har den vært inn i mellom, eg har klart å holde igjen litt og ikkje kasta meg over det som frister, det er forskjell på å smake og ete, og det er lov å smake. Men som alltid er samvittigheten dårlig dei dagane en ikkje har holdt seg til planen og kanskje trimmen vart utsatt, men då er det viktig å legge det bak seg og starte en ny dag med nytt pågangsmot. Dere jentene her inne har vore min store inspirasjon og motivasjon. Min kursleder anbefalte alle å ta kurs til de var i mål, men eg mente eg kunne klare det sjølv og med dere på laget så er eg på go vei og i mål skal eg. Takk for at dere finst der ute og at vi er samlet her.

 

Ha ei fin veke alle sammen og stå på;).[/quote']

 

Jepp jeg vet at det ikke er riktig med sammenlagt vekttap.. Jeg bare fortet meg å legge inn denne ukes resultat i går. Skulle egentlig inn for å rette opp det andre også-- men da var kvelden over gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da skal alt være rettet opp...

 

Nå har vi faktisk slanket bort meg:) Det er mange kilo altså.. over 80 kilo. Superbra.;)

 

I dag har jeg stått opp tidlig. Sitter og koser meg helt alene nede mens gull sover enda.. Hun har plutselig fått det for seg at hun skal sove til ni hver dag hun nå. men det syntes jeg er veldig deilig for å si det sånn.. Skal ikke klage på det.. Sover over 13 timer sammenhengende. Helt utrolig.

 

Ellers går det veldig bra med meg om dagen.. jeg er skikkelig på opptur og det føles så bra.. Jeg snikveide meg i dag da.. Måtte bare. så helt greit ut det.. MEn vet ikke helt om jeg klarer å tippe under 80.. VI får se i morgen..

 

Virker som om mange har en god opptur her nå om dagen... det er bra.. Og til dere som ikke har det, så gir jeg gjerne litt av min:)

 

Hanne, Mamsemomsen, lenemora og mammantilvesla- HVOR ER DERE???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg i godt humør, vi har begynt å pynte til jul og med masse snø ute så får jeg skikkelig julestemning:)

 

Idag skulle jeg egentlig vært på venninnelunsj, men det ble avlyst og selv om det er litt kjedelig så ser jeg det positive i det, da slipper jeg velduftende fristelser på cafe...

 

Så da er jeg plutselig uten planer, blir kanskje bare inne idag og har en kose dag. Har nok planer resten av uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis:

Jeg var ikke så veldig flink. Tok en liten nachos tallerken... ;) Men spiste ikke rømmen' date=' og tok bort noe ost. Så tror ikke det ble helt ille. Jeg var ute fra kl 10.30 til 18.00,så det ble dagens middag. Så egentlig føler jeg vel at jeg har vært flink idag... Og det ble mye gåing, så jeg er faktisk orntlig sliten i beina...

(Puh....fikk skikkelig følelsen av å måtte forsvare meg, Melis.... Hehe... Men takk som spør! Det kommer nok til å lure i bakhodet neste gang jeg har en sånn dag ute. ;) )[/quote']

 

Jeg synes det hørtes ganske bra ut jeg Ragnhild. He he, jeg synes du var flink for jeg hadde nok spist både rømme og all osten;) Høres ut som du fikk deg endel trim og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Snurpa:

Er så glad for at du er motivert altså! Det har jo svingt litt med oss begge, men jeg er jammen glad for at vi holder ut! ;) Høres jo fantastisk ut at jenta di sover til 9!! Jeg kan jo ikke klage jeg heller, men jeg må som regel opp i 6 tiden. Og de timene mellom 6 og 8 skulle jeg gjerne hatt på puta. Hun sovner jo igjen etter pupp, men det gjør ikke jeg... Jaja, som sagt, jeg klager ikke... hehe ;)

 

Melis:

Ja, jeg syntes egentlig jeg var litt flink jeg og, selv om jeg ikke hadde planlagt å spise noe sånt ute... :) Høres supert ut med en kosedag inne! Jeg har planer hver dag denne uka, så jeg misunner deg litt! Kos deg!

 

Lykke til med veiing i morgen, begge to!

 

Skal på babysvømming snart. Og etterpå skal jeg og jenta mi en tur på et senter i nærheten å handle litt julegaver. Greit å dra det litt utover så jeg slipper alt siste uka... (Det er nemlig det jeg pleier hvert år!) Så trenger jeg en pentopp til julaften. Jeg hater egentlig å pynte meg, så sånne klær har jeg lite av. Og nå er faktisk noe av det for stort. :) Er ikke så ille å prøve klær lenger heller, så hvis hun lille er litt tålmodig så skal jeg prøve å få litt tid til det og.

 

Ellers, ikke særlig redd for utfordringer i dag. Det frister som regel ikke å kjøpe mat ute når jeg er alene, så det skal gå bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Blir ikke mye tid for meg å skrive her om dagen, det er jo litt hektisk. Alle sykdommer, juleoppkjøring og ikke minst oppussing hjemme.

Men det går jo greit, sånn i snitt. Det har blitt en livsstilsendring nå, mer enn slankekur. Så da nøyer jeg meg med at det går sakte..

 

Leverpostei: Det ble bare 6,6 tp på meg denne uken, jeg har vært litt syk. Men jeg satser friskt på neste uke ;)

 

 

Vekt:

78,8 - 0,5 ned fra forrige uke. Greit nok

midjen er gått inn 15 cm nå tilsammen siden jeg startet. Men er mange flere å ta av! :)

Nå skal jeg suse til byen, skal på kafe med mora til stesønnen min! Det blir nok sikkert koselig :)

 

 

Håper dere alle har det bra?! Ikke stress for mye med julestress da, vi bare koser oss vi, sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

glajenta: skjønte ikke helt den formelen jeg, har brukt den før, men nå fikk jeg det ikke til å stemme. Kan noen hjelpe? 80 kg 163 cm. Ca 7 trimpoeng i uka (tar ikke med alle jeg, da blir det gjennomsnittlig ihvertfall) Og ingenting er som når klær blir for store glajenta!

 

Flink du var på lunsj Ragnhild ;)

 

Velkommen til deg snop!

 

Ellers er alle flinke syntes jeg. Er gull verdt for meg at jeg har funnet ut at det er ok å trene på dagtid, det bidrar ikke bare til at jeg får mer ut av dagen men da blir det heller ikke til at jeg går på senteret. Lommeboka mi er veldig glad for det ihvertfall! Når jeg blir gående der halve dagen blir det også veldig lenge mellom måltidene..

 

Idag skal jeg på barseltreff, pleier og være lunsj og litt kos, men får bare begrense meg. Syntes det er kjempekoselig med snø nå faktisk, har ikke helt julestemning men den kommer sikkert.

 

Skal besøke jobben imorg, jobber på skole så da kommer sikkert julestemningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: Grattiss med nedgang. Jeg skal og til Gran Canaria senere i vinter!

Glad jenta: Ned 0,8 er jo kjempe bra! Du er i skikkelig god driv! Stå på!

Lillevenn: Bra med trening på dagtid. Jeg gjør og det, og det er deilig å benytte seg av barnepass på sats også, så blir det liksom litt luksus i tillegg!

Scorpiogio: Ned 0,5 er supert!

Melis: tvi tvi med veing i morra. Jeg er og i godt humør og i julestemning!

Snurpa: lykke til med veing på deg i morra og. Flott å høre at du er topp motivert.

Snop: velkommen! Jeg har en baby på 3 mnd og en datter på 3,5.

 

Godt humør i dag ja. . . . Nemlig ned en hel kilo!! Vekta viste 60,6 i dag. Men da har jeg også hatt et par uker med ned 300 gram. Jeg skrev jo at jeg har hatt litt førjulsskjerpng her, og det har nok virket. Ligget på ca 1700 de siste fire dagene, uten sjokolade på kvelden som jeg pleier å unne meg. Da skal jeg nok ikke forvente så mye neste uke. Når vekta gjør så kraftig hopp, går det sikkert litt saktere neste. Men det er jo bra da. 1 kilo i uka er jo egentlig litt mye når man ammer. . Skal ikke spise mindre ialefall! Skal unne meg deilig lunsj på cafè senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

1 kilo er fantastisk og sida du har gått ned lite førut kan det være tegn på en vektterskel, eg har og gåttned lite nokre veker og no 0,8 har tenkt tanken at det kanskje tyder på en vektterskel har jo ikkje hatt det tidligere.

 

Anyway..good work girl;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: 0,5 kg er supert, grattis!;) Betyr det at magen fungerer bedre om dagen?

 

Truten: 1 kg er jo kjempedeilig, spesielt når du føler det har gått litt sakte! Gratulerer!;)

Takk for lykkeønskning imorgen, håper å se en liten endring fra sist;)

 

Skulle jo ha kosedag vi, og vi gjør det altså, koser oss, men kommer jo hele tiden på ting jeg må ordne.. Legge opp buksa mi, vaske og stryke gardiner, brette klær, he he, har ikke sittet mye stille... Men man forbrenner vel litt når man pusler sånn fram og tilbake håper jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer så mye med nedgang alle sammen! Kjempe bra! ;)

 

Har gått bra med meg i dag! Ikke spist noe jeg ikke skulle! Var litt sliten etter shopping, så jeg hadde tenkt å droppe trening. Men mannen fikk meg avgårde, så sitter her med en god følelse nå! ;) 4 trimpoeng fikk jeg hanka inn! Nå skal jeg nyte sofaen resten av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Idag har det faktisk gått greit:) Spiste noen kokosmakroner, men de var det ikke mange kcal i. Blir vel slike jeg koser meg med i julen. Godt med en dag der jeg har klart å holde meg i skinnet..he,he.

 

Lite med trening enda. Skal ha dåp til helga, så det er mer enn nok å gjøre. Satser på mere neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en utrolig hektisk dag.

Det er jammen mye som skal handles før jul.

Jeg og pinsen har vært på shopping i hele dag. Gikk ut dørene halv ti, og var hjemme fire. Helt utslitt begge to:-)

Nå er jeg neste ferdig med alle julegavene. Ikke bare mine, men mamma sine, farmor sine og mormor sine. Rart jeg aldri blir ferdig?

Hadde jeg hatt skrittteller på, hadde den sikkert glødet. Løp rundt med vogn og poser, sikkert et komisk skue:-)

Det er jo kos også:-)

 

Glajenta79. Tusen takk for hjelpen. Må vel innrømme at jeg ikke ble så klok av det. Kanskje du kan hjelpe meg å regne ut. Er 30 år, 172 cm, 77 kg. Jogger 2 ganger i uken på 30-40 min.

Går endel turer med vogn. ca 2 turer i uken.

Er ikke sikker på hvor mange trim poeng dette blir.

oså fullammer jeg prinsen.

 

Til dere andre.

Utrolig motiverende å lese om hvor flinke dere er.

Gleder meg faktisk til veiedag, som er på tirsdag.

Håper jeg er like flink som dere.

 

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Rekna ut at daglig energi behov blir 2948 når du fullammar, har 7 trim poeng i veka og 1,4 i aktivitetsnivå. Du bør ligge på 2100, tok vekk 848 kcal.

Du kan føre opp aktivitetane dine på mat og trim registreringen så ser du kva det utgjer i poeng. Velg den aktiviteten som stemmer best og tid du bruker så ordner dataen resten. (Eks jogge 30 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Arrester meg om det ser feil ut dere, er jo ikkje ekspert. Når en ammer mindre bør en senke kcal inntak også. Trener dere mye mer må det justerest opp.

 

Har ikkje skreve inn den formelen, men kopierte den på ny i vektklubben, skal se om eg kan forklare den beire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

OK då har eg redigert den formelen litt, håper det er meir forstålig no. Dere kan jo prøve sjølv å sjå om dere får til å regne no:) Har og hørt at en skal gå opp en meny fra der en egentlig ligger i dagsbehov uten å ta med ammingen og da blir det ofte 1900 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...