Gå til innhold

uke2Nyttårsmotivasjonsmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.2 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:74,2 denne uke:-11,8 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:80,3 denne uke:78,7-8,2kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 56,1 denne uke:55,3 -15 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:74,9 denne uke: -8,5kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:77,7 denne uke:78,2 -6,8kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke:77,2 denne uke: -8,9kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke:62,5 denne uke: -7,5kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 60,4 denne uke:59,3 -5,5kilo

Lillevenn: Start 82 ned ca ca 10-15kilo.163. forrige uke:81 denne uke:80,3- 1,7kilo

Jaka: Start 75,2 ned ca 13 kilo 167 forrige uke:69,3 denne uke: - 5,9 kilo

Snop: start 77. ned ca 7 kilo. 172. forrige uke:76 denne uke:75,2 -1,8kilo

Bumblebie: start 68,9 ned ca 8-9 kilo. forrige uke: 68,9 denne uke: -0kilo.

Lineamor: start80,6 ned 8-10 kilo.1.75 forrige uke:80,6 denne uke: -0kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 82,3kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Sånn.. Nå er virkelig jula over altså..

Så nå har vi ingen unnskyldning mer altså. Det gjelder mest meg selv dette her altså..

 

Nå håper jeg at alle som var her før jul kommer tilbake også:)

 

Jeg har motivasjon på topp og det er ganske deilig kjenner jeg:) Nå kan kiloene bare renne av. Jippi.. Det gleder jeg meg til..

 

I dag skal jeg ta en halvtime hjemme her med trening. 15 min step og 15 min styrke.. er litt støl fra igår, så da tror jeg nok det holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg den steppen din Snurpa. Hadde en jeg og, men den var ikke spesielt bra (ikke så dyr heller da...) Så den har jeg ikke lenger, men savner noe som kan gi litt enkel kondisjonstrening hjemme (utenom rockeringen da såklart;))

 

Idag skal lillesnupp og jeg en tur til byen, litt spent på hvordan det skal gå for hun er ikke kjempeglad for å ligge i vogna om dagen så det er ikke sikkert vi blir så lenge... Håper jeg rekker å se det jeg vil da, men det har jo en tendens til å bli mange ting når vi først er rundt og titter, he he...:)

 

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er jeg så fornøyd med.. Tror den kostet 700kr eller noe på det lokale treningsstudioet.. Sånn Rebook step.. Den er skikkelig stor og stødig.. Så du får kjøpe deg en ny.. For gud så bra trening.. Har gått på step fast lenge jeg.. Men greit å kunne gjøre litt hjemme også..

 

Kose deg i byen da Melis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

snurpa; ja step hørtes lurt ut, men foreløpig holder det med step på treningsenteret for min del..

 

Den uken har jeg store ambisjoner om å få trent mye. Men med overtakelse av hus på torsdag og pakking og div tørr jeg ikke sette for høye mål. Idag skal jeg på step/styrke time, en bra og hard time så nå skal jeg få kroppen igang igjen. Kjenner faktisk at jeg gleder meg! Fisk til middag idag også..

 

Nei, får vel pakke litt vel.. Skal ikke flytte før nærmere 1 feb (skal pusse opp litt først), men jeg orker ikke stresse med pakkinga.. Alt tar sin tid når man har en baby i tillegg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk og lov for mandager og hverdager, helger og høgtider er kjempekos, men no e eg fint ferdig med utskeielser i den samenheng. Heiv ut jula i går og tømte skuffer og skap for fristelser, utrolig lettelse å få det bort:rolleyes:

 

Så no e det alvor, hadde et håp om å klare meg beire i helga menmen spist er spist. Så den gjeld meg og snurpa;)

 

No skal eg finne fram rockeringen og drikke bøttevis med vatn:p

 

Ha ei fin veke jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Slenger meg gjerne med her!! Er en jente på 27 som fikk jente nummer to for to måneder siden. Er lei av alle kiloene etter graviditeten! Skal ned 8-10 kilo. Skal få kjøpt en vekt og få veid meg i morra!

Gleder meg til å komme igang og se resultater, ikke minst å komme seg i form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen lineamor. Ja det er herlig tanke å komme i form igjen. Gleder meg jeg også.

 

fikk trent litt på sykkelen i går, ca 4o min, og litt styrke etterpå.

Jeg er også som deg glajenta, som nyter ferie og kos, men er samtidig veldig glad i hverdagen.

Hadde store planer for denne uken når det gjelder trening og kosthold.

Men med en liten gutt med vannkopper blir det desverre mye innesitting.

Så når vi sitter her inne med fyr på peisen er det alltid kos med noe godt å spise.

Ikke bra, men huset er fullt av fristelser etter jul. ARRRRG!!!!!

Ja, ja.

Får ta meg en time på sykkelen når far kommer hjem.

hadde også håpt at jeg skulle begynne å skrive hva jeg spiser.

 

Nei nå må jeg fiske..... Noen utålmodie gutter her.

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nå sitter jeg i sofaen nydusjet og nytrent! Utrolig deeeilig! Var superhard den timen idag, helt skjelven enda.. Men det kommer godt med.

 

Er så kaldt ute nå at vi fyrer for harde livet.. Skal ut en tur på salgshopping imorg, så da er jeg nødt til å kle vesla godt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Deilig å være igang ja! Samboeren min kjøpte spinning sykkel her om dagen, så nå står den midt i stua. Håper bare den ikke blir brukt som kleshenger:) Fikk meg en god økt idag, men begynner litt forsiktig. Typisk meg å bli overivrig så alt går i dass. Satser på at jeg klarer å gjøre det til en vane å sykle hvertfall en halvtime hver dag, det er jo ikke uoverkommelig. Har sittet for lenge i sofaen nå!God følelse å ikke ha stappet i seg småkaker og julegodter idag,mye bedre å sove med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: så flink med trening!:P

 

Snop: Så flink du er med sykkelen!! kan du ikke følge Glajenta sitt eksempel og kaste ut fristelsene etter jul nå da? Sikkert lettere uten å ha det liggende... :)

 

Var i byen idag og det gikk fint med lillemor, men måtte bytte på å ha henne i vogna, på armen og i bæreselen. Men jeg fikk shoppa nok:D MEN jeg glemte å spise!!! Så ikveld har jeg vært så sulten til tross for middag og kveldsmat... Men tror det skal gå greit altså... Har plass til smoothie også:P Men skal være litt smartere neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Lineamor:) Kjempefint å få flere på laget.. 30 min sykkel om dagen er overkommelig.. tenk så mye man bruker dagen på ellers som man egentlig ikke trenger.. 30 min mindre tv foreksempel.. Eller fordelen med en sykkel i stua er jo at man kan kombinere det.. Så det er jo supert.. Se hotell cesar og sykle:)

 

Lillevenn: Bra å høre at du er klar for å gjøre en fight,, Vi gir oss ikke;) Og så deilig å være nydusjet og nytrent.. Ingen følelse er bedre enn den.

 

Snop: Flink som sykler.. det er supertrening..

 

Melis: Håper du fant deg noe fint på shoppingen.. Ikke bra å glemme å spise.. Må golde koken.. Men da kan du iallefall unne deg noe i kveld ja. Jeg er ikke laget sånn jeg.. Glemmer aldri å spise.. alltid sulten. hi hi..

 

å har jeg trent i 40 minutter.. 20 min på stepen og 20 min styrke.. Litt forskjellig på armer, bryst, rompe,side og mage.. Deilig. også var det veldig greit.. mannen min og lille gull gikk rundt meg og dreiv med kveldsstell.. Litt annet enn å være på studio. Men deilig å ikke behøve ut hver dag..

Dette blir jo spesielt viktig da jeg skal begynne å jobbe igjen. Vil prioritere å være hjemme mest mulig med gull..

 

Ja ja. nå skal jeg spise kvelds og ta meg en kopp slankekakao..

 

Det gikk så bra i går og i dag.. Iallefall foreløpig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier bør man ligge på når man ammer? Har spist 1300 idag' date=' er ikke det for lite?[/quote']

 

Ja, 1300 er nok alt for lite. De fleste av oss som ammer spiser mellom 1600 og 1900 et sted. Kommer ann på hvor mye du veier, hvor høy du er, hva slags hverdagsaktivitet du er i og hvor mange trimpoeng du har hver uke. Skal lete fram den formelen... glajenta skrev den inn her for ikke så lenge siden... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * (ganges med) 6,25 (disse to svarene legges sammen)

Alder : år *ganges med 5 ( sum trekkes fra på forrige svar)

Kjønn : kvinne = - 161, mann = + 5( trekkes fra på forrige svar)

 

Du ha no Hvilestoffskifet.

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

gang det tallet som passer med hvilestoffskifet= ENERGIFORBRUK FØR TRIM

 

 

Trimpoeng pr uke; Velg antall poeng og gang med 28,58 = kcal forbruk

Legg summen til ENERGIFOBRUK summen og du får DAGLIGE ENERGI FORBRUK

 

Den som ammer legger til 600 kcal til på DAGLIG ENERGI FORBRUK.

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk.

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

Håper dette var forståelig og til hjelp!

ps; du får 50 kcal til kosemerker hver dag, dvs 2 kosemerker daglig. Spiser du ikke dem hverdag men sparer opp, skal du ligge 50 kcal under det menyen din tilsier.."

 

Si fra om du trenger hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Som det heter i en eller annen sang jeg tenkte på...

Da er jeg i gang med hverdagen.. Har byttet veiedag til torsdag. Så langt unna helgen som mulig :(

Jeg har veid meg, ja, men det var uoffisielt. Tror jeg lar det gå noen dager, så får jeg heller skrive det inn på torsdag. Altså - hvor stor skaden er... :)

Men tenk, jeg var under 77 på julaften! Litt kjipt at jula kom akkurat da. Men i dag skal jeg på spinning! For første gang på en god stund! :)

 

Forresten: Velkommen fra meg og til Lineamor og Bumblebie :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!:)

 

Snurpa: ja, jeg fant mye fint igår. Har nå unnet meg nytt treningstøy og sko + litt annet. Skal bli deilig å trene i en bukse som ikke detter av, haha! Ja, tenk at man kan glemme å spise, viktig å huske på vedovn bildet til Hannemor, litt påfyll må inn hver 3. time. Skal prøve å ha litt fokus på det framover jeg;)

 

Hvor er Hannemor forresten?? Om du er innom og leser så legg igjen en hilsen til oss da!!

 

Og Snurpa, så flink du var med hjemmetrening igår. Skikkelig lurt å få inn litt rutiner på det sånn at du kan være mest mulig hjemme med jenta di! Da jeg begynte å jobbe igjen sist orket jeg ikke komme meg på sats etter at snuppa var lagt, og da er det jo genialt å ha sånne løsninger som du lager deg nå:(

 

Scorpiogi: høres ut som du er ved godt mot. Det er bra!!:)

 

Skal avgårde og trene på sats nå! Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Innom en snartur, har vært litt i koma på sofaen her, men no skal eg forbrenne litt kalorier på husarbeid.

 

Litt uvant å ikkje rapportere inn i dag, men eg måtte jo snikveie, og det ser lovende ut for torsdagen, så det ser ut til at ribbefettet ikkje har størkna heilt..hehe.

 

Melis: Så kjekt med nye klær, det gjør nok susen for treningen å få på ei bukse som ikkje detter ned ja:D

 

Eg må og skjerpe meg med regelmessig måltid ser eg, på tide å ete igjen.

 

Skrives igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! Snikveide meg også i dag. Eller for å være ærlig har jeg vært på vekta hver dag siden rapport fredag. hrmff. ;

Men siden jeg hadde gått opp så mye i jula, ville jeg følge med om det ble noe rask forbedring. Og det gjør det faktisk! sier som deg gladjenta, ser ikke ut til at ribbefettet størkna på en drøy uke. . nesten litt overraska over det, for jeg har ikke greid og holde meg på1900. i overkant av 2000 hver dag, Men det er jo noe annet en i juledagene, , Hadde vært interessant å vite hvor mye kal jeg egentlig spiste hver dag, sikkert 3500 eller noe!!

Går over til å rapportere onsdag som jeg pleide, og kommer med de offesielle tall i morra!

Har og vært på salg! nam nam. bedre enn å spise. .

Har fått dilla på dadler. . Aldri likt det før, men smakte en stor fersk en i jula, som var såååå god! typisk. Nå tenker jeg på dadler hele tia. Og kjøpte meg noen i sta. Var ikke så ille kaloorimessig da.

so long

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nye treningsklær er flott motivasjon, klær generelt egentlig! :(

 

Hadde veldig lyst til å reise på trening ikveld, men sambo skulle ut så da gikk det ikke.. Tror det blir trening torsdag og fredag, muligens også imorg.. Får se hva jeg får til. Deilig at treningslysten er på topp ihvertfall!

 

Halv pris på aerobicsko på g sport nå, har veldig lyst på nye! De jeg har nå har jeg hatt i 5 år tror jeg, har gjort jobben sin for å si det sånn.. Ikke det at de er sånn superslitte, men demping osv er sikkert ikke optimalt lenger. Viser ihvertfall at det lønner seg å kjøpe kvalitet når det kommer til sånne ting. De er reebok og kostet 1400 kr mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen..

 

Så deilig at det ikke har gått så galent for oss allikevel da.. :)

Jeg veide meg i dag jeg også.. Veldig positiv overraskelse.. Nå veide jeg mindre enn jeg har gjort hittil. Veldig glad for det. Håpe det er sånn i morgen også da.. Kommer an på om jeg får vært på do osv..

 

I morgen skal jeg begynne med litt jobb. Bare 1-1,5 time på kvelden, så er ikke det helt store foreløpig.. Men i februar begynner jeg forfullt igjen og da kan det hende at det kan være litt stille fra meg i perioder.. Men det går vel greit.. Og skulle jeg ikke rekke å legge inn nytt innlegg for uken så er det fritt for andre å gjøre det altså:(

Det er bare å merke det med blått og kopiere over i en ny tråd og deretter redigere litt. he he..

Men regner med at jeg tar meg en tur innom da.. Skal prøve så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, det ser ut som det er fler enn meg som snikveier...:( Var en tur på idag jeg og, det ser bra ut...

 

Snurpa: det kommer til å bli rart hvis du ikke skal være her!! Men du får jo bare kome innom når du har tid så skal nok vi andre klare å holde liv i inneleggene;)

 

Idag skal vi ha en inne dag, litt deilig og ta det med ro innimellom. Spesielt når vi aldri blir friske av denne hals forkjølelsen... Har et par ting jeg må gjøre så det er godt å ha hele dagen på seg:)

 

Ha en fin dag jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 59,3 i dag! Ned over en kilo på fem dager altså( siden jeg veide meg fredag forrige uke) Men jeg må jo ha hatt litt vann eller kanskje andre avfallstoffer(. . . !) i kroppen da. Men uansett, jeg er på vei tilbake der jeg var før jul iallefall! Men jeg spiser fortstatt litt i overkant av 2000 kcal hver dag altså. . .

Hvordan er det med dere som har gått ned mye; begynner folk å kommentere at dere har gått ned? for min del er jo ikke forskjellen så stor, siden jeg er såpass lita, og har jo ikke gått ned mer en fire fem kilo. Men mannen min merker det ikke i det hele tatt. . han er jo ikke så opptatt av det heller altså, så jeg skal vel egentlig ikke klage! Og det er jo virkelig kun for min egen del jeg holder på med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: jeg får ikke så mange kommentarer fra de som har kjent meg lenge/hele livet for jeg tror de er så vant til at jeg var tynn fra før jeg fikk barn. Har alltid veid mellom 50-55 fram til det året jeg ble gravid... Men de jeg har blitt kjent med underveis kommenterer det mye... De har jo alltid kjent meg som litt større... Men den som legger minst merke til det er faktisk mannen min, men som med din er han ikke så opptatt av det heller... Hehe, rart de er så uoppmerksomme de vi lever sammen med... :(

Deilig at jula ikke har hatt mer å si enn at det forsvinner igjen ganske fort! Neste uke er du ihvertfall der du var om ikke enda lenger ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...