Gå til innhold

uke2Nyttårsmotivasjonsmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Fint å se" deg Ragnhild! Og jeg kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse av jula. . Hadde en lignend jul selv; først mange dager hos mine, så mange dager hos svigers. Veldig koslig, barnevakthjelp, mye god mat osv. men utrolig godt å komme hjem til seg selv!! Og sine egne vaner! Og fortvil ikke, kiloene går av når du spiser det du selv har handlet inn. . Det blir helt unntakstilstand å bo hos andre å spise høytidsmat, morgen , middag, kveld + alkohol og kaker. . Jeg gikk opp 1,6 kilo, Men 1,3 gikk bort på fem dager! Bare ved å komme hjem til egne matvaner altså. Og jeg har tilogmed ligget på i snitt 2100 og likevel gått ned. Men det er jo sikkert nesten halvparten av hva jeg jeg fikk i meg i jula da. . . Så altså; kom deg hjem til ditt eget kjøleskap, så skal du se at du snart er tilbake der du var!!

 

Bra nedgang Snop og Lillevenn!

Jeg spiser fortsatt litt mer enn jeg gjorde rett før jul kalorimessig, men har trent på sats to ganger denne uka + at jeg går masse hver dag. Registrerer ikke all trilling jeg. Litt vanskelig, for går først litt til barnehagen, så litt hit og dit, så en lang runde osv. Så vanskelig å finne ut med tiden. Også vet ikke hva jeg skal registrere det som. SEr noen tar klippe plen?

ok, god natt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma
Så bra innstilling Ragnhilde' date='vi heier hverandre frem!

 

jeg har så dårlig samvittighet ovenfor meg selv når det gjelder treninga.. Vil så gjerne komme meg på treningssenteret men flytting tar all tid. Eller jeg gjør ikke så mye i det nye huset, men står for det meste av pakkingen her i tillegg til å holde hus og alt annet i orden. Håper jeg får til en økt mandag ettermiddag, er liksom den faste timen min.

 

Har laget hjemmelaget pizza idag, holdt meg til fire små biter. Sambo har fremdeles ikke kommet hjem enda.

 

Fortsatt god fredag![/quote']

 

Flytting tar jo mye tid, så jeg synes ikke du skal være altfor streng med deg selv! Høres ut som du har travle dager iallefall! Når flytter dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det første jeg gjorde i dag var å gå på vekta, og den stoppa på 77,0. Jeg er så flau!! Følte nesten for å lyve av meg et kg... Men men, det er jo bare å lure meg selv! Nå starter jeg meg blanke ark og nå skal jeg være flink! Har ikke noen store utfordringer i tiden fremover, av bursdager og slikt, så nå er det ingen undskyldninger! Jeg har booka meg på spinning i dag klokka fem. Gleder meg til å komme i gang! Regner med de første dagene nå kan bli litt vanskelige, for nå må jeg jo på sukkeravvenning!! Jeg får bite tennene sammen, for jeg vet jo at det går over! Deilig å kjenne at motivasjonen er stigende! :)

 

Truten:

Jeg har heller ikke ført inn all trilling. Synes det er vanskelig de dagene det blir turer hit og dit. Men det viktigste er vel å føre inn sånn ca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ragnhild: vi må flytte innen 1 feb, så det er heldigvis ikke en sånn alt for lang periode det er snakk om. Sambo skal mest sansynlig ha snuppa i mens jeg er på trening imorg ettermiddag. Kommer litt ann på hva slags oppussing han driver med akkurat da..

 

Er ganske asjur med pakkinga hjemme her.. Igår tok jeg for meg klesskapet mitt. Totalt er det to søppelsekker med klær som skal gis til fretex.. Har flyttet tre ganger de siste 5 årene og syntes det blir like mye klær hver gang.

 

Maten i helgen har gått greit. Taco igår, det utgjorde ikke mye. Jeg lager alltid en stor tallerken med salat også tar jeg en lompe ved siden av. Unna meg to glass rødvin igår også.

 

Idag skal vi til min mor og spise god gammeldags grønnskasksuppe! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:) ...eller god formiddag kanskje... hehe...

 

Truten: jeg legger inn trilling som gange jeg, middels eller rask alt ettersom. Prøver å kikke litt på klokka inninellom, men ikke alltid det blir helt nøyaktig...

 

Ragnhild: flott at du skal på spinning! Det tar nok ikke så lang tid å komme i rutiner igjen. Frukt og yoghurt er godt å ha når du har sukker avvenning. Hadde noen dager med det etter jul jeg og. Ikke gøy, men fantastisk deilig når suget slipper taket. Og du, den vekta kunne vært verre. Om noen dager skal du se det er bedre allerede;)

 

Lillevenn: du må ikke ha dårlig samvittighet for treninga, det er jo ikke noe poeng når du ikke kan gjøre noe med det. I denne perioden hvor det er litt vanskelig, lag deg heller en plan du vet er gjennomførbar og hold deg til den. En "trimøkt" trenger jo ikke være mer enn en rask tur 15-20 min så er mye gjort, både for kropp og sjel!:)

 

Igår hadde vi en usunn dag... Ferdigpizza til middag og en haug med sjokolade til kvelds. Tror jeg rundet 2600 kcal. Skrekk og gru... Men hadde 4,1 tp med trening og rockering så det er en trøst. Har ikke tenkt å gjøre dette til en vane! Idag veit jeg ikke helt om det blir noe trim, men det gjør ikke så mye. Har over 15 tp denne uka og neste uke er pakka med planer, så litt deilig å slappe av en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke s altforstolt med gårsdagens innsats.. Ikke kvelden før der helle for å si det sånn..

Masse masse pizza og rømmedressing.

Og i gr ble det masse sjokolade og potetgull- jeg skammer meg altså:)

 

Men men. Dagen i dag har gått veldig fint og da er det vel det viktigste å fokusere p det. Jeg har klart å ta meg inn igjen i tide.. Får jeg håpe;)

Har trent 20min step og 15 min styrke hjemme i dag.. er så deilig å ha den her hjemme.. Da er det bare å ta litt i stua.. HAr egentlig lyst til lage meg et eget rom, men da må vi nesten bygge på:) Og vil ikke si at det blir så lønnsomt.. da er det vel bedre å bruke endel på treningsstudio. men fordelen er at man ikke bruker så mye tid til og fra trening og at man kan trene og være tilstede på en gang.. Nå ble det mye og og og her.. hi hi.. Håper det ikke er noen som er veldig opptatt av rettskrivning her for da har de stor grunn til ¨å rive seg i håret når de leser hvordan jeg skriver.. uff og uff..

 

Ja ja. Nå skal vi bort p middag.. Taco skal vi få.. Gleder meg. Og det er jo noe det er mulig å forsyne seg mye av og allikevel er det sundt.. Nam nam..

 

Ikke s veldig fornøyd med det dårlige været nå da. Skikkelig mildt og holke:( Nå som det har vært så fint så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det er sprøtt altså... Hvor mye det å spise sunt og trening har å si på humøret! Jeg føler meg 10 kg lettere allerede, og mye mye gladere! :) Det er så godt å være i gang! Nå skal jeg bare gjøre klar mann og barn, så drar vi på Elixia hele bunten. Jeg og mannen skal på spinning klokka 10. En stund siden jenta vår var på barnepass, så håper det går bra. Hun har kosa seg glugg ihjel med venner og familie i ferien, så jeg tror egentlig det kommer til å gå helt fint!

Mannen sliter litt med motivasjon, så jeg håper jeg klarer å holde meg opp å dra med han. Fort gjort å bli påvirka både positivt og negativt, så nå får jeg bare være flink for oss begge. Vi har lyst å bli kvitt 10 kg begge to, så det er herlig at vi er to om det!

 

Ha en fin dag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Tross lite trim går det greit med maten om dagen. Ikke veldig lett med middag da sambo ikke spiser sammen oss om dagen. Idag skal jeg lage meg toast tror jeg.

 

Har handla gardiner og div til huset idag, ååå gleder meg altså! Snuppa får så mye fint til rommet sitt. Klarer ikke la være jeg altså. Moro å handle på KID nå da, fikk gardiner til stua + rommet til snuppa, et par løpere, gardinstenger sengetøy + div, ble litt over 400 kr!!!

 

Er enig med deg Ragnhild, jeg føler meg veldig bra hvis jeg har trent eller vet at jeg har vært flink i noen dager med maten. Imorg skal jeg på trening på morgenen, deilig..

 

Nå ser det ut til at amminga går mot slutten for oss.. Jenta mi vil ikke ha puppen lenger, har lenge bare fått pupp på morgenen men nå vil hun ikke ha den heller.. Håper jeg kan få lov til å henge med dere for det? Kjenner jeg blir litt trist av at den perioden gå mot slutten, men kan jo ikke akkurat tvinge i henne puppen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...