Gå til innhold

uke2Nyttårsmotivasjonsmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Noen lettvektere dere truten og melis :(

 

Når det kommer det til det at folk ser forskjell med tanke på vekt er min erfaring at det ofte må opp i mot 10 kg til før noen virkelig ser forskjell. Det viktigste er jo forskjellen man merker selv. Jeg var innom jobben rett før jul og der var det en kollega som sikkert må ha gått ned 30 kg, der kan man si man så forskjell! Utrolig imponert over folk som klarer det altså!

 

Har klart meg nogenlunde greit idag, endte på 1950 kcal tross lunsj ute med barselgruppa og et pizzaatykke til kvelds. Tok kun et stykke av pizzaen sambo stekte seg, så syntes det var godt jobba.

 

Imorg overtar vi huset, speeent! Blir ikke trening imorg heller da sambo skal måle opp og div i huset. Skal gå en tur da, alle monner drar.

 

Hvordan er deres forhold til lettbrus? Jeg har et avhengighetsforhold til pepsi max, men holder meg stort sett til maks en halv liter om dagen.. Har sluttet og røyke (gjorde jeg jo i det jeg ble gravid), og all sjokolade og annen kos er kuttet ut, så har ikke klart å legge av meg pepsi vanene. Vet ikke om jeg gidder å jobbe så hardt for det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Lillevenn: bra gjort med pizzan, synes det ofte er vanskelig når mannen min lager seg noe jeg helst ikke "vil" spise... Lykke til med overtagelse av nytt hus! Må være deilig å ha et helt hus!:)

Ang. lettbrus så drikker jeg det iblandt, heller det enn vanlig brus! Tror ikke det er så ille å drikke jeg da, så lenge du ikke opplever økt søtsug av det, som mange mener de gjør... Bedre å være avhengig av det enn mye annet;)

 

Gruer meg litt for veiing imorgen, fikk mensen idag og har vært skikkelig sulten (og sur..:() Tror jeg endte på 1850 så det er jo ikke nødvendigvis utslagsgivende, men må jo være forberedt på lite nedgang da... Veit liksom ikke helt hvordan kroppen reagerer når mensen kommer, alt er så annerledes etter 2 graviditeter...

 

Snurpa: lykke til imorgen, håper det er like positivt som du så idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Snurpa og Melis: I morgen har jeg også veiing :) Vi får håpe det bringer oss lykke at vi veier samme dag da! Forøvrig gjør du en kjempejobb her inne, Snurpa, med å holde listen oppdatert og lage ny tråd hver bidige uke! :)

 

Lillevenn: Jeg er nok og litt avhengig av lettbrus, men her går det i sprite zero og mozell light, for det meste. Lykketil med husovertagelsen da! Spennende :)

 

Truten: Joda, folk har bemerket. Det kommer veldig i rykk å napp, men de begynte jo allerede under svangerskapet å kommentere.. Men jeg har jo en del å ta av da.. Mannen min er faktisk ganske flink å kommentere, kan jo hende det er fordi jeg spør han litt ofte......:(

 

I kveld fikk jeg pepperkake-sprekk. Putselig fikk jeg lyst på pepperkaker, det var jo så godt å dyppe dem i kaffe!(drikker jo ikke kaffe heller.....hmf..) Og det ble en liten klump is.. men jeg har spart inn litt kcal i dag, litt her og litt der, så ikke sikkert det ble så gærnt!

Men nå er det kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen! Regning er ikke mitt sterkeste felt' date=' men skal prøve å finne ut av det!

Veide meg idag.. 80.6, og er 1.75 høy.[/quote']

 

 

Hei hei..

JEg tenkte jeg bare skulle si at jeg er 1,72 og har veid rundt 80-82 lenge. Og når jeg fullammet lå jeg på rundt 200-2200kcal om dagen. Så det er nok lurt at du ligger på et ganske høyt inntak hvis du ammer..

JEg ammer nå bare morgen og kveld, men ligger fortsatt på 1900kcal:)

OG nå veier jeg 78,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI. Jeg er kjempefornøyd i dag.

Vekta viser: 78,7kg. Så da har jeg iallefall gått ned det jeg gikk opp i jula og litt til:D Så fornøyd med det altså..

Da har jeg bare 4-5 kilo igjen til målet mitt.. Det høres litt mer overkommerlig ut..

 

 

Nå håper jeg det går bra med dere andre også..Venter spent på rapporten deres..

 

Nå skal jeg opp å hente gul som jeg hører har våknet..

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 61,4 kg dvs ned 1,1 kg...veldig fornøyd, bare 500g igjen til før jul vekt og der er eg neste veke.

 

Snurpa: Gratulerer med god start på året, kan tenke meg følelsen er god når julefettet alt er borte. Kjempebra jobba. Kos deg den siste tida heime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: wow!! Gratulerer:) Det var supert resultat fra deg idag, du har vært flink!

 

Glajenta: supert resultat fra deg og, deilig at det gir slipp så lett etter jula!:(

 

Rapport fra meg: idag viste vekta igjen 55,3 kg, akkurat det samme som på julaften. Så jeg må si meg fornøyd nå! Nå har jeg rundet 15 kg ned igjen og det er godt å kunne si at nå holder det;) På tide for meg å begynne å trappe opp litt på kcal faktisk, hehe... Tror jeg starter med 1800 kcal per dag i første omgang. Tenkte jeg skulle starte meg en holde_vekten_dagbok i stedet for ned_i_vekt_dagboka mi, føles litt feil og fortsette å skrive i den nå. MEN her inne føles det ikke feil å fortsette altså!!! Så dere blir ikke kvitt meg. Håper det er greit selv om jeg nå (forhåpentligvis) er ferdig med å gå ned i vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

melis da....selvfølgelig er det heilt greit for oss du er jo en viktig motivasjonsfaktor for oss som ikkje er i mål enda. Trur vi bare er gla du ikkje stikker eg, kjekt at du vil være med oss videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Fantastisk bra jobba, Melis!!! Så godt å endelig nå målet :(

Og jeg vil veldig gjerne at du fortsetter å være her, du er som sgat av andre en viktig motivasjonsfaktor! Og jeg føler jo at vi har fulgt hverandre ganske lenge nå, så vil bli litt trist hvis du forsvinner...

Snurpa: way to go! Godt gjort å være under der du var før jula!! Ikke lenge til du og når målet ditt..

Glajenta: Superbra!! :) *tommel opp*

 

Det er ikke jeg da. Vekt i dag 78,2..

Så det er alt i alt 1,3 mer enn det vekten på julaften viste.. Men pytt. Jeg er godt i gang jeg. Tenk, hvis jeg når målet for dette kurset er jeg 74 før kurset er over. Det er en stund siden den vektklassen for meg. Hovedmålet mitt kan da begynne å nærme seg!! Det er faktisk noen avgjørende åtte uker for meg dette. Februar er det 1 år siden første kursstart i denne omgang, og nå er det jeg skal begynne på den overvekten jeg hadde fra før. Gleder meg!!

 

Vel, nå skal jeg faktisk studere litt. Og kose meg med cola zero. Og så har jeg magedansbeltet mitt her, så skal danse litt i pausene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Gratulerer så mye Melis! Heder og ære til deg :( Blir ikke det samme her uten deg, så bli bli bli!

 

For et fantastisk resultat Snurpa! Super imponert, godt jobbba! Du begynner å dra fra meg du nå..

 

Jeg har veiedag imorg, ikke veldig store forventninger.. Men matmessig har uka vært helt knall, ikke oversteget 2000kcal en dag.

 

Blir spennende med tiden fremover, har så innmari lyst til å klare målet mitt til sommeren. 10 kg fra nå burde være oppnåelig.. Helst ville jeg kanskje ned il 69, høres mye mindre ut en 70 :) Får se den dagen jeg er der om jeg er fornøyd eller om jeg vil videre nedover.

 

Nå skal jeg snart ut å trille en liten tur før jeg går bort til det nye huset vårt for overtakelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Du ligger nok snart på det samme du også.. Det er bare å stå på..

Håper bare jeg klarer å holde meg til det jeg gjør nå.. Er så redd for å ryke utpå en smell igjen. Nå vil jeg nå målet mitt uten hinder...

Enig med deg.. 69 høres så mye mindre ut enn 70.. Vil egentlig dit jeg også:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for både skryt og koselige tilbakemeldinger jenter:D

 

Scorpiogi: neste uke er du der du var på julaften! Og som du sier, du er jo igang:) En super jobb du har gjort det siste året!!

 

Lillevenn: 10 kg til sommeren klarer du uten problemer! Det er ca 0,5 kg i uka, vi skal heie på deg;)

 

Har vært på sats og trent/gått meg til 3,7 tp. Utrolig deilig!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei girls!

Kjempe bra Snurpa , og ha gått ned så mye! Og du og Glad jenta! Godt å komme på rett kjøl såpass fort etter jul! Og Scorpiogo, hold motivasjonen der du har den nå , så tar du en kilo denne uka!!

Og du da, Melis, gratulerer med å ha kommet helt i mål! Det er jo fantastisk deilig! Du bør sikkert spise oppmot 1900 snart, å se om vekta er stabil da.

Jeg er så sulten om dagen altså. Spiser over 2000. . Men ammer mye nå. Ikke noe fast føde på baby ennå, og nå er hun over fire mnd. og krever mye melk av meg. Får se om jeg fortsetter å gå ned selvom jeg spiser såpass. Hvis ikke må jeg stramme inn. . pannekaker til middag snart. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt imponert over hvor flinke dere har vært.

Kjenner jeg får litt små panikk for veiing i morgen. Får satse på at jeg ikke blir for skuffet, kanskje jeg blir gla!!!

Har litt mye stillesitting denne uken, men nnå er storebror endelig frisk.

Stakkars han har hatt kopper over hele kroppen. I munnen, i skrittet, under beina, ja overalt. Og i natt hadde han falsk krupp som en avsluttning på det hele.

Ikke nok med det. Første friske dag hadde han time til ørelegen. (Han er et ørebarn). Her ble det konstatert at han må operere inn dren i ørene og vekk med polypper og mandler. stakkas min lille prins.

Åh det vat faktisk litt godt å få skrevet det ned. Kommer litt over det da....

 

Tilbake til greteroede:-)

Ja jeg har litt panikk, men får ta det som det er.

Har fått trent litt, men skulle ønske det var mer.

 

Snurpa: håper du kommer innom og holder kontroll på oss selv om du begynner å jobbe. Jeg trenger at en som du holder litt kontroll på meg.....

Imponerende vektreduksjon. godt jobba.

 

Truten: for en fantastisk uke. over en kilo er jo fantastisk. Jeg tror mange kvir seg for å kommentere at vi har gått ned i vekt. redd for å såre oss på et vis. jeg blir uansett veldig glad når noen bemerker det.

 

Lillevenn: gratulerer med nytt hus. Må nok innrømme at jeg også er avhengig av pepsi max. må bare ha det. noen laster må vi ha...

 

glajenta: godt jobba denne uken. håper jeg er like flink som deg.

 

Melis: tenk at du har gått ned 15 kilo. Må bare si at du er en stor inspirasjon og håper virkelig du fortsetter her inne.

 

Scorgiogi: Jeg synes du er flink jeg. Du har jo gått ned neste 7 kilo og det er jo kjempe bra. fortsetter du som nå, er ikke målet langt vekke.

 

Kommer med rapport i morgen.

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Snop: Imponerende innlegg det der snop, korleis held du styr på all info, eg lid av alvorlig ammetåke trur eg...hehe.

Trasig med prinsen din da, stakkars liten, fått alt på en gang han...velvel det kan vel ikkje bli værre no, så da kan dere sjå fram til en skikkelig opptur, har hørt at barn som fjerner mandler får spise så mye is de vil på sykehuset, så det er ikkje så værst det heller...når det er gjort får han det garantert lettere. Tenk på det positive, sjølv om alt ramla i fange på deg samtidig.

 

Takk for ros og lykke til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcaloriinntak i dag 1320.. Det er alt for lite. Men sånn har det altså blitt. Har allikevel spist både frokost, lunsj, middag, mellom og kvelds.. Så har iallefall fått måltidene mine.. Men middagen ble litt liten i dag..

 

Får få i meg det jeg skal i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Her kommer jeg krypende....eller kanskje jeg skal si rullende tilbake fra juleferie....!! :(

Det vil si....jeg er fortsatt på juleferie. Har vært bortreist i 3 uker nå. Skal hjem igjen på lørdag, og det ser jeg veldig frem til!! Er så lei av å bo i koffert! Å så har jeg spist og drukket hemningsløst hele tiden så nå ser jeg virkelig frem til en sunnere hverdag i Oslo!

Beklager at jeg bare droppa ut her inne.... Første del av ferien var jeg overbevist om at jeg var gravid, og hele slanke-fokuset forsvant litt da. Men så kom mensen i romjula. Etter det har jeg bare utsatt og utsatt å stikke innom igjen her. Er klar over hvor utrolig dumt det er, men nå er jeg iallefall tilbake igjen. Er tilbake for fullt fra mandag av!

Vekta har jeg ikke helt kontroll på, men jeg kjenner på klærne at jeg har gått opp! Veide meg for første gang på vekta til mor i dag, og om den viser det samme som min, så har jeg i tilfelle gått opp 2,5 kg disse tre ukene... Hjelp! :) Men men, jeg skal ikke grave meg ned i det! Nå gleder jeg meg bare til å komme orntlig i gang igjen!

 

Har bare skumlest det dere har skrevet. Og av det jeg fikk med meg så synes jeg iallefall dere har vært orntlig flinke!

 

Velkommen til dere siste! Og godt nyttår til dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Takk for tipset om antall kalorier jeg bør ligge på snurpa:) regnet meg frem til at jeg ligge såpss høyt i kalorier. Begynte å slanke meg fort etter forrige fødsel også, men ble nok litt for ivrig for jeg merket at det ble mindre melk.

Må ikke miste melka nå som jeg fullammer, flaske nekter hun også. Ungene før kiloene:) Satser på at jeg klarer begge deler!

Dere virker så utrolig motiverte alle sammen! Håper jeg også klarer å holde motet oppe!! Skal ha barnedåp til søndag, så jeg får hvertfall trimmet meg. Lagt på gulvet og skurt frem til nå.. Er nok på tide å komme seg i bingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 75,2. ned 0,8.

er Kjempefornøyd. Har fremdeles 0,6 kg igjen før vekta viser det den var på lillejulaften. Men, men. Får ikke tenke så mye på det.

Tar de neste uke:-)

 

Tusen takk for støttende ord glajenta.

Er med godt mot i dag. Fredag og alle er friske:-)

 

1300 kcal er jo ikke så mye nei. Da kan du kose deg litt ekstra i dag snurpa. Herlig på en fredag det:-)

 

Velkommen tilbake ragnhild. aldri for seint å snu en dårlig trend. Gikk opp i jula jeg også, men er nå på vei tilbake. Lykke til og stå på så skal du se du når målet ditt.

 

Ja det er viktig å få i seg nok mat lineamor. Jeg var også redd for å miste melken når jeg fullammet, men det gikk greit.

Lykke til med dåp på søndag.

 

Skal i to bursdag besøk i helgen, så her står utfordringene i kø. Satser på å få trimme litt ekstra. Håper på en joggetur i dag og tur på lørdag og søndag.

(klarer jeg det er jeg stolt av meg selv!!!!!)

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Nå ble jeg sååå glad for å se deg:D Supert at du er tilbake.. ble nesten redd for at vi hadde mistet deg litt her..

JEg er sikker på at når du får kommet deg hjem og hatt noen dager med hverdagsmat og litt trim så bare suser de kiloene av igjen.. Tror det oftest er mest vann jeg.. Vi binder det veldig i kroppen når vi spiser så mye rart... :)

 

Snop: Supert med nedgang.. Grattis så mye..

 

I går kveld var jeg så utkjørt og sliten og jeg har drømt så mye rart i natt altså.. Skikkelig ubehagelig å sove så urolig altså..

 

Men i dag er jeg uthvilt og ved godt mot.. Blir nokk endel mer kcal i dag,,. Først skal jeg på barseltreff også skal jeg i bursdag etterpå.. OG alle disse stedene vrimler det av kaker og godis:( Men jeg får prøve å gjøre så godt jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Godt at vi er tilbake i riktg retning igjen! :) Hyggelig å se deg tilbake Ragnhild!

 

Stakkars lillegutten din snop.. Godt at han snart er frisk igjen.

 

Veiedag 80,3 :) Fornøyd med den altså! Hadde det bare fortsatt ned rundt en 0,5 kg i uka da hadde ikke dette vært noe problem i det hele tatt. Blir litt kos ikveld tenker jeg, så lenge jeg legger det inn dagsbehovet syntes jeg det er greit. Også er er det kun fredag og lørdag selvsagt..

 

Går skikkelig skeis med trening den uka her.. Har ikke fått til noe mer enn mandag. Gikk en liten tur igår da. Er så vanskelig å få til nå som sambo aldri er hjemme.. Får ikke trent på dagtid når det er så mye som skal gjøres.. Jaja, jeg får ta en uke av gangen..

 

Good helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop: godt det går bedre nå. Selv om det er tøft med alt dere skal gjennom framover så blir det jo bedre for gutten din til slutt! Grattis med nedgang og lykke til med bursdager i helgen! Det går nok bra:)

 

Ragnhild: så hyggelig å se deg igjen, savner deg når du blir så lenge borte vettu:) Som snurpa sier; det blir nok mye bedre etter noen dager hjemme! Og vi er her og heier på deg!!

 

Lillevenn: grattis med nedgang! Synes det er bra du kom deg ut en tur igår, du må huske på at noe er mye bedre enn ingenting;)

 

Snurpa: lykke til med utfordringene idag, du har jo litt å gå på når du spiste så lite igår, det er jo snittet som gjelder;)

 

Ikveld skal jeg kose meg aleine med barna, mannen min er borte til imorgen... Har ikke blitt så mye trim idag, men skal gå meg en liten runde nå før henting i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Setter veldig pris på det! Kjenner at motivasjonen kommer litt og litt nå. Tror det er mye pga at jeg kom meg inn igjen hit! Skal holde meg her lenge lenge, så du trenger ikke være redd, Snurpa! Jeg har bare svikta nå i jula... :) (Helt ærlig - jeg har savna dere - jeg har bare vært orntlig orntlig svak)

 

Snop og Lillevenn: Gratulerer med nedgang!

 

Nå holder vi på å pakke, vi drar som sagt i morgen. Blir så deilig å komme hjem igjen! Det er leeenge å bo under samme tak som foreldre kjenner jeg! Først en uke hos svigers så to uker hos mine. Det har vært hyggelig selvfølgelig, men nå holder det i lange baner! :(

Det er så dårlig at vi ikke klarer å leve sunnere selv om vi er bortreist! Er skikkelig flaut å tenke på alt jeg har trøkka i trynet!! Har noe å jobbe med der! Jeg gleder meg til å spise ingers rugbrød og sunnere pålegg, og null kaker og drit! Å selv om vi har gått litt turer så har jeg savna Elixia en hel del. Gleder meg til å trene igjen! Søsteren min gifter seg om to måneder, så det hadde vært deilig å blitt kvitt noen kg til frem til da! Jeg skal være flink!! :)

 

Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så bra innstilling Ragnhilde,vi heier hverandre frem!

 

jeg har så dårlig samvittighet ovenfor meg selv når det gjelder treninga.. Vil så gjerne komme meg på treningssenteret men flytting tar all tid. Eller jeg gjør ikke så mye i det nye huset, men står for det meste av pakkingen her i tillegg til å holde hus og alt annet i orden. Håper jeg får til en økt mandag ettermiddag, er liksom den faste timen min.

 

Har laget hjemmelaget pizza idag, holdt meg til fire små biter. Sambo har fremdeles ikke kommet hjem enda.

 

Fortsatt god fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...