Gå til innhold

Ned i vekt 2009


Gjest litjpia

Anbefalte innlegg

Hallo du. Kjedelig når det går oppover på vekta. Vet ikke akkurat om jeg har noen tips som virker, men kan jo prøve? Vet ikke så mye om deg, så da blir det å spørre litt da...

 

Det ser ut som du trimmer masse og det er supert. Spørsmålet da er om du spiser nok? Viktig at kroppen får i seg nok næring for ellers vil du slite med å få kroppen til å ville gi fra seg fettet.

 

Det andre er om du har oversikt over hva du spiser. Det er veldig lurt å notere alt slik at du ser hva du får i deg for ellers hender det at ting blir glemt og så blir inntaket mye større enn en tror.

 

Kroppsvekta kan også variere veldig fra dag til dag og det hender at det vi tror er oppgang bare er naturlige variasjoner (menstruasjonssyklus, hvorvidt vi har klart å gå på do etc) eller at vi veier oss med mye klær en gang eog lite en annen gang, etter middag eller om morgenen, eller andre slike ting. Også hvis vi har spist mye salt kan vi veie mer fordi det binder vann i kroppen. Jeg opplever at jeg binder vann ved sjokoladespising og andre søte ting også. Drikk masse vann! Vann fordriver vann så rart det enn kan høres ut. Målebånd er veldig lurt siden det forteller om 'inngang'!

 

Kommer innom og ser om deg. Litt vanskelig å gi råd når jeg ikke vet hva du gjør i omlegginga di!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Fikk trent litt på tirsdag, men har ellers vært lite denne uka ja. Men må få til en halvtime i dag også kansje.

 

Har lyst å ut å gå, men har ikke mye lyst til å gå alene, men regner med at venninna mi ikke er med i dag heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte snik veie meg i dag og gjett om jeg sto med haka på gulvet da, hehehe..... Nå har den virkelig gått nedover. hehe... Så gøy... Nå er det bare å fortsett tror jeg. hehe..... Pluss at ting har skjedd på cm også.

vet ikke om jeg skal legge inn i dag eller på mandagen, men er jo mandag som er veie/måle dag da.

 

HAPPY HAPPY HAPPY :P:):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veie dag igjen hehe.... Denne uka er jeg happy ja..... Har gått ned 1,5kg og 2cm inn over rumpa mi gitt, hehe....

 

All denne trening har gjort sitt ja.

 

Happy happy...

 

Første delmål er 106kg er i dag 109,9kg... :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veie dag igjen hehe.... Denne uka er jeg happy ja..... Har gått ned 1' date='5kg og 2cm inn over rumpa mi gitt, hehe....

 

All denne trening har gjort sitt ja.

 

Happy happy...

 

Første delmål er 106kg er i dag 109,9kg... :):):)[/quote']

1,5kg er MASSE - du har vært kjempeflink! Og det vises jo godt på cm - må begynne å merkes på klærne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes kjempe godt nå ja. Må liksom passe på at buksa ikke sklir ned hele tida. Hehe.... Håper bare det kan fortsette litt til. da. hehe....

 

Har trent godt i dag også, med 35min step, og 1 time og 30min med snø måking. Tenkte ta en gå tur, men det blir i morra i stedet hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en time me litt rytme step unna gjort gitt....Begynner å bli ganske så flink til å trene må jeg si. jamen er det godt å trene. Spesielt me dette været som er. Nå skal jeg hvile litt å så er det påan igjen med tur kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt fredag å ikke trent enda eller tatt husarbeid, men skal begynne etterpå, for jeg må nå følge opp det jeg har klart hittil, ellers er det jo totalt bortkastet. Men det ser ut som at det blir en tur ut i dag ja, å måke snø, det snør som fy her nå. hehe.... Men ikke meg imot..... Nei nå skal jeg begynne treninga mi her, så blir det husarbe å ut me bikkja etterpå. Så får vi se hvor langt jeg kommer i dag.

 

God helg alle sammen.... Lykke til på deres vei....... Husk det er lov å kose seg i helga. :):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-altså nedover, men oppover når det gjelder form og humør :-)

 

Synes du er flink, og du har helt rett i at det er lov å kose seg i helgen! Jeg koser meg i grunnen i uka også jeg, bare at jeg koser meg med andre ting enn jeg gjorde før... En deilig fruktsalat, en lett-is eller smothie eller sånt :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet ned på 109,1kg. Dette går ganske bra, har igjen 2,3kg til målet mitt, så dette har jeg stor tro på at vil gå ganske bra egentlig. Jeg vil så hjerne komme ned dit, er lenge siden jeg var under 107kg liksom så håpet er der nå iallefall...

 

Bare jeg klarer å fortsette med denne treninga mi så går dette sinnsykt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16 dager så har jeg faktisk klart å gått ned 3kg. Gjett om jeg er stolt da. Starta på 111,4kg for 16dager siden, og i dag er jeg 108,4kg. JIPPI!!!!!!!!!!!!!!

 

Har klart meg veldig bra denne gangen. Men har igjen enda 2kg før jeg når mitt første delmål. Håpet er å klare det til midten av mars. Håper det går. Hvis jeg fortsetter samme løypa som jeg har fulgt til nå så må jo dette gå kjempe bra.

 

Kansje jeg klarer 10kg totalt til jeg skal på røros den 22april. Hva tror dere? tror dere det er en mulighet?

 

Skal feire me hjemmelaget pizza i kveld. hehe... Kan unne meg litt ekstra i kveld, i og med at skal være ute å gå i hele morgen så. Starter med å kjøre opp til røros i ni tiden, er vel framme i 11-12 tida tenker jeg, skal opp på martnan. Og da blir det jo litt trim da også. Gleder meg kjempe masse...... Pluss at vi skal se om vi finner den plassen jeg skal oppholde meg på i de ukene jeg skal være på røros også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink! Hva som er realistiske mål er jo litt vanskelig å si, men når jeg planlegger pleier jeg å tenke ca 3 kg pr mnd. Ser at siden jul har jeg gått ned i snitt 850gram pr uke. Målet mitt er 10 kg til påske (fra jul), og er nå på 6,8 kg, så DET er nok innenfor rekkevidde for meg.

 

Jeg forstår den tanken med å komme under 107 - det jeg gjør er å rope hurra hver gang jeg ser et nytt tall, og hver gang jeg passerer en 5-er er jeg overlykkelig. Siste veiing i går viste 108,2, så nå er neste mål å se 7-tallet ved neste veiing. DET tror jeg er veldig realistisk da jeg er inne i en god trend - som det også ser ut til at du er inne i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har et håp om å komme under 108 neste gang jeg å ja. ser for meg at det skal gå ganske bra. Gleder meg noe så sinnsykt. for nå er jeg lei av å være så stor ja, men endelig kan jeg finne klær på normale butikker igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ingen motivasjon, den har nådd bunnen... Har liksom mista helt troen på meg selv... Ikke er det noe motivasjon å få fra gubben heller.... Han har dratt på trening sjøl, han trener innebandy. det er akkurat som om han ikke vil ha noe med dette å gjøre lenger. Jeg trenger virkelig hjelp, jeg klarer ikke dette helt alene. Hadde håpa han ville hjelpe meg å komme igang med trening i kveld mmen neida.... Vet ikke hva jeg skal gjøre, sitter her med tårer i øya å vet ikke min arme råd lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Jeg blir trist på dine vegne og må bare prøve å komme med noen trøstende ord.

 

Selv om det gjerne er vanskelig så husk at selv om du ikke føler at du klarer det og at det ikke hjelper så vær standhaftig. Det er deg dette gjelder og selv om jeg forstår at det er vanskelig når du er lei deg så har du noe å se frem til.

 

Kanskje kjæresten din har nådd et lite metningspunkt (ang dette med slanking) og har vanskelig for å si ifra. Da kan det jo være lurt at han får litt tid for seg selv. Og hvis du seinere prøver å forklare hvor lei deg du blir når dere har en god tone er det jo mulig at han har en god forklaring. Det kan jo også være noe som overhodet ikke har med deg å gjøre, men som gjør at han trenger litt tid alene.

 

Når det gjelder trening og hvordan du føler deg så ville det kanskje vært en idè å bare ta deg en rolig tur. Da får du jo litt trim samtidig som du får luftet hodet og tankene dine litt. Og ikke minst hjelper det til å styre unna fristelser som gjerne lokker ekstra når du er lei deg?

 

Vet ikke hva mer jeg kan si enn at jeg sender deg noen gode tanker.

 

Hilsen

TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for omtanke. Det hjelper.

 

Men det som er, er at det er han som snakker om dette hele tiden. Men han vil aldri snakke med meg lenger, ikke hjelper han til med hus eller noen ting. Så det er ikke jeg som maser hull i hodet på han. Ble ikke en gang spurt om jeg ville være med å se på treninga hans, bare for å komme meg ut litt. Jeg er jo hjemmeværende å er hjemme 24/7 så kan jo være godt å komme seg ut litt.

Men jeg skal ta det tipse med å ut å gå en tur.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Lurte på hvordan det gikk med deg? Føles ting litt bedre nå?

 

Og som sagt så forstår jeg at du blir lei deg, men jeg tror det er en mulighet for at han kanskje hadde noe annet som gjorde sitt til at det ble sånn. Og vil igjen oppfordre deg til å ta det opp med han når dere har funnet en god tone igjen. Kanskje litt lettere å snakke om det da og da vet du hvorfor hvis det skulle skje igjen. For det er jo sånn med oss alle at vi vet jo bare hva som skjer i vårt eget hode og må kommunisere for å prøve å forstå andre.

 

Uansett håper jeg det går bedre med deg nå.. og ikke minst at du klarer å holde deg ang mat og trim for din egen del. Dette gjelder jo deg og din fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele endte med at jeg ikke klarte spise noen ting.

Men i dag er jeg på ny frisk igjen, å har fått i meg frokosten min å har trent i 45min i dag, å d føles godt. Vurderer faktisk om jeg skal ta meg en gå tur i dag også. Hvis jeg skal klare mine mål så må jeg bare stå på nå ja. hehehe.... Men har jo klart 3kg ned på 2uker til 3uker nå. Håper det ikke stangnerer , d er så tungt å trene når ser at vekta ikke beveger på seg noe særlig.

Men den tid den sorg.

 

Dagen i dag er toppers..... Hundene er greie å alt går på skinner, iallefall foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss ville kanskje kjøpt litt snop og "kosa" oss med mens vi syntes synd på oss selv, men ikke du nei!! Du er sterk!! Du har bestemt deg for noe og du klarer det!!

 

Oi, flott at du trener! Å gå turer er jo så ålreit, både for hodet og resten av kroppen!

 

Husk at du ikke er alene, du har mange som støtter deg her inne, og du er hjertelig velkommen inn på tråden min også, om du skulle ønske det :-)

 

Jeg synes du er kjempeflink og standhaftig jeg! Håper ting går bra med deg og dere nå da...

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk er stolt over at jeg klarte å holde meg langt unna snop ja. For hadde jeg tatt d så hadde alt blitt ødelagt. Men det er godt at dere er her inne å støtter meg opp i tunge stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i morgen er det veiing igjen, å da blir det skøy å se hva d står på vekta da. Gleder meg ja. Sinnsykt spent ja. Måtte snik titte i dag å d var veldig bra iallefall... Kommer i morgen med en oppdatering på dette. ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI KAYEIY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nå har jeg klart å komme meg bra nedover igjen. Hehehe... Veier nå 107,3kg og måler rundt rumpa 116cm. d er også 3cm. Gjett om jeg er stor fornøyd nå da. Har klart 4,1kg på 3uker. Jippi... Enda mer blir det også.

 

Nå star frokosten og husvasken for tur her. Pluss må ut å måke snø igjen. Men trimpoeng blir d da av dette også. hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå skal jeg ut å begynne med denne snøen som har kommet i natt... Få trimmet litt til hehe.... Er ferdig med husarbeide nå. Er kommet fint i gang i dag ja..... Alt har gått som en lek hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...