Gå til innhold

Uke 3 nyttårsmotivasjonsmødrene


melis

Anbefalte innlegg

Uke 3 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:74,2 denne uke:75,1 -10,9kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:78,7 denne uke:78,8 -8,1kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke:55,3 denne uke:55 -15,3kilo

- Hanne: Startvekt 83,4. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:74,9 denne uke:-8,5kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:78,2 denne uke:-6,8kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:76,8 denne uke:77 -9,1kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:61,4 denne uke:61,2 -8,8kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:59,3 denne uke:58,6 -6,4kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:80,3 denne uke:80 -2kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:69,3 denne uke:69,6 -5,6kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:75,2 denne uke:74 -3kilo

- Bumblebie: Startvekt 68,9. ned ca 8-9 kilo. forrige uke:68,9 denne uke:-0kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:80,6 denne uke:79,4 -1,2kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter:) Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 85,5kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Lagde ny tråd jeg... Tenkte det var like greit;)

 

Idag har jeg vært på venninne lunsj. Spiste toast og drakk kaffe. Synes det gikk helt fint:) Ble 1,5 tp med trilletur også så det er bra! Litt deilig at det er ny uke nå for jeg var ikke helt flink igår heller... Lettere i hverdagen enn i helgen... Veldig spent på vekta på torsdag, føler jeg spiser endel når jeg skal ha 1800 hver dag. Håper den står stille og ikke har gått opp!!

 

Ha en fin mandagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FInt at du passer på oss melis:-) Godt når noen holder kontroll.

 

Sitter her og er super snopesyk!!!!!

Skal klare meg uten, men har så lyst på noe.

Har vært kjempeflink i hele dagså jeg må stå kvelden ut.

 

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Ja det var bra du gjorde Melis... Hadde helt glemt det i dag jeg. :) Har ikke begynt å jobbe enda en gang. he he..

Men det er greit å ikke ha det en uke:D

 

Så da blir det din jobb å passe på oss litt;)

 

Nå har jeg vært flink i ett par dager.. Hadde supersprekk på lørdag... Men i går og i dag har jeg vært super duper flink.. trente 20 min step og 20 min styrke i går. Og 15 min step og 15 min styrke i dag.. Fornøyd med det.. Skal ta 10 min begge deler i morgen også.. Også skal jeg på treningsstudioet på step/styrke på onsdag.. Det blir bra.. Få litt inspirasjon. Skal huske å skrive ned programmet sånn at jeg kan bruke det hjemme..

 

Ellers har jeg prøvd en ny ting i dag. Har lager den fiskesuppen med fiskeboller.. Kjempe god og virkelig å anbefale:) Veldig lite kcalorier.. Nam nam

Jeg har bestemt meg for å prøve et par nye oppskrifter denne uken.. er så deilig å ha litt nytt.. Så i morgen skal jeg lage pølserisotto som det er oppskrift på her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Har vært uten data en stund nå, så har verken fått registret vekt eller matinntak. Og det har gått riktig ille. Har nettopp hatt i meg en hel del med brownies,huff,huff. Men nå er dataen i hus igjen og da skal det bli andre boller:) Registrering forrige uke ble 76,8, så ned 400 gram. Men de er jeg helst sikker på at har kommet tilbake, for helga har vært skikkelig ille:( Jeg TRENGER dere virkelig jenter. Neste veiedag er førstkommende fredag.

 

Ellipsemaskina er kjempesnedig å ha. Virkelig verdt pengene. Trene jevnlig og det føles kjempegodt.

 

Har ikke rukket å lese hele forrige tråden, men gratulere til dere som har gått ned og velkommen til dere som er nye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79
Lagde ny tråd jeg... Tenkte det var like greit;)

 

:)

 

Hei du! Så flott at du ordner ut melis, snurpa fortjener ei veke ferie...hihi

 

Såg at min rapport fra forge veke ikkje er lagt inn i dataene øverst. Forge uke:61,4 kg og totalt:-8,6 kg. Kan du fikse det:)

 

har ikkje fått trent på to dager no, men fleska meg med ribbe fra både sau og gris. Fikk invitasjon til middag med ei gammal bestemor, og høfelig som eg e smaker eg på alt så ingen blir fornærma, dere vet kordan gamla bestemødre er!!! jaja, no må det være slutt på feite julemiddager. No blir det litt rocking før køya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flott at du avlaster snurpa litt Melis :)

 

Tross lite trim går det greit med maten om dagen. Ikke veldig lett med middag da sambo ikke spiser sammen oss om dagen. Idag skal jeg lage meg toast tror jeg.

 

Har handla gardiner og div til huset idag, ååå gleder meg altså! Snuppa får så mye fint til rommet sitt. Klarer ikke la være jeg altså. Moro å handle på KID nå da, fikk gardiner til stua + rommet til snuppa, et par løpere, gardinstenger sengetøy + div, ble litt over 400 kr!!!

 

Er enig med deg Ragnhild, jeg føler meg veldig bra hvis jeg har trent eller vet at jeg har vært flink i noen dager med maten. Imorg skal jeg på trening på morgenen, deilig..

 

Nå ser det ut til at amminga går mot slutten for oss.. Jenta mi vil ikke ha puppen lenger, har lenge bare fått pupp på morgenen men nå vil hun ikke ha den heller.. Håper jeg kan få lov til å henge med dere for det? Kjenner jeg blir litt trist av at den perioden gå mot slutten, men kan jo ikke akkurat tvinge i henne puppen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Leverpostei:

Gratulerer med nedgang! Ikke sikkert det blir så ille på fredag, stå på! Jeg er som deg, klarer meg ikke uten dere her inne! :)

 

Har hatt to gode dager nå etter vi kom hjem. Søndag ble det 1200 kcal (ok, litt lite da, men det er jo ikke akkurat det jeg som regel har problem med... :)) I går ble det litt mye, 2100 kcal. Spiste ikke noe spesielt usunt da. Men jeg spiste et par knekkebrød og et eple ekstra i går kveld, pluss et par kopper lettkakao. Hadde sykt søtsug og følte meg bare sulten hele tiden. Slitsomt! Men det går vel snart over, jeg trøster meg med det. Snikveide meg i dag, og det var mye bedre enn på søndag. Heldigvis! Det motiverte meg bare enda mer kjente jeg! Har vel vært litt vann i kroppen som du sa, Snurpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går nedover ragnhild.. Unner deg det.. Du som har vært så flink.. Må ikke la det gå opp i røyk nå..:)

 

Dagen i går gikk veldig bra for meg.. Og planlegger at jeg skal gjøre det samme i dag.. Har s virkelig lyrt til å gå ned til målet mitt nå.. Uten å ha noe hinder.

 

Jeg regnet på det i går. nå er det 4,2 kilo igjen til før gravid vekt for meg.. Det høres ikke så ille ut da.. Og hvis jeg klarer ca 0,5-0,4 kilo i uken så skal jeg være der i midten eller slutten av Mars.. Jeg har så lyst til å satse på det.. Også får jeg nå se hvor det ender etter det.. Om jeg satser på noen kilo til, eller om jeg skal stabilisere meg der.. Kan nok hende det lønner seg å stabilisere det tenker jeg.. Før jeg ble gravid stoppet vekten veldig naturlig der.. Måtte slite skikkelig for å få rikket den derifra og vet ikke om jeg orker det.. Iallefall ikke hvis jeg er fornøyd. :)

Men drømmen er selvfølgelig 69 kilo. Men det er over 5 kilo til når jeg er på før gravid.. Men men. Den tid den sorg. hi hi..

 

Nå er det iallefall 74,4 som er målet.

 

I dag skal jeg ut på lunsj med barsel.. Gleder meg. Og er ikke redd for at jeg skal gjøre noe jeg ikke skal. FOr vet godt på forhånd hva jeg skal bestille;)

Lurt å planlegge..

 

Ha en fin dag medslankere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Var på vekten idag, den viste 79.4, så det var jo hvertfall1,2 kg nedover:) Er fornøyd med det, ble endel kaker på meg i barnedåpen til jenta mi. Skal i selskap i morra igjen, så det er stadig noen utfordringer. Men det viktigste er nok all spisingen i hverdagen, pleier jo å bli for mye av det. Godt å være i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Høres ut som et bra mål det snurpa.. Vi har nesten helt samme mål. Jeg har førgravid vekt på 70 kg (det var før sommeren også, så var vel egentlig nærmere 72 som var startvekten når jeg ble gravid) og dit skal jeg igjen :) Endelig mål er egentlig 69, og drømmevekt er 63 kg. Men siden jeg var veldig fornøyd på 69 kg sist tror jeg det holder.

 

Ragnhild; blir ofte en del vann kroppen av all maten, mye salt som binder vannet..

 

lineamor; super nedgang!

 

Nå sitter jeg nydusjet og har fått vært på trening på morgenkvisten, det var godt gitt :)

 

Skal lage pai til middag, må lage noe enkelt som sambo kan ta med seg ned i huset. Kcal bombe men et stykke med litt salat til er ok som middag.

 

Toasten jeg lagde igår ble supergod så tenkte jeg skulle dele oppskriften..

2 skiver grovt brød

naturell smøreost

ruccola salat

skinke

evt krydder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom her igår å la inn endringer og tenkte jeg skulle skrive litt også, men lillemor våkna med et skrik så jeg fikk plutselig andre ting og gjøre;)

 

Leverpostei: grattis med nedgang forrige uke!:) Det er fortsatt noen dager igjen til fredag så stå på så går det nok bra! Du er jo så flink med ellipse maskinen din, det har nok mye å si!

 

Snop: så flink du er som står imot godtesuget!

 

glajenta: ja, hos bestemødre er det ikke noe som heter nei takk, he he. Men det går nok bra til veiing allikevel!

 

Snurpa: høres ut som du lager god mat om dagen, jeg tror jeg må la meg inspirere! Flott at du har hentet deg inn igjen og teningen går jo så det suser!

Synes du har satt deg et realistisk mål, det er jeg sikker på at du kan nå! Da jeg gikk ned i vekt etter å ha fått største snuppa kom jeg også til et punkt hvor vekta stabiliserte seg automatisk (rundt 63 kg) og jeg kom liksom ikke noen vei (men ble jo litt distrahert og da med bryllup, ferie, jobb og så ny baby;)) Men denne gangen suste jeg jo glatt forbi uten problemer så det er ikke sikkert det er likt denne gangen for deg heller om du ønsker deg å ta av litt til når du når 74,4;)

 

Ragnhild: der ser du, det skal ikke så mye til å komme på riktig spor igjen! Supert at det går bra!!

 

Lineamor: grattis med nedgang! 1,2 kg er kjempebra!

 

Lillevenn: så deilig at du har fått trent idag, det gjorde nok godt kan jeg tenke meg!

 

Selv har jeg ikke kommet meg på trening idag, men har utsatt det til imorgen, blir nok bare to økter på sats denne uka for det er rett og slett litt travelt. Og ikke noe vits å trene to dager på rad når jeg trener styrke, da kan jeg like så godt droppe det. Vet ikke helt om det blir så mye trim idag vi får se hva jeg får til! Men det blir ihvertfall en økt med rockeringen!

 

Ha en super dag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineamor: kjempe mye å gå ned 1,2 på ei uke! selv med kaker i barndåpen! Godt med pangstart i begynnelsen. Det motiverer det!

Melis: Syns to ganger på sats i uka er bra jeg! Jeg har to som mål, for blir så demotivert og stressa hvis jeg innbiller meg at jeg skal rekke tre ganger og ikke får det til. . Særlig når jeg begynner å jobbe, tror jeg det blir umulig å få det til å gå opp med tre ganger i forhold til familie logistikken.

Forresten må jeg spørre deg, nå som du har nådd målet ditt, er du fornøyd?? Føler du deg vel med deg selv og kroppen din nå? Håper det!!

Ragnhild: Bra! Samme som jeg opplevde. Går bra med en gang en er hjemme igjen! Stå på videre!

Snurpa: Høres ut som fornuftig vektedgangsplan!

 

Har vært på barseltreff og greide ikke unngå kakene som ble servert. . Hmm. blir en mager middag og kveld, så holder jeg meg rundt 1900 tror jeg. I morra skal jeg på sats og ha veiledningstime. Har jo trent på sats i mange år! Og aldri benyttet meg av treningsveiledning.. Har bare brukt aparatene sånn jeg tror og føler det skal gjøres. Kanskje jeg får men noen aha opplevelser! Mye usunn mat i helga, så jeg har ikk veldige tro på veing i morra, men hatt to bra dager nå(tross kaker i dag. . )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Ja vi skal følge hverandre vi.. Det er litt fint det at det er noen med samme mål;) Og vi skal klare det begge..

 

Lineamor: Så bra med nedgang da.. Helt supert.. Syntes ikke det er ille med en dåp bak seg;)

 

Melis: Håper det gjelder for meg som med deg.. At jeg også suser forbi.. Kan iallefall håpe og prøve.. :)

 

truten: Syntes ikke 1900 er ille etter et barseltreff altså:) Flink er du syntes jeg..

 

Ja ja.. dagen i dag har gått kjempe fint hittil.. Har gått en kjapp tur på 30minutter i dag.. Og det er nok for meg i dag.. I morgen er det en skikkelig step og styrke time på tur.. gleder meg til å ta en tur dit igjen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

3,4 tp idag, så det er jeg fornøyd med. Men har ikke telt maten, det MÅ jeg begynne med imorgen. Bruker litt tid å komme meg over julen.

 

Hos meg er også det å komme under 70 ett stort mål. Jeg er under det jeg var før jeg ble gravid med nummer 3, men jeg var 70kg før jeg ble gravid med nr 2 og det føltes absolutt bedre. Sluttresultatet håper jeg blir 64, altså vekta før jeg i heletatt var gravid. Fortsatt en lag vei å gå.

 

Lineamor: Gratulere med nedgang. Kjempebra:)

 

Truten:1900kcal er ikke ille. Synes du er flink.

 

Melis. Du er en stor motivsjon for meg!

2 dg i uka på treningssenter høres greit ut det. Viktig å legge opp til noe man kan greie å holde i hverdagen.

 

Lillevenn: Den toasten hørtes god ut, nam, nam. Den skal jeg prøve. Er dere fornøyd med nyhuset? Har dere flyttet inn?

 

Ja,ja imorgen blir det telling av kalorier igjen, nå vil jeg se 60 tallet snart.

 

God kveld til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

 

Godt nytt år, alle sammen! Jeg skal prøve å være litt mer aktiv her inne, men jeg er i hvert fall i gang igjen etter ferie og jul/nyttårsfeiring. Egentlig skulle jeg ha startet opp på GR kurs i dag, men det var forskjøvet frem en dag - noe jeg ikke hadde fått beskjed om. Veiingen er derfor litt så der - min vekt viste 69,6 kg - opp 300 gram siden desember. Jeg er egentlig fornøyd med det med tanke på at jeg ikke har slanket meg den siste måneden og har vært på sydentur og hatt julefeiring. Nå skal det videre nedover mot målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Så bra med bare 300 g opp på hele mnd då, eg kosa meg fælt i jula og har enda 500 g igjen til før jul vekt, så nå blei eg imponert.

 

I dag var eg på trening og etter stor ball timen tok eg en halv time på en sånn elipse maskin, så det blei ei bra økt. I morgen blir det regnskap, så ingen trening da. Og så er det veiing på *torsdag, håper eg når før jul vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Lineamor og Jaka:

Gratulerer med mye nedgang og lite oppgang! :) Dere er flinke!

 

Leverpostei og Glajenta:

Høres ut som bra treningsøkter, bra jobba! :)

 

Motivasjonen er tilbake for fullt, og jeg bare nyter det! Var på spinning både mandag og tirsdag, så har hatt en god start på uka.

Er så glad for at julen er over! Har en jobb å gjøre i forhold til å begrense meg ved spesielle anledninger! Jeg vet jo at jeg bare føler meg drit når jeg spiser altfor mye, så jeg skjønner ikke at jeg aldri lærer.... Men jeg får bare fortsette, og håpe at jeg en dag ser lyset! :)

 

Har ikke hatt noen store utskeielser denne uka, og sånn har jeg tenkt det skal fortsette! Forrige lørdag var vi flinke og kjøpte bare bitte litt godteri i motsetning til det lasset vi pleier å kjøpe inn. Det var akkurat passe, og det føltes bare godt etterpå. Ingen dårlig samvittighet. Så det blir denne helgas mål også! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen er nå begynt å spise. Får to grøtmåltider + ett fruktmåltid.

Ammer han derfor mindre. Han er litt over 6 mnd.

Skal jeg da spise like mye?

Ligger nå på 2100 kcal. Bør jeg gå ned til 1900?

Jeg er 1,72 og 75 kg.

har veiedag på fredag, så jeg er spent på resultatet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

snop:regn ut energi behohovet ditt på nytt , du skal uansett ikkje trekke fra meir en 1000 kcal på dagsbehovet. husk å legge på for amming eg ville plussa på 450 istede for 600 kcal når du ikkje fullammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta viser 58,6. ned 700 gram alts. Er kjempe fornøyd, og litt overrasket! Er nå tilbake til førjulvekt og enda ned 200 fra det. Deilig!

Vært litt usikker på hva jeg skal ha som mål, men har kommet til at 57 får holde. Så da skal jeg stabilisere meg rundt der. Om tre uker kanskje! Er iallefall ikke mer enn 1,6 kg igjen!Treningsmålet er to turer på i uka på sats + jevnlige gåturer med vogna, og gjerne en lang i uka. Har fått et styrke program på en halvtime av treningsveileder i dag.

Tvi tvi med veing i morra for dere som skal det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hadde skrevet det lange innlegget også trykket jeg på feil knapp... Skal prøve å skrive på nytt...

 

Truten: grattis med nedgang!! Så deilig å være så nærme målet!! Jeg må nok sette meg som mål og trene på sats 2 ganger i uka når jeg begynner å jobbe også... Og innimellom som denne uka skal jeg være fornøyd med 2 ganger selv om jeg er vant med 3;) Og ang. det å være fornøyd nå som jeg er i mål må jeg nok si både ja og nei... Stort sett er jeg veldig fornøyd når jeg har klær på! Men sliter litt med løs hud, strekkmerker, hengepupper hmmm den listen ble lang... Altså noen ting kan man jo ikke gjøre noe med og andre ting går seg til med tiden til hjelp og mer trening... Men jeg merker at uansett hva jeg veier er jeg avhengig av å spise sundt og være i aktivitet for å føle meg vel, så det er tydelig at selvfølelse for meg handler om mye mer enn bare utseende;)

 

Leverpostei: tusen takk! Ble veldig motivert av å lese en sånn hyggelig melding:) Så flink du er med trimmen, du har virkelig fått inn gode rutiner!

 

Ragnhild: hehe, skjønner at planlegging er nøkkelen ja;) Så flott med spinning 2 ganger allerede denne uka, du må ha sanket en haug med tp!!

 

Jaka: velkommen tilbake! Jeg synes 300 g opp i løpet av sydentur og juleferie er fantastisk bra!!

 

Snop: sikkert lurt å regne ut på nytt... Det er ikke sikkert du trenger å spise så veldig mye mindre...

 

Glajenta: du er nok tilbake der du var denne uka! Så flink har du vært med trimmen og!!

 

Etterpå skal jeg på trening og jeg gleder meg!! Har tatt litt av med maten de siste dagene, har ligget på 2000 og ikke på 1800 som jeg skulle... Har nok tatt litt dumme valg i matveien... Mulig jeg har gått litt opp imorgen, vi får se... Idag satser jeg på å ende på 1800!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
vekta viser 58' date='6. ned 700 gram alts. Er kjempe fornøyd, og litt overrasket! Er nå tilbake til førjulvekt og enda ned 200 fra det. Deilig!

Vært litt usikker på hva jeg skal ha som mål, men har kommet til at 57 får holde. Så da skal jeg stabilisere meg rundt der. Om tre uker kanskje! Er iallefall ikke mer enn 1,6 kg igjen!Treningsmålet er to turer på i uka på sats + jevnlige gåturer med vogna, og gjerne en lang i uka. Har fått et styrke program på en halvtime av treningsveileder i dag.

Tvi tvi med veing i morra for dere som skal det![/quote']

 

Så flink du har vært! Gratulerer med nedgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flinke dere er alle sammen! Jeg er spent på hvordan det føles å nå målet, nådde aldri målet sist pga av at jeg ble gravid..

 

Noen ganger lurer jeg på hvordan det faktisk er mulig å legge på seg så mye når man er gravid.. Hadde ikke lagt på meg de 10 kg på ni mnd ellers (det er det jeg la på meg ekstra utenom vekten av barn fostervann osv), en ting hadde vært hvis det ble borte, men sitter jo nå og veier 10 kg ekstra og det kan jo ikke akkurat være så mye annet enn fett.

 

Skal stå opp tidlig imorg og komme meg på trening. Spent på hvordan snuppa er på barnepassen, var ikke helt fornøyd der på tirsdag.. Hvis ikke det fungerer lenger blir det verre, det bare må gå bra!

 

Dagen idag har også gått greit, vært på barseltreff fikk servert pasta og holdt meg til en porsjon. Hun lagde verdens beste foccacia, elsker det så det ble to biter av det. Fruktsalat til dessert så det passet jo perfekt. Så greit kcal messig idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...