Gå til innhold

Sagt noe på jobben ennå?


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt noe til noen andre enn Mannen, men verker etter å fortelle et par nre venninner. Vil absolutt ikke at jobben skal vite noe ennå for jeg er i prøvetid og selv om jeg ikke tror det byr på problem så vet en aldri... Er ferdig med prøvetiden i starten av februar og er da 9 uker på vei så jeg tenkte å vente til slutten av februar når 1.trimester er over. Men det er ikke så lett, er ikke vant til å holde kortene så tett, må passe på hva jeg har på meg for jeg har lagt på meg 2,8kg allerede og mest på magen... Tør ikke gå inn på gravid sider heller da jeg sitter i åpent landskap, her er det litt mer trygt for "alle" bruker jo grete roede. På fredag skal jeg på prøvetidsmøte og gleder meg til det er over selv om det ikke er noen idikasjoner på at jeg ikke får fortsette. Jeg har vært innleid i 6mnd først og nå i prøvetid nesten 6mnd så de kjenner meg relstivt godt nå :)

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare jeg og samboer som vet. Ingen får vite noe før etter 12 uker. Forhåpentligvis ennå lenger. Jeg er i vikriat med mulighet for fast. Men det er mulig jeg må avsløre graviditeten før jeg får et eventuelt tilbud om fast, for vikariatet går ikke ut før i mai...

 

Har fått en veldig oppblåst og utstående mage, men satser på at folk tror jeg bare har lagt på meg litt i jula ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi det er det jeg og har sagt, "huff huff jula ble feit i år, lagt på meg minst 4kg...." Håper du får fast likevel da, jeg var innleid i fjor vår og fikk fast etter 6mnd. og er nå i prøvetid.

Men om du ikke får fast så får du likevel svangerskapspenger heldigvis. Jeg var arbeidsledig etter førstemann og ble gravid før jeg kom i jobb, og ledighetstrygden teller med i grunnlaget til svangerskapspenger (selv om det er mye mindre enn full lønn, da)

Kanskje litt ekstra viktig å passe på å ikke være borte med sykdom o.l. når en er i prøvetid tenker jeg. Det er stort sett mannen min som har vært hjemme når ungene er syke og jeg har gått på jobb med feber og paracet i lomma. Bare når omgangssyken herjet ble jeg hjemme (også av hensyn til å ikke smitte kolleger) Men jeg trives så godt så det er litt vemodig å tenke på å være vekke et år også. Men når ungen først er der så glemmer en jobb og alt annet :) Det er ikke aktuelt å dele med Mannen hverken for ham eller meg og jeg synes det var grusomt å sende 2.mann i barnehagen når hun var 11 mnd så det kan bli litt utvidet permisjon uten lønn. Førstemann var hjemme til hun var 20mnd og da tenkte jeg at 15-16mnd er greit å starte i barnehagen. Dette blir nok sistemann for oss så jeg må kose meg mest mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo jeg får penger uansett, men er jo litt kjipt å ikke ha en jobb å gå tilbake til. Men jeg skal nok takle det uansett.

 

Jeg og samboer delte permisjonen med nr 1. Denne gangen er arbeidssituasjonen vår litt annerledes, så det er ikke sikkert det blir noe deling. Litt synd, for han stortrivdes med å være hjemme med vesla.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne være hjemme med barna til de begynte på skolen. Men det er jo mest for min skyld da, synes jeg går glipp av så mye. Men Vesla stortrives i barnehagen. Hun kjeder seg hvis hun må være hjemme en dag og blir veldig rastløs. I tillegg lærer hun jo så mye der... Så det er i grunn ingen tvil om at hun har godt av å være i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i møte med sjefen og personalsjefen og alt var bra, de var fornøyd og jeg er fornøyd. Har ikke fått noen signaler på noe annet men alltid deilig å få det bekreftet liksom. Har nå 2 uker igjen av prøvetid og er så fast ansatt. Føltes litt merkelig når personalsjefen spurte om hva jeg trodde kom til å bli største utfordringer i jobben videre... Men jeg er så tidlig i graviditeten at det ikke frister å si noe ennå.(7uker) Har jo såvidt oppdaget det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var på gruppemøte nå i ettermiddag (vi er bare 3-4stk på gruppa) og snakket om hva vi jobber med for tiden og planer videre. SÅ spør sjefen oss to andre på gruppa om vi ser for oss at vi trenger flere folk? Ja, både på grunn av arbeidsmengden og... Ble helt unaturlig å ikke si noe for så komme om to uker og si det. Så jeg fortalte om nyheten på hjemmebane og at til høsten går jeg ut i permisjon så noen må erstatte min plass i tillegg til økt arbeidsmengde. Fikk bare gratulasjoner men ser jo at det lager krøll i planene til sjefen, like greit å ha det unnagjort. Sa også at jeg ikke kom til å bli borte med det første når permisjonen var overstått. (Har vært 6mnd innleid, så 6mnd fast ansatt i prøvetid, prøvetiden går ut i overmorgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...