Gå til innhold

Fest


Gjest svaksjel

Anbefalte innlegg

Gjest svaksjel

Hva gjør dere når dere skal på fest?

 

Trener dere mer denne dagen, spiser mindere for å spare kaloerier eller gjør dere som normalt og får en sikkelig smell pga alkoholen?

 

Jeg oppdaget hvor mye kalorier det er i øl og andre alkohodrikker og fikk litt sjokk. For meg er ikke sjokolade og gotteri der værste, men alkoholen. Ofte når jeg har barnefri så koser jeg meg med litt alkohol eller mye alt etter om jeg går ut på byen/ fest eller bare noen venninder som sitter hjemme og koser seg.

 

I går var jeg og ei venninde og spilte bowling og tok noen øl samtidig. Jeg spiste ikke kveldsmat denne dagen. så når jeg la inn disse 3 pilsene jeg konsumerte så fikk jeg 200 kalorier over det jeg skal ha en dag. Men bowlingen forbrendte over 800 så da var det vel ikke så falig denne dagen. Men i morgen skal jeg i bursdag og da blir det garantert mer å drikke og ingen aktiviteter. Hva skal man gjøre da. skrense inn på maten denne dagen eller trene som en gud før en drar sånn at man har mere å "gå" på. eller rett og slett ha dette som en slags "sprekke dag" og bruke alle kosemerkene og mere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte en gang av en meget klok kursleder at en planlagt sprekk, er ingen sprekk! Det er min regel. Vet jeg at jeg skal på fest, ut og spise middag eller bort en helg, så setter jeg GR på hold (dvs hun er nok med i bakhodet et sted...) Målet er jo å holde vekta nede resten av livet og da kan man ikke stresse hver gang det er en fest eller lignende. Så får heller vekta stå i ro den uka. Problemet kommer hvis det er party hver helg :P

 

Men det går jo ann å knipe litt på kcal andre steder; Bare spise magert pålegg, spise salat, suppe, wok til middag osv. Det kan man spare inn mange kcal på! Ellers er det jo et bra tips å trene litt mer og dansing er alltid bra. Gjør det til en regel at du alltid danser på fest/byen. Og har du mulighet til det kan man jo gå hjem på kvelden. Og ligg unna snacks!

 

Håper du fikk et par gode tips.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Katla har gitt deg gode råd :-)

 

På GR kurset jeg gikk på sa kursleder at vi skulle spise som normalt gjennom dagen selv om vi skulle skeie ut senere på kvelden. (Har sikkert sammenheng med å holde forbrenningen i gang.) Da var det bedre å trene litt ekstra heller.

 

Synes man skal unne seg selv litt ekstra en gang i blant, selv om det går litt lengre enn kosemerkene :-) Det er det vi gjør til hverdags som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om du liker vin, så kan jo det bli rimeligere på kalori-inntaket, enn om du bare drikker øl. Tror også at foruten å holde forbrenningen oppe gjennom dagen, er det viktig å spise nok for at man ikke skal gå på en "smell" (om du forstår hva jeg mener:)). Jeg lærte det på den harde måten. Skjønte også at jeg ikke tålte like mye alkohol som før jeg begynte å ta av meg, så det kan det også være greit å være litt ops på at kan være tilfelle :P. Mener også på at jeg har lest et sted at om du drikker sprit med sukkerfrie produkter som blandevann, skal man være klar over at alkoholen blir fortere tatt opp i blodet enn med sukkerholdige produkter, da kroppen ikke bruker tid på bryte ned sukkeret (eller noe sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

In World of Wrarcraft, Jewel-crafting is a profession introduced to the BC expansion. The players in this game have the ability to make rings, trinkets, necklaces and more, as well as gems for socketed items. Special for any Jewel crafters are figurines which are Bind on Pickup.

Once you hit level 300 in jewel-crafting, you are able to begin to learn to cut gems for sockets. Only do you have the ability to learn the skills by buying the Master Jewel-crafter of your faction in Hellfire Peninsula or various faction vendors that require a certain level of reputation with them before you can purchase the designs.

In Outland and Northrend, you will find equipments with sockets on them. For the most part, jewel-crafters are capable of cutting raw gems into jewels which can then be placed into the socket which gives the item bonus stats. A socket gem can be replaced with a different gem but this will destroy the original gem.

It is for sure that the socket can have gems insert into them that add a variety of non Aion gold bonuses. If you have a socket-able item, you're able to shift-right click it to enter a special monitor that lets you add gems you may have.

There are some colors that socket has like yellow, blue, red and the like. Each socket has a color linked with it or at times the special Meta socket. The only gems that can be found wherever in Outland are red, orange, yellow, green, blue, purple, and a few uncommon special gems that are destined to go in specific sockets.

Cut gem can be in few different ways, giving different bonus that you are able to even hardly buy wow gold. Every of those bonus are been divide, but any one of them be able to be created from the similar basic gem.

The three secondary colors are combination of two primary colors. In your sockets, they count up as both colors, and they've a bonus the same but half as strong as one of the attribute available on their two close relative colors. Let's take this as example for you, the basic orange gem like Flame Spessarite can have a mixture of one red bonus and one yellow bonus. This could be a joint strength and crit rating bonus, spell damage and spell crit or healing and intellect. Most significant combinations are available.

When you are really fond of matching the socket colors but you have favorite for a difference color's gems, the mixture gems are very helpful. Similar to red gems, if you have a blue socket, you might use a purple (blue red) gem to plug that slot.

There is a good news for you is that a third level of gems has been introduced from high end raiding content, we all call that Tier 3 but you are not supposed to expect to see these gems except you are in a high end prowling guild.

http://www.sopgame.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...